LG / Split AC — complaint not attended

Address:South Delhi, Delhi

Dear Sir
I lodged a complaint to LG Customer Care center on[protected] vide complaint ID no. RNA 120511 regarding non functioning my split AC due to some fault in Compressor . The AC was purchased in April 2009 and is within warranty period. The customer care executive assured me on[protected] that the engineer from LG shall attend me on same day and my complaint shall be attended latest by[protected]. But it is very sorry to mention here that till today no one has even contacted me regarding complaint till now i.e 2:00 PM but customer care number is also not responding since morning by replying all lines are busy. Is LG cheating customers or LIFE GOOD turning to LIFE BAD.
Ravi Bhatia
E 10, Plot no. 16, Sector 9, Shivalika, Dwarka New Delhi 110077.
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Dear Customer

We regret the inconvenience that is caused to you. Please get your call registered with our 24x7 Call Center @[protected] for assistance or you can mail us @ serviceindia[at]lge[dot]com

LG Service Team

LG Split AC — LG -Cheating with Customer - LG - Engineer - Call close without support

में लखनऊ निवासी जिसने 19 मई 2012 को split A.C. कि A.M.C. करवाई थी उसके बाद माह कि अंत में मेरे A.C . ने कार्य करना बंद कर दिया मैंने दिनांक 01 June 2012 को इसकी काल ऑनलाइन लिखवा दी , जिसमें 1 काल A.C. not वोर्किंग (RNA[protected] कि और 2 - A.C. Service (RNA[protected] कि थी | आपके कंपनी के अधिकारी आ कर देख कर गए कि उसके P.C.B. में दिक्कत बता कर चले गए और कहा कि 2 से 3 दिन में दिक्कत दूर हो जाएगी और service वाले A.C. कि service कर गए | फिर एक सप्ताह के उपरांत फिर आये और बोले कि मैंने गलत पार्ट नो नोट कर के भेज दिया था अब फिर से दूसरा पार्ट मांगना पड़ेगा कह कर चले गए कि 3 से 4 दिन में पार्ट आ जायेगा और हम आकर ठीक कर देंगे | आज फिर मैंने काल का status जानने के लिए फ़ोन किया तो पता चला कि आपके येहाँ से काल को बंद कर दिया गया है | ये बेहूदा हरकत मेरे साथ क्योँ की गयी ? बिना बताये बिना support दिए बिना A.C. को ठीक किये हुए कॉल बंद कर दी गए यदि आपकी कंपनी में Vigelance Department है तो कृपया ये जांच करवाएं की कौन लोग कंपनी के नाम को बदनाम करना चाहते हैं| इसके साथ साथ ऐसा कौन सा उपकरण है जो की LG 23 दिनों में नहीं लगा पा रहा है | यदि आप लोग सुप्पोर्ट नहीं दे सकते तो support की दुकान बंद क्योँ नहीं कर देते | और ऐसे बदतमीज़ और वाहियात लोगोओं को क्योँ रखते हैं की support देने में मक्कारी करते हैं और अपने मन से कॉल बंद कर देते हैं.|

मेरे घर आ कर कॉल को पूरा करने का आश्वासन देने वाले मक्कार अभियंता का Cell No - [protected]

जिसने बिना कॉल को support दिए कॉल बंद कर दिया और उपभोक्ता को भी ये नहीं बताया की कॉल किस वजह से बंद की जा रही है |

मेरे एहन उस दौरान मेहमान आये थे और उन्हें गर्मी का सामना करना पड़ा और A.C. खराब होने की वजह से मुझे आत्मग्लानी का शिकार होना पड़ा | मैंने उसी कॉल को आज पुनः दर्ज करवाया है जिसका नंबर है : RNA[protected]

तो क्यूं न मैं LG के विरुद्ध मान हानि का दावा कर के रूपये 500000 /- ( पांच लाख ) की मन हानि की भरपाई की मांग करूं? जिससे LG या अन्य कोई उपभोक्ता का शोषण न कर सके |

और कंपनी ये बताये कि कब तक वो मुझे सुप्पोर्ट दे पायेगी ?



भवदीय,

क़ाज़ी मोहम्मद अहमद इर्तिज़ा

पुत्र श्रीमती रज़िया बेगम
Dear customer

We regret the inconvenience that is caused to you. We have transferred your complaint number and details to the concerned branch service center. Our representative will get in touch with you at the earliest and help you out with all the product related issues.

Thank you.

LG Service Team
I lodged a complaint to LG Customer Care center on 19.4.2016 vide complaint ID no. RNA[protected] regarding non functioning LG split AC due to some fault in Out Door/Indoor/Compressor . The AC was purchased in October, 2015 and is within warranty period. That the engineer from LG shall attend two times & two days. But it is very sorry to mention here that till today no one has even contacted me regarding complaint till now on 26.4.2016 i.e 5:00 PM . This AC installed in Ministry of Human Resource Development, Central Govt Office in Room No. 336-C, Shastri Bhawan, New Delhi. Once again requested to you Please look into the matter seriously.

Thanks.

Rajeshwar Kumar,
[protected]

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