[Resolved] www.yatra.com — unconfirmed tickets refund

 
14 Reviews
Mumbai, Mumbai City District, Maharashtra, India
 victoryvicky
Sir,
I have booked an air ticket through Yatra website on 24.01.2013. When i booked 1st time Rs.4537/- was deduct from my account. But I din't received ticket at the 1st time. Then i received a call from yatra call center that ur ticket is not confirmed & he insisted me to book again & said that the failure booking amount will be refunded with in 2 to 3 days.On 4th Feb i sent my 1st mail regarding the refund & yatra replied me that send ur transaction detail. I have attached my transaction details and i again sent mail on 11th feb & yatra replied that with a mail that the amount was not credit in our account. The reply from yatra is

This is with reference to your email dated 11th February, 2013, regarding the payment error.
We would like to inform you that we checked the database and found that the payment was not charged.
The payment did not go through and was not materialized. There is no refund pending from our end.
Kindly find the details of the unsuccessful transaction mentioned below. You may forward or send a copy of this email to your bank for confirmation.


Sr.No Bank Id Merchant Id Payment Id PGI Ref. No. Ref. 1 Ref. 2 Ref. 3 Date of Txn Amount (Rs.ps) Status IP Address
1 SBI YATRA 0 MSBI[protected] 01240113207161359037853557 BD default 24/01/2013 20:00:54 4537.00 FAILURE(Failure. Transaction not attempted) 223.234.241.172

Please do not amend the subject line while replying.

Then I showed Yatra's reply to SBI where I am having account & they replied me that both the transactions maid for booking the air tickets are credit in yatra account on 28.01.2013.

A.Vignesh,
ph:[protected].

Complaint marked as Resolved Sep 22, 2016
Verified Support
Yatra Online / YatraTrip.in Customer Care's response, Aug 22, 2016
Dear Famy,

Greetings from Yatra.com!

Regret the inconvenience caused. Would like to inform that refund has been initiated under Yatra booking reference number YT18066271 and it will take 2-7 working days to reflect in your account.

Should you require any further assistance, please call us on[protected] /[protected]. For holidays please call on [protected]. Alternatively, write on [protected]@yatra.com

Best Regards,
Yatra Care
Complaint comments  13 Comments     Updated: Share0Tweet0

Comments

Yatra.com — No refund amount

Hi

I have also booked the flight. I have not received the refund amount yet. After 15days also. Every day their Customer care is responding the it will take 1 more day and more days.

I Never like to book any more ticket for yatra.com.
They have the worst service and No response also.

Thanks

www.yatra.com — charging falsely on on credit card for train bookings. No reply from customer care.

I have been trying to do some train reservations through yatra.com which I was not able to.

When I logged on to the 'my bookings' section, It says that bookings have failed.
While the status says 'payment failed,' once you click on the reference ID, it says 'Your booking was unsuccessful. The payment charged will be refunded in a few days. We apologize for the inconvenience caused.' This has happened while I have already received a confirmation from my bank saying that a payment has been made.


I am attaching the JPEG of the webpage that popped up. Please check the reference IDs ( XFI5YC & NVBVYC) on 9th (and today, there were four such entries) and let me know when the money will be refunded to me.

When I called the helpline number, there was no option that could connect me to an executive immediately for rail bookings or help me with a refund of my money.

My question is, if the booking is not done, how could they use my credit card details and charge me? I think I have been taken for a ride.

Dear tirthankarbanerjee,



We are extremely sorry for the inconvenience caused. We are looking into this matter & your query has been forwarded to the concerned department. We will respond back to you within 24 hours. Thank you for your patience. For immediate support, please call[protected]



Thanks,

YatraCare
Dear Mr Banerjee,

We apologies for the inconvenience faced by you during the above transaction. We have processed the refund on reference number WCKBYC on 15th September. The remaining three transactions (reference numbers XFI5YC, NVBVYC & 2A95YC) were not charged to your account.

Should you require any further assistance, please call us on[protected] or alternatively write to [protected]@yatra.com

Best Regards
Yatra Care

Yatra.com — payment not refunded

sir madam mere pass yatra wolo ki e mail aai thi but abhi tak pyment nahi aai pls help me
thanks





This is with reference to your email dated 18th April, 2011 regarding the refund under Yatra booking reference number XF36IE, 09XIJE, OUU6IE and GLZIJE.

The refund of INR 2100.00, 2268.00, 1750.02 and 1909.98 has been processed by Yatra.com on 8th April 2011. The amount has been transferred to your account through which the payment has been made.
Sanyam,

The refund on all four bookings has been processed at our end. Request you to check with your bank to ensure that the amounts have been credited into your account.

Thanks and regards,

Team Yatra
Dear sir,
I booked my train ticket by yatra.Com details given below pnr [protected] transaction ID [protected]
train no. 12295 train name sanghamitra exp
class sleeper (sl) date of boarding 24 oct 2011 at 09:28
from krishnarajapurm (kjm) to patna jn (pnbe)
boarding krishnarajapurm (kjm) reservation upto patna jn (pnbe)
departure 24 oct 2011 at 09:28 arrival 26 oct 2011 at 09:20
distance 2715 km quota general (gn)this ticket was cancelled due to in waiting list, and another one I cancelled pnr [protected] transaction ID [protected]
train no. 12864 train name ypr howrah exp
class sleeper (sl) date of boarding 19 oct 2011 at 19:35
from yesvantpur jn (ypr) to howrah jn (hwh)
boarding yesvantpur jn (ypr) reservation upto howrah jn (hwh)
departure 19 oct 2011 at 19:35 arrival 21 oct 2011 at 06:10
distance 1963 km quota general (gn).But still now I didn't get the refund.Please look after this matter as early as possible.My contact no is [protected]
I have made a rail booking through yatra.com 0n 9th August 2016. The system could not process the booking after making the payment and again requested for payment and debited the amout from my credit card twice. I contacted the customer care and they requested me to send the credit card debit statement to [protected]@yatra.com for the refund. But till today I have not received my money. Request you to help me with refund of my money. creditcard statement is attaching for your reference please.

Regards,
Famy
[protected]@hotmail.com

I have booked a ticket with yatra on 31st of August however the money got deducted and no ticket received. I got a call from yatra and they insisted me to book another ticket with I did and second time also the money is deducted and no ticket received. I called the customer care and they said that they will confirm 1 ticket and refund the full amount for the second payment. The reference number Is[protected]. I have not yet received the refund and would request to refund my money as soon as possible before I make a official complaint.
Yatra Online / YatraTrip.in Customer Care's response, Sep 6, 2016
Verified Support

Dear Ms Baul,

Greetings from Yatra.com!

Regret the inconvenience caused. We are looking into your query and our team would respond you at the earliest. Request your patience in this interim.

Should you require any further assistance, please call us on 09555 800 800 / 1860 200 1800. For holidays please call on 18602002323. Alternatively, write on [email protected]

Best Regards,
Yatra Care
I need my refund at the earliest. I have also contacted the bank and they said that they have not received any refund request for your end. REFUND MY MONEY!!! I want my money at the earliest
Can I get a response please!!!
Yatra Online / YatraTrip.in Customer Care's response, Sep 9, 2016
Verified Support

Dear Ms Baul,

Greetings from Yatra.com!

Refund of INR 5, 594.00 was already initiated from our end on 31 Aug. Would request you to contact your bank who has issued the card through which payment was done and provide the ARN number(75120336247000022381972) which was provided to us by your bank. You can contact your bank's Grievance Cell in regards to refund not reflecting in your account.

Should you require any further assistance, please call us on 09555 800 800 / 1860 200 1800. For holidays please call on 18602002323. Alternatively, write on [email protected]

Best Regards,
Yatra Care
Hi,
My yatra reference no. is[protected]. I cancelled a booking on 1st April, 2017 but i didn't got the refund in my bank account till now. It's been over 7 days but i didn't got the refund yet. I want to know how much more time will it take.
I also stated this issue in my earlier mail & you people said that the refund has already been initiated & it will be reflected in 5-7 days in my bank account but i didn't got the refund till now & when i called the bank manager regarding the transaction they said that they didn't receive any such refund. Please have a look at it and do the needful with immediate effect.
Also, please provide a helpline number through which i can reach you.
Thanks.
Yatra Online / YatraTrip.in Customer Care's response, Apr 13, 2017
Verified Support

Dear Chandrama,

At the onset please accept our sincere apologies for the inconvenience caused. Our concerned team is looking in to your query. Please allow us some time to investigate the case and respond to you. Request your patience in the interim.

Best Regards,
Yatra Care !
Yatra Online / YatraTrip.in Customer Care's response, Apr 14, 2017
Verified Support

Dear Mr. Ray,

Greetings from Yatra.com!

Regret the inconvenience caused. Refund of INR 1, 588.00 was already initiated from our end on 01 Apr. Would request you to contact your bank and provide the ARN number sent on your registered email id with us. You can contact your bank's Grievance Cell in regards to refund not reflecting in your account.

Should you require any further assistance, please call us on 09555 800 800 / 1860 200 1800. For holidays please call on 18602002323. Alternatively, write on [email protected]

Best Regards,
Yatra Care
I have booked ticket reference number[protected]. Payment have been deducted from my credit card and have already received about payment confirmation however, my ticket confirmation is not yet done.

I don't know what is issue with yatra. I have do you people try to charge more money through this way - and not confirming ticket now and later asking for more money.

I need ticket confirmation soon. Also though I chose coupon offer code, it didnot get applied.

I am highly disappointed with their service.

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    Your Rating (1 star is bad, 5 stars is good)
    code
    Customer satisfaction rating
    60%
    Complaints
    1475
    Pending
    520
    Resolved
    760
    phone
    +91 95 5580 0800 [Customer Support]
    +91 12 4437 5353
    +91 12 4437 5318
    location
    1101, 11th Floor, Tower B, Unitech Cyber Park, Sector -39, Gurgaon, Haryana, India - 122001
    www.yatra.com - unconfirmed tickets refund