Livpure — livpure fraud - penalizing customer more than 1 month (aug/2019

 
2 Reviews
Greater Noida, Uttar Pradesh, India
 Nitric on Sep 15, 2019
Hi,

I had raised a service request on 17th aug wherein a service engineer came in and provided the service. I was also offered to take amc worth rs. 4500 which we took. However just after he left the building i got a call from someone in livpure namely ""vipin"' where he stated we would like to come for service however when i informed him that it has been done few mins back then he said he might be a fraud service engineer. My question is: if i raised a request on your toll-free no#[protected] then how can someone else visited who is claiming to be not your vendor or service engineer. I raised this complaint on your company's no so if someone else came in that is your information breach as someone hacked your system and customer is nothing to do with it.

Though we have tried reaching out to him on the numbers mentioned on the attached bill given by him: [protected] & [protected] however he didn't turn up and since then we have been raising complaints and getting several js numbers. Here are the complaint no's raised and no response till now: [protected]/[protected]/[protected]

My ro is not working from last 1 month or so and i have called your customer care desk numerous times but every time we called they said he have escalated the issue and it will be fixed in 24 to 48 hours but till not we are surviving without ro water.

More to add, even though some of your ee's namely 'vipin/vinay thakur or ankit (From gurugram hq)""""""called and assured it will be fixed in few hours however nothing got happened and we are struggling to get it fixed. Being a customer of livpure i am not sure why are you harassing your customers, when there is a no-fault from our side and it is all because of your breach of information which were passed on to someone who is not claiming not to be your vendor.

I have paid amc cost and i need this issue to be fixed on the highest priority else will be taking some legal action against livpure and mgmt/founders including mr. Sachin who is a brand ambassador so that he gets to know what kind of fake service livpure is giving to the customers.

Today as well i called the customer service desk and akash (Re) told me that this will be fixed before eod today. So if this doesn't get fixed i will be forced to take some""""legal action by filing a complaint in police station followed by customer court""" as you are only harassing a customer when he is not at all customers fault.

I am attaching some proofs which we some collated of that person who visited our house for serving the ro and took my hard earns money (Rs. 4500). Below is your company email where i have filed this complaint today as i have no option left since your company staff is so unprofessional and didn't help a customer who is suffering from this pain.

Also to mention here, if by any chance any of my family members get diagnosed with any infection due to bad water then i will be claiming that on livpure as they are forcing us to use unfiltered water which may impact our health to observing o[censored]nfiltered water.

Note: we raised complaint on your toll-free no so you are responsible for each and everything and this is non of my business if someone else came in for completing the service request as we have been receiving phone calls from your customer service desk informing that engineer will be coming shortly so he came. Since it is breach of customer personal information which may lead to any future issue as an unauthorized person knows our house so it will be an another issue of customer serucity as livpure leaked this information to someone who is not your vendor/employee.

So i urge you to fix this asap as it been more than 1 month now and i am not getting any help support from anyone in livpure and it is started impacting my parent's heath.

Regards
Nitin
Mob# [protected]

livpure fraud - penalizing customer more than 1 month (aug/2019

Complaint Status


[Sep 15, 2019] LivPure customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
LivPure Customer Care's response, Sep 16, 2019
Dear Nitin, we apologise for the inconvenience you have experienced. We have forwarded your query to the concerned department. Please allow us some time to get back to you.

Regards,
Team Livpure
Updated by Nitric, Sep 20, 2019
May I have an update and when someone from your team will contact me because of now no one contacted me and me and my family is consuming none filtered RO water due to which our health is now getting impacted. May I know your TAT or by when we can expect to get a call from you???
Updated by Nitric, Sep 23, 2019
Any update here??????
Updated by Nitric, Sep 25, 2019
Any update ??? I am not getting any response from Livpure and no one contacted me till now ?? I need an ETA from Livpure on this please
Updated by Nitric, Sep 30, 2019
I am not getting any response from Livpure, please could you look into this and provide an ETA?
Updated by Nitric, Oct 04, 2019
Any update?
Complaint comments  1 Comment     Updated: Share0Tweet0

Comments

May I have an update as we are drinking none filtered RO water which is impacting our heath so need Livpure to fix this issue. Also, no one from livpure contacts me which really annoying and disturbing, please can someone look into this urgently.

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    Your Rating (1 star is bad, 5 stars is good)
    code
    Customer satisfaction rating
    72%
    Complaints
    249
    Pending
    4
    Resolved
    178
    phone
    +91 95 8222 9701[Direct Sales & Service Partner Enquiry]
    +91 98 7179 8090[Export Enquiry]
    +91 12 4498 7400 [Corp Office]
    location
    Plot No. 221, Udyog Vihar, Phase-I, Gurgaon, Haryana, India - 122016
    Livpure - livpure fraud - penalizing customer more than 1 month (aug/2019