[Resolved] Snapdeal.com — samsung c460w 4 toners - delivered in damaged condition & non compatible

 
1 Review
Bangalore, Karnataka, India
 Ishwar Hegde on Jan 14, 2019
Respected sir/ madam,

Received the delivery from snapdeal owned and managed by jasper infotech private limited on 11th jan 2019 against the order for samsung clt c406s, y406s, m406s, k406s 4 toners for samsung xpress c460w printer ordered on 5th jan 2019 with order no [protected]. Immediately on the same day evening after coming home from office realised the damage and non-compatibility and initiated the return process on 11th jan 2019 night itself. However the same was closed by snapdeal stating samsung need to confirm in written that its fake or duplicate. My concerns are:
1. Snapdeal and its vendor packaging the toner was not good due to which toner powders were spilled inside packs when opened the parcel & packs on 11th jan 2019.
2. The toner seem to have incompatible chips which i got to know when i installed the toners even though it was damaged in my home samsung c460w printer it was displaying the error "non-compatible toner". That itself is clear indication that the toners are not original! Because samsung printers gives that error only when wrong chip toner gets installed in it and if samsung or its authorised manufacturers manufactured it, non-compatibility error wouldn't have come up. No need of extra verification.
3. Why shouldn't i as customer sue jasper infotech private limited owning the snapdeal portal issuing wrong and damaged products for cheating the customer under ipc sec 420 and for wrong trade practices? Seeking refund of my money and also mental harassment getting caused due to snapdeal and jasperinfotech's wrong trade practices and wrong customer interaction behaviours.
4. I don't think snapdeal anyway would initiate return process since its closed the request automatically without giving a chance to hear from customer, hence need help to get this product returned & my money inr10, 056/- refunded to me at the earliest.
5. Amount mentioned in the invoice is overall amount where as i got a discount of inr250 for using bhim upi.
6. Also enclosed pics which i took indicating the damaged product, spilled toner powder etc. With this and non compatible toners, how can i use the product?

Regards
Ishwar

samsung c460w 4 toners - delivered in damaged condition & non compatible
samsung c460w 4 toners - delivered in damaged condition & non compatible
samsung c460w 4 toners - delivered in damaged condition & non compatible
samsung c460w 4 toners - delivered in damaged condition & non compatible
samsung c460w 4 toners - delivered in damaged condition & non compatible
samsung c460w 4 toners - delivered in damaged condition & non compatible
samsung c460w 4 toners - delivered in damaged condition & non compatible
Complaint marked as Resolved Mar 8, 2019

Complaint Status


[Jan 14, 2019] Snapdeal.com customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
Snapdeal.com Customer Care's response, Jan 15, 2019
Hi Ishwar,

We are sorry to hear that you did not enjoy your experience with us. As we truly value each of our customer’s happiness. We've noted the details and will connect with you at the earliest and help you out.

Thanks!
Team Snapdeal
Updated by Ishwar Hegde, Jan 17, 2019
Thanks to Consumer Complaints team for making snapdeal hear my complaint else it would have been closed without hearing from customer for none of my fault! finally today the focal picked up the sealed samsung (?) CYMK406S toners back! hope next steps will be smoother.
Verified Support
Snapdeal.com Customer Care's response, Feb 01, 2019
Dear Customer,

Hope you are doing good.

We wish to inform you that your refund has been initiated from our end and you will receive the amount within 8 to 10 working days.

Regards,
Team Snapdeal
Updated by Ishwar Hegde, Feb 01, 2019
After initiating the consumer complaints and further steps, Snapdeal realised the damage which would happen beyond the cost of refund and took back the product and refunded the amount on 30th Jan 2019.
Updated by Ishwar Hegde, Feb 01, 2019
After initiating the consumer complaints and further steps, Snapdeal realised the damage which would happen beyond the cost of refund and took back the product and refunded the amount on 30th Jan 2019.
Verified Support
Snapdeal.com Customer Care's response, Feb 05, 2019
Dear Ishwar,

Sorry for the inconvenience. This is to inform you that your concern has been noted and our team is working on it.

Regards,
Team Snapdeal
Verified Support
Snapdeal.com Customer Care's response, Feb 05, 2019
Dear Ishwar,

Sorry for the inconvenience. This is to inform you that your concern has been noted and our team is working on it.

Regards,
Team Snapdeal
Verified Support
Snapdeal.com Customer Care's response, Feb 05, 2019
Dear Ishwar,

Sorry for the inconvenience. This is to inform you that your concern has been noted and our team is working on it.

Regards,
Team Snapdeal
Verified Support
Snapdeal.com Customer Care's response, Feb 05, 2019
"Dear <customerName>,

Hope you are doing good.

We wish to inform you that your refund has been initiated from our end and you will receive the amount within 8 to 10 working days.

Regards,
Team Snapdeal"
Verified Support
Snapdeal.com Customer Care's response, Feb 05, 2019
Dear Ishwar,

Hope you are doing good.

We wish to inform you that your refund has been initiated from our end and you will receive the amount within 8 to 10 working days.

Regards,
Team Snapdeal
Verified Support
Snapdeal.com Customer Care's response, Feb 05, 2019
Dear Ishwar,

Hope you are doing good.

We wish to inform you that your refund has been initiated from our end and you will receive the amount within 8 to 10 working days.

Regards,
Team Snapdeal
Verified Support
Snapdeal.com Customer Care's response, Feb 05, 2019
Dear Ishwar,

Hope you are doing good.

We wish to inform you that your refund has been initiated from our end and you will receive the amount within 8 to 10 working days.

Regards,
Team Snapdeal
Complaint comments  Add a Comment     Updated: Share0Tweet0

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    Your Rating (1 star is bad, 5 stars is good)
    code
    Customer satisfaction rating
    62%
    Complaints
    12520
    Pending
    4008
    Resolved
    6747
    phone
    +91 11 4637 1100 [Customer Care]
    +91 88 8825 4614 [Delhi]
    +91 92 1269 2126 [Customer Care]
    location
    238, 1st Floor, Okhla Industrial Estate, Phase III, New Delhi, Delhi, India - 110020
    Snapdeal.com - samsung c460w 4 toners - delivered in damaged condition & non compatible