Claimed

Sai Education and Job Consultancy Complaints & Reviews

3.7
Updated: Sep 30, 2026
Complaints 271
Resolved
201
Unresolved
70
Contacts

File a complaint to Sai Education and Job Consultancy

Having problems with Sai Education and Job Consultancy?

File a complaint and get it resolved by Sai Education and Job Consultancy customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Sai Education and Job Consultancy reviews & complaints page 14

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
M
Manish 888
from Karur, Tamil Nadu
Dec 12, 2022
Resolved
Report
Copy
Resolved

Address: No,163 Sai Building First Floor, Shridevikuppam Main Rd, Valasaravakkam, Chennai, Tamil Nadu 600087

Very worst company in all section, initially they ask 1000 for job search after that they will call you 2 weeks later and inform good salary package therefore you need to pay 50 k remaining amount in salary deduction totally 1lakh or 2 lakh different package depending on your priority of job after that no body will answer your calls & default mails you will receive i am still struggling with them to get my refund amount even after 5 month's. For this comment also they will reply like a genuine company these people are eligible for fresher jobs only

Even the 3rd time refund date today(12/12/2022) they are missed, nobody answering the phone call, 1st time someone had attended the call i informed to me that their madam will contact me for refund. still no madam is picking up the phone call
This is my 3rd complain
Dec 13, 2022
Complaint marked as Resolved 
Process going on
Sai Education and Job Consultancy customer support has been notified about the posted complaint.
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    M
    Manish 888
    from Karur, Tamil Nadu
    Dec 9, 2022
    Resolved
    Report
    Copy
    Resolved

    Address: No,163 Sai Building First Floor, Shridevikuppam Main Rd, Valasaravakkam, Chennai, Tamil Nadu 600087

    My register number 19625 which they have issued to me
    Very worst company in all section, initially they ask 1000 for job search after that they will call you 2 weeks later and inform good salary package therefore you need to pay 50 k remaining amount in salary deduction totally 1lakh or 2 lakh different package depending on your priority after that no body will answer your calls & default mails you will receive i am still struggling with them to get my refund amount even after 5 month's. For this comment also they will reply like a genuine company these people are eligible for fresher jobs only

    Note- i paid 50k they missed their promise for my job still no refund
    Dec 12, 2022
    Complaint marked as Resolved 
    Dec 12 2022 no one picking the phone call for refund
    Sai Education and Job Consultancy customer support has been notified about the posted complaint.
    Helpful
    5 other people found this review helpful
    5 found this helpful
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      Z
      Zaffer22
      from chennai, Tamil Nadu
      Nov 11, 2022
      Resolved
      Report
      Copy
      Resolved

      This the thing Sai was doing . I was depressed and here updating again for my refund, My Situation was not good and i was suppose to trust Sai for getting job for me but they not taken steps for my visa For 1 year i been waiting after their terms and condition given time overed . but they not given response only saying by this month will come and same every month same dialouge raises . but not from their side only i used to call and mostly i used to visit directly and ask about the process status . but same they will make me yo wait . last time i again given complaint and they called me next day and askwd to resolve the complaint and money will refund by Nov 11 2022, via same account number i shared them by their mail . they are making me to die, same i was cheated by one person alreafy for 5 lakhs and even sai also know very well about my family sitution . I took money from credit card and paid the service charge . almost 18 months over still now i was paying the minimum due amount i cant pay the money . again sai also made me debt one . after posting i know by morning i will get call and they will say some story ...
      so people plz stop making poor as fool
      Nov 14, 2022
      Complaint marked as Resolved 
      They said by today they will give the refund amount
      Sai Education and Job Consultancy customer support has been notified about the posted complaint.
      Helpful
      7 other people found this review helpful
      7 found this helpful
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        Z
        Zaffer22
        from chennai, Tamil Nadu
        Nov 4, 2022
        Resolved
        Report
        Copy
        Resolved

        Address: No,163 Sai Building First Floor, Shridevikuppam Main Rd, Valasaravakkam, Chennai, Tamil Nadu 600087

        Hello Sir,
        Thanks For This Much of time taken and Poor customer service, not even taken response for the people who need details . My name is Mohammed Zaffer Ali applied for singapore job process in 25 /07/2021 with started with registration charges 1000 rs and after conforming the details and ur terms and conditions applicable i trust that u may help me and i will get a job and i can settle my family, so i paid 50, 000 rupees for the starting process fee . that u asked for and initiated me the bill and the bill number 2144 . As the terms and conditions 4 to 6 months the process period as maximum taking time u mentioned and in the Aggrement letter u written the approx date of visa completion is oct month of 2021 . but at that time i reached office and asked about the status but Mam said to wait for another month and i to accepted to wait and came november month and asked about the status same mentioned and said the process will complete by january 2022 and for slite problem in singapore it takes delay and they sent me off . later january i reached them but then after they made me to hold for another 1 month and made me to come march month by 25 of march the job process will be finished . but that to i was been trusted and asked about the march but they posteponed me to july 25 of 2022 . therefore i asked for the offer letter from hotel side do i didnt get any proof for waiting for an year so i asked for offer letter will been issued by next month and later will do further process . and for the delay process thet given me the reason of quota restriction . so my visa getting delay so i aggred and waited till july 25 again they made me to wait september and at this stage its NOV 2022,
        i visited last month and asked about the status and i was already lost 5 lakhs in one consultncy being believing them same u are also making me to feel same . so i lost my patience and asked my money they said they will get defenitely get job by Nov 2nd week . I cant manage my debt and i asked my money back but they asked me to send mail and those they asked me too many procedure . in this case i to asked about the process details still now but they said its by call and there is no proof to been shown . but i given money and as ur terms and conditions u must return my money i[censored] cant get job for me in ur mentioned period . and made me to depression and i was felt bad on trusting and lost my time in believing . The mail for refund initiated but i waited long time . today they texted me and saying wait for 3 to 4 weeks for refund . i dont need time to my money for being ur mistake.

        For making me to wait for an year they need to mail me Clear about the delay and refund my money by tommorow ...
        Nov 5, 2022
        Complaint marked as Resolved 
        They said refund will come to my account directly by next friday
        Sai Education and Job Consultancy customer support has been notified about the posted complaint.
        Nov 05, 2022
        Updated by Zaffer22
        They said refund will initiate on next Friday
        Helpful
        5 other people found this review helpful
        5 found this helpful
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          K
          kasthurirangan b
          Oct 31, 2022
          Resolved
          Report
          Copy
          Resolved

          Address: valasarawakkam, sridevi garden main road, chennai- 600087

          My son suffers from hernia i have to get that operated, i am unable to take him to govt hospital because he has allergies. Each and everyday his testicles are swelling. I had this money saved for this purpose, but As I thought this sai organisation will get me placed in abroad. I paid them one lakh in total for them to arrange a job. i kept postponing my sons operation his 5 yrs old and he will suffer kidney failure if this is not operated. I feel like an helpless father now. I will commit suicide, If i dont receive a respond from this organisation, I gave them seven months time for them to get me a job but now I have to be a good father i cannot postpone surgery any more the I lost my job because of the false promises made by this organisation, I paid 96 thousand rupees with cheque number : 000001- IDFC bank and a sum of 6000 in cash to Fathima madam on Apr 4 for which I have attached the receipt. The kind of false promises made by Amutha madam led me to quit my job. my 90 days processing period was over by july 3 itself. amutha madam gave me assurance that work papers will reach by july second week, and after that she extended the date to august, on aug 19 she told me it will take further two months. on october 25 after deppavali she said she will update but no body responded to any of the calls i am making.

          they kept switching the person. I never received response from them. I have all the responses of them as whatsapp images.

          Please refund the money
          Nov 12, 2022
          Complaint marked as Resolved 
          Vijay sir the owner of the company spoke to me and explained the reason for delay, it was a true situation. they have refunded my amount of one lakh. it is an ISO organisation.
          Sai Education and Job Consultancy customer support has been notified about the posted complaint.
          Oct 31, 2022
          Updated by kasthurirangan b
          It is 94 thousand paid by cheque number: 000001 IDFC bank and 6 thousand by cash. by mistake i mentioned the cheque value as 96 thousand instead of 94 thousand.
          Oct 31, 2022
          Updated by kasthurirangan b
          Registration No: 18423. My SEJC registration number.
          Shame on such fraud consultants. They don't even care. They only knew to destroy the lives of innocent people.
          Helpful
          9 other people found this review helpful
          9 found this helpful
          1 Comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            V
            venky raju
            Sep 20, 2022
            Resolved
            Report
            Copy
            Resolved

            I am A.V Venkatesh I have registered for job in Sai Consultancy on October 25 2021.I was promised to get the requested job by January 2022.I have paid registration fees of 1000 and advance of 50000.I was following up with them from last year but no proper response..Till now I didn't receive any update from them..
            Oct 14, 2022
            Complaint marked as Resolved 
            Sai Education and Job Consultancy customer support has been notified about the posted complaint.
            Verified Support
            Oct 18, 2022
            Sai Education and Job Consultancy Customer Care's response
            Dear Venkatesh,

            We are pleased to be informed that we are actively sourcing candidates for our clients

            Our Sincere apologies, for that Some delayed Processing to your Profile and Occurred as Prolonged Job Process for you.

            We are invoking the process of job recruitment as by investing our work efforts and timing

            We have some limitation for every job process, so, that made some delay

            As per your request our team has been informed the status

            Kindly follow the same will complete on time

            Regards,
            Sai Education and Job Consultancy Pvt Ltd
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              J
              Javith792
              Jul 27, 2022
              Resolved
              Report
              Copy
              Resolved

              Hi,

              I am Mohamed javith my SEJC BILL no:1539, 1558 I apply for qatar job on September 2020 I pay 1 lakh Ruppes for initial amount to start up job process in the terms of condition within 6 months they will provide me job but it prolonged job process and it will take up to June 2022 but now they couldn't provide me visa Confirmation so I request to cancel my job process and request to return my money so June 25 I apply my cancelation via email and request my refund but they told me 3 to 4 weeks in their refund procedure I will get my refund on July 26 but it couldn't happen so july 26 they told me you will get your refund on August 8 so it really frustrated because I am for job 1 year and 9 months but they couldn't provide me visa then again I waiting for refund money on Jul 26 but again they delayed my refund amount so I request to sai organization refund my amount before your mentioned date (Aug 8)
              Jul 27, 2022
              Complaint marked as Resolved 
              Discuss with sai organization team they assured me refund the amount soon as possible
              Sai Education and Job Consultancy customer support has been notified about the posted complaint.
              Mr. Javith,

              This is official reply from Sai Education and Job Consultancy Pvt Ltd

              You have applied job through Our Sai Groups of Organization

              As per your job request we showed our preferred attention to your job process. But the Visa process got delayed based on the Qatar Government rules started to provide the limited Visa’s only.
              During the pandemic situations we couldn’t provide the job placement. We should complete the previous batch. So, the current batch process got prolonged the days.

              Mr.Javith,

              We are not intensely did anything to you. As per the agreement we need to refund the full amount.
              So, that we couldn’t refund on time.

              Our sincere apologies for the job process delay and as per the terms and conditions we already enclosed the time duration, disclaimer and refund policy and we already updated the situations to you.
              As per your refund request we have transferred your full amount.

              Regards,
              Sai Education and Job Consultancy Pvt Ltd.
              Helpful
              3 other people found this review helpful
              3 found this helpful
              1 Comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                M
                Muthu.cse
                from Tirunelveli, Tamil Nadu
                Jun 30, 2022
                Resolved
                Report
                Copy
                Resolved

                Hi,

                I am muthu. Sai Organization supports very good before COVID. Now the process is very Slow. So I raised for refund and Am waiting for my refund from last month(Bill no : 2080).

                And confirms amount will be refund on yesterday (29-jun-2022). But still not yet refunded.

                Please check and refund as earlier as possible.

                Regards,
                Muthu Kumar
                Jun 30, 2022
                Complaint marked as Resolved 
                Discussed with organisation. Thanks for your support
                Sai Education and Job Consultancy customer support has been notified about the posted complaint.
                Verified Support
                Aug 23, 2022
                Sai Education and Job Consultancy Customer Care's response
                Mr. Muthu Kumar,

                You have applied job through Our Sai Groups of Organization

                As per your job request we showed our preferred attention to your job process.
                During the pandemic situations we couldn’t provide the job placement. We should complete the previous batch. So, the current batch process got prolonged the days.

                Mr.Muthu Kumar,
                We are not intensely did anything to you. As per the agreement we need to refund the full amount.
                So, that we couldn’t refund on time.

                Our sincere apologies for the job process delay and as per the terms and conditions we already enclosed the time duration, disclaimer and refund policy and we already updated the situations to you.
                As per your refund request we have transferred your full amount.

                Regards,
                Sai Education and Job Consultancy Pvt Ltd.
                Helpful
                6 other people found this review helpful
                6 found this helpful
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  V
                  Vindeep
                  from Thrissur, Kerala
                  Feb 28, 2022
                  Resolved
                  Report
                  Copy
                  Resolved

                  I have applied for an abroad job visa in this consultancy. It's around 1.4 years now and didn't get my visa. I paid 1000rs as registration fees and 50000 as first installment for my visa. Initially they said it will take only 3 months to get visa and after that they said due to pandemic situation it will take another 3 months to get visa. Now it's around 1.4 years and didn't got any visa. I said them if they are not able to get my visa then please return my money back. Presently they are not picking up the call and cut the call. Very fraud and worst agency.
                  Mar 17, 2022
                  Complaint marked as Resolved 
                  From company side they contact me through phone(09884795111) and email and confirmed that they will provide my refund amount within next week itself.
                  Sai Education and Job Consultancy customer support has been notified about the posted complaint.
                  Mr. Vindeep,

                  This is official reply from Sai Education and Job Consultancy Pvt Ltd

                  Mind your words about our Organization Service

                  We have checked our records you have applied job through Our Sai Education and Job Consultancy Pvt Ltd.

                  As per your job request we showed our preferred attention to your job process. During the pandemic situations and based on the Government rules the job process got delayed and prolonged the days.

                  Our sincere apologies for the job process delay and as per the terms and conditions we already enclosed the time duration, disclaimer and refund policy and we already updated the current situations to you.
                  As per your refund request we have informed the time and transferred your full amount.

                  We have responsibility to refund the actual amount.

                  So, that made some delay.

                  Regards,
                  Sai Education and Job Consultancy Pvt Ltd
                  Helpful
                  4 other people found this review helpful
                  4 found this helpful
                  1 Comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    A
                    akshayasenthil
                    from Chennai, Tamil Nadu
                    Sep 29, 2021
                    Report
                    Copy

                    Address: 29/8 perumal koil street, Ernavoor

                    January 2021 i have paid deposit amount rs. 1000 to Sai education and job consultancy for job

                    they within 2 or 4 weeks they assign interview from big companies

                    but never get any call from them whenever i call them i didnt any proper response

                    hence i was decided get my money back i was request for refund they are not ready to return my money because i have lost my bill . I informed them you have send the registration number in my mail on January the number is 13028 could you please check in your database also i informed them i will write in a paper with the signature once you returned i have got my money still i didnt get any reply from

                    could you please help me to get my money back
                    it will be helpful in this pandemic situation
                    Sai Education and Job Consultancy customer support has been notified about the posted complaint.
                    Dear Revathy,

                    This is official reply from Sai Education and Job Consultancy Pvt Ltd
                    We have checked our records you have applied job through Our Sai Education and Job Consultancy Pvt Ltd.

                    As per your job request we showed our preferred attention to your job process and updated the job status to you by calls. As per the records we see that the deliverable has been provided and the services are making some hurdles. Hereafter you have applied for the refund we agreed the same and clearly informed to you have to complete some email formalities but you didn’t complete till now.
                    So, that our team can’t refund your amount. We can’t change the procedures to everyone convenient. Please follow the procedures will get the refund amount immediately

                    In our SEJC Pvt Ltd - started from 2010 onwards randomly you can’t convey anything about our Organization. We are not the Consultants people who have indulged in these type business strategies and spoofing the clients valuable Money and their time limits.

                    Regards,
                    Sai Education and Job Consultancy Pvt Ltd
                    Helpful
                    3 other people found this review helpful
                    3 found this helpful
                    1 Comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      M
                      Muskaan Taj
                      from Bengaluru, Karnataka
                      Dec 18, 2019
                      Report
                      Copy

                      Address: Kolar near government bustand

                      I paid full payment for of course at this college they cheated us they closed that office and now they are not responding to us and they are not responding to our calls as well now we are not able to complete the course please help us and let us know about the progress they are ignoring our calls and they are cheating every one including my friend she also joined for the same course she paid half amount and they provide only one year marks card then they said they got some problem about court verification then they make my sister to jump for other correspondence university they make my sister to right the first year again but result are not came so we are having problem please make sure to attend our problem and resolve it with all your priorities think of this issue as main problem of my life coz i'm getting scolding at home every day
                      Sai Education and Job Consultancy customer support has been notified about the posted complaint.
                      Hi,
                      This is an official response from Sai Education and Job Consultancy,

                      We have analysed the review we can’t able to identified that we are unable to trace out your information in our existing records, Please share your Contact Number with bill details. There is some misunderstanding and discord between we think you have applied any other similar to Sai Education and Job consultancy because our office is live till now resolving your Queries or else directly contact us for further help you with best possible solution. Otherwise we consider that you are a fake reviewer and you are blabbering some details and deceive the Google page users also degrading our business.
                      Our organization aims to provide a complete satisfied service to our clients as per our terms & Conditions and giving the Proper guidance.

                      Our valuable SEJC clients and Google page users of our Consultancy will definitely know the real facts about our Organization. We thrive on being a clean company
                      Best of luck for getting even better heights in your life shortly

                      Note: Kindly, don’t post irrelevant data without checking the proper stats and facts of our Consultancy.

                      Regards,
                      Manager
                      Helpful
                      14 other people found this review helpful
                      14 found this helpful
                      1 Comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit