[Resolved]  Idea — Wrongly charged in bill

Address:Vadodara, Gujarat

I had Idea postpaid connection in which Idea was providing 1GB 3G data in my bill. Upto first 4 bill there was no problem and I paid bill on time. But in Oct-14, after 17 day of bill cycle I used 900MB 3G data so I activated more 1GB 3G data @ Rs. 250. And this service was activated this was conformed because free data showing on my mobile when I OFF mobile data. So I used 3G.
But after 4 day I received SMS from Idea that you have consumed 400MB more. When I called on 198 they said that activated 3G service was deactived before 2 days because it was not for me. But how can I know that this service deactivated. This was Idea mistake and I have all recording. When I received my bill found that I used 900MB in first 17 day, which was in my plan is also shows as extra 3G usage. After lots of discussion also Idea not remove this charges.
Idea charges me Rs. 1380, but I paid only Rs. 750 which I used. So Idea stopped my barred my number. So I changed my 7 years old number and taken new number. But Idea gave me advocate notice. This it too much now.
Was this information helpful?
No (0)
Yes (0)
Complaint marked as Resolved 
There are 2 things I want. First, Idea sent me advocate notice for the bill not paid of Rs. 1256, which is wrong. "Ulta chor kotwal ko date". I have not paid the bill because it was wrongly charged. I have paid Rs. 750, which was I used. So I want that Idea should give apologies latter. Second, Idea barred my official number so I used my personnel number so Idea should give reimbursement for this.
Idea Cellular customer support has been notified about the posted complaint.
Feb 18, 2015
Updated by ravi.jadav
My Idea number was barred by Idea, So I have taken new number. You can contact me on [protected].

With Regards,
Ravi Jadav
Feb 19, 2015
Updated by ravi.jadav
My Idea number was [protected].
Complaint comments 

Comments

Dear Customer,

We regret the inconvenience caused. Please share your Idea mobile number and alternate contact number and we will be glad to assist you. You can also visit our website, www.ideacellular.com or call 198 from your Idea mobile.

Thanks & Regards,
Customer Care, Idea Cellular
My Idea number was barred by Idea, So I have taken new number. You can contact me on [protected].

With Regards,
Ravi Jadav
I had Idea postpaid connection in which Idea was providing 1GB 3G data in my bill. Upto first 4 bill there was no problem and I paid bill on time. But in Oct-14, after 17 day of bill cycle I used 900MB 3G data so I activated more 1GB 3G data @ Rs. 250. And this service was activated this was conformed because free data showing on my mobile when I OFF mobile data. So I used 3G.
But after 4 day I received SMS from Idea that you have consumed 400MB more. When I called on 198 they said that activated 3G service was deactived before 2 days because it was not for me. But how can I know that this service deactivated. This was Idea mistake and I have all recording in which Idea customer care executive confess that this was Idea mistake. When I received my bill found that I used 900MB in first 17 day, which was in my plan is also shows as extra 3G usage. After lots of discussion also Idea not removes this charge.
Idea charges me Rs. 1380, but I paid only Rs. 750 which I used. So Idea barred my number. So I changed my 7 years old number and taken new number. But Idea gave me advocate notice for not paying bill. This it too much now. My Idea number was [protected].

Ravi Jadav
Contact No : [protected]
Dear Customer,

We wish to inform you that the matter is currently being already followed up and our concerned team will revert to you at the earliest.

Thanks & Regards,
Customer Care, Idea Cellular
મેં MNP કરાવી Airtel postpaid connection માંથી Idea postpaid connection તારીખ 20.07.2014 ના રોજથી ચાલુ કરાવેલ હતું. મારો બીલ પ્લાન PMB Emerald GUJ હતો, જેની અંદર 1GB 3G ઈન્ટરનેટ ફ્રી આવતું હતું. મારો બીલ પીરીયડ દરેક મહિના ની 7 તારીખ સુધી નો હતો. પહેલા 3 બીલ મારા બરાબર હતા અને મેં તેનું ટાઈમ પર પેમેન્ટ કર્યું હતું. પરંતુ ઓક્ટોબર મહિનામાં પહેલા 17 દિવસમાં મારો ઈન્ટરનેટ નો વપરાસ 900MB થઇ ગયો હતો. તેથી મેં 25 ઓક્ટોબરના રોજ વધારાનો 1G @250 નો ઈન્ટરનેટ પ્લાન ચાલુ કર્યો હતો. જે મારા બીલ માં પણ બતાવે છે. પરંતુ આ બીલ પ્લાન તારીખ 27 ઓક્ટોબરના રોજ વગર મને માહિતી આપ્યા વગર બંધ કરી દેવામાં આવ્યો હતો અને બીલ પ્લાન બંધ થવાના બીજા દિવસે મને SMS દ્વારા જણાવામાં આવ્યું કે તમારા ઈન્ટરનેટ નો વપરાશ વધારે થયેલો છે. જયારે મેં 198 પર ફોન કરી કંપ્લેન કરી તો મને એવું જણાવ્યું કે તમારા બીલ પ્લાન માં પહેલા થીજ 1GB ઈન્ટરનેટ ફ્રિ આપવામાં આવે છે તેથી તમે જે પ્લાન ચાલુ કરાવેલ હતો તે Idea દ્વારા બંધ કરી દીધો છે. મેં ઘણા ફોન કર્યા પરંતુ મને કોઈ સંતોષકારક જવાબ આપવામાં આવ્યો ના હતો. જેનું કોલ રેકોર્ડીંગ પણ મારી પાસે છે.
પછી મને 8 નવેમ્બર ના રોજ 1381 રૂપિયાનું બીલ મળ્યું ત્યારે મારા બીલ પ્લાન માં જે 1GB નું જે ઈન્ટરનેટ ફ્રિ હતું તેમાં પણ 392MB નો વધારાનો વપરાશ બતાવાયો હતો, જયારે મારું ઈન્ટરનેટ નો વપરાશ ફક્ત 950 નો હતો. તેમને આ વપરાશ 30 દિવસ ના બદલે 17 દિવસ પ્રમાણે 561MBનો ગણ્યો હતો અને મને 27 ઓક્ટોબર પછી ઈન્ટરનેટ નો ફ્રિ વપરાશ પણ આપ્યો ના હતો. તારીખ 27 ઓક્ટોબર સુધી મેં જયારે પણ ઈન્ટરનેટ નો વપરાશ કર્યો છે ત્યારે મેં Idea તરફ થી ફ્રી વપરાશ ચેક કર્યું હતું. અને આ માહિતી મારા મોબાઈલ માં જયારે પણ ડેટા કનેક્સન ON અને OFF કરતો હતો ત્યારે મારા મોબાઈલ ના ડિસ્પ્લે પર ફ્રિ વપરાશ ની માહિતી Idea તરફ થી આવી જતી હતી. તો પછી વધારોનો વપરાશ ક્યાંથી આવ્યો? જો Idea દ્વારા મને બચેલો ફ્રી ઈન્ટરનેટ ની માહિતી ના આપવામાં આવી હોત તો મેં ઈન્ટરનેટ નો વપરાશ ના કર્યો હોત. તે 392MB ના 402 રૂપિયા વધારાના લગાવામાં આવ્યા છે. કેમકે તે Idea ની ભૂલ થી થયું છે.
બીજું મેં 25 ઓક્ટોબર ના રોજ ચાલુ કરેલો પ્લાન 2 દિવસ પછી Idea દ્વારા બંધ કરી દેવાયો છે. જેમાં પણ 2 દિવસ પ્રમાણે 66MB ફ્રિ બતાવ્યા છે જયારે વધારાનો નો વપરાશ 248MB નો બતાવ્યો છે. પણ એ પ્લાન ચાલુ હતો ત્યારે પણ દ્વારા મારા મોબાઈલ ના ડિસ્પ્લે પર 700MB નો ફ્રિ વપરાશ બતાવતો હતો. અને પ્લાન ચાલુ હોઈ એ દરમિયાન જો Idea પ્લાન બંધ કરી દે તો એમાં મારી શું ભૂલ હતી? તે 248MB ના પણ 254 રૂપિયા વધારાના લગાવ્યા છે.
એટલે ટોટલ 402 + 254 = 656 + 82 (સર્વિસ ટેક્સ ના) = 738 રૂપિયા વધારા ના હતા. જેની જાણ મેં વારંવાર મેલ દ્વારા અને 198 પર કોલ દ્વારા કરી હતી. પણ Idea તરફ થી બીલ માં બધા ચાર્જ બરાબર જ છે તેવો જવાબ મળતો હતો. અને તેથી જ મેં બીલ નું પેમેન્ટ કર્યું ના હતું. જેથી મારું આઉટગોઇંગ Idea એ તારીખ 26 નવેમ્બર ના રોજ થી બંધ કરી દેવા માં આવ્યું હતું. આ મારો ઓફીસીઅલ નંબર હતો જે બંધ થવાથી મને ઘણી તકલીફ થઇ હતી અને મારે બધા જ ફોન અને ઈન્ટરનેટ નો વપરાશ પર્સનલ નંબર પર થી કરવા પડ્યા હતા. જેમાં મારો ઘણો ખર્ચો થયો હતો. એટલે મેં જેટલો વપરાશ કર્યો હતો તેના કરતા પણ વધારે નું પેમેન્ટ એટલેકે 750 રૂપિયાનું તારીખ 4 ડીસેમ્બર ના રોજ કર્યું હતું. તેમ છતાં મારું આઉટગોઇંગ ચાલુ થયું ના હતું.
પછી Idea તરફ થી નવું બીલ મોકલવામાં આવ્યું. જેમાં 26 નવેમ્બર થી મારું આઉટગોઇંગ Idea એ બંધ કર્યું હતું છતાં પણ પુરા મહિના નું માસિક ભાડું લગાવ્યું હતું અને પાછલું બીલ મોડા ભરાયા ના 50 રૂપિયા લગાવાયા હતા. અને પાછલા બીલ ના 632 રૂપિયા જોડાઈ ને 1131 રૂપિયા નું બીલ હતું. જેમાં ફક્ત અડધું માસિક ભાડું 199 રૂપિયા + 25 રૂપિયા ટેક્સ = 224 રૂપિયા આવવા જોઈતા હતા. એટલે છેવટે મેં નવું સીમ કાર્ડ બીજા ઓપરેટર નું લીધું હતું અને Idea ની ભૂલ ને લીધે મારે મારો 7 વર્ષ જુનો નંબર બદલવો પડ્યો હતો.
Idea એ મને ફેબ્રુઆરી માં નવું બીલ મોકલ્યું છે જેમાં 18 રૂપિયા ઓછા કર્યા છે, ખબર નહિ ક્યાંથી 3 મહિના પછી એમને એમની આ ભૂલ મળી, જે મારી આટલી રીક્વેસ્ટ પછી પણ 1 રૂપિયા ની ભૂલ નહતી મળતી. પણ એમને બીજા 150 રૂપિયા ઉમેર્યા છે જેની કોઈ માહિતી બીલ માં નથી અને ટોટલ બીલ 1256 રૂપિયા નું છે.
છતાં પણ Idea એ મને ફોન અને મેલ કરી પરેશાન કરવાનું ચાલુ રાખ્યું હતું. હદ તો ત્યારે થઇ ગઈ જયારે ના વકીલે મને નોટીસ મારા ઘરે મોકલી અને મને પેમેન્ટ માટે દબાણ કર્યું છે.
Dear Customer,

We tried calling you on your provided numbers however, were unable to reach you. Please share your alternate contact details and suitable date/time to contact you.

Thanks & Regards,
Customer Care, Idea Cellular
You can contact me on [protected] and [protected].
I have started Idea connection on [protected] from 20.07.2014 through MNP. My bill plan was PMB Emerald GUJ Plan, in which 1GB 3G Internet was free. My bills cycle end at 7th of every month. I received my first 3 bills without any mistake. But in October, I consumed 900MB internet in first 17 days of bill cycle. So on October 25, I started an additional 1GB 3G internet plan @ Rs.250, which also shows in my bill. But this bill plan was deactivated on October 27 by Idea without giving any information to me and next day I received SMS by Idea that “you have consumed 400MB extra internet”. When I complained on 198 then also Idea customer care executive not gave me any proper answer and I have all call recording

Then I received bill of Rs 1381 on November 8 and found that I had consumed only 950MB but still it shows 392MB extra usage. Idea gave me only 561MB free data instead of 1GB. Idea has calculated this usage as per 17 days only instead of. Until October 27 whenever I used Internet I had my check free data on my mobile display and this information automatically comes on my mobile display when I switch OFF data connection. Then how can I used extra usage? If Idea would not have shown free internet data on my mobile display then I would not use it. Idea charged me Rs. 402 for this 392MB extra usage. How it was my mistake?

Second, I've activated plan on 25th October but after 2 plan was deactivated by Idea. In this plan also free usage (66MB) calculated of 2 days and another 248MB is shown extra usage. When the plan was active the display of my mobile shown free data of 700MB and when this plan was running Idea deactivated it then whose mistake is this? Idea charged me Rs. 254 for this 248MB

Total 402 + 254 = 656 + 82 (service tax) = Rs 738 addition amount in bill. I made complain many times by calling 198 by mail. But everytime I got answer from Idea that all charges levied are correct. I have not paid this bill. So from 26 November Idea stopped all service. It was my official number so I used my personnel phone for all official call and internet. Due to this I decided to do payment for the amount which I used. I made payment of Rs 750 on 4th December. But then also my service was not started by Idea.
Idea sent me new bill for the next bill cycle in which I found that my service was stopped from November 26, then also Idea charged me for the whole month and also Idea charged me Rs. 50 for late payment of my last bill. Idea also added last month due of Rs. 632 and total bill amount was 1131, which it totally wrong. This bill should be half monthly rent of Rs 199 + Rs. 25 (all tax) = Rs 224 only. So finally I took a new SIM card from another operator and due to Idea’s mistake had to change my number was 7 years old number.

Idea sent me latest bill in February, in which Idea deducted Rs. 18. After my lots of requests also Idea have not removed any single ruppe then after 4 months how Idea found mistake in bill. but still total bill is Rs. 1256. Idea added Rs. 50 for last 3 month.

Idea is continuously harasses me by call and by mail and pressurize me for the payment. Idea was not stopped there, Idea sent me advocate notice, which is out of limit.

Ravi Jadav
[protected](M)
You can contact me on [protected] and [protected]
You can call me [protected] and [protected].
you can contact me on [protected] and [protected]
Still no response...but I Idea removed Rs.18 and Rs. 53. I don't know why after 3 months Idea found this mistakes. I request so many times but everytimes Idea said all charges are correct. But Still Rs. 1200 is more.
Still waiting for your response...which kind of service is this?
waiting for my refund
how much time you need, give me refund
Still no response..
no response
Still no result. Very bad response...so I complain in consumer forum, Vadodara and case number is 195. I will see you in consumer court.
Very bad response
what is this?

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    Idea Cellular
    customer care contact
    Customer satisfaction rating Customer satisfaction rating is a complex algorithm that helps our users determine how good a company is at responding and resolving complaints by granting from 1 to 5 stars for each complaint and then ultimately combining them all for an overall score.
    Read more
    63%
    Complaints
    16713
    Pending
    792
    Resolved
    9872
    Idea Cellular Address
    Suman Tower, Plot No. 18, Sector 11, Gandhinagar, Gujarat, India - 382011
    View all Idea Cellular contact information