Claimed

IFB Industries Complaints & Reviews

4.1
Updated: Sep 26, 2026
Complaints 6915
Resolved
5640
Unresolved
1275
Contacts

File a complaint to IFB Industries

Having problems with IFB Industries?

File a complaint and get it resolved by IFB Industries customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

IFB Industries reviews & complaints page 45

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
R
Ram Gaite
Jan 5, 2021
Resolved
Report
Copy
Resolved

Address: Delhi

Good evening Sir/Ma'am, I recently contacted customer care helpline number, they said that they will send someone soon to do the service of our washing machine. But no one came to do the service of our washing machine. We called them atleast 2-3 times but no one came.
Now the customer care service number are not responding.
Please look into the matter.
Aug 13, 2021
Complaint marked as Resolved 
IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
Jan 07, 2021
IFB Industries Customer Care's response
Dear Sir/Madam,

We are sorry to learn about the unpleasant experience you've had with our service. We will connect with you shortly to resolve the issue. Appreciate your patience.

Regards,
IFB APPLIANCES
Verified Support
Jan 07, 2021
IFB Industries Customer Care's response
Dear Sir/Madam,

Hope your issue is resolved and you are satisfied. Please write back to us for any further assistance or feedback on our Email : [protected]@ifbglobal.com .We also have a Chat option for speedy and instant support via Chat-bot at https://agentchat.ifbsupport.com/live.html. Now you can also use our “Chat with us” link available on our website https://www.ifbappliances.com/, for quick reference the link is https://cb.ifbsupport.com/.

Regards,
IFB APPLIANCES
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    N
    Neeha Gupta
    Jan 4, 2021
    Resolved
    Report
    Copy
    Resolved

    This is for your information that I purchased NEptune VX dishwasher from Goela electronics panipat . My installation request was not booked till 48 hours of purchase of the dishwasher
    When I called the customer care, I was informed that my phone number is not registered, they have no information of my purchase and hence installation was not booked
    Immediately, my installation request was booked . The service engineer Mr. Ashok Sethi called and told me to get 1 socket fixed in water tap .i asked him what connection is needed, but he told me to check with the plumber .
    I again requested him to tell me the size of the fitting and I will arrange from plumbing shop but he was reluctant . After many requests he arrived and He wanted me to buy trolley for 2000 Rs and 1000 Rs for starter kit and told me that warranty is void if you don’t buy IFB trolley, surprising !!!
    He did not give any demo, till he told me you will have to buy products from us only for 2 years, otherwise we will not attend your dishwasher for any complaint
    I am really disappointed with The services offered by Goela electronics and Mr. Ashok Sethi ( IFB service incharge of panipat )
    This is for your information and necessary action
    I request you to Pls look into the matter so that other customers don’t face similar problems and refrain from buying IFB products, because of troublesome after service by IFB service engineers
    Aug 6, 2021
    Complaint marked as Resolved 
    IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
    Verified Support
    Jan 06, 2021
    IFB Industries Customer Care's response
    Dear Sir/Madam,

    Sincere apologies for the inconvenience caused to you. Please share your complaint id or your mobile number so we can further assist you. We also have a Chat option for speedy and instant support via Chat-bot at https://agentchat.ifbsupport.com/live.html. Now you can also use our “Chat with us” link available on our website https://www.ifbappliances.com/, for quick reference the link is https://cb.ifbsupport.com/ .You can also write to us at [protected]@ifbglobal.com along with your contact details and we will help resolve your issue.

    Regards
    IFB APPLIANCES
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      D
      dean123
      Jan 4, 2021
      Resolved
      Report
      Copy
      Resolved

      Dishwasher ordered on 16-sep. Delivered on 25th Nov.
      installation attempted on - 28th Nov. Faulty machine, replacement initiated by technician. Informed IFB point from where it was purchased.

      From the ordered date ~ 110 days still no machine installed.
      From demo installation fail date ~ 37 days, faulty machine is still at customer place and no second technician has visited.
      From Escalation to customer care/IFB point ~ 33 days

      On Top of that there is no update to the emails sent. Sri Durga Enterprises from who an IFP technician came to install does not even know about the status and they say we are not responsible.

      IFB point HSR layout from where the machine was brought does not know when replacement will be done, they are just pushing days. !!!

      Email discussions with Customer care with no Udpates.

      IFB Customer Service
      Dec 2, 2020, 2:10 PM
      to me

      Dear Mr. xxxxxxx,

      Greetings from IFB!

      This is in reference to your email expressing concern over non-functioning of your IFB dishwasher.
      We apologize the inconvenience caused to you and appreciate your cooperation in this regard.

      We would like to inform you that first our service ambassador will visit you and suggest you if replacement is required.

      Based on your complaint, we have registered a ticket with reference number [protected] and arranged a service ambassador visit at your address to diagnose the issue with your IFB dishwasher. Kindly check the identity card and show your warranty papers to service ambassador. He will assist you within 96 hours. We are looking into your order, Please allow a some time, we are forwarding your issue to our concern team and they will shortly get in touch with you.

      Our motive is to retain you as a satisfied customer and will hope to serve you again in future. We look forward to have a long and trustful association with you and assure you the best services always.

      For any further queries, you can write us back at [protected]@ifbglobal.com
      We also have a Chat option for speedy and instant support via Chat-bot at https://agentchat.ifbsupport.com/live.html. Now you can also use our “Chat with us” link available on our website https://www.ifbappliances.com/, for quick reference the link is https://cb.ifbsupport.com/

      Alternatively you can also register your request with us by downloading MY IFB App on your mobile for quick response.

      Best Regards,
      Geetanjali Nag
      IFB Customer Support Team

      xxx.[protected]@gmail
      Dec 2, 2020, 3:56 PM
      to IFB

      Considering the considerable delay caused already, I am expecting a faster turnaround time. 96 hours for " service ambassador " visit is too much.I was expecting a visit tomorrow if not today. Already 96 hours have passed since the Demo failed.

      Like I said I am expecting a replacement or cancellation in a week's time. Service and turn around time seems to be very slow.

      Thanks,
      xxxxxxx

      IFB Customer Service
      Dec 2, 2020, 4:07 PM
      to me

      Dear Mr. xxxxxxx,

      Greetings of the day!

      Thank you so much for taking time to write us. We value your trust and will do our best to continue to give you the kind of service you expect.
      We apologize for the inconvenience caused to you with the IFB machine you are using.

      With reference to your email regarding the complaint of your IFB machine, we would like to inform you that we are looking into your issue, regarding online order, that already has been forwarded for cancellation and regarding replacement, engineer's visit is required, further process will be done by him. Kindly allow us some time.

      Inconvenience is deeply regretted. We appreciate your cooperation in this regard.

      For any further queries, you can write us back at [protected]@ifbglobal.com
      We also have a Chat option for speedy and instant support via Chat-bot at https://agentchat.ifbsupport.com/live.html. Now you can also use our “Chat with us” link available on our website https://www.ifbappliances.com/, for quick reference the link is https://cb.ifbsupport.com/

      Alternatively you can also register your request with us by downloading My IFB App on your mobile for quick response.

      Best Regards,
      Raj Kumari
      IFB Customer Support Team

      xxx.[protected]@gmail
      Dec 7, 2020, 10:58 AM
      to IFB

      Hi,

      Dishwasher ordered on 16-sep. Delivered on 25th Nov
      Installation done - 28th Nov. Faulty machine, replacement initiated by technician. Informed IFB point from where it was purchased.
      No Update till december 2nd.
      On 2nd december initiated an email thread with customer care regarding replacement. As per the email communication within 96 hrs another technician was supposed to visit. I have not heard from any technician so far.

      To sum up this is the customer experience IFB so far.
      From the ordered date ~ 82 days still no machine installed.
      From installation fail date ~ 9 days, faulty machine is still at customer place and no second technician has visited.
      From Escalation to customer care ~ 5 days, No technician has visited.

      Thanks,
      xxxxxxx

      IFB Customer Service
      Dec 7, 2020, 3:49 PM
      to me

      Dear Mr. xxxxxxx,

      Greetings from IFB!

      This is in reference to your email expressing concern over non-functioning of your IFB dishwasher.
      We apologize the inconvenience caused to you and appreciate your cooperation in this regard.

      Your replacement request is already registered with us, the complaint number is [protected]. Please allow a some time, we are forwarding your issue to our concern team and they will shortly get in touch with you. Kindly check the identity card and show your warranty papers to service ambassador. He will assist you shortly.

      xxx.[protected]@gmail
      Dec 7, 2020, 4:46 PM
      to IFB

      Hi,

      Could you please clarify what this means ?
      "Your replacement request is already registered with us, the complaint number is [protected]"
      - Does this mean you are processing a replacement? What about " service ambassador" visit to check if replacement is needed or not? Not needed ?

      Thanks,
      xxxxxxx

      xxx.[protected]@gmail
      Dec 10, 2020, 11:38 AM
      to IFB

      Hi,

      I have not got a reply to my previous email. Could you clarify the status now ?

      This is the number of days now.
      From the ordered date ~ 85 days still no machine installed.
      From demo installation fail date ~ 12 days, faulty machine is still at customer place and no second technician has visited.
      From Escalation to customer care/IFB point ~ 8 days, No technician has visited.

      Thanks,
      xxxxxxx

      xxx.[protected]@gmail
      Dec 30, 2020, 5:02 PM (5 days ago)
      to IFB

      Hi,

      This is seriously ridiculous.

      This is the number of days now.
      From the ordered date ~ 105 days still no machine installed.
      From demo installation fail date ~ 32 days, faulty machine is still at customer place and no second technician has visited.
      From Escalation to customer care/IFB point ~ 28 days, No technician has visited.

      I think you guys are not interested in giving the machine. Can I get my money back?

      Thanks,
      xxxxxxx
      Aug 7, 2021
      Complaint marked as Resolved 
      IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
      Verified Support
      Jan 05, 2021
      IFB Industries Customer Care's response
      Dear Sir/Madam,

      Sincere apologies for the inconvenience caused to you. Please share your complaint id or your mobile number so we can further assist you. We also have a Chat option for speedy and instant support via Chat-bot at https://agentchat.ifbsupport.com/live.html. Now you can also use our “Chat with us” link available on our website https://www.ifbappliances.com/, for quick reference the link is https://cb.ifbsupport.com/ .You can also write to us at [protected]@ifbglobal.com along with your contact details and we will help resolve your issue.

      Regards
      IFB APPLIANCES
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        P
        Pavan Duriseti
        Jan 3, 2021
        Resolved
        Report
        Copy
        Resolved

        Website: www.ifbservicehyderabad.in

        Https://www.ifbservicehyderabad.in/

        This is regarding the customer service in Hyderabad. Our IFB front load washing machine had recurring problems from past one year. On one instance the service guy said we had to replace the drum and will cost 6k and suggested to take insurance and call for service after 45 days. We called for service after 45 days and this time some other guy visited and he said the problem is with the loosening of belt and not mentioned anything about the drum. On other instance there was problem with water sensor but instead he changed the whole drain pump which cost us 4k. Please reconsider you decision if you are going for IFB, their services are pathetic and bogus.
        Aug 11, 2021
        Complaint marked as Resolved 
        IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
        Verified Support
        Jan 05, 2021
        IFB Industries Customer Care's response
        Dear Sir/Madam,

        We are sorry to learn about the unpleasant experience you've had with our service. We will connect with you shortly to resolve the issue. Appreciate your patience.

        Regards,
        IFB APPLIANCES
        Verified Support
        Jan 05, 2021
        IFB Industries Customer Care's response
        Dear Sir/Madam,

        We tried calling you on the number you provided but unable to reach, please provide an alternate number and the best time to call so that we can assist you. We also have a Chat option for speedy and instant support via Chat-bot at https://agentchat.ifbsupport.com/live.html. Now you can also use our “Chat with us” link available on our website https://www.ifbappliances.com/, for quick reference the link is https://cb.ifbsupport.com/.

        Regards,
        IFB Appliances
        Jan 07, 2021
        Updated by Pavan Duriseti
        Thanks for the response. I have raised a complaint with above link CB[protected]. Can you try to reach me on my alternate number [protected].

        Verified Support
        Jan 08, 2021
        IFB Industries Customer Care's response
        Dear Sir/Madam,

        We're already sorting this out for you and will get back to you with an update on this as soon as possible.

        Regards,
        IFB APPLIANCES
        Verified Support
        Jan 09, 2021
        IFB Industries Customer Care's response
        Dear Sir/Madam,

        Hope your issue is resolved and you are satisfied. Please write back to us for any further assistance or feedback on our Email : [protected]@ifbglobal.com .We also have a Chat option for speedy and instant support via Chat-bot at https://agentchat.ifbsupport.com/live.html. Now you can also use our “Chat with us” link available on our website https://www.ifbappliances.com/, for quick reference the link is https://cb.ifbsupport.com/.

        Regards,
        IFB APPLIANCES
        Helpful
        1 other people found this review helpful
        1 found this helpful
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          V
          vidhur123
          Jan 2, 2021
          Resolved
          Report
          Copy
          Resolved

          I have a IFB washing machine(Elena Aqua SX) purchased on 5th August 2018. Recently it started vibrating and making loud noises while operating hence I lodged a complaint with IFB customer care and had a technician check the machine. It was determined that the entire drum, shock absorber assembly had to be replaced. This is within two years from the purchase date and within warranty but according to the technician, I had to pay ₹2, 750 for the rubber gasket even under warranty.

          I paid the amount and the repair was completed but when requested for the bill, the technician said he will provide it the next day and at this point, he said that IFB descaler powder will be provided for free. After two days, he provided me a GST bill which just says R/S & descaler as ₹2, 750.

          This is not a proper GST bill(bill attached); the two items are bundled together and there is no tax rate mentioned, Thus I contacted the local dealership and spoke to the manager, the manager assured me that he will check what occurred and provide me a proper bill, which even after a week I have not received. Please take note that I will be registering a complaint for the same with GST portal.
          Secondary, why am I being charged for a replacement due to manufacturing defect under warranty period? Please confirm the price of the rubber gasket and also share the warranty policy of IFB washing machines as I’m unable to find the warranty policy on your website.

          Most importantly, despite all this replacement and repair, the machine vibrates much more than before. I'm extremely dissatisfied with IFB's customer service.
          Jan 14, 2021
          Complaint marked as Resolved 
          The dealership is actually lieing to customer of the cost of rubber caskets and other accessories. I was cheated by the technician and dealership. Thanks to IFB customer service, they refunded the money and the manager of the dealership apologized to me in person.
          IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
          Jan 02, 2021
          Updated by vidhur123
          Photo of the bill.
          Only rubber gasket was replaced during warranty. I did not ask for descalar.
          GST bill does not mention the items properly or the tax rate for the items

          Verified Support
          Jan 05, 2021
          IFB Industries Customer Care's response
          Dear Sir/Madam,

          We are sorry to learn about the unpleasant experience you've had with our service. We will connect with you shortly to resolve the issue. Appreciate your patience.

          Regards,
          IFB APPLIANCES
          Verified Support
          Jan 06, 2021
          IFB Industries Customer Care's response
          Dear Sir/Madam,

          Hope your issue is resolved and you are satisfied. Please write back to us for any further assistance or feedback on our Email : [protected]@ifbglobal.com .We also have a Chat option for speedy and instant support via Chat-bot at https://agentchat.ifbsupport.com/live.html. Now you can also use our “Chat with us” link available on our website https://www.ifbappliances.com/, for quick reference the link is https://cb.ifbsupport.com/.

          Regards,
          IFB APPLIANCES
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            J
            Jasdeep jindal
            Jan 2, 2021
            Report
            Copy

            Address: Guru Teg Bahadar Nagar Street No.4, Near jumla Malkin High School Barnala 148101

            Hello Sir/Mam
            I Have facing some issues with my top load washing machine.please visit here and rectify to all the problems
            IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              L
              Lasya Malasani
              Jan 2, 2021
              Report
              Copy

              Address: 19-517/65, 2nd floor, cid office darapalem, pineapple colony, visakhapatnam-530040

              I need a quick servicing as my washing machine has stopped in middle of washing and is not working properly.Our washing machine is getting some or the other problem very frequently even after getting servicing done every time like it sounds a lot sometimes and stops suddenly and the door doesn't get open even though I changed the drum and other accessories very recently. And the other issue is with the service men they wont lift the calls quickly and some are even being rude in call conversation, their servicing is very slow as they will say we will comeback at a particular time but wont respond until we call them back continuously and ask them to come.
              IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                S
                sudhakaranparambil
                from Delhi, Delhi
                Jan 2, 2021
                Resolved
                Report
                Copy
                Resolved

                I had booked a complaint for my IFB washing machine in the last week of November 2020.The technician visited my house in the first week of December and told me that some parts have to be replaced and will be done within one week. I have contacted many times to the service center -Krishna Enterprises, Mongam, Malappuram Dist. Kerala, but the problem is not solved. The AMC for the machine is live. I request you to consider the matter as MOST URGENT and solve the problem urgently.
                Regards
                Sudhakaran Parambil' Saketham' Elamaram P.O.Cheruvayoor-673645Malappuram DistKERALAMob: [protected], [protected]Phone:[protected]
                Aug 6, 2021
                Complaint marked as Resolved 
                IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
                Verified Support
                Jan 05, 2021
                IFB Industries Customer Care's response
                Dear Sir/Madam,

                We are sorry to learn about the unpleasant experience you've had with our service. We will connect with you shortly to resolve the issue. Appreciate your patience.

                Regards,
                IFB APPLIANCES
                Verified Support
                Jan 07, 2021
                IFB Industries Customer Care's response
                Dear Sir/Madam,

                Hope your issue is resolved and you are satisfied. Please write back to us for any further assistance or feedback on our Email : [protected]@ifbglobal.com .We also have a Chat option for speedy and instant support via Chat-bot at https://agentchat.ifbsupport.com/live.html. Now you can also use our “Chat with us” link available on our website https://www.ifbappliances.com/, for quick reference the link is https://cb.ifbsupport.com/.

                Regards,
                IFB APPLIANCES
                Dear Sir/Madam,

                Hope your issue is resolved and you are satisfied. Please write back to us for any further assistance or feedback on our Email : [protected]@ifbglobal.com .We also have a Chat option for speedy and instant support via Chat-bot at https://agentchat.ifbsupport.com/live.html. Now you can also use our “Chat with us” link available on our website https://www.ifbappliances.com/, for quick reference the link is https://cb.ifbsupport.com/.

                Regards,
                IFB APPLIANCES
                Helpful
                Found this helpful?
                1 Comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  B
                  Balamsinghbhandari
                  Jan 1, 2021
                  Report
                  Copy

                  Address: 416(Putiary) Panchanantala Road, Kolkata - 700041

                  Washing machine door not operating properly. Once switch is ON for washing the door open once I pull the door. I believe the switch for door lock is not functioning properly.
                  IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    S
                    sunny1236
                    from Hyderabad, Telangana
                    Dec 31, 2020
                    Report
                    Copy

                    Address: Chintal, (Balanagar) Hyderabad

                    Water input problem getting problem.we are getting lot of sound problem.
                    IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      N
                      nnsarma
                      Dec 30, 2020
                      Resolved
                      Report
                      Copy
                      Resolved

                      I lodged a complaint about my washing machine through IFB consumer help line number ([protected]) on 17.12.2020 (ticket no: [protected]). The service technician visited my house next day and informed us to come within next 1-2 days with a part required to rectify the fault. however, till date (30.12.2020) no one came to rectify the fault. In the mean time I contacted the IFB consumer helpline number twice on 21.12.2020 and 28.12.2020 with request to resolve my complaints but in spite of their best assurance, my complaint still remains unresolved .
                      sincerly yours
                      N.N.sarma
                      Aug 11, 2021
                      Complaint marked as Resolved 
                      IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
                      Verified Support
                      Dec 31, 2020
                      IFB Industries Customer Care's response
                      Dear Sir/Madam,

                      We are sorry to learn about the unpleasant experience you've had with our service. We will connect with you shortly to resolve the issue. Appreciate your patience.

                      Regards,
                      IFB APPLIANCES
                      Verified Support
                      Jan 18, 2021
                      IFB Industries Customer Care's response
                      Dear Sir/Madam,

                      Hope your issue is resolved and you are satisfied. Please write back to us for any further assistance or feedback on our Email : [protected]@ifbglobal.com .We also have a Chat option for speedy and instant support via Chat-bot at https://agentchat.ifbsupport.com/live.html. Now you can also use our “Chat with us” link available on our website https://www.ifbappliances.com/, for quick reference the link is https://cb.ifbsupport.com/.

                      Regards,
                      IFB APPLIANCES
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        K
                        Kantha Rao D
                        Dec 29, 2020
                        Report
                        Copy

                        Water is not draining
                        IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          A
                          Ayyapillai Ashfaque Ahmed
                          Dec 28, 2020
                          Report
                          Copy

                          Address: R. T. Nagar, Bangalore

                          Washing machine bought 2 yes back has a warranty of 4 years now is making noise while rotating the drum
                          IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            B
                            Bobby Maa
                            Dec 25, 2020
                            Report
                            Copy

                            Address: DRWA -784 DNO:42-2/1-220 7TH LANE DEVI NAGAR

                            Water input problem
                            IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              1
                              123monika
                              Dec 23, 2020
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              This is happend with me in fourth time..first i purchased ifb 6.5 kg machine from amazon site but i received damaged machine then i put the replacement request but again i received damaged prodect. Secondly I purchased ifb machine from flipkart on 16 October but till 26th i didn't get machine I also called to customer care to many times but didn't get postive response on 28th they told me to cancel this product it was very unpleasant behavior. Then i purchased ifb machine from shop but i received a defective product (not working properly not a single function working properly ) it is very disappointed from ifb.
                              I thought ifb provides a good and valuable product so i purchased it 4th time but i was wrong you are cheating your customers.
                              Aug 9, 2021
                              Complaint marked as Resolved 
                              IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
                              Verified Support
                              Dec 28, 2020
                              IFB Industries Customer Care's response
                              Dear Sir/Madam,

                              Sincere apologies for the inconvenience caused to you. Please share your complaint id or your mobile number so we can further assist you. We also have a Chat option for speedy and instant support via Chat-bot at https://agentchat.ifbsupport.com/live.html. Now you can also use our “Chat with us” link available on our website https://www.ifbappliances.com/, for quick reference the link is https://cb.ifbsupport.com/ .You can also write to us at [protected]@ifbglobal.com along with your contact details and we will help resolve your issue.

                              Regards
                              IFB APPLIANCES
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                R
                                Ramanjulu Bandi
                                from Delhi, Delhi
                                Dec 23, 2020
                                Report
                                Copy

                                My front load washing machine is not working, also there is some leakage in tap.
                                Pls do the need full on urgent basis.
                                IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
                                Water is not taking
                                IFB Industries Customer Care's response, Dec 24, 2020
                                Verified Support
                                Dear Sir/Madam,

                                Sincere apologies for the inconvenience caused to you. Please share your complaint id or your mobile number so we can further assist you. We also have a Chat option for speedy and instant support via Chat-bot at https://agentchat.ifbsupport.com/live.html. Now you can also use our “Chat with us” link available on our website https://www.ifbappliances.com/, for quick reference the link is https://cb.ifbsupport.com/ .You can also write to us at [email protected] along with your contact details and we will help resolve your issue.

                                Regards
                                IFB APPLIANCES
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                1 Comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  R
                                  radhika advocate
                                  Dec 23, 2020
                                  Resolved
                                  Report
                                  Copy
                                  Resolved

                                  I purchased IFB top load washing machine at IFB point, Mylapore, Chennai on 24.02.2020. As the product was defective I asked for replacement. Due to pandemic the replacement was made to me on 20.10.2020. Till date none of the technical person contacted for installation of the washing machine. I am almost frustrated to get the replacement. I continuously made call for more than a month and only then the replacement was given at the end of October. After delivery of new machine the delivery person informed that installation is done within 24 hours. I wondered till the 24hrs has not yet come. I am totally disappointed with the service provider. Without waiting for them after a week of deliver I installed the machine by reading the manual. This is how the customer service. Two days before I received a call from IFB for feedback I informed the same to him. He replied that if installation was not done by us your warranty will not cover. I asked him whose mistake is this? He abruptly disconnected the call. I need immediate response from your end. Thank you
                                  Aug 6, 2021
                                  Complaint marked as Resolved 
                                  IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Verified Support
                                  Dec 24, 2020
                                  IFB Industries Customer Care's response
                                  Dear Sir/Madam,

                                  We are sorry to learn about the unpleasant experience you've had with our service. We will connect with you shortly to resolve the issue. Appreciate your patience.

                                  Regards,
                                  IFB APPLIANCES
                                  Verified Support
                                  Dec 24, 2020
                                  IFB Industries Customer Care's response
                                  Dear Sir/Madam,

                                  As discussed with you, hope your query has been answered Kindly write us back incase any further assistance we will be glad to assist.

                                  Regards,
                                  IFB Appliances
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    R
                                    rajakiit2007
                                    Dec 21, 2020
                                    Resolved
                                    Report
                                    Copy
                                    Resolved

                                    I purchased a brand new washing machine from a local vendor in Puri, Odisha. I did not run it for a day also and found it to be defective. Current is not coming to the washing machine and it is not starting up.

                                    Reached to the vendor(Prabhu Electronics) and he asked to connect to IFB customer service. IFB customer service generated a ticket and no action being taken on it.

                                    Reached out to customer service multiple times but no luck. I am pissed off with the service of IFB. I need this bloody machine to be replaced immediately as i have to do all washing and cleaning with my hands now.

                                    Company like IFB cheating and duping people is never expected and is really disheartened..
                                    Aug 13, 2021
                                    Complaint marked as Resolved 
                                    IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Verified Support
                                    Dec 23, 2020
                                    IFB Industries Customer Care's response
                                    Dear Sir/Madam,

                                    We are sorry to learn about the unpleasant experience you've had with our service. We will connect with you shortly to resolve the issue. Appreciate your patience.

                                    Regards,
                                    IFB APPLIANCES
                                    Verified Support
                                    Dec 28, 2020
                                    IFB Industries Customer Care's response
                                    Dear Sir/Madam,

                                    Hope your issue is resolved and you are satisfied. Please write back to us for any further assistance or feedback on our Email : [protected]@ifbglobal.com .We also have a Chat option for speedy and instant support via Chat-bot at https://agentchat.ifbsupport.com/live.html. Now you can also use our “Chat with us” link available on our website https://www.ifbappliances.com/, for quick reference the link is https://cb.ifbsupport.com/.

                                    Regards,
                                    IFB APPLIANCES
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      K
                                      Krishnapriya Sivvala
                                      from Delhi, Delhi
                                      Dec 21, 2020
                                      Resolved
                                      Report
                                      Copy
                                      Resolved

                                      Address: S. Tulasi das, MAIN STREET, CHINNADIMILI, KORAMA, Bhamini mandal, srikakulam District, andrapradesh

                                      We purchased the ifb washing machine on 16/12/2020.till now there is no one came to installation... They called... And tells that there at with in 30 mins. But no one is come for installation of the washing machine. Very bad customer service.. Very rediculous behaviour by the ifb representative... His mobile number is [protected]... From 3 days we are waiting for him... But he is not coming... We are put holiday fir his arrival... Very bad behaviour... Plz... Install my washing machine.
                                      Aug 13, 2021
                                      Complaint marked as Resolved 
                                      IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Dec 21, 2020
                                      Updated by Krishnapriya Sivvala
                                      No one received my complaint
                                      Verified Support
                                      Dec 23, 2020
                                      IFB Industries Customer Care's response
                                      Dear Sir/Madam,

                                      We are sorry to learn about the unpleasant experience you've had with our service. We will connect with you shortly to resolve the issue. Appreciate your patience.

                                      Regards,
                                      IFB APPLIANCES
                                      Verified Support
                                      Dec 23, 2020
                                      IFB Industries Customer Care's response
                                      Dear Sir/Madam,

                                      Hope your issue is resolved and you are satisfied. Please write back to us for any further assistance or feedback on our Email : [protected]@ifbglobal.com .We also have a Chat option for speedy and instant support via Chat-bot at https://agentchat.ifbsupport.com/live.html. Now you can also use our “Chat with us” link available on our website https://www.ifbappliances.com/, for quick reference the link is https://cb.ifbsupport.com/.

                                      Regards,
                                      IFB APPLIANCES
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        S
                                        Satish20 Singh
                                        Dec 20, 2020
                                        Report
                                        Copy

                                        Address: vill n post karmanpur bairiya district ballia pin code 277208

                                        No activity is happened at my ifb washing machine. its look like not getting current...or any wairing issue.
                                        IFB Industries customer support has been notified about the posted complaint.
                                        my contact number [protected]
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        1 Comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit