Show menu
Close
FAQ FAQ Categories Categories Sign in Sign in
Close
ADVERTISEMENT

[Resolved]  Renault India — faulty servicing and billing

I own a renault scala diesel car with plate number kl 05 af 8448. Recently the engine malfunction indicator light [mil] began to come on intermittently. I took the car to the authorized service center, m/s tvs & sons at adichira, kottayam, kerala. They diagnosed the problem as the fault of "turbo boost pressure sensor." they made me order the part, and changed it on[protected] per invoice no: servkyja19006102. And i was charged rs:3440/- inclusive of labour charges. But on the same day itself, on taking delivery, i found the same problem persisting - the light coming on intermittently as before. They admitted this and requested more time to check. Now they say the ecm itself is faulty and must be changed. See [[protected] invoice servkyja[protected]]. That the problem of mil coming on as before even after the change of the spare part is admitted by renault/tvs. The change of the spare part made no change or benefit. It was faulty diagnosis [experiment] and repair. I am entitled for the refund of rs.3440/- from tvs/renault. My complaints to them remains without response. The conduct of the service personal was also left much to be desired.in the second invoice a baseless comment has been added by the service assistant to shift the fault on the customer. I can prove the same if needed. Thank you.
ADVERTISEMENT
Complaint marked as Resolved Jun 16, 2019

Complaint Status


[May 06, 2019] Renault customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
Renault Customer Care's response May 07, 2019 Dear Customer (joshininan),

Please check your private message and share the details for us to assist with your concern.
Verified Support
Renault Customer Care's response May 08, 2019 Dear Customer (joshininan),

We understand our team is in touch with you and assisting you in this regard.
Updated by joshininan May 09, 2019 [protected] I raise the following objections to the statements made by the TVS Service Head during the phone conference. [1] The invoice dated[protected] do not mention any ECM issue. It diagnosed and changed only the turbo boost sensor. The statement that I was told of the ECM issue at that time is false and not supported by their own records. [2] That the problem was not solved by the spare part change is clearly admitted by them/their records. [3] It was only on the "subsequent" inspection [ in invoice dated[protected]] the trouble is diagnosed as ECM issue. [4] After the warranty period services, I have serviced my vehicle elsewhere. That is my right. How can that excuse the incompetency in properly diagnosing the repair work TVS undertook? If giving the vehicle elsewhere was an issue; why did they accept my vehicle for repair? [5] All I am asking is the decency any "local" workshop will show, after having taken its customers money. [6] I am asking Renault to judge the issue by the "records" [ the two invoices TVS gave me] and not by their "after the fact" false explanations. Thank You.
Verified Support
Renault Customer Care's response May 11, 2019 Dear Customer (joshininan),

As checked, we understand that our team got in touch with you and shared requisite information with you on your concern. In case of any support required, please feel free to contact us at[protected].
Updated by joshininan May 11, 2019 I repeat, your service provider M/s TVS & Sons, Kottayam raised statements "unsupported" by their own documents to justify a fruitless repair on faulty diagnosis. They are false [lie] statements. I ask Renault to check their concerned invoices which will speak the truth for me. I regret to say that your response above appears vague and evasive. Thank you.
Verified Support
Renault Customer Care's response May 12, 2019 Dear Customer (joshininan),

We request you to kindly get in touch with the dealership for further assistance in this regard.
Updated by joshininan Jun 03, 2019 Regret to say that your responses are non-specific and evasive. You should check the invoices of M/s TVS and make a decision one way or the other. Then, there is some point in my "getting in touch" with the dealership. Am I not already "in touch" with you?
Complaint comments  Add a Comment     Updated: ShareTweet

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    Renault
    Customer Care Service
    Customer satisfaction rating
    76%
    Complaints
    1304
    Pending
    272
    Resolved
    921
    Renault Address
    ASV Ramana Towers #37-38, 4th Floor, Venkatanarayana Road, T.Nagar, Chennai, Tamil Nadu, India - 600017
    View Full Information
    ADVERTISEMENT