Show menu
Close
FAQ FAQ Categories Categories Sign in Sign in
Close
Kerala State Road Transport Corporation
Customer satisfaction rating: 12%
54
COMPLAINTS
ADVERTISEMENT

Kerala State Road Transport Corporation Complaints & Reviews

N
Jul 25, 2018
സർ,
എന്റെ പേര് നിഖിൽ. 2018 ജൂലൈ 25 രാവിലെ 06:38 മണി 58 മിനിറ്റുകൾക്ക് തൃശൂർ സ്റ്റാന്റിൽ നിന്നും എടപ്പാൾ വഴി കോഴിക്കോട്ടേയ്ക്ക് പുറപ്പെട്ട ksrtc ഫാസ്റ്റ് പാസഞ്ചർ ബസിൽ നിന്നും അതിലെ കണ്ടക്ടർ മുഖേന എനിക്ക് തികച്ചും മോശപ്പെട്ടൊരു അനുഭവമുണ്ടായി. തൃശൂരിൽ നിന്നും കോഴിക്കോട്ടേയ്ക്കുള്ള യാത്രാക്കൂലിയായ 118 രൂപയുടെ ടിക്കറ്റ് എടുക്കുവാനായി ഞാൻ കണ്ടക്ടർക്ക് 500 രൂപയുടെ നോട്ട് നൽകുകയുണ്ടായി. എന്റെ കയ്യിൽ മറ്റ് ചില്ലറയൊന്നും ഉണ്ടായിരുന്നില്ല. കോരിച്ചൊരിയുന്ന മഴയായതിനാലും 10 മണിയ്ക്കു തന്നെ കോഴിക്കോട് എത്തേണ്ട ആവശ്യമുള്ളതിനാലും സ്റ്റാന്റിൽ നിന്ന് ബസ് പുറപ്പെടുവാൻ തുടങ്ങിയതിനാലും ഞാൻ ബസിലേയ്ക്ക് ഓടിക്കയറുകയായിരുന്നു. ആയതിനാൽ എനിക്ക് ചില്ലറ മാറുവാൻ സാധിച്ചില്ല. 118 രൂപയുള്ള ടിക്കറ്റിന് 500 ന്റെ നോട്ട് കൊടുത്തതിന് കണ്ടക്ടർ മറ്റ് യാത്രക്കാർ കേൾക്കെ ഉച്ചത്തിൽ അധിക്ഷേപിയ്ക്കുകയും എന്നോട് ബസിൽ നിന്നിറങ്ങിപ്പോകാൻ ആജ്ഞാപിയ്ക്കുകയും ചെയ്തു. രാവിലെ 10 മണിയ്ക്ക് കോഴിക്കോട് എത്തേണ്ട ആവശ്യമുള്ളതിനാൽ ഞാൻ അദ്ധേഹത്തിന്റെ അപമാനം സഹിച്ചു. ടിക്കറ്റ് തുക കിഴിച്ച് ബാക്കി 382 രൂപ പിന്നെത്തരാം എന്നും പറഞ്ഞ് അദ്ദേഹം തന്റെ ജോലി തുടർന്നു. പക്ഷേ അദ്ധേഹം എന്നോടുള്ള എന്തിനെന്നില്ലാത്ത ദേഷ്യം പ്രകടിപ്പിക്കാതിരുന്നില്ല. എടപ്പാൾ ഡിപ്പോയിൽ ബസ് എത്തിയതും മൂത്രമൊഴിക്കാനായി ഇറങ്ങിയ എന്നെ അതിനനുവദിയ്ക്കാതെ ആക്ഷേപിയ്ക്കുകയും അതൊക്കെ വീട്ടിൽ വച്ചു സാധിക്കണമെന്നും ഞങ്ങൾക്ക് നിന്നെയൊന്നും കാത്തുനിൽക്കേണ്ട ആവശ്യമില്ലെന്നും പറഞ്ഞ് വീണ്ടും ഉച്ചത്തിൽ ശബ്ദമുയർത്തി അപമാനപ്പെടുത്തി. പക്ഷേ ബസ് എടപ്പാൾ ഡിപ്പോയിൽ 5 മിനിറ്റോളം നിർത്തിയിടുകയും ചെയ്തു. കുറ്റിപ്പുറം കഴിഞ്ഞപ്പോൾ ഞാനെന്റെ ബാലൻസ് തുകയായ 382 രൂപ ചോദിച്ചു. അതോടെ അദ്ദേഹം എന്റെ നേർക്ക് തട്ടിക്കയറുവാൻ തുടങ്ങി. ഇപ്പോത്തരുവാൻ സൗകര്യമില്ലെന്നും നീ പോയി കേസ് കൊടുക്ക് എന്നും പറഞ്ഞ് കേട്ടാലറയ്ക്കുന്ന തെറികളും വിളിച്ചു.
സ്വകാര്യ ബസ് ഒഴിവാക്കി സ്ഥിരമായി ksrtc യിൽ യാത്ര ചെയ്യുന്നയാൾ എന്ന നിലയിൽ എനിക്കു നേരിട്ട ഈ ദുരനുഭവം എന്നെ സംബ്ബന്ധിച്ചടുത്തോളം എന്റെ അഭിമാനത്തിനേറ്റ ക്ഷതമായി ഞാൻ കാണുന്നു. ആയതിനാൽ ബന്ധപ്പെട്ട ksrtc അധികാരികൾ എന്റെ ഈ പരാതി മുഖവിലയ്ക്കെടുത്ത് അതിൻമേൽ തുടർനടപടി സ്വീകരിക്കണമെന്ന് അപേക്ഷിയ്ക്കുന്നു. അല്ലാത്തപക്ഷം മറ്റ് നിയമനടപടികളിലേയ്ക്ക് ഞാൻ നീങ്ങുന്നതായിരിക്കും.
എന്ന്
നിഖിൽ. സി.ജെ
ചാറ്റുപാടത്ത് ഹൗസ്
നോർത്ത് പറവുർ പി. ഒ
എറണാകുളം, കേരള
ഫോൺ :[protected]
എന്റെ ടിക്കറ്റ് വിശദാംശങ്ങൾ :
*
Kerala srtc
Thrissur
No: 331717 25/07/18 06:38:58
Fp rpa904
Thrissur - kozhikode
Included cess amt ₹11
Full : 1 × 118.00 = 118.00
₹ 118
[protected] [protected] 0630661
Not transferable btm: 53150751
2421150mb : [protected]
Liable for inspection
*

Place : thrissur
Date : 25/07/2018
misbehaving

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    ADVERTISEMENT

    M
    Jul 16, 2018
    **KSRTC mTicket** THRISSUR TO COIMBATORE Trip Code:2330TVMCBE PNRNO:K5814050 Journey Date:16/07/2018 Departing:06:50:00hrs Seat No:8 Class:SUPER FAST PickupPt:THRISSUR.

    The above is my ticket details for travelling in kerala state rtc bus. It was found that the same seat no was booked by another person through offline booking at thrissur depo. It created a hazzle but settled as there was a vacant seat. It would have been hard if all seats were booked. Hence kindly do the needful to avoid such circumstances to happen again.
    With regards
    Meera C M

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      ADVERTISEMENT

      A
      May 30, 2018
      Respected sir,
      My daughter and her child had travelled to manangallur from pangarappilly (Thrissur dt) by vadakkanchery (Palakkad dt)- via thodupuzha_erumely bus on today morning (30/05/18 ; 6:15am).
      It was heavy rain and it was difficult to enter the bus. The conductor behave brutally to my daughter while entering to the bus. When he shouted, the child afraid and fell down on the board of the bus. And i am watching this, it is very painful to me. My main complaint is that he doesn't allowed her to get off her actual destination. He dropped her at kuvappilly which is nearly 5km before manangallur, even it is raining through out. She begged him, but he doesn't care.
      Physically she have some problems with her right hand so she can't manage both the carry bag and the child.
      I hear by request you to take necessary action against the conductor for his misbehaving.
      Your faithfully
      Abdul gafoor k a
      Kunnathupeedikayil (H)
      Pangarapilly, chelakkara po
      Thrissur dt
      misbehaving of conductor

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        ADVERTISEMENT

        J
        Apr 12, 2018
        Need refund for the ticket booked on april 2, the general strike day

        I have booked the ticket from kannur to bangalore on 21.03.2018 (Date of journey being 02.04.2018) and on that day all kerala trade union strike had happen, so ksrtc service was not there. But i did not get the refund for the booked ticket yet. Total fare for the ticket was 494.

        Pnr number : k5065062
        Trip code : 2135knrbng
        Pos txn no :[protected][protected]
        Transaction details: ecom pur bdr00001 kerala[protected] [protected]

        Please refund the same amount
        Updated by juvan jose May 22, 2018 NOT SOLVED

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          ADVERTISEMENT

          H
          Mar 13, 2018
          I have boarded bus from nalancrira at 12.30 pm bus rpa707 to travel to perunnai temple changanacherry. The bus reached at perunnai temple at4.10pm, i have requested the conductor to stop the bus at perunnai temple
          At muthoor and a required bus stop. The conductor refused to stop the bus atating reason no stop is available at perunnai temple. I told the conductor that i am having the copy oforder regarding stop. I told th conductor that the will be reported to your higher authorities and his reply was that you can lodge the complaint. I request you to kindly inform the reason of not stopping the bus at the stop which unnecessarily incurred a cost of rs 30/- for
          Auto.
          Kindly investigate and inform me
          H. Hari narayanan.

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            ADVERTISEMENT
            R
            Feb 24, 2018
            Sir, my self isaac daily travelling from nagercoil to marthandam. The original charge is rs.24/-. But most of the conductors,...
            ADVERTISEMENT

            Today (7th december, 2017) morning i was driving my car from ernakulam to kottayam, one ksrtc bus while overtaking my vehicle hit my car. The bus coming with overspeed. It happened around 10.30 amin the junction of carithas hospital junction between ettumanoor and kottayam. Actually the driver is not supposed to overtake in a junction like that. The ksrtc bus is a superfast going to trivandrum. Bus no. Kl-15 a-1796. I stopped the car and showed the driver the damaged part of my car. I felt insulted the way driver responded to me "you do whatever you can. I have no problem.". My wife was also with me. His arrogant words as the permanent driver in ksrtc was evident in his behaviour. Hope i will get justice and the bad behaviour of the driver will be treated seriously.

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              ADVERTISEMENT

              Rpk 229 erattupetta-vellarada superfast bus. Only 12 seats are reserved for ladies (Including senior citizen, mother and child & differently abled). Marking of reservation near seat (23, 24, 25) is seen erased. Please check this and mark the seat for ladies considering the fact that it is 1st bus from erattupetta to trivandrum travelled by m. C. Road and about 60% of the passengers travelling to places between kottarakkara and trivandrum. Of these 40% passengers are to tvpm. (Kesavadasapuram, pattom, pmg and palayam)

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                ADVERTISEMENT
                I have booked my ticket from kannur to bangalore on 28/09/17 (Date of journey was on 3/10/17) and it got cancelled during...
                ADVERTISEMENT

                Dear sir,

                My name is subin jose. I had booked an online ticket from cochin - mysore. The details of the booking are below:

                Trip code: 1700tvbng
                Pnr no: k 3695206
                Date of journey: 18/08/2017
                Departing: 22:00 hrs
                Seat no: 19 class ac volvo

                Around 5 pm on 18/08, i have received a call from ksrtc, thiruvanathapuram on my mobile but i was busy in a meeting hence could not take the call.
                I saw the missed call at 6pm and tried calling back to the same number many times but was getting a busy tone.

                Finally i reached my home and packed my baggage and decided to leave to catch the bus which is scheduled at 11 pm, the i tried once again the same number and the call was connected.
                I told the person who took the phone that i have got a call from this number hence i called back. Then he asked me whether i have booked any ticket on ksrtc. I told yes and then he informed me that that bus got breakdown at calicut hence it is cancelled and the full refund will be done on 21st august, monday. It was like a shock for me because i had to reach mysore on emergency on the next day morning and time was 8.10pm and i had no much choices left to travel.

                The questions are
                1. This bus is starting from tvm and the they claim that the bus got break down at calicut. So i am sure that this might have happened early morning on 18th and why this was not informed earlier?
                2. Rather than calling they could have sent me an sms early so that i could have made alternative arrangements. Why this was not possible?
                3. They promised that the full refund will be done on 21st august and till date nothing happened.
                4. If this bus was cancelled why didn't they book us for any other bus to make sure that the traveling happens and the customer is happy.

                I am not wondering why ksrtc is making losses. With this type of service, people like me will never go for ksrtc again and i am sure that we will never ever make this organisation profitable unless the service is improved.

                Now i have no hope that i will ever get my money back but this is a good lesson learnt and i will make such mistakes opting for ksrtc for my future travel.

                A frustrating passenger,

                Best regards,

                Subin jose

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  ADVERTISEMENT
                  ADVERTISEMENT