Claimed

Mobikwik Complaints & Reviews

1
Updated: Aug 30, 2026
Complaints 7163
Resolved
862
Unresolved
6301
Contacts

File a complaint to Mobikwik

Having problems with Mobikwik?

File a complaint and get it resolved by Mobikwik customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Mobikwik reviews & complaints page 76

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
O
omendra15
Dec 6, 2021
Report
Copy

My Mobikwik wallet account has blocked by Mobikwik.when I'm trying to login it shows message as 'User is disabled'
Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
I have not received any response from Mobikwik team. Seems, their support team is not capable to support their users. I have raised concern on emails many times but didn't receive any response.
Helpful
Found this helpful?
1 Comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    O
    omendra21
    from Noida, Uttar Pradesh
    Dec 6, 2021
    Report
    Copy

    6 weeks ago, my Mobikwik wallet account has blocked by Mobikwik.when I'm trying to login it shows message as 'User is disabled'
    Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      A
      anim1972
      from Hāora, West Bengal
      Dec 6, 2021
      Report
      Copy

      02 of my transaction on 04.12.2021 from mobikwick wallet to wazirx were money deducted but deposit rejected by wazirx. The money still not reflected in mobikwik wallet. Transactions were 9900 and 9300.

      Regards
      Animesh maiti
      Ph [protected]
      Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        T
        tejaswini leshya
        Dec 6, 2021
        Report
        Copy

        Hi MobiKwik team,

        I made a transaction on 12th nov through MobiKwik to Myntra, due to technical issues myntra has initiated the refund and they have shared the transaction details too, and I have raised a request on MobiKwik on 26th nov till date I don’t see any update on my ticket.

        Please find the below screenshots of Myntra and MobiKwik payment.
        Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          Ã
          Çhäkrý Áløñë
          Dec 5, 2021
          Report
          Copy

          Money was deducted from Mobikwik wallet and transaction was rejected by merchant ..it has been 24 hours no response from Mobikwik
          Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            S
            Sunstar98
            Dec 5, 2021
            Resolved
            Report
            Copy
            Resolved

            Address: Bangalore

            I have debited 8094 rs from wallet into coindcx account but it hasn’t been debited in the coindcx wallet it has been over 24 hours please resolve the issue and give me my money back
            Dec 7, 2021
            Complaint marked as Resolved 
            Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
            Dec 07, 2021
            Updated by Sunstar98
            All fraud people call from This website do not trust this website I have received 4 fraud calls telling me to download anydesk app which allows them to control your phone .. don’t trust them
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              S
              Shivank23
              from Ghaziabad, Uttar Pradesh
              Dec 5, 2021
              Report
              Copy

              Hello sir

              I have done a transfer of RS 10000 to my coinswitch kuber account using mobiKwik (wallet to bank transfer) on 4th Dec 2021. But the amount is not reflected to my account. I tried to call then from 4th dec to tilldate many time but it is not getting connected. I have even registered a complaint in their help section, But still my problem is not resolved yet.

              My issue details

              I have transferred an amount of 10000 from my mobiKwik wallet to the coinswich account using wallet to bank transfer mechanism. Since the amount is not credited to my coin switch account, I have tried to contact mobiKwick and coinswitch. But getting connected with mobiKwik is very hard (mobiKwik contact no:[protected]. I contacted coinswtich customer service. Their reply is given below.
              Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                B
                billavamsi
                Dec 5, 2021
                Report
                Copy

                Sad to say, this Indian company has no value for customers' money. I have made a transaction of 9000 through mobikwik, but the amount got deducted from my account and not got addwd to my walllet or the merchant wallet. Mobikwik has also not generated invoice for that transaction. Isnt this a fraud. Kindly look onto the issue.
                Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
                I have paid my amount of 3086 but merchant has not recieved yet and amount has been deducted.Kindly update the status on p0 priority
                Helpful
                5 other people found this review helpful
                5 found this helpful
                1 Comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  P
                  Prithviraj Dinesh chowhan
                  Dec 5, 2021
                  Report
                  Copy

                  Website: Mobiwik

                  I paid 3801 rupees to buy car insurance through mobiwik app on 23rd November, amount was deducted from my account but its showing pending till now. There is no proper platform or customer care to solve this.
                  Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
                  Mobiwik is such a pathetic app which couldn't solve a simple problem in 10 days. A payment was done but still showing pending. There is no proper customer care to speak directly
                  I have posted a complaint regarding pending transaction through mobiwik, its not solved but a few persons will call u as posing customer care n they will tell u to install app TeamViewer thru which they will take control of your phone n will steal your money. So plz dont fall to such persons.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  2 Comments
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    R
                    Rrandeep
                    from Ranchi, Jharkhand
                    Dec 4, 2021
                    Report
                    Copy

                    My money has been deducted from account(Rs.10000) but it has not been recieved by the merchant who is coindcx. It's been more than 7 hours and still no confirmation. Moquik claims successfull transfer but coindcx claimes deposit stuck because money not revieved from mobiquik.
                    I need the Saud amount so please kindly see to my complaint
                    Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      8
                      82Rakesh
                      from Ghaziabad, Uttar Pradesh
                      Dec 3, 2021
                      Report
                      Copy

                      Yesterday on 02.12.2021 I make a payment of appx 18000 from credit card to bank for rent payment, but still it is pending. I don't understand why it is delaying. This is my second issue in last 3 days.
                      Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
                      Helpful
                      1 other people found this review helpful
                      1 found this helpful
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        A
                        ajnas muhammed
                        Dec 3, 2021
                        Report
                        Copy

                        Address: 5th Floor, Huda City Centre Metro Station, Sector 29, Gurugram, Haryana – 122001

                        Hello sir

                        I have done a transfer of RS 9991.54 to my coinswitch kuber account using mobiKwik (wallet to bank transfer) on 26th Nov 2021. But the amount is not reflected to my account. I tried to call then from 26th nov to tilldate many time but it is not getting connected. I have even registered a complaint in their help section, But still my problem is not resolved yet.

                        My issue details

                        I have transferred an amount of 9991.54 from my mobiKwik wallet to the coinswich account using wallet to bank transfer mechanism. Since the amount is not credited to my coin switch account, I have tried to contact mobiKwick and coinswitch. But getting connected with mobiKwik is very hard (mobiKwik contact no:[protected]. I contacted coinswtich customer service. Their reply is given below.

                        "Dear Ajnas,

                        Thanks for contacting CoinSwitch Kuber Support.

                        Please accept my apologies for any inconvenience this has caused.

                        I regret to inform you that the transaction of INR that you are referring to did not clear the payment gateway. As per the update from the concerned payment gateway merchant, your refund of INR 9875 with the refund UTR[protected] has been processed successfully. We request you to check your bank statement to track the refund.

                        Please do not hesitate to contact us if you have any further concerns and we will be happy to assist you.

                        We appreciate your patience in this situation. Thank you for your continuous support and understanding.

                        If you have any more questions, please do not hesitate to contact us. We’ll be delighted to assist you."

                        After receiving this, I checked my account statement, there no transaction of that amount in these dates (from 26 nov to till date). and I even tried to put a ticket to mobiKwik account, But their reply is (they only chat)

                        "Your wallet to bank transfer is successful with RRN number[protected] and the amount has been credited to the beneficiary's account-- "

                        But it is not reflected to my coinswitch account account.

                        So in conclusion, mobiKwik is telling my transfer of money is successful and it is credited to the bank account and coinswitch is telling my transfer did not clear the payment gateway.
                        Till now where did the money go?
                        please help.

                        If the money is transferred to my account then which date did they transfer? If not when I can expect the money in my account.
                        Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
                        Dec 06, 2021
                        Updated by ajnas muhammed
                        They did not resolved the complaint yet
                        Dec 06, 2021
                        Updated by ajnas muhammed
                        I have issued a complaint regarding the refund issue of the money which I sent to my coinswitch account using the mobiKwik application. Even though MobiKwick says they resolve the issue in 24 hrs, I am trying to resolve my issue from 26th nov onwards. I will detail my issue again. I have done a transfer of 9991.54 rs from mobiKwik account to my coinswitch account on 26th nov 2021. But the amount is not credited to my coinswitch account. When I contacted coinswitch, they replied that sometimes the transaction may take a while to perform. I waited for a 3 to 4 days, then I again contacted coinswitch with same issue. Due to my continues contact on 3rd Dec they replied me that

                        ""Dear Ajnas,

                        Thanks for contacting CoinSwitch Kuber Support.

                        Please accept my apologies for any inconvenience this has caused.

                        I regret to inform you that the transaction of INR that you are referring to did not clear the payment gateway. As per the update from the concerned payment gateway merchant, your refund of INR 9875 with the refund UTR[protected] has been processed successfully. We request you to check your bank statement to track the refund.

                        Please do not hesitate to contact us if you have any further concerns and we will be happy to assist you.

                        We appreciate your patience in this situation. Thank you for your continuous support and understanding.

                        If you have any more questions, please do not hesitate to contact us. We’ll be delighted to assist you."

                        Upon receiving this mail, I tried to contact mobiKwik through phone but it seems like it is impossible to contact them on the phone. So I put a ticket on MobiKwik explaining my issue. So they replied that.

                        "Your wallet to bank transfer is successful with RRN number[protected] and the amount has been credited to the beneficiary's account-- "
                        "
                        Since I did not receive money in my coins switch and bank account, I again contacted the coinswitch customer care. So they replied me that

                        "Dear Ajnas,

                        Greetings from CoinSwitch!

                        Thank you for your response.

                        Please be informed that the deposit of Rs 9875 with UTR[protected] was done on 26/11/2021 to the IDBI bank account of CoinSwitch Kuber, which failed and hence, it was refunded to your bank account with UTR[protected]. Please check the bank statement of the account number that ends with 6704, which is the account used to make the deposit.

                        I can see that you had made a different deposit of Rs 20, 000 using Mobikwik on 25/11/2021, which was successful and the amount has been deposited to your CoinSwitch Kuber wallet.

                        Please feel free to contact us regarding any issue or query."

                        I don't know anything about the account ending with 6704. I guess that could be the mobiKwik account. By putting all these information, I again contacted MobiKwik and they replied me that

                        "Dear User,

                        Greetings from MobiKwik!

                        This is in reference to your concern regarding wallet to bank transfer.

                        Your wallet to bank transfer transaction is successful with RRN number[protected] and the amount has been credited to beneficiary's account.

                        We request you to kindly check the beneficiary's bank statement for more clarification. In case amount has not been credited, we request you to provide us the updated bank statement from transaction day till date at [protected]@mobikwik.com in order to assist you further.

                        Disclaimer: Beware of Fake Videos, Messages & Calls claiming to be from MobiKwik. Never share your password, Credit/Debit card PIN, CVV or any confidential information since MobiKwik will never seek such information.

                        Regards
                        Team MobiKwik"

                        From this mail I received this email id, I have checked my account statement, but the money has not been received till date. So I forward my account summary to this email id and I got the reply as

                        "

                        Respected Madam/Sir,

                        Thank You for contacting One MobiKwik Systems Private Limited (“MobiKwik”)

                        We believe this email was sent to us ([protected]@mobikwik.com) by mistake and wanted to make you aware of it possibly reaching the wrong destination as this email address is for documents verification related matters and queries ONLY. If this message was intended to contact the Documents Verification Team for any Documents sent for review and or related purpose, we look forward to discussing the matter with you further.



                        Please find the list of documents which may be requested from you from time to time in order to verify and or validate your MobiKwik Account or related information.



                        a. Govt. Issued Identification Proof ( PAN Card / Aadhaar Card / Voter’s ID / Passport / Driving License / Any other Govt. Issued ID

                        b. Transaction Proof ( Bank Account Statement / Passbook / Credit Card Statement )

                        c. Bills ( Telephone / Mobile )

                        d. Screenshots ( As may be Applicable and or Prescribed from time to time )

                        e. Any other information which we might deem necessary.



                        Please Note: All Documents MUST be Self Attested and Legible





                        However, if this message was intended for the reasons mentioned below, we request you to follow the steps prescribed herein for resolution:



                        · If you are an existing MobiKwik Wallet user and you have MobiKwik Wallet related queries/complains, please go to: http://www.mobikwik.com/help and log a support ticket.

                        · All Customers, Cardholders and Banks can now reach us on the following available modes and report any fraudulent transaction immediately.



                        a. Email – [protected]@mobikwik.com / [protected]@mobikwik.com



                        · If you wish to report a misuse of your Credit Card / Debit Card or Net Banking for any kind of transaction on MobiKwik, we request you to kindly send the following details to [protected]@mobikwik.com so that we can expedite our investigation process:



                        a. Amount, date & time of each transaction(s).

                        b. First 6 and last 4 digits of the Debit/Credit card through which transaction(s) was/were made.

                        c. Copy of bank statement / Credit Card Statement

                        d. Copy of Govt. Issued ID proof.



                        · Alternatively we can be reached at: ONE MOBIKWIK SYSTEMS PRIVATE LIMITED - Good Earth Business Bay - #601, 6th Floor, Sector 58, Gurugram - 122101.


                        "

                        But still my money has not come back to my account. So now please tell me what should I do further, I am again attaching my account statement along with this mail
                        Dec 06, 2021
                        Updated by ajnas muhammed
                        I tried to call their numbers, They are either switched off or not reachable
                        Helpful
                        1 other people found this review helpful
                        1 found this helpful
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          8
                          82Rakesh
                          from Ghaziabad, Uttar Pradesh
                          Dec 2, 2021
                          Resolved
                          Report
                          Copy
                          Resolved

                          I am suffering due to their server down. My payment stuck and no fruitful solution is provided by them. Their customer care team is very poor. Will they pay me penalty charges for their fault?
                          Dec 2, 2021
                          Complaint marked as Resolved 
                          Complaint solved. Thanks
                          Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
                          Helpful
                          2 other people found this review helpful
                          2 found this helpful
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            M
                            Mega Vamsi
                            Dec 1, 2021
                            Report
                            Copy

                            I purchased online games credits for 800 and the money was deducted from my account but I didn't receive my credits yet it's says the payment is still pending kindly look into it and clear this situation
                            Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              P
                              pellakuru sudarsan
                              Dec 1, 2021
                              Report
                              Copy

                              Initially I have recharged for 11 rupees from their Zip pay later balance, later I got to know I have to pay 11+99 compulsory otherwise my civilscore will be reduced they said. Why didn't they ask for 99 activation fee before I recharged?. However I have paid what they asked for intime but still it's showing bill is due pay now. I don't how these type of Apps are permitted to market of innocent people.

                              The reason I installed this app is to reedem voucher I got for cooldrink but when I tried to reedem vouched it says invalid.

                              SUCH A WORST APPLICATION CANT BE IN THE MARKET. PLEASE TAKE NECESSARY ACTIONS.
                              Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                H
                                Harishvish18
                                Dec 1, 2021
                                Report
                                Copy

                                4000 rupees transaction on 23rd nov 2021 and without my notice. Now zip credit payment is due on my name. This transaction not even mentioned transaction history.
                                I had raised complaints but it is progress and all the time receive same response as auto generated reply.
                                Please help me in this.
                                Mobikwik account mobile number: [protected]
                                Fraud Transaction Date : 23 Nov 2021
                                Amount deducted: 4000
                                Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
                                Helpful
                                1 other people found this review helpful
                                1 found this helpful
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  B
                                  Beantsinghias
                                  Nov 29, 2021
                                  Report
                                  Copy

                                  Money has been debited from my Mobikwik zip pay later, but that money has not been reflected in the myntra, and the myntra shows your transaction has been rejected. I need my refund as I paid through Mobikwik Zip Pay Later.
                                  order id is [protected]
                                  Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    H
                                    himanshi Verma
                                    Nov 29, 2021
                                    Report
                                    Copy

                                    Address: katra sunaran

                                    This application is being used to fraudulent people and transfers their money to other accounts
                                    Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      S
                                      Susanta Dalbehera
                                      Nov 29, 2021
                                      Report
                                      Copy

                                      Address: Amdavadi gujurati restaurant,23a. northboag road

                                      This is susanta Dalbehera infom u i was order in flight but I pay through mobiqk 748 in 7th November but flipkart has not received any amount, please refund my amount as soon as possible
                                      Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        S
                                        sai2603
                                        Nov 29, 2021
                                        Report
                                        Copy

                                        Address: india

                                        I did my payment to coindcx using mobikwik wallet of 50000 rupees on 29oct it showed rejected but it is still not refunded back it's been around month.
                                        Mobikwik customer support has been notified about the posted complaint.
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        Write a comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit