Union Bank Of India — urgent regarding payment not debited, by union bank of india jehanabad

Address:Jehanabad, Bihar, 804408

आरणीय महाशय / महाशया,
नमस्ते
मैं सचिन कुमार, जिला स्वास्थ्य समिति, जहानाबाद (स्वास्थ्य विभाग) में पदस्थापित हूँ। जिला स्वास्थ्य समिति, जहानाबाद अंतर्गत जहानाबाद जिला में कुल सात प्राथमिक स्वास्थ्य केन्द्र संचालित है, जिसमें प्राथमिक स्वास्थ्य केन्द्र, सिकरिया (जहानाबाद) एवं प्राथमिक स्वास्थ्य केन्द्र, रतनी-फरीदपुर का ऑफिसियल बैंक खाता [protected] यूनिय बैंक ऑफ इंडिया जहानाबाद में है। स्वास्थ्य संस्थानों से सभी प्रकार का भुगतान पी0एफ0एम0एस0 (पब्लिक फिनानशियल मैनेजमेंट सिस्टम) से होता है। दिनांक 15.11.17 को हीं कर्मचारियों के वेतन का भुगतान प्राथमिक स्वास्थ्य केन्द्र, रतनी-फरीदपुर के द्वारा किया गया है तथा उसका बैंक एडवाईस भी उसी दिन बैंक को प्राप्त करा दिया गया है, जिसका भुगतान भारतीय स्टेट बैंक, शकुराबाद के खाता संख्या [protected] में किया जाना है। दिनांक 21.11.17 को हीं राशि डेबिट करा दिया गया है परंतु अभी तक संबंधित कर्मचारी के बैंक खाता में राशि क्रेडिट नहीं हुआ है। जिससे कर्मचारी को आर्थिक परेशानियों का सामना करना पड़ रहा है। इस संबंध में कर्मचारियों द्वारा कई बार बैंक से संपर्क स्थापित किया गया है, बैंक कर्मचारी द्वारा बार-बार यह कहकर लौटा दिया जा रहा है कि पेमेन्ट चला जायेगा। यू कहें तो ग्राहक / स्वास्थ्य कर्मी को परेशान किया जा रहा है।
अतः अनुरोध है कि उपरोक्त तथ्यों को गहनता से जाँच करते हुए संबंधित खाता में राशि भुगतान कराने की कृपा किया जाय तथा बैंक के दोषी कर्मचारी के विरूद्ध उचित कार्रवाई किया जाय।

सचिन कुमार
जिला स्वास्थ्य समिति, जहानाबाद।़ मो0-[protected]
Was this information helpful?
No (0)
Yes (0)
Union Bank of India customer support has been notified about the posted complaint.
Nov 21, 2017
kumarsingh singh's response
Depots fund at the counter, classier give 10 minutes time bur fund not deposit in 2 hours that is everyday issue
okhla phase-1 new Delhi branch

a/c [protected]
mukesh kumar
mobile-[protected]
Complaint comments 

Comments

Dated 18 November 2017, time 18:54:28, transaction ID[protected]...I have tried to recharge through my jio app and transaction through UPI Union Bank of India account no. [protected]. My transaction completed, money deducted but recharge did not done.
Depots fund at the counter, classier give 10 minutes time bur fund not deposit in 2 hours that is everyday issue
okhla phase-1 new Delhi branch

a/c [protected]
mukesh kumar
mobile-[protected]
Book my show ticket booking not completed 2 time.
643+643
Total ammout 1286
Update my mobile number & email
Dear sir,
I am Siburam maity, I got one message from your bank when ever any transaction is done in your coustomer.
Actually I have no bank account with this bank. But I regularly getting message from your site. So I requested to you to stop this message sending to me.
My mobile no is [protected]

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    Union Bank of India
    customer care contact
    Customer satisfaction rating Customer satisfaction rating is a complex algorithm that helps our users determine how good a company is at responding and resolving complaints by granting from 1 to 5 stars for each complaint and then ultimately combining them all for an overall score.
    Read more
    12%
    Complaints
    3521
    Pending
    0
    Resolved
    408
    Union Bank of India Phone
    +91 22 2575 1500 [Call Centre]
    +91 80 2530 0175 [Call Centre]
    +91 22 2289 2000 [Board]
    Union Bank of India Address
    Union Bank Bhavan, 239, Vidhan Bhavan Marg, Nariman Point, Mumbai, Maharashtra, India - 400021
    View all Union Bank of India contact information