[Resolved] Shop CJ Network — money refund is not done since an year.

 
7 Reviews
 AparnaDS on Jul 21, 2018
Firstly, I am Mrs. Aparna D S but your executives have typed my name as Aparna Das which is wrong. Inspite of repeated request for correction of same, it has not been done till date.
Please correct my name as Aparma D S.
I had ordered item named ILO Store Smart Canvas Vaccum Bag AID which included vacuum cleaner costing Rs. 1798/-.
Order details
Docket number:[protected]
Order number: [protected]
Booking date: 11/07/2017
Invoice number:[protected]
DSP Name: XPB(SF)
Item details
Item code:[protected]
Item name: ILO Store Smart Canvas Vacuum Bag AID
Quantity: 1
The product was returned as Manufacturing date was April 2014, more than 3 years old. The package was returned without opening even.
The product was picked up the next day by your agent. Following which, on 5th August 2017, ShopCJ sent an SMS saying 1798 SHOP CJ points had been credited to my SHOP CJ account for order [protected] which could be used for subsequent order having 1 year validity.
But, while booking next order, coupon code was asked. When called on[protected] provided in the above SMS, they said coupon code would be sent via SMS in 2 3 days. But, they did not. They said the policy had changed and the amount would be credited to the bank account, connecting the issue to refund section and took all bank details.
Refund did not happen even after 20 days. Repeated calls for refund from my side were placed but they kept on saying it will be done in 10 working days.
After following up for 2-3 months, they started saying there was technical problem without stating what the problem was.
Again after few days, they said my mobile number, name and order details did not appear on their screen. Again they asked for 72 hours time and did not get back.
Then, when called[protected] provided in the SMS for order [protected], the call got disconnected immediately henceforth (around 50-60 times).
I then called the number shared on TV screen who connected me to complaints department and a senior executive asked for 72 hours to resolve the same. They provided[protected] via SMS for any query. No executive received my calls on this number though I was waiting on call for more half an hour every time.
Post which, I have not been able to connect with SHOP CJ.
All the calls were charged and I have lost more than 500/- for this. Lost a lot of my precious time trusting SHOP CJ.
Please help me get my refund amount 1798/- without further loss of time and effort. Bank details have been shared with SHOP CJ twice. Before anything, my name should be corrected to Aparna D S as my bank account has this same name.
It is extremely disappointing to see this irresponsibly towards valued old customers.

money refund is not done since an year.
Complaint marked as Resolved Aug 27, 2018

Complaint Status


[Jul 23, 2018] SHOP CJ Network customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
SHOP CJ Network Customer Care's response, Jul 24, 2018
Hi Aparna,

We apologize for the inconvenience you faced related to the refund.

As per your concern, we request you to please allow us 7-8 working days for better assistance. If in case of any further concern, you may also choose to call us on[protected], Monday to Friday between 10:00 AM to 06:00 PM.

Team ShopCJ
Shamsuddin Malik
Updated by AparnaDS, Jul 24, 2018
Hi,
The above response does not have a proper number to contact ShopCJ support. Please provide the same.

Aparna D S
Updated by AparnaDS, Aug 01, 2018
Hi Team ShopCJ,

Today is 6th working day following you response. Hope the above words are kept up.

Aparna D S
Updated by AparnaDS, Aug 02, 2018
Hi Team ShopCJ/Shamsuddin Malik,

Today is 7th working day following your response. And there is no sign of response from your end. You have not provided a proper contact number too to reach out to you. Please provide the same.

Aparna D S
Updated by AparnaDS, Aug 03, 2018
Hi Team ShopCJ/Shamsuddin Malik (if this person is for real!),

Today is 8th working day following your response. And there is no sign of response from your end. The wait continues...!

Aparna D S

money refund is not done since an year.
Updated by AparnaDS, Aug 04, 2018
I was going through other complaints registered here as well and found that this is a standard reply to everybody's query where a contact number is not provided to anyone! -->

We apologize for the inconvenience you faced related to the refund.

As per your concern, we request you to please allow us 7-8 working days for better assistance. If in case of any further concern, you may also choose to call us on[protected], Monday to Friday between 10:00 AM to 06:00 PM.

Team ShopCJ
Shamsuddin Malik

Just do the refund and get done with the complaints. ShopCJ will not be in loss as you have collected the goods you took money for. Why fool around and maintain false image with the above response like you really care for your customers.

money refund is not done since an year.
Updated by AparnaDS, Aug 07, 2018
Team ShopCJ,
Any updates?

Aparna D S

money refund is not done since an year.
Updated by AparnaDS, Sep 18, 2018
My issue of refund has not been resolved. How did the issue move to resolved status? I have been following up with this issue since a very long time and all of a sudden it shows the issue as resolved. Refund has not happened.
Complaint comments  6 Comments     Updated: Share0Tweet0Share0

Comments

Hi aparna i am also facing the same problem but i have not recieved any solution they have told u to wait for 8 days but i am telling u they will do anything on that period.i have been get the same statement from shop cj to wait for 8 days from last 4 months.this company should be banned.
AparnaDS's [Complaint's author] reply, Aug 4, 2018
You are absolutely right. I knew they would not respond except for that standard response from a non existent person Shamsuddin Malik. Such frauds.
Hi aparrna make fresh compliant on this site.
Now i am deciding to compliant against shop cj in consumer court my amount 2094 not refunfed from last 8 months they do not have any detials of my order .
AparnaDS's [Complaint's author] reply, Aug 6, 2018
Yes, even i think its only consumer court for our rescue now. Lets take it further there. Thanks a lot
How your compliant got resolved this time plz tell mr
AparnaDS's [Complaint's author] reply, Sep 18, 2018
It has not yet got resolved.. I do not know how the status has changed. They are not taking any action towards refund and are saying there is technical problem. It is not allowing me to raise a new complaint either..
Very bad. Status is moved to resolved without any resolving of refund issue
This is Aparna D S, confirming that the long awaited issue is resolved! The amount 1798/- has been credited to my account on November 5th 2018. I would like to thank Meenu Malhotra for all the sincere efforts to resolve the issue.
A big thank you to this arena Consumer Complaints for giving customers like me a platform to put forth our problems.

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    Your Rating (1 star is bad, 5 stars is good)
    code
    Customer satisfaction rating
    42%
    Complaints
    1937
    Pending
    890
    Resolved
    594
    phone
    +91 12 4430 6000
    +91 22 4128 6000
    location
    6th Floor, Star CJ Plaza, Doctor DB Marg, Near Apsara Cinema, Grant Road, Mumbai, Maharashtra, India - 400007
    Shop CJ Network - money refund is not done since an year.