Show menu
Close
FAQ FAQ Sign in Sign in
Close
ADVERTISEMENT

[Resolved]  Indian Railways — Refund for Cancelled Tickets

To
Ministry of Indian Railways

Dear Sir/ Madam

I have filed TDR refund for 12 tickets (as attached) with IRCTC on date : 13th July 2009. Its 5 months from that day that I am begging for my own money at the fault of Indian Railways but still not received the refund. I am frustrated after spending my time & energy in doing follow up for the TDR refund.
The TDR was claimed because I Canceled the tickets on 13th July 2009.
TDR status (as in attached sheet) clearly reflects that it was approved by their ADMIN & showing 'Refund under process' from last 5 months.
I have called Chennai customer care many times as they are asking me to call to Delhi.If I call to Delhi these fellows are telling call to Kalkatta and send a mails to below ids
1. [protected]@irctc.co.in
2. [protected]@irctc.co.in
3. [protected]@irctc.co.in

I have sent a mails many times but every times they are reploying with the ame mail
as mentioned below this mail.

I have called many times since I am asked to give a call to bellow numbers
[protected], [protected], [protected], [protected] , [protected], and customer care numbers

As per the TDR refund rules its supposed to be credited within 90 days but in my case its been 150 days ( 5 months ) that I havent got the same.
Everytime IRCTC sends email to me saying that they have sent reminder to concerned Railways but I am not bothered about the reminders but for my hard earned money which I have LOST.
Request you to please intervene into this matter for my refund amount & compensate for the loss of time, money & energy spent by me in fighting for my own rights.

Below communication mails attached for reference.

Regards
Venkat.S.A



Dear customer,



Sorry for the inconvenience. Kindly note that your refund case of PNR No. [protected] has been forwarded to CCM/SER Railway on dt. 28-jul-2009. We have already issued Reminder No. 1 dt. 06.11.09 to concerned railway to chase up the case. But despite reminder refund yet not received from the concerned railway. Now we are sending a Reminder No. 2 dt. 11.12.09 with all the papers pertaining to your refund case to concerned railway to chase up the cases. As soon as refund, if any, received it will be credited to your card account.
ADVERTISEMENT
Complaint marked as Resolved Aug 14, 2020
Complaint comments  13 Comments     Updated: ShareTweet

Comments

Indian Railways — Regarding refund for cancelled ticket

Respected Sir/ Madam,

I had cancelled an E-ticket (PNR No : [protected] and the Transaction ID: [protected]) few days ago. The amount has not been credited to my account so far. I have registered the complaint with IRCTC through [protected]@irctc and also ove the phone. But it availed no help. Kindly provide the needful help.

Indian Railway — Not willing to refund my money

Hi,
This is my grivence and complain to railway with regards to my ticket PNR No [protected] for Tata Yeswantpur express on 02/05/2008 (Friday) for my parents from Rourkela to Yeswantpur.
I booked the ticket through IRCTC on the day of journey I found that due to some accident happen in between Tatanagar Jn to Rourkela Jn, so the train no 2889 will not arrive to Rourkela. My parents asked the railway official the other alternative way, they told to cancel the ticket on next day (03/05/2008). On 03/05/2008 they said as the ticket was booked through irctc to cancellation will be done at destination station. On 06/05/2008 I gone to Yeswantpur to cancel the ticket they told me to get the cancellation receipt from origin station then they will cancel the ticket. Ultimately I tored the ticket and thrown away and then writing this complain to you.
Observation and Suggestion
1. Could have provided a alternative train
2. Misguided the passengers.
3. Got information IRCTC and Indian Railway as no where related.
4. Train cancellation was not our fault, but railway does not want to return my money so they ask all these.
5. Railway station enquiry number not their in the website.
6. How to speak to higher officials no way.
Being a railway official you do not know which train is cancelled or should have guided in a correct way to cancel the ticket.
I will claim this amount and even more for harashing physically and mentally.
Please take this matter seriously so that I should not loose my money because of your fault.
You can call me at [protected] or send me mail at [protected]@gmail.com

I tried to put this complain in Indian railway official site but it says that "Invalid message".
Indian railway site is also horrible to get the information.
First EMail

I am trying to cancel my E-Ticket since morning 5.30 am however I am not able to do so as whenever I click on Cancel E-Ticket error comes which says "Unable to retrive due to communication failure".

Please help me to cancel my ticket. Moreover as it is a fault of your website therefore I should get full refund of the fare.


Ticket Details

PNR No. - [protected]
Transaction ID - [protected]
Date Of Journey - 28/5/2008
From Kanpur Central(CNB) to New Delhi(NDLS)
Name - Saurabh Tandon
Coach No./Seat No./Status -- B5/0049/Confirm


Second EMail

As I spoke to one of of your supervisors today and I was told that I would get only 50% of the total fare as refund as I have marked the mail after the chart was prepared.

However as mentioned in the previous mail I was trying to cancel the ticket online since 5.30 am IST and I was not able to do so due to the fault in your website. When I called up at your customer care number on 28th may 2008 I was told that I should mark a mail to IRCTC to get the ticket cancelled as there was a problem in the website since last two days.

Moreover your website still has the same problem till today.
Its really pathetic on IRCTC's part where you people are not aware of the problem in your website. How incompitent your IT department is that they are not able to track an eror in the website.

As It was a problem with your website so IRCTC should refund the standard amout after cacellation of the ticket.

Please find the attached file which shows that the problem with the website still remains the same even today.
Unable to cancel tickets since 7pm ultimately sent an email, no response upto 1am... called the helpdesk- no response.

Transaction ID [protected] PNR [protected] Journey date 13th June.
Transaction ID [protected] PNR [protected] Journey date 17th June.

are the details necessary for cancellation ... can railways do something ?
ADVERTISEMENT
(1) conversion of PNR status from RAC TO W/L -TILL 20/06/08(1500HRS) PNR status was RAC 06, 07, 08 AND W/L 01 BUT ON FINAL PRINT OUT IT WAS CONF 01, W/L 1.W/L 02 AND W/L 03
PNR NO IS[protected].
(2) NOT FOLLOWING PROPER SQUENCE TO PERMIT W/L TO TRAVEL (RAJDHANI)---WAITING LISTED PERSONS WHO WERE AFTER ME IN THE LIST WERE ALLOWED TO BOARD THE TRAIN AFTER EXTRACTING THE MONEY.MY CONFIRMED BERTH WAS ALSO SOLD TO THEM BY MR MEENA (ON DUTY TTE ON 20/06/08 DELHI - AHD RAJ 2958). MY PNR[protected]
I had got a waiting i-ticket which could not be confirmed even after chart preparation. Thus I was not able to travel against this ticket. The ticket coulld not be cancelled at the cancellation counter as the cancellation counter closed at 12:00 am while the train was for 11:45 pm.

Since the status was waiting on the ticket and I did not travel I wanted the cancellation of the ticket and the refund against it.

I contacted IRCTC and they adviced "kindly Surrender the I-Ticket with the Station Master and obtain a Ticket Deposit Receipt" for which I replied - "I have already travelled down to Kanpur by road, should I submit the train ticket to the TTE in Kanpur now?" Thereafter I did not receive any response even after several reminders to IRCTC.

Pnr Number [protected] Transaction ID [protected]
Train No 2452 Train Name SHRAM SHKTI EXP
From Station NEW DELHI(NDLS) To Station KANPUR CENTRAL(CNB)
Date 17/4/2008 Class 3A
Boarding NEW DELHI(NDLS) Resv Upto KANPUR CENTRAL(CNB)
Quota General Booked By


The issue is being tracked since April '08. Can you please advice how I can get the refund for the ticket?
Transaction ID [protected]
PNR No. [protected]
i have cancelled this ticket from bangalore to malda on 19th dec which was booked for 29th dec..but since after 15 days also i m not getting my money back..kindly tell me wat i need to do..
one question in mind in sleeper coach in day time nobody can sleep on his birth is right or wrong .
please replay me what is the answer of it..
thanks
ADVERTISEMENT

India Railway — Refund not released since 5 months

I booked a AC 3 ticket from Allahabad to New Delhi- PNR Number - [protected], this train was late by 8hrs and I have not travelled due to this delay. I have filed online TDR on 2nd March 2009, and the TDR is in admin approved state. Inspite of promissed refund within 60 days period of filing TDR. I have not received my refund till date which has been almost 5 months. I have mailed 5 times to tdrprocess but till date I have not received any reply. Please help.

Indian Railways — refund case

Dear sir,

on PNR No:[protected], i booked ticket from ghaziabad to /shikohabad me along with my wife, on that day train was late more then 10 hours, i go to cancellation counter but due to i ticket i am not able to cancelled my ticket on station. on next day i file tdr but as recd main from TDR team, it is show i was travel on train. how it is possible.
train is 10 to 11 hours late if this tain came at 6:30 am in that case it was not reached 9:30 am at shikohabad and i m on that that i was at bank (hdfcbank Ltd) 9:00 am in morning. we having recording and attendance sheet for confirm the status of me.

Kindly help for solving my case and refund my money

Indian Railways — Regarding refund

On 11/02/2012 3 seats were booked with the train number 18208 from jaipur to Bilaspur while the transaction was under process the charges are recovered from my bank account whereas the tickets were not confirmed as the internet services were disconnected.
After viewing the status position tickets were again booked and charges were again collected on confirmation of seats on the said train.
Thus my bank account was debited twice against the confirmation of 3 seats.Hence the excess amount collected may please be refunded of Rs 928 to me without levying any charges at the earliest convenience.
The incident is also reported on phone on the same day.


Arpita Sharma
PH NO.[protected]

Cleaning of Station and used cigarate & pan parag at platform

Respected Sir, I draw your kind notice each and every time I seen the public use cigarette and pan at HINDMOTOR railway platform and use the plate farm as dust been
ADVERTISEMENT
I cancelled my E- ticket for journey to New Delhi detail of which has been given below .

Date of Journey ..[protected]
Train no 12301, Train name Howrah Rajdhani Express
PNR No [protected],
Class AC -2 Tier,
From : HOWRAH to New Delhi
Coach No A5 Seat no 29 and Coach A4 seat no 6
Date of cancellation 21/07/2016
Name Deb Sundar Chatterjee
Sulobha Chatterjee
We are senior Citizen we are not able to run from pillar to post to get the refund so it is requested to nelp us by refund the money
Deb Sundar Chatterjee, [protected]

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    Customer satisfaction rating
    29%
    Complaints
    5275
    Pending
    0
    Resolved
    1543
    Indian Railways Phone
    +91 11 2338 1213
    Indian Railways Address
    Rail Bhawan, Raisina Road, DL, India, New Delhi, Delhi, India - 110001
    ADVERTISEMENT