Show menu
Close
FAQ FAQ Sign in Sign in
Close
ADVERTISEMENT

[Resolved]  Tikona — Wrong billing

Hi,

I was using Broadband services of Tikona from 2014. Due to some family emergency I had to go out of town. So, I called the customer care of Tikona on 18 July 2016 to cancel my connection as I had no idea when I will be back. Instead of cancelling they said they will wave off the bill for the days I have not used their services when I come back and asked me to drop an email regarding same. I have dropped an email on 20 July 2016.

Further we decided that we would move out of the city permanently. So I called the customer care on 14 Aug 2016 saying I want to cancel the connection as I am moving out permanently and I would settle the bill as per our discussion on 18 July. I thought they will charge me for no. of days I have used their services + safe custody charges. But I was surprised they have billed me for full month instead.

Cancelling service is a task with Tikona. I would urge some one should call these people to check how difficult they make it to cancel. I think 4 to 5 calls repeating same thing gift it to someone don't cancel etc. I have had couple of email/telephonic conversations with these people explaining them to send me the correct bill. But, they keep on repeating that you have to make payment irrespective of you have used it or not and are adding up the late charges every month.

My question is I am ready to pay for days I have used the services + the safe custody charges. Why should I pay when I have not used it. Also, I have informed them by call as well as through email in advance. Please ask them to pull the call recording and see what I have requested for. I am being responsible citizen for settling the bill and close the connection. I could have easily ignored this as I am no more residing in that location/place.

I can share all email conversation if required. Would appreciate your help on this.

My Cust ID is [protected]

Thanks
Parmeshwar Uniyal
[protected]
ADVERTISEMENT
Complaint marked as Resolved Mar 15, 2017

Complaint Status


[Jan 18, 2017] Tikona Digital Networks customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
Tikona Digital Networks Customer Care's response Jan 20, 2017
Dear Mr. Uniyal,

Greetings from Tikona.

We would like to inform you that we have addressed your service disconnection request and on the basis of your request we have stopped charging you rentals for the service. If you wish you may still use the services anytime in future, you will be charged 5 Paisa / MB (excluding tax) with speed up to 4Mbps.

For any further issues/queries, you can contact us on[protected] or you can reach us at forum.tikona.in

Regards,
Tikona Care
Updated by parmeshwar.uniyal Jan 20, 2017
Dear Tikona Care,

I don't know how do I explain, I have moved out of the city so there is no question of whether I wish to use or not. What I seriously wish is you send me the correct bill I will make the payment and close the connection for ever. I will never in my life will deal with Tikona if it is only choice on earth.

Let me repeat again as per my mails/tele conversation with the customer care I will ONLY pay for what I have used and the safe custody charges as I have informed you on time...Please adjust the bill and I will pay.

Thanks
Parmeshwar Uniyal
Verified Support
Tikona Digital Networks Customer Care's response Jan 23, 2017
Dear Mr. Uniyal,

Greetings from Tikona.

Your account disconnection request is in progress and your account will be terminated shortly.

Post termination the devices will be recovered from your premises and full and final amount will be concluded.

Regards
Tikona Care.
Updated by parmeshwar.uniyal Jan 26, 2017
Thanks!

As per your mail, I spoke to Mr. Pankaj who will collect the modem. I have asked them to collect it on Sunday from my tenant.
Updated by parmeshwar.uniyal Jan 31, 2017
Hello There,

As per the mail below I had called my tenant to arrange for the instruments(adapter, white colour box, router and full length cable from terrace ) for this Sunday.

But now I have found someone who wants to take that connection and I am also happy to transfer the ownership.

Till today whenever I called you said I can transfer it to some one. But now when I found one the customer care says I cant do so because it is terminated. I had raised a request in July 16 and it was not terminated till date but the moment I found some to transfer you say this is terminated now.

Please tell me isn't it harassment of a customer.

Need someone really responsible person to respond if this is doable or else please send some to collect the stuff from my place and close this chapter for ever.

Cust I'D [protected]

Thanks
Parmeshwar
[protected]
Updated by parmeshwar.uniyal Feb 07, 2017
Hi Tikona,

I think you have crossed the limits now.

I have been chasing you to cancel my connection and I will do the full and final. Mind you I was chasing.

You sent me this mail on 1st Feb 2017. I have arranged to pickup the Adaptor / Roof Top Device as per your mail on Sunday. I have returned all devices that I have with full length cable and I had this question how do I make the payment I was about to call you this weekend.

Today I got this call from Ms Neha Sharma calling from Civil court Delhi she quoted she is working for Advocate Kiran Gujral. As per the conversation she said I have to make payment and have to email her the details.

She said she will SMS me her email ID as she can not send mail. But she didn't. I had to call her again for the email ID.

The email ID she provided doesn't look official. Please confirm if this is your authorised email. She is also marked in the mail.
Email ID : avd.[protected]@gmail.com
Contact # : [protected]

Tikona on separate note I have consulted my advocate as per his advice I am going to make the payment now. But I will also take the emails I have sent from 20th July 2016 and the calls recording which I have and you will also have to confirm to the consumer court.

Tikona is Mumbai based and connection was in Mumbai then why was the call from Delhi. if you confirm the above mention person is not authorized I will complain to the Police as well.

I have informed you guys in advance in spite that you are charging me for 2 months and not ready to send me the detailed bill what these charges are for.

Please confirm if I can make payment using my Cust ID [protected] and should I send details the Neha? rest I will leave it to you and the consumer court. Harassment of the customer who was with you for 2 years and never missed a single payment. Privileged with the service you provide.
Verified Support
Tikona Digital Networks Customer Care's response Feb 12, 2017
Dear Mr. Uniyal,

Greetings from Tikona,

We have checked and found your account is terminated as per your request.

As full and final is concluded, we request you to make payment of Rs.1, 458.79/- at the earliest.

You are liable to pay Rs 1, 500/- as penalty for breach of the terms of services if you failed to surrender the Adaptor / Roof Top Device even after several intimation from our end.

For any further issues/queries, you can contact us on[protected] or you can reach us at forum.tikona.in

Regards,
Tikona Care
Complaint comments  2 CommentsShareTweet

Comments

Dude, they are thugging the customer even i am the victim of same case, due to worst connection of tikona i was about to disconnect but on their request i moved to prepaid plan to give them a change to improve for which they are making me suffer a lot, they haven't started my connection inspite making payment. Everyday i have to face new agent and explain her every details, as of now my encounters with their mentioned executives, VISHAL (SUPERVISOR) Priya, Vinaya, Archana, Poonam, etc etc. Still i have to call them daily to start my connection but they are not doing it. They are waiting for some miracle to happen from Alladin ka chirag. WORST CUM WORST SERVICE.
Cust ID [protected]

Tikona Digital Networks Customer Care's response, Jan 25, 2017
Verified Support

Dear Subscriber,

Greetings from Tikona.

We have noted your post. In order to assist you further, we would require your registered contact number or Tikona Service ID.

Request you to provide the required details at the earliest to look into your concern and provide prompt resolution.

Regards,
Tikona Care
Tikona Digital Networks Customer Care's response, Jan 25, 2017
Verified Support

Dear Mr. Pradhan,

Greetings from Tikona.

We would like to inform you that resolution of your technical complaint is in process and once the issue gets resolved will update you accordingly.

Regards,
Tikona Care
Tikona Digital Networks Customer Care's response, Jan 31, 2017
Verified Support

Dear Mr. Pradhan,

Greetings from Tikona.

Kindly note, the technical issue reported by you has been successfully resolved.
Currently you are able to access uninterrupted services and no issue is observed in the backend.

For any further issues/queries, you can contact us on 1-860-3000-3434 or you can reach us at forum.tikona.in

Regards,
Tikona Care
Same case with me. When i asked for disconnection they begged to hold the connection and waived off my bills and asked for 145 rs for holding the connection. after some time i received a mail from tikona regarding two month bill and late charges as well.. i dropped many mails did many calls but every time they were just looking for money. Please make payment please make payment.
I think they are in mood that if any customer wants to leave then try to pull money as much as they can.

I will never go for Tikona in my lifetime again.
Tikona Digital Networks Customer Care's response, Jan 24, 2017
Verified Support

Dear Subscriber,

Greetings from Tikona.

We have noted your post. In order to assist you further, we would require your registered contact number or Tikona Service ID.

Request you to provide the required details at the earliest to look into your concern and provide prompt resolution.

Regards,
Tikona Care
Tikona Digital Networks Customer Care's response, Jan 26, 2017
Verified Support

Dear Subscriber,

Greetings from Tikona.

This is a gentle reminder to follow-up on your concern listed on Jan 24, 2017. Kindly share your details with us for further assistance.

Regards,
Tikona Care
Tikona Digital Networks Customer Care's response, Jan 27, 2017
Verified Support

Final response

Dear Subscriber,

Greetings from Tikona.

We have not received your information; hence we consider this case closed from our end.

We now request you to share your detail on our official Tikona Forum - forum.tikona.in

Regards,
Tikona Care

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    Customer satisfaction rating
    66%
    Complaints
    4929
    Pending
    1400
    Resolved
    2790
    Tikona Digital Networks Phone
    +91 22 6119 1700 [Non Technical Queries]
    +91 22 4062 9629 [Tech Support]
    Tikona Digital Networks Address
    'Corpora', Office 3A, 3rd Floor, LBS Marg, Bhandup (West), Mumbai, Maharashtra, India - 400078
    ADVERTISEMENT