Asian Paints Home Solutions (Aphs) — Poor Quality of Work and Service

10 Reviews
 V Kannan
I had engaged APHS in the month of Feb 2010 to do the complete 'Wood Finish' of doors, windows, and gates and painting of window grills of my whole house. The ‘Wood Finish’ is application of PU for the wood surfaces. During the work itself the applicator had taken too many short cuts for the work and even defined of 2 coats as one upward stroke and one downward stroke of the paint/spray!

I had repeatedly escalated it to the APHS supervisor and Mr. Raghavendra Kamat, the head of Radiant Enterprises, which had provided me the contract. I had also sent several emails of the non-conformance of their processes by the applicator and had enclosed photos of the shoddy work done by them. The applicator had done such a poor quality job that the doors and windows do not look newly done up at all. The head of Radiant Enterprises finally accepted the fact that APHS had never undertaken the ‘Wood Finish’ job of this magnitude. He had orally agreed to extend the warranty to 2 years but did not give anything written.

When the project was about to end, we observed several deficiencies in their work including peeling of the PU, bubbles, roughages, etc. APHS agreed to do the necessary repairs in late April and later we mutually agreed to shift it to third week of May. However, after several reminders, emails, and phone calls, they finally got the repair work done in September.

Once again, the poor quality of work and supervision has surfaced. Now there is white powder that comes off the surface of the gates and the main door. APHS tried to rectify the problem unsuccessfully.

The original melamine coat that i had applied 6 years back had withstood the vagaries of weather much better than the PU (which is supposed to be a superior product) coating done by APHS.

APHS did not take any timely action of having a knowledgeable supervisor to oversee the work. Consequently I have suffered a lot in terms of time, money, and my energy in following up with them. Their 2 year warranty term would be over by the time they finish the first job itself properly.

I would certainly not recommend APHS in Bangalore for any ‘Wood Finish’ job at all.

Complaint comments  9 Comments     Updated: Share0Tweet0Share0


wooden gate — bad service

I had purchased a wooden gate worth Rs 5000 . The gate provided was not good according to its cost.
readily it is problem like coming out of bolts, screws and gate lusture is also not good. I had told it to shopkeeper but he always let it down saying it is old work and he is busy with his current work.
As through his surrounding I come to know that he is frequently cheating the people by his quality of work. shopkeeper _ P.L. Garg .. Agarwal furniture house .. new sanganer road, gurjar ki thadi , near hanuman mandir ..jaipur ..ph_ [protected]
I have faced a similar experience.Very poor quality of Supervision and inspite of repeated call no actions are taken.
Work is certainly finished in shortcuts as the time limit imposed on the schedule is not feasible by supercomputers leave alone human.

Never do any wall texture as they have done noting but spoiled my wall and taken a high payment for the same
Dear sir,

Yes. we also facing the same issues here. Asian paint company is NOT Responsible person is working there? they dont have Time period. they will do their own time and wantedly making delay the work. QUALITY ABSOLUTELY NOT THERE???


My complaint is of a different nature but definitely a matter of great concern. Got my exterior walls painted by APHS Colour concept Kolkata which was completed by end Jan. 2011. The concerned officials of M/s. COLOUR CONCEPT WERE VERY MUCH PARTICULAR IN COLLECTING THE BILLS ONLY. THERE WAS NO SUPERVISION TO CHECK THE QUALITY CONTROL. Everything was left on the contractor who was offloaded with the work.
Through constant chasing and then complaining to the customer care at Mumbai office over phone the bills were submitted at much latter date. The worst part is WE are yet to receive the WARRANTY for one year which should have been issued. May be it will be isuued after the warranty period is over.
Alas! ASIAN PAINTS HOME SOLUTION we are now reluctant to get the interior walls painted by your representative! Why are we hesitant? Is it for your arrogance and negligence? Please think it twice. Regards
Dear Mr Kar
We have read your complaint and have taken the appropriate action on your complaint
We are hereby re-producing the letter that you have sent to post the complaint resolution -

From: Tapan kanti Kar <>
Sent: Wed, 24 August, 2011 12:03:20 PM
Subject: acknowledgment of receipt of warranty certificate issued by APHS

Dear Sir/Madam,
I deeply extend our sincere thanks to the concerned officials of M/S. ASIAN
PAINTS  for helping us to receive the much needed Warranty certificate for the
exterior painting of our residential building. It's always ' Better late than
never'. Our special thanks to the APHS officials concerned and also to the local
APHS personnel and whoever else have played a key role to tide over the unwanted
situation. Please forget if i have hurt anybody with hard words or any kind of
unethical attitude, ill attitude.
With regards.
Tapan Kanti Kar

Thank you very much for your kind words. Do get in touch with us at in case of any further complaints/queries/feedback that you might have

Warm regards
Marketing Manager
Asian Paints Home Solutions
Mumbai, India.

Asian Paints — color variation

I ve submitted a complaint before 2 days regarding dotted spots on the wall after repainting.Here comes another complaint. chk photos Regards Prasanth [protected]

Dear Prasanth, we sincerely regret the experience you have been through. We will investigate the concern internally and revert to you shortly. Please bear with us.
Dear Prasanth, our team has spoken with you and the complaint has been resolved. As discussed, there is no further action needed. Do let us know if you need any further assistance.
Hi, I had a very bad experience with the asian paints team (outsourced to radiant enterprises). During the course of painting they spoiled on of our interior item (kids study table) its broken, nevertheless I expected these are so unprofessional to stand on top of the table and spoil them. The contractor was saying I didn't perform thorough check of the items, But how can I expect a painter spoiling the interiors . They are claiming that they didnt do it, but with much pursuing they just gave some 4000Rs stating its even though they havent spoiled it they are giving this amount.

My struggle didnt end here, the painter came to clean the house after the painting, switched on the tap water and went off. And night our entire house was filled with water and the wooden flooring is damaged. And say I have to verify whether the painter has switch on or off tap also it seems. I have to shed rs 30000 to do the wooden flooring or either put tiles

Gave it to asian paints thinking the painters will have some responsibility and are equipped guys. But worst experience . Never go with them
Asian Paints Customer Care's response, May 25, 2017
Extremely sorry for the trouble caused. Kindly share your phone number and our team will call you to understand and address your concern.

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    Your Rating (1 star is bad, 5 stars is good)
    Customer satisfaction rating
    +91 22 3981 8000
    Asian Paints House 6A, Shantinagar, Santacruz (E), Mumbai, Maharashtra, India - 400 055
    Asian Paints Home Solutions (Aphs) - Poor Quality of Work and Service