ADVERTISEMENT

[Resolved]  OneAssist Consumer Solutions — laptop insurance

I registered a claim for my macbook air liquid damage on 2nd september 2017 and today its 7th nov, still it's not cleared.

When i purchased the policy, they said claim will be approved within 5-7 days and now its more than 2 months and still, it's not approved. I am running a business which completely dependent on that, due to this i am facing heavy loss also mental pressure.

After claim registration, they asked me for the document, which i submitted and they arranged the pickup. Device was picked up on 6-7 sept and after that it went to service centre and then insurance company. They are tied up with some third party insurance company : the new india assurance co. Ltd.
After that there is no update, its pending for approval from the insurance company.

On 22nd sept on my request they escalated my claim request, the process which take 5-7 days after escalation its 2 month and still pending. I don't understand what they mean by escalation.

On 18th oct 2017, i got the call from oneassist and they said your claim is approved and its pending for calculation and will be cleared by next tuesday. I waited and then tried to contact, but the same reply from customer care team that its pending for approval.

Then next week again got the call from their representative that it will be cleared within 48 hours but no response from their end. And when i called customer care they said they don't get any information on that.

I don't know how much time will they take to approve my claim, i lost all my hopes of getting my claim.

Service request number 2308715
Cust id - 849876
+1 photos
Was this information helpful?
No (0)
Yes (0)
Dec 21, 2017
Complaint marked as Resolved 
OneAssist Consumer Solutions customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
Nov 08, 2017
OneAssist Consumer Solutions Customer Care's response
Dear Dharmesh,

Greetings from OneAssist..!

We are very sorry to hear about your experience and regret the inconvenience caused to you.

We have forwarded your details to our team and they shall update you with the current development on your case.

We appreciate your patience in the interim.

Regards

Brijesh

Team OneAssist.
Verified Support
Nov 09, 2017
OneAssist Consumer Solutions Customer Care's response
Dear Dharmesh,

As per the telephonic conversation, we are investigating your case and have forwarded a request to expedite it.

Please allow us some time for the same.

Regards

Brijesh

Team OneAssist.
Verified Support
Nov 13, 2017
OneAssist Consumer Solutions Customer Care's response
Dear Dharmesh,

Greetings from OneAssist..!

Your handset is with Authorized service center for repair. We shall keep you posted with your claim status over email/SMS.

Please allow us some time for the same.

Regards

Brijesh

Team OneAssist.
Nov 14, 2017
Updated by dharmeshgoyal
You took more than 2 months for just approval, and also your team told me earlier that its beyond economic repair, so It will not repair and you will get the insured amount. Even I have a recording of this.

The process of approval as stated by your executive is 5-7 days and you took more than 2 months. It affected my 2 months work and due to this, I was in full stress and mental pressure. I need compensation for that.
Verified Support
Nov 20, 2017
OneAssist Consumer Solutions Customer Care's response
Dear Dharmesh,

Your Laptop has been repaired but you have refused to accept.

Hence, your claim has been closed.

Regards

Brijesh

Team OneAssist.
Nov 21, 2017
Updated by dharmeshgoyal
Hello Brijesh

You sent me a damaged laptop, when I submitted there was no scratch, now its damaged from all corner. Why would I accept that.

There was only liquid damage, now you are giving me full body damage laptop.

First you took so much time, now you are giving me a damaged piece.

Complaint comments 
Share
Tweet

Comments

We no need to one assist . Because we are all know how to protect oru card details and personal information... and also how to make a transaction to other and purchase thinks ...and transfer money to others ... We now the health details we don't have a money to have a account on one assist... So kindly cancel my account and refund my money back...

OneAssist Consumer Solutions Customer Care's response, Nov 10, 2017
Verified Support
Dear Customer

Greetings from OneAssist...!

We deeply regret the inconvenience cause to you. As per your request, we have cancelled your plan vide service request No. 2541888 & the refund will get processed in 7 working days.

Should you require any further assistance, please reach us at [email protected]oneassist.in or 1800-123-3330.

Regards

Sagar

(Team OneAssist)

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    OneAssist Consumer Solutions
    customer care contact
    Customer satisfaction rating Customer satisfaction rating is a complex algorithm that helps our users determine how good a company is at responding and resolving complaints by granting from 1 to 5 stars for each complaint and then ultimately combining them all for an overall score.
    Read more
    78%
    Complaints
    3988
    Pending
    132
    Resolved
    3079
    OneAssist Consumer Solutions Phone
    +91 80 8033 3333 [Customer Service]
    +91 22 4298 3000 [Corp Office]
    OneAssist Consumer Solutions Address
    707-708-709, Acme Plaza, Andheri – Kurla Road, Andheri (E), Mumbai, Maharashtra, India - 400059
    View all OneAssist Consumer Solutions contact information
    ADVERTISEMENT