Yatra.com — Money not refunded

 
30 Reviews
 prekshasaxena
I have booked kingfisher airline ticket for flight kingfisher it - 331, from mumbai to delhi departure: thu, 8 nov,2012 , 06:05 booking reference number [protected] and return ticket from kingfisher it - 312, departure: tue, 20 nov,2012 , 17:10, booking reference no:[protected]. But till now I haven got my money refunded back. The total amount comes to rs.8620.00 please help me get my money refund
Complaint comments  29 Comments     Updated: Share0Tweet0Share0

Comments

Yatra.com — Refund amount not received!

I, Rajesh Bhushan, had booked air tickets thro yatra.com as under:

1). By Indigo flight 6E-105 for Delhi-Pune for 7th July 09 for 4 passengers. Ticket PNR No. X2KPAR, booking ref - CJY8YA, and paid the required amount thro SBI internet banking.
2). By Indigo flight 6E-102 for Pune-Delhi for 10th July 09 for 3 passengers. Ticket PNR No. M2NDCV, booking ref - 3YANYA and paid the required amount thro SBI internet banking.

Both the above tickets were cancelled by me a few days back but the refund amount has not yet been credited to my SBI account.

Further please note, the cancellation amount is much in excess as compared to what declared by yatra.com on it's web site.
"THIS I FAIL TO UNDERSTAND"

Kindly assist me in getting my refund.

Rajesh Bhushan
B-307, Navsheel Moti Vihar,
117/K/13, Sarvodaya Nagar,
Kanpur - 208025
Mob:[protected], landline: [protected]
e-mail IDs:
Personal:- rbhushan_ce01@yahoo.com
yatra:- rmbhushan@yatra.com
Dear Mr. Bhushan,

I regret to hear that it is taking longer than what you anticipated to get the refund.

Please note that your refund has been processed by Yatra as follows:

Booking ref CJY8YA – Was cancelled on the 24th June and refund was processed on June 26th. The breakup of the cancellation fees applied are: Airline cancellation fee(Charged by the airline) – 3000, Yatra Cancellation Service Fee – 150, Yatra Booking Service Fee that was non-refundable - 600. Refundable amount is Rs. 4450

Booking ref 3YANYA – Was cancelled on the 25th June and refund was processed too. The breakup of the cancellation fees applied are: Airline cancellation fee – 2250, Yatra Cancellation Fee – 150, Yatra Booking Service Fee – 450. Refundable amount is Rs. 3300

Since both the bookings were made through net banking, the refund takes longer than normal 5-7 working days. Please check your bank account in about 7-10 days.

Sincerely,

Yatra Care

Yatra. com money not returned for cancelled tickets. — No clue of refund of money

Yatra .com making fraud on refund of money on cancelled tickets.
I got my ticket booked thru Yatra.com online (yatra ref no- CJTD0C) and used my DB Credit card for payment. The ticket is booked for JETLITE S2-6132 and money (Rs 6070) debited. When I cancelled the ticket quite before the 2 hour of flight departure (limitation as published), they confirmed of having ticket cancelled and informed that the money will be debited back to my credit card account within 10 days .
The amount has not been refunded even after 20 days has passed. Every day they give me transaction no, ([protected]) which is not existance as per D Bank . As per them the money has been refunded, but it has not ben credited to my credity card account. Yatra.com is clueless and is unable to provide any further support.

I have been a regular user of Yatra.com for booking of my airline tickets online. With this experience I warn to all those using Ytra to swithover to other portals.
Thnaks

Yatra.com — CASH BACK NOT RECEIVED

HELLO.
I MADE A PURCHASE FROM YATRA.COM IN THE MONTH OF MARCH THROUGH MY TITANIUM CREDIT CARD. THEY HAD A DEAL THEN OF 10% CASH BACK . EVEN TODAY I AM WAITING FOR MY CASH BACK. NOW WHAT TO DO?

Yatra.com — refund & pathetic service

Kind attention : Manish Chawla (ref. 4DVN36)

With regret I have to write to you & inform that the kind of experience I had gone through is not only pathetic but also gives an impression that your tele-executives have been trained to frustrate customers by keeping them on hold endlessly when a pointed question is posed to them.

You are aware that I had booked a return ticket for my mother Mrs. Meena Orke on the Mum-Delhi-Dammam sector. Because the Mumbai-Delhi sector flight didnt land her at international airport, my brother managed to get her on board another AI flight to Bangkok which stopped at Delhi international airport. From there she managed to take the Delhi - Dammam sector of AI flight. I had informed you that she is a senior citizen & if my brother had not taken this decision she would have missed her flight to Dammam.

Due to commitment there at Dammam, she had to postpone her return date for which I was asked to shell out extra money which I paid. Because of her bad experience with AI stopover at Delhi, my sister in Dammam got her a direct Mumbai flight. Then I approached for cancellation of return flight well before her scheduled departure date.

I was asked to visit AI Mumbai city office where I went for cancellation personally & was told the return sector was cancelled. Now after 3 months have passed I am yet to see any credit in my credit card account towards this cancellation. I had specifically asked you that I have no business to go over to AI office & since that I booked my flight ticket on Yatra.com, it is your responsibility to arrange for refund to be credited to my account. All in all this has been my worst experience ever & more was in store over last 2 days when I called up to check the status of refund.

Yesterday (02.03.10)when I contacted, your executive Rohit after keeping me on hold for almost 10-15 minutes confidently told me that there was delay from AI side for refund, however I can expect to get credit within 10-11 days. I asked him to confirm the same in writing & he promised that I should get a mail in next 30 minutes confirming reason for delay from AI & also expected credit in next 10-11 days.

Today till late afternoon since I didnt see any mail, I called up Yatra.com & this time lady tele-executive Karandeep Kaur informs me that matter has been pending with AI since 02.12.09. When I informed her about my conversation with Rohit on previous day she feigned ignorance & then casually informs me that Rohit might have got this information from his seniors. In the mean time, the call was disconnected (very smartly). I called up again, fortunately she came on line again & this time I insisted to speak with Rohit. After keeping me on hold for good 7 minutes, the line was disconnected again. I called up again when other lady tele-executive attended the call only to disconnect when I asked to connect me to Karandeep or Rohit.

If this is the manner in which you are going to frustrate a customer, then let me warn you that I will not sit back silently but will proceed against Yatra.com legally for all the inconvenience caused & also forward this mail to consumer forum & apart from refund claim damages for the inconvenience & sheer frustration on following up my matter.

Please treat this as urgent & make sure that this is attended by your senior officer within 24 hours

Raj ORKE
([protected]/[protected])

Yaatra.com/Kingfisher airlines — Money not refunded

I had reserved two flight tickets from Yatra.com.Details of tickets are as follows:

1.
Lucknow to Chennai
Date: 19 May 2010
Airline: IT- Kingfisher
Yatra Reference Number: [protected]

2.
Chennai to Delhi
Date: 21 May 2010
Airline: IC - Indian
Yatra Reference Number: [protected]

Just because of airlines fault I had lost my very important training.After reaching New Delhi I had contacted with kingfisher representative, they told me they will refund full amount and then cancelled my ticket.
Pls find the Virtual Coupon Record No.:[protected]

Aside of this, I had cancelled 2nd one Chennai to Delhi also.

Just because of airlines fault I had lost my very important training and I'm still ready to bear one side cancelled amount but I'm not ready to take any mental torture at all which I'm getting from CC.

I'd several times mailed to support@yatraonline.com as well as had made several calls to customer care but i got no support.
They had tortured me even still going on.

You can also see return ticket from New Delhi to Lko

Now i want to punish them through your channel.

I want full money which i had wasted which is 20,000(including my stay in delhi) as well as compensation money of 50,000 just because of Yatra and Kingfisher.

Yatra.com — correct amount not refunded

I had done a cancellation of my ticket ref no is YT4636589 on 12/07/2010 through yatra.com web site and before confirming my cancellation it showed me the amount which would to be refunded that was RS 9716 and then I confirmed it, and also I got confirmation on my mobile and email from yatra. On 13/07/2010 I received email from yatra for confirming the same refund amount of RS 9716.but I have received only RS 8227.12 in my account , which is not acceptable, when confirmed my cancellation it was RS 9716 which I accepted and I proceeded, but if it was RS 8227.12 I would think twice before doing it. when I contacted yatra they say that RS 8227.12 is to be refunded ,I even forwarded the email I received, but they are stuck with their answer .they asked me to contact the airline (kingfisher) which I did in return they told me that it is taken care by travel agents .when I asked them to give me explanation about online confirmation and email there was no reply from yatra, so I request your good office please check on this and refund my remaining amount .
Dear jdc,


We are extremely sorry for the inconvenience caused. We are looking into this matter & your query has been forwarded to the concerned department. We will respond back to you at the earliest. Thank you for your patience. For immediate support, please call[protected]


Thanks,

YatraCare
Dear Mr. Dcosta,
We apologise for the inconvenience faced by you during this transaction. We agree we had initially quoted a refund amount of Rs 9716, but as per the refund received by us from the airline, the amount of Rs 8227 was credited to your account.
As a gesture of care we have emailed you a voucher worth Rs 500 which you could use on your next booking with Yatra.com. We would really appreciate you giving us another chance to take care of your travel requirements and assure you a smooth and trouble-free experience.
Should you require any further assistance, please call us on[protected] or alternatively write to support@yatra.com

Best Regards
Yatra Care

Yatra.com — Refund not done by yatra.com

I Prakaash kakkad had booked a ticket through yatra.com, transcation was not unsucessfull but the amount was debited from my a/c , when I contacted them through mail then they told me send them bank statement in PDF format which I send them twice but till now my problem is not resolved


     This is what u r site also show if u don't reply my mail I will move to consumer court

Ticket Details ( Yatra Ref No: CJ6NCE )
Your booking was unsuccessful. The payment charged will be refunded in a few days. We apologize for the inconvenience caused.
Train Details
PNR Transaction ID
Train No. 2603 Train Name
Class AC 3 Tier (3A) Date Of Boarding 15 Nov 2010 At 16:45
From CHENNAI CENTRAL (MAS) To HYDERABAD DECAN (HYB)
Boarding CHENNAI CENTRAL (MAS) Reservation Upto HYDERABAD DECAN (HYB)
Departure 15 Nov 2010 At 16:45 Arrival 16 Nov 2010 At 05:45
Distance Km Quota Tatkal (CK)
Charting Status:    Prepared
File TDR Status:     Filed
Passenger Details
S. No. Name Age Gender Current Status / Booking Status / Coach No / Seat No
1. Rajani 31 Female

Yatra.com — not getting refund

My self Mrs Jani, we had booked return ticket from yatra.com for Bhavnagar to Bombay 07/11 and Bombay to Bhavnagar 21/11 of Kingfisher air line. My yatra reference number is [protected]. My flight dated 07/11 got cancel by airline it self, about this neither airline nor Yatra.com informed me. I got this news from local news paper, and when I done inquiry at yatra customer care they were not having any information about this. After calling them 7-8 times they confirm just 3 days before that flight got cancelled by airline. As it was Diwali, all train, bus and flights were full, so compulsorily by paying extra money I had to travel by train.
Now I am chasing for my refund. First yatra customer care officer told me that you will not get refund as your status show not present at flight time. When flight was cancelled than how can I be present there? So stupid they are. Than in next call they told they will give me refund after deducting 1500rs. When I asked reason for this deduction I got reply that airline is deducting this money. So, I directly contact airline's local office than airline office staff confirmed that they have not deducted single rupee as flight got cancelled. So I called yatra representative again and told them I have confirm with airline office directly, they are paying full refund. After this call they confirm to pay me full refund. See, what a big cheater Yatra is.. if I had not visited airline office they were going to deduct my 1500rs.
This it not end of my trouble. After this conversation, I need to call yatra customer care several time, and every time they keep me on hold for 15-20 minutes, as we are not getting any charge for phone calls. I have spend minimum 320rs. from my mobile for chasing up refund. Today is 5th December, its month time period yet not getting any refund. Today morning also I called yatra and it was hight.. they put me on hold as I done inquiry about my refund, and customer care officer didn't come on line again till 20 minutes, than by seeing my mobile bill, I need to cut the phone.
Now I am writing to consumer complain with the hope I will get my refund.

Friends, I have very bad experience with yatra, please think 100 times before using their service. On yatra.com website they are writing customer will get refund in 3 working days. Actually they have to write truth on their website that: "customer need dare, lots of time and 300rs. to 500rs. extra budget for doing phone calls and mails for refund." So, friends if you are totally free, having extra money than only use yatra service.
Dear Ankita Jani,

We are extremely sorry for the inconvenience caused. We are looking into this matter & your query has been forwarded to the concerned department. We will respond back to you within 24 hours. Thank you for your patience. For immediate support, please call[protected]

Thanks,
YatraCare
Dear Prakaash kakkad,

We are extremely sorry for the inconvenience caused. We are looking into this matter & your query has been forwarded to the concerned department. We will respond back to you within 24 hours. Thank you for your patience. For immediate support, please call[protected]

Thanks,
YatraCare
Dear Mr Kakkad,

We sincerely apologise for the delay in the refund. We have processed the refund on your booking at our end. As this is a netbanking case, the credit should reflect in your account within the next 7-10 working days.

Should you require any further assistance, please call us on[protected] or alternatively write to support@yatra.com

Best Regards
Yatra Care
Dear Ms Jani,

We sincerely apologise for the inconvenience faced by you during the refund process. We have processed the refund of Rs 3619 on your booking. The credit should reflect in your account within the next 4-5 working days.

Should you require any further assistance, please call us on[protected] or alternatively write to support@yatra.com
Best Regards
Yatra Care
Dear Mr Orke,
Thank you for contacting us at Yatra.com.
Please accept our sincere apologies for the inconvenience this may have caused. This is not the standard of service we at Yatra.com strive to achieve. Please be informed that the refund for the booking reference # 4DVN36 is already processed for the amount of 3879 form our end. We hope you must have received the same.Please treat this as an isolated case and we look forward to keep assisting you with your future travel needs.
Should you require any further assistance, please call us on[protected] or alternatively write to support@yatra.com
Best Regards,
Yatra Care
Dear Mr Kumar,

Thank you for contacting us at Yatra.com.

We truly apologize for the inconvenience you have faced in this regard. Please be informed that the refund for the reference # CJTD0C have already been processed from our end on 10 JUL 2009. We hope you must have received the same.

Should you require any further assistance, please call us on[protected] or alternatively write to support@yatra.com
Best Regards
Yatra Care
I booked a Train Ticket with Yatra.com in the names of my Mom and Dad. Later, i requested for the cancellation of those tickets and was done but we never received our refund amount from yatra.com.

in spite of contacting them numerous times through phone calls and emails, they never paid us the amount since months now.

Finally, i realized that Yatra.com is another name of pathetic services and worst customer support that we have come across in our life. I will never ever again take their single service in my entire life, even if i am in a critical situation and will always suggest people never to deal with yatra.com. Highly unprofessional and 3rd class company is yatra.com

Let me explain my complaint in short:

2 tickets booked on 24 July 2011
Date of Journey: 13 Sep 2011
From: Ambala Cant Jn
To: Manmad Jn
Train: 12716/Asr Ned Express
PNR: [protected]
Reference ID: 0904VE
Transaction ID: [protected]

Cancellation requested via email on 27 Aug 2011
Received Request Reference Number as 6940644
Cancellation done on 31 Aug 2011 and said that the refund amount will be paid in 3-4 days.

However, even after so many reminders, i have not received any refund for the same. And to see the most funnier part of their foolishness, below is the contents of emails exchanged... read it and u will come to know what kind of people are providing filthy services....

Email from me -
Thanks for this timely help in the cancellation of tickets. Well the payment that you mentioned in your email would be credited in the same account; it was not made from my bank account or any transaction card. I paid the amount in cash to the agent who delivered the tickets at home.
In this regard, please do the needful.

Then Email from Yatra.com-
Dear Gaurav, Greetings from Yatra.com
This is with reference to your email dated 31st August,2011, regarding the refund,under Yatra booking reference number 0904VE.
We would like to inform you that we have tried to call you so many times however your number was going to be not rechable so we would like to inform you that kindly contact to your agent they will help you regarding the same.

Then Email from me -
First of all, my name is Mikhil not Gaurav and my phone no is always active round the clock, so there is no way that it would go unreachable when you tried calling me many times.
In my previous mail, i said that i have booked the tickets through an agent here in chandigarh and i paid the total amount in cash to the person who brought the tickets at my home.
I tried calling his phone no. but its not responding, thats why i mailed you in this regard and i request that if the tickets are cancelled, then please do the needful in making the refund to me directly.

Then Email from Yatra.com-
Dear Mr. Pal, Greetings from Yatra.com
This is with the reference to your email dated 2nd September, 2011, regarding the status of the refund under Yatra reference number 0904VE. We would like to inform you that the refund amount of INR 492.00 is under process and this will be credited to your account through which payment has been made, within 3 to 4 working days. Please accept our sincere apologies for the delay in refund.

Then Email from me -
I think you missed to understand what i requested in my previous email and as per you, the refund would be credited in the account from which payment has been made.
But, i said i did not pay the ticket amount from any of my account. i paid in cash to the agent. now the agent is not in the business here and closed his shop. his contact no. is also not responding.
so how will i get the refund if the agent is no more in the business? there is no point if you credit the refund into his account from which the payment has been made. i dont think that the agent will come to my home and give the money.
so i am requesting you to please make a payment on my name, in my account, not in the account of your agent.
i am already very disappointed by the quality and credibility of service of Yatra.com and i would think again in future to take services of your company.
kindly pay this small amount into my account and in my name, not in your agent's name. This would be my last email as a request to you and after this i will go through legal proceedings and demand compensations of all my harassment, troubles and wastage of time and money due to yatra.com.

Then Email from Yatra.com-
Dear Mr. Pal, Greetings from Yatra.com
This is with the reference to your email dated 4th September, 2011, regarding the status of the refund under Yatra reference number 0904VE.
The refund of INR 492.00 was processed by Yatra.com on 5th September, 2011.
The bank also takes 3 to 4 working days to reflect the amount in your account. Hence, you are requested to wait till that time and cross check the status of refund from the concerned bank after the completion of this period.
Dear Mr Pal,

Thank you for taking the time to share your feedback with us.

In order for us to process the refund into an alternate account, we would have required an authority letter from the original account holder. As we had not received any such authorization, the refund of Rs 492 was processed by us on 5th September '11 into the same account from which we had received the payment.

While we understand that you had paid cash to an agent who in turn had booked the train ticket on our website, we regret we would not be able to credit the refund directly into your account. As we had received the payment from Gaurav, and the mode of payment was a debit card, we have processed the refund into the same account.

We hope the above explanation helps resolve your concerns, and we hope you are able to contact the agent through whom you had booked your tickets originally.

Assuring you of our best services at all times

Best Regards
Yatra Care
Ok, i understand your situation, but now the agent is not in the business here and closed his shop. his contact no. is also not responding.

so how will i get the refund if the agent is no more in the business? there is no point if you transferred the refund into his account from which the payment was made. i don't think that the agent will come to my home and give the money.

Since, Yatra.com has appointed and authorized an agent to facilitate the services offered by the company as a whole, its your responsibility to see if your authorized agent is in existence or not. I think, before appointing him as an authorized agent of yatra.com, you would have asked about his credentials to be presented in support of his application to become an agent and if you can track him down by other means then only this matter gets resolved.

its not that i want that small sum refunded to me, just to see how fair are the practices of yatra.com in resolving its customer's issues.

That's all.

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    Your Rating (1 star is bad, 5 stars is good)
    code
    Customer satisfaction rating
    54%
    Complaints
    1253
    Pending
    517
    Resolved
    544
    phone
    +91 12 4437 5353
    +91 95 5580 0800 [Customer Support]
    +91 12 4437 5318
    location
    1101, 11th Floor, Tower B, Unitech Cyber Park, Sector -39, Gurgaon, Haryana, India - 122001
    Yatra.com - Money not refunded