[Resolved] Jeevansathi — fraud - chor and fake company

 
4 Reviews
Sector 132 , noida , jeevansathi.com, Noida, Gautam Buddh Nagar District, Uttar Pradesh, India
 Astabrigade on May 28, 2019
I had made a profile in jeevansathi.com. The company employees repeatedly called me and said to take a membership. Finally i took a membership.in just few days, my i'd was blocked by them. I had paid money for the same. I had logged in by the phone no [protected]. When i asked why did they delete my i'd, they did not give me any valid answer. I asked for refund but they say they will not give my refund back. Most of the profiles there are not even verified especially girls. Please dont put your money in this fake matrimonial website. Firstly they will ask you to make a profile and then when you give money for membership, they will delete your account without any reason
Also the more likely outcome will be that u will come across a fraud profile. Thanks

Complaint marked as Resolved Jul 16, 2019

Complaint Status


[May 28, 2019] Jeevansathi Internet Services customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
Jeevansathi Internet Services Customer Care's response, May 28, 2019
Dear member,

Would like to inform you that we have a separate Quality Assurance team who checks the profiles on regular basis and as and when required it takes action. Please understand that we need to have stringent checks in place to make our users’ partner search a safe and hassle-free experience.

Regards,
Jeevansathi Team
Updated by Astabrigade, May 28, 2019
Without any reason, you deleted my profile, also took my money and deleted my account . Please return and refund my money immediatly. U deleted my accounts but there was no reason for it, also you took the money and did not refund me, my account was only 2 weeks old approx. My phone no is [protected]
Verified Support
Jeevansathi Internet Services Customer Care's response, May 30, 2019
Dear member,

As checked the refund has been processed. In case you have not received kindly share your bank statement on [protected]@jeevansathi.com so that we can check and assist you.

Regards,
Jeevansathi Team
Updated by Astabrigade, May 30, 2019
That refund is for another transaction . I have given money 3 times to your company. Iam not asking for the first time but iam asking for my refund on 2nd account
Phone no used are

[protected] - 1st
[protected] - 2nd
[protected] - 3rd
Please give my refund for second membership
Verified Support
Jeevansathi Internet Services Customer Care's response, May 30, 2019
Dear member,

Your profile is deleted by our Quality Assurance team as you have not used the profile according to the terms and conditions of the website.So refund on all the profiles is not possible.

Regards,
Jeevansathi Team
Updated by Astabrigade, May 30, 2019
First of all, there is no quality assurance from your side. I have a genuine profile and without any reason u deleted the profile of mine
Moreover let me tell all the fake and fraud profiles without quality check and identification proof are in your website. I will make sure that I will circulate my case against u and they all will post in various consumer websites and social media . Why do u even take money from people when u can't even refund money. Why do u take hard earned money of people . It is not good and without any reason u deleted my profile it is not good at all . I need my refund at any cost or else I will go the legal route . Why don't u delete all the fake and fraud profiles of your websites mostly are girls to lure genuine people like us into paying money to u and then u immediatly delete the account once payment has been done. Great functioning is urs . U deleted my 3 ids @ profiles. And took money 3 times is that how u function??
Verified Support
Jeevansathi Internet Services Customer Care's response, May 31, 2019
Dear member,

We have received multiple complaints against your profile. Also if you have any complaint against any member we have already suggested you to report those profiles to us so that we can check and take necessary action.Time and again you have been informed the same. Thus, refund on your any other profile is not possible.

Regards,
Jeevansathi Team
Updated by Astabrigade, May 31, 2019
There has been no complaint on my profile and I have asked you for the proofs and u didnt even give me one . This is how your company behaves, terming someone as wrong, wait iam filing a criminal defamation case against u, I have met the DM GHAZIABAD and SSP GHAZIABAD regarding this matter as well .yours is a fraud company who takes money from the clients and then you harass them . All female I'd are fraud and fake in ur website

fraud - chor and fake company
Updated by Astabrigade, May 31, 2019
I will post about ur fraud company to more than 100 consumer forums, also I filing a criminal and civil defamation case against u and also a case of 420 against you for duping simple consumers of there money
Verified Support
Jeevansathi Internet Services Customer Care's response, Jun 03, 2019
Dear member,

We have already refunded the amount on your last created profile. Please be informed that your previous profiles were deleted on the basis of complaint received and dubious details.Refund on those profiles is not possible. Due to privacy concerns we will not be able to share any third party information directly with you but with law enforcement agency .
Regards
Jeevansathi team
Updated by Astabrigade, Jun 03, 2019
There is no dubious details shared on my profile also the way u posted your comment right now is a case of clear criminal and civil defamation. U will be asked to refund money by the court and also I will ensure u take back your words IMMEDIATE. I have already filed criminal and civil case against you in court also I will share my post with others as well .you are a fraud and fake company and this is what you do call someone dubious when dubious is you And your company, not me and that's why I posted about you here I will post it in different social media platforms through my staffs ids as well people should know your company takes money and then deletes profile of the CLIENTS, law enforcement agency will regularly contact you also if you can see I have shared my lawyers stamp as well, you will get a notice to appear in the court. Also remember you said DUBIOUS DETAILS, so let me see how your company is not penalised for a civil and criminal case of defamation . Fraud and fake profilers are added in yout websites and then what you do is known by the world, clients get duped by you and your fake and fraud FEMALE CLIENTS
Verified Support
Jeevansathi Internet Services Customer Care's response, Jun 07, 2019
Dear member,

We have already clarified the reasons for deletion of your profile. Since you have violated the terms and conditions contracted by you at the time of registration of the profile resulting in deletion of the profile from the website. We are in compliance with the applicable laws and shall continue to comply with any lawful order that may be directed towards us

Regards,
Jeevansathi Team
Updated by Astabrigade, Jun 07, 2019
You are a fraud company and this small amount of money means nothing to me, but WHO AM I, ? U WILL COME TO KNOW AS YOU SAID MY DETAILS ARE DUBIOUS then why u refunded me one time, why not the other 2 times moreover, let me tell u, I WILL TAKE YOUR COMPANY DOWN LEGALLY, WAIT FOR IT AND LEGAL NOTICE IS COMING YOUR WAY, come to GHAZIABAD COURT and FIGHT A 1 CRORE DEFAMATION COURT CRIMINAL AND CIVIL CASE and rest I will MAKE SURE I TAKE DOWN YOUR FRAUD COMPANY
Verified Support
Jeevansathi Internet Services Customer Care's response, Jun 11, 2019
Dear member,

As checked you have multiple profiles with different information .We have received multiple complaints against your profile. Same has been conveyed to you many times.Thus refund is not possible .

Regards,
Jeevansathi Team
Complaint comments  3 Comments     Updated: Share0Tweet0

Comments

Ur company is a fraud company. I never created multple profile and it will be proved in the court of law . And it will be probed as well .ur a chor and liar company.
U take money of people and then dupe them . I only created I'd when my ID WAS DEACTIVATED ILLEGALLY and there was no wrong or illegal or incorrect information given by me to ur website. U are a fraud and chor company who just takes money of people and then dupe them
When you are on free member ship Jeevansathi executive call you again and again and ask you take paid membership and say you can directly contact by viewing members contact details.Even if you see their member ship page it says "View contacts of members you like". But after taking the member ship you will find that some members who have given some preferences you are filtered you cannot see their number despite that you are a paid number. Why have they not mentioned all these on the payment page ??? They are liars.

Despite that you are a paid member you can send only two reminders and can't even send chat message after that if other member hasn't responded. You can only do one thing...keep waiting.and your membership expires...again same drama.

But their membership page says "Message and Chat with Unlimited users". Misleading and Non-Sense. Wasted my money.

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    Your Rating (1 star is bad, 5 stars is good)
    code
    Customer satisfaction rating
    55%
    Complaints
    109
    Pending
    10
    Resolved
    57
    phone
    +91 98 3355 6619 (Matchpoint Office)
    location
    Anant Gupta, B-8, Sector 132, Noida, Uttar Pradesh, India - 201301
    Jeevansathi - fraud - chor and fake company