[Resolved] Bharat Matrimony — auto debited the amount without consulting

 
1 Review
Bengaluru, Bangalore District, Karnataka, India
 Chaithra Byadagi on May 10, 2019
Bm register id k1455181, we have paid the amount and register in bharat matrimony and the subscription was ended on may 4 2019. Bharat matrimony have dedited 4700 rs from the bank account without our knowledge. When we call the customer care of bharat matrimony they are not ready to pay back the amount which is debited.. They are telling we will not credit the amount coz you have viewed the profile.
My question is why they want to debit the amount without our knowledge, we have not given any written document to auto debit from our account
And we have not confirmed through phone and have not taken loan. To view the profile only they have created the application.
Complaint marked as Resolved Jun 13, 2019

Complaint Status


[May 10, 2019] Bharat Matrimony customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
Bharat Matrimony Customer Care's response, May 13, 2019
Dear User,

We regret for the inconvenience caused to you.

We have checked and found that we have already contacted you through the mail in this regard. Hence, we suggest you to kindly check and respond to us through the same mail.

Since, you have already utilized the service ever after informing you about the renewal, we denied for the refund and explained about the process the same was conveyed through mail as well.

Further, we would like to inform that while making the payment by selecting the credit card option the auto-renewal option will be enabled by default and the profile will be renewed with the same package and amount. Also we provide an option where you can “Uncheck?the same while making the payment.

Also, we had also provided an option as “Membership Details?in the “My Home?page to switch OFF the Auto renewal facility. Since this facility was not switched off, it has been renewed automatically.

Further, we do send mail alerts 3 times (before - 1 month, 7 days, 24 hours) before the renewal of the profile to turn off the auto renewal.

Further more, we have mentioned this information in our Terms and conditions, which you have agreed to accept while registering the profile.

We value your association with Bharatmatrimony.com

Regards,
Team Customer Care
Bharatmatrimony.com
Complaint comments  Add a Comment     Updated: Share0Tweet0

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    Your Rating (1 star is bad, 5 stars is good)
    code
    Customer satisfaction rating
    52%
    Complaints
    493
    Pending
    80
    Resolved
    235
    phone
    +91 81 4499 8877 (India)
    +44 20 3608 0267 (UK)
    +1 818 688 3593 (USA/Canada)
    location
    No:94, TVH Beliciaa Towers, 10th Floor, Tower 2, MRC Nagar, Mandaveli, Chennai, Tamil Nadu, India - 600028
    Bharat Matrimony - auto debited the amount without consulting