[Resolved] One Assist — Mobile Insurance

 
12 Reviews
Mumbai, Maharashtra, India
 PUNEET_GOEL
I have purchased an Insurance plan for My Mobile Motorola X Play from this company on 17-Dec-2015. I provided the required documents (Invoice of Mobile, IMEI No ScreenShot, Various Images of Phone from, back etc). Now after 1 month (almost) my phone got liquid damaged, so i called their customer care to report and apply for claim. They asked me to provide my IMEI no. When i told them, they said it is not matching with the one they have in their database against my insurance. I was surprised as i have provided all original and valid documents. After lots of arguments, they said they will escalate my issue to higher authority. Then i recieved a callback from their executive Mr Ritesh Soni (ritesh.[protected]@onassis.com) who initially dealing with my insurance plan. He told me that it was their mistake as they enter wrong IMEI no so he will apply for change of IEMI no and I can then apply for claim. Company doesn't register the claim until IMEI no matches. Now two days later they called me saying my IMEI no change was successful and i recieved a claim form email as per which i provided my invoice and damaged for photos along with claim form and reverted to the email.

But for two weeks i haven't any update on the claim even i sent email to update me. Then i forced to call them. Their executive said they are verifying my documents. Again i waited for a week and no response from their side. Then i called them, the person who took my call said your case was closed due to Wrong IMEI no. I was shocked as the IMEI no issue was already resolved by their team only. Than i told them case history and they told me they will update the case and your device will be collected by our representative in couple of days. But again same, 10 days no response. I called them 6 times(almost) and they are not responding although every time they assure me that they will call me but they are not giving me call.

I have recorded their calls and i have all documents with me. Please help me out to resolve this. Please let me know if i can register complain to IRDA or Consumer Court.

Mobile Insurance
Complaint marked as Resolved Oct 24, 2016

Complaint Status


[Feb 04, 2016] OneAssist Consumer Solutions customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
OneAssist Consumer Solutions Customer Care's response, Sep 23, 2016
Dear Babadhani,

Greeting from OneAssist….!

Your case has been resolved and communicated to you separately. Should you require any further assistance, please reach us at [protected]@oneassist.in or[protected]

Regards
OneAssist
Complaint comments  11 Comments     Updated: Share0Tweet0

Comments

Please people dont buy any insurance plan from this rascal one assist co. These beggers grab my 3 months old samsung a5, nd after a more then a year i am still waiting for response as i already done my all formalities nd said requirements. Nobaody has courage to give a feedback to respective customer. These company and staff members are all. I dont belive how our goverment register a licence of that type of . If anybody who faced the same situation kindly suggest what i do next.. And how i can them
Biggest fraud and cheat company I have interacted in life time.
Warn all fellow citizens not to buy any service from one assist. Completely disappointed with there service big cheats.
unfair trade practices followed by them.
One assist is a fraud company. I don't know what regulators are doing. I am facing the same problem
qsq
I also bought this insurance and now I am regretting. My mobile was liquid damaged when I accidentally dropped in bathroom. I claimed my insurance giving the proper reason telling them it was an accident and I immediately put it out from water and kept the phone open. Now their (one assist) procedure started . For more than 2 weeks they kept my mobile waiting for the estimation and when the estimation came they rejected my claim saying that the damage was intentional / result of negligence. I have suffered a lot after the mobile has been damaged because of this company. There is no reason for me to do the damage deliberately and it was not due to negligence either. And they are saying I could not carry my mobile in bathroom. The same company approved my request before estimation. But rejected after know that the estimation amount is too much. I want to know how can I reach to IRDA or Consumer Court against this company.
OneAssist Consumer Solutions Customer Care's response, Oct 15, 2016
Verified Support

Dear. Arpit,
Greetings from OneAssist...!

We are unable to trace your membership with your email id, request you to kindly revert us with your registered mobile number or OneAssist membership id, for us to assist you better.

Should you require any further assistance, please reach us at [email protected] or 1800-123-3330

Regards,
Team OneAssist
I also bought this insurance and now I am regretting. My mobile was liquid damaged when I accidentally dropped in bathroom. I claimed my insurance giving the proper reason telling them it was an accident and I immediately put it out from water and kept the phone open. Now their (one assist) procedure started . For more than 2 weeks they kept my mobile waiting for the estimation and when the estimation came they rejected my claim saying that the damage was intentional / result of negligence. I have suffered a lot after the mobile has been damaged because of this company. There is no reason for me to do the damage deliberately and it was not due to negligence either. And they are saying I could not carry my mobile in bathroom. The same company approved my request before estimation. But rejected after know that the estimation amount is too much. I want to know how can I reach to IRDA or Consumer Court against this company.
My registered mobile number is [protected]
OneAssist Consumer Solutions Customer Care's response, Dec 7, 2016
Verified Support

Dear Arpit,
Greetings from OneAssist...!

We have received the documents for your mobile claim also we would like to request you to please provide the replacement letter with proper details. We will keep you posted on any development in your case. Should you require any further assistance, please reach us at [email protected] or 1800-123-3330.

Regards,
Team OneAssist
which replacement letter are you talking about? In the next case You have closed my claim. Such a bad service you are providing. I have sent all the documents I received.
Very poor service form one assist. they are running a fraud company. I suggest we place a Class action lawsuit on the company. Contact me at [protected]@gmail.com and we all can place a lawsuit on the company.
MY phone is with them for 1 month now but it is still under pending approval from insurance company.
They are way past their time frame for the approval but still no reply or calls from oneassist.
My repair estimate is way higher just for a broken s7 edge display, but they are changing the back place as well as the motherboard. When asked them for re-approval copy, they are not sending the same.

Let us all take action and show company like these that they cant do whatever they please without any consequence!!!

Relationship id - 946070.
Hi,
I am also trying to lodge a complain against one assist with IRDA. I had purchased the insurance for my handset online and had contacted one assist for service when it was damaged. The customer care informed after a couple of weeks that my area was not servicable. This they did not mention when I had purchased the insurance specifying my area details. However they had promised to reimburse my repair charges. I got the handset repaired from the authorized service center and couriered the invoice copy and other documents for reimbursement. They company has not given any sort of explanation on why they have not reimbursed the service charges till now. It has been more than 4 months since I raised the claim. It is fraud to get the premium amount online from customers and not provide insurance when claim is raised. People don't bother to follow up since the premium amount is only one time.

Thanks and Regards,
Ashok
OneAssist Consumer Solutions Customer Care's response, Apr 11, 2017
Verified Support

Dear Ashok,

Greetings from OneAssist...!

We are unable to trace your details. Request you to kindly revert us with your registered mobile number or OneAssist membership id, for us to assist you better.

Should you require any further assistance, please reach us at [email protected] or 1800-123-3330.

Regards,

Sagar

(Team OneAssist)
Such a fraud company please dint buy insurance from this company, they cheated me for my iphone 7 claim request i have request for my broken device return, but they haven't deliver my broken device yet its been a month they are still playing games with my claim request.

No1 fraud insurance company dint ever buy insurance from this company will cancel my policy once i receive my device
I have purchased an Insurance plan for my mobile One Plus 5 from this company at the time of purchase. On 11th November I accidentally lost my phone in terms of slept from pocket while driving the moter-bike. I did all the procedure as required FIR, lodging a complain with the co. and sending all the required documents but they rejected my claim stating "Loss or damage to the device under mysterious circumstances / disappearance or unexplained reasons". I am unable to understand what else reason does these guys need, this is crystal clear that the loss occurred accidentally while driving bike and it slept from my pocket. So over telephone they asked me to reply to this matter stating the reason again and they will consider the matter again and reply me back. But more than 15 days passed and still no reply has been received from them in this matter.

If they cannot give me the claim then why are they taking such premium charges from us and making us assure that our devices are secured and safe. This is not the case only with me, above I can see hell lot of people complaining about this fraud company making a big fool out of people. I cannot get it how IRDA is allowing such companies to run. If I would have know about these all in advance I would have never done any kind of insurance. Many people asked me not to do any kind of insurance for mobile as they are all fraud i wish i would have listen to them. IRDA must do some thing to protect the interest of customers other wise what's the need of insurance and such organisations.

Now I want to know how can I reach to IRDA or Consumer Court against this company and I will make sure such companies pay a huge amount of penalties for fooling people, taking people's hard earned money and more over making fun out of people.

Thanks & Regards,
Harsh Sarda
passion.[protected]@gmail.com
One Assist complain No.: 2543945
OneAssist Consumer Solutions Customer Care's response, Nov 28, 2017
Verified Support

Dear Customer

Greetings from OneAssist..!

You haven't provided the complete description. its rejected under mysterious circumstances because you haven't told us how the phone went missing and where. Insurance companies need complete detail for investigation, Its in the terms and condition of an insurance company. Hence, the claim was rejected.

Regards

Sagar

Team OneAssist
[email protected]'s reply, Aug 24, 2018
same happen to me.. claim only 40% of may innvoce amt.. however only 11month old handset
very big Fraud .
i also suggest not to buy insureance from ONe assist team.

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    Your Rating (1 star is bad, 5 stars is good)
    code
    Customer satisfaction rating
    83%
    Complaints
    3302
    Pending
    80
    Resolved
    2698
    phone
    +91 80 8033 3333 [Customer Service]
    +91 22 4298 3000 [Corp Office]
    location
    707-708-709, Acme Plaza, Andheri – Kurla Road, Andheri (E), Mumbai, Maharashtra, India - 400059
    One Assist - Mobile Insurance