ADVERTISEMENT

[Resolved]  Bajaj Allianz — Providing wrong information and trapping customers by Bajaj Allianz

Providing wrong information and trapping customers by Bajaj Allianz

Ref. No Policy No. [protected]
Sub : Providing wrong information and trapping customers by Bajaj Allianz

Ref. No Policy No. [protected]

Product Unique identification no. 116L142V01

Dear Sir,

Shri Sujit Saw from your company approached me and insisted for taking the above policy and I took the policy under the condition that

a) I do not have to pay further and It is a onetime payment.

b) The investment delivers at least 12 to 16 % interest

But after making the payment I waited for one year and was shocked when I noticed that

a) The fund value has reduced from 1.5 lakhs to about 1 lakh

b) I was asked by another employee of the company that I need to pay Rs. 1.5 lakhs for another period of 7 years. But there is no explanation for the huge loss I had incurred in a short period of ONE YEAR and further I have to incur more LOSSES. WHO WILL INVETS TO GAIN LOSSES.

I already lost 1.5 lakh and do not wish to loose further

I am very much annoyed with such type of attitude of the company wherein hapless investors are trapped and lured under the guise of attractive wordings, “Future Wealth Gain”, the investor does not know that the wealth gain is for the company and agents, not for investors

Please note that the fund value has drastically reduced and that further instead of getting 12.5% to 16 % gain, I was straight away loosing 50k, i.e straight away loss of 50%.

Please do stop cheating by your company and looting hapless investors. Please return me money under this and other policy which is attached herewith.
Was this information helpful?
No (0)
Yes (0)
Nov 29, 2021
Complaint marked as Resolved 
Bajaj Allianz customer support has been notified about the posted complaint.
Oct 09, 2021
Updated by ptvincent1
Further employees from Bajaj are calling asking to pay the premium or else there will be consequences like credit rating etc.
Verified Support
Oct 27, 2021
Bajaj Allianz Customer Care's response
Hi Vincent,

we have noted your concern and forwarded it to our team. They will connect with you shortly.

Regards,
Bajaj Allianz Life Insurance Team
Verified Support
Oct 28, 2021
Bajaj Allianz Customer Care's response
Dear Sir,

We believe that your case has been addressed as per our company policy and we are discontinuing this thread.

Regards,
Bajaj Allianz Life Insurance Team
Complaint comments 
Share
Tweet

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    Bajaj Allianz
    Customer Care Service
    Customer satisfaction rating Customer satisfaction rating is a complex algorithm that helps our users determine how good a company is at responding and resolving complaints by granting from 1 to 5 stars for each complaint and then ultimately combining them all for an overall score.
    Read more
    81%
    Complaints
    2055
    Pending
    0
    Resolved
    1619
    Bajaj Allianz Phone
    +91 20 3030 5858 [Customer Care]
    Bajaj Allianz Address
    GE Plaza, Airport Road, Yerawada, Pune, Maharashtra, India - 411 006
    View Full Information
    ADVERTISEMENT