Claimed

Amazon India Complaints & Reviews

1
Updated: Sep 23, 2026
Complaints 20371
Resolved
1488
Unresolved
18883
Contacts

File a complaint to Amazon India

Having problems with Amazon India?

File a complaint and get it resolved by Amazon India customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Amazon India reviews & complaints page 1014

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
K
kishore.sre
from Kolkata, West Bengal
Jun 7, 2014
Report
Copy

Address: Saharanpur, Uttar Pradesh

Dear sir, I have been gifted, by my son... one of the produc through Amazon.in .. The product name is: iBall Q1035 Tablet (WiFi, 3G, Voice Calling) X0007INKEL .viz. invoice no MH-BOM[protected] But the problem is this that its touch screen is not responding ….. Please suggest me what to do next…. With worm regards Ashok Kumar Sharma
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    S
    Saju Purushothaman
    Jun 3, 2014
    Report
    Copy

    Address: Chennai, Tamil Nadu

    Hi

    I had ordered a remote door bell from AMAZON on 18 May through the Order #[protected]. The product was deliverred from Daksh-Exim New Delhi, When I received the parcel, I came to know it is damaged on and so I returned the product on 23/05/2014 through INDIA post tracking number ET[protected]IN, from the tracking records I came to know that the product was un claimed by the dealer and simply returned . When I contacted AMAZON, they were not responded to my queries and simply ignored . I am planning file a case against AMAZON in chennai court.

    I am humbly requesting everybody not to buy any product from AMAZON.IN for the below reasons

    a) Most of their associate dealer's are frauds
    b) They don't have their on delivery team and depending INDIA POST and INDIA Post is not sincere to their profession
    c) Returns is hectic like we need to generate all labels and return to the dealer by paying from our pockets
    b) Most of the case the dealer will to attempt the package and return back with out intimation, Mostly I will depend Flipkar, Jabong and Mantra for online purchasin, this is the first time I depend AMAZON and proved to be a fraud !!


    My humble request
    please keep away from AMAZON.IN

    Thanks & Regards
    Saju
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      H
      Harshil Ajmera
      from Chennai, Tamil Nadu
      Jun 2, 2014
      Report
      Copy

      Address: Mumbai City, Maharashtra

      Hello, My name is Harshil Ajmera. Amazon.in Order #[protected] / resolution-in+[protected]@amazon.in Firstly thanking you for starting this wonderful service and ensuring justice is done to consumers. I had ordered a product from amazon on 5th May 2014 and last delivery date for the same was between 7th - 10th May. After I checked the shipping details and tracking I learnt that product had arrived in my city Mumbai from Bengaluru on 6th May. I called up amazon customer service on 7th May to inquire about the product and when it will be delivered and they confirmed that it will be delivered latest by 8th May. I called on 8th May and they apologized because product was not delivered and confirmed they have spoken to the shipping team and product will be delivered on 9th May latest and assured me. I again called on 10th May and spoke to the senior floor manager and he said it will be delivered today itself as he spoke to the shipping team and confirmed that by end of the product will be delivered. That too didn't happen eventually. So on 11th May after talking to the manager I got the product. Thrice I was misguided and false commitments were made. Also it exceeded the shipping last date of 10th May. My major concern is that they did not acknowledge well about the whole issue and kept giving false promise. It was a battery for my phone which was extremely critical because I was without my phone for really long and worst part was that amazon kept committing that product will be delivered and I kept waiting with hope because I trusted amazon. I have faced several problems for relying on amazon and trusting them, had they not made the promise I could have ordered the product from some other store or got it from the nearest retail outlet, but i was kept in dark. What I learnt was that product was never out for shipping until 11th May which was 5+ days since it arrived in my city. I would like to address all the consumers that do not trust amazon and I have faced challenges for my previous order too where an A to Z claim was filed.
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        S
        Susruta
        from Mumbai, Maharashtra
        May 31, 2014
        Resolved
        Report
        Copy
        Resolved

        Address: New Delhi, Delhi

        I have booked two items on 27/05/2014. Order No. is[protected] and the order was 'fulfilled by Amazon'. I have opted Guaranteed one day delivery and paid Rs. 99/- as shipping charge. Scheduled delivery date under the scheme was on 29/05/2014. But, they failed to deliver any of the item by 29/05/14. It was very urgent order. I had to cancel the order. But they are not refunding money. Even they are not replying to email. Beware of Amazon.in. It is a fraud company. S.Samanta [protected]
        Aug 13, 2020
        Complaint marked as Resolved 
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          R
          ranjanab
          May 28, 2014
          Resolved
          Report
          Copy
          Resolved

          Address: Nagpur, Maharashtra

          We've sent you an e-mail confirmation. You will receive SMS Alerts on Mobile No.: +91-[protected].You can change this setting in Your Account..
          Order Number:[protected]
          • 1 item will be delivered to RANJANA NARAYANRAO BOKADEY from Amazon . Estimated delivery: 28 May 2014 - 30 May 2014
          Aug 14, 2020
          Complaint marked as Resolved 
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            I
            ichandan16
            from Hyderabad, Telangana
            May 28, 2014
            Resolved
            Report
            Copy
            Resolved

            Address: Bangalore, Karnataka

            Hi, I have made a order[protected] with amazon and it has been redirected to a 3rd party seller. It has been 15 days since I have not received order. I had contacted customer service 2 times and A-to-Z Guarantee claim. The claim has been denied without concerning customer's demand and claim. As an customer I should only be facing Amazon for the stuffs I had ordered. I should not be wasting my time claiming from Amazon's third party seller or courier service for the same. The most shocking response was that it has been signed by someone Raju, when I should the person who should sign and it should be verified by Amazon. The problem is the outright rejection of A-to-Z Guarantee dept for the product. It made me feel like, I am duping Amazon for a petty stuff with a false claim. I demand the Amazon must be answerable for declining my claim. Regards, Chandan
            Aug 14, 2020
            Complaint marked as Resolved 
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              V
              vivekkumarintelli
              from Mumbai, Maharashtra
              May 28, 2014
              Report
              Copy

              Address: Mumbai City, Maharashtra

              I have ordered (order number[protected] a Nike Men's Transform IV Black and Metallic Synthetic Sports Running Shoes . It was to delivered on or before 27 May 2014 but could not be delivered . On contacting they are not assuring me for exact Delivery time . The Delivery was very urgent for me for a special occasion . Please do the needful as i have already made online payment through netbanking for same .
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                S
                SaravanakumarD
                from Bengaluru, Karnataka
                May 22, 2014
                Report
                Copy

                Address: Bangalore, Karnataka

                Hi All, Please do not buy anything from Amazon.in unless you are 100% of the amount you are going to pay for it. The Amazon like a silly cheater cheated me by not displaying "Total Bill Amount" and making me to pay Rs.50 extra. Here how it is, they display like "Order Sub-Total:", "4 items in your Cart" and "PART OF YOUR ORDER QUALIFIES FOR FREE DELIVERY". On a casual look it may seems like everything is okay. But in fact, whetever amount you see is NOT the one that you are going to pay and it is more than that. I got very much used to "FlipKart" and its transparent billing checkouts. With global high profile in e-commerce I did not expect these silly tricks from The Amazon. All I am telling is do not get carried away by brand and all. Business is about cheating customers and maximize profit. With Shock, Saravanakumar
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  A
                  Anup Das Gupta
                  from Bengaluru, Karnataka
                  May 14, 2014
                  Report
                  Copy

                  Address: Bangalore, Karnataka

                  I recently bought an item from amzon.in. Status is showing that item has been delivered successfully. But I didn’t receive anything from them. Please be aware while doing online shopping. I recommend not to shop from amazon.in. You may find some item is low cost compared to other online shopping sites, but ultimately you will be on losing side. I have paid in advance. That was my mistake. I have given my office address. Without contacting me how they have delivered the item. Order no[protected] I tried to follow the order, they blamed Currier Company.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    A
                    anupamju
                    from Port Blair, Andaman and Nicobar Islands
                    May 13, 2014
                    Report
                    Copy

                    Address: Kolkata, West Bengal

                    Order Number:[protected] Item is : Orpat OEL-7007 Emergency Light (Red) I paid Through Credit card for the mentioned Item on 29th April 2014 but till date item is neither packaged or Dispatched. Whenever I contacted with customer support they told they will look into the matter and want some 2-3 days but till date no response with no explanation for delay. When I bought that item, that item still in the stock. But I need that item in urgent basis.
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      I
                      imrkhan4
                      from Chennai, Tamil Nadu
                      May 6, 2014
                      Report
                      Copy

                      I have ordered a product from Amazon.in . My order number is[protected] . I paid Rs 99 extra to get the order delivered on the same day.I contacted two times to Amazon support to update my contact number and second time I was assured that they have updated the contact number but later in the afternoon I was informed that the order could not be delivered due to wrong shipping address and I need to contact the Amazon support regarding the same.When I contacted they informed me that the courier person tried to call me on the old number and they found it switch off. My concerned is why I was told by the support that my phone number was updated and later I came to know that it was not.I have paid extra money to get the product to be delivered the same day.Now they are saying that they will refund Rs 99 back to my account.But this is not the issue, the issue is why I was given wrong information and why after paying extra money I did not receive my order.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        V
                        Vaibhav Sangvekar
                        from Noida, Uttar Pradesh
                        Apr 30, 2014
                        Report
                        Copy

                        Address: Mumbai City, Maharashtra

                        I have ordered mobile from amazon on 27th april 2014 & opt for option fast delivery within 2 days, which promised delivery before 29th april 2014, i havent received product & got message from them saying product could not be delivered due to additional address requirement, so called amazon customer care, i received feedback from them on as incorrect address( as their courier agency couldn't locate address, practically it can not be case, as i am living in well known area, which can be easily located), after discussing with customer care on chat & call they agreed to deliver the product to me before 12 PM, 30th april 2014, but i have not received product yet, & now the thing is that their customer service centre are closed today due to elections in hyderabad, & i am trying to track status of my order, its still showing same status as it was yesterday, so it is clear that they have not put forward my issue, & now i am helpless, as i cant even talk with them, so i can call them tomarrow only, & they can say me reason tomorrow for not delivering product as "holiday in maharashtra for maharashtra day", so whats the use of providing fast delivery option by paying extra charges, so whats the use of false promises.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          M
                          mohanraj
                          from Chennai, Tamil Nadu
                          Apr 21, 2014
                          Resolved
                          Report
                          Copy
                          Resolved

                          you can read the below mail from amazon saying that they are refunding the money after a month due to courier servive . this is amazon stuff, never ever believe amazon . their product are duplicate, i have a proof . [protected] Dear Customer, Greetings from Amazon.in We are writing to confirm that your refund for Rs.1, 500.00 has been processed for your Order #[protected]. This refund is for the following item(s): Item: Huawei E 3131 Data Card White Quantity: 1 ASIN: B00ANYODXI Reason for refund: Shipping address is undeliverable Here’s the breakdown of your refund: Item Refund: Rs.1, 450.00 Shipping Refund: Rs.50.00
                          Aug 14, 2020
                          Complaint marked as Resolved 
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            P
                            pm123456
                            from Chennai, Tamil Nadu
                            Apr 4, 2014
                            Resolved
                            Report
                            Copy
                            Resolved

                            Address: Palakkad, Kerala

                            For the past 4 years I am working with Amazon Mechanical Turk as part time job & my hit approval rate is 98%. When I requested for my payment of $188 they approved & informed me that my cheque was sent on 31.1.2014. After one month on 27.2.2014 suddenly my account got suspended without any information & so far I did not get my cheque, it is almost 2 months passed. Now my account got balance of $200. I suspect that they had not sent the cheque & suspends my account deliberately. My Mturk ID is A2IAIP6PRQVLM8. I made several requests to them, but no use. Please help me to withdraw my earnings, because it is not fair that a reputed company like Amazon doing these kind of things, not only to me, several workers from India.
                            Aug 14, 2020
                            Complaint marked as Resolved 
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              S
                              Sunny91
                              from Mumbai, Maharashtra
                              Mar 22, 2014
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              Address: Bharuch, Gujarat

                              I won wish and win contest in amazon on December 18, 2013. I received a phone call that I won and now you have to change your wish list and add products up to 9999 Rs and I had done so but they sent me wrong product of Kindle worth 5000 Rs. I mailed them nearly 12 times and after 2 months they said we can not give you your products and you should keep the kindle if opened. I want that I should get items of 9999 as it was promised.
                              Aug 14, 2020
                              Complaint marked as Resolved 
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                R
                                rakeshnrb
                                Feb 4, 2014
                                Report
                                Copy

                                Address: Kurnool, Andhra Pradesh

                                Dear readers


                                Recently(31/01/2014) I made purchase one baby product from Amozon.in.I received product but manufacturing date of that product is Nov-2012.I make use of that wipes and my baby get reacted with that wipes.So pls verify with amozon while purchasing products.I proceed legally on this issue...
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  C
                                  contact.srikanthba
                                  from Manthani, Telangana
                                  Jan 27, 2014
                                  Report
                                  Copy

                                  Address: Hyderabad, Andhra Pradesh

                                  Hi Team, I purchased P Tron - USB 3.0 Extension wire costing Rs.258 from Amazon on 13 Jan 2014 bearing order no.[protected]. Till 24th Product was not delivered to me. I inquired with Amazon Customer Care and checked the first Flight courier site. The Courier site displays the statement that ''I have received my product'' on 16th Jan itself. Amazon do not have any clue as they are mentioning it is a seller product, and they dont take full responsibility of the same. I requested for POD details which I have not received till date. No one is taking responsibility of the delivery and I consider this as a breach of trust. Please look in to this.

                                  Rgds,
                                  Srikanth
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    M
                                    muneer mc
                                    from Alappuzha, Kerala
                                    Dec 27, 2013
                                    Report
                                    Copy

                                    Address: Kozhikode, Kerala

                                    my mturk account was suspended due to name change problem. Actually i haven't done anything wrong. When i have changed my name on mturk, I have resubmitted the identity proof and got it approved at the same time itself. Also i have withdrawn money many times after this name change. there was no error at that time. But unexpectedly my account has been suspended. I haven't received any block from requesters till now. I have approval percentage more than 98.
                                    when i contacted them, they said me to submit my marriage certificate. I have done so. But they replied me as follows:

                                    your Amazon Mechanical Turk account was closed due to a violation of our Participation Agreement and cannot be reopened. Any funds that were remaining on the account are forfeited, and we will not be able to provide any additional insight or action.
                                    my account balance is $160.
                                    pls help me.
                                    what can i do to get my account balance?
                                    how can i reopen my account?
                                    is the problem can be solved by changing the name to the older one?
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      S
                                      Sathish
                                      from Harihar, Karnataka
                                      Nov 23, 2013
                                      Report
                                      Copy

                                      Address: Bangalore, Karnataka

                                      Hi Amazon, I returned my product on 14th Nov. Still no refund. When it track it jus says, product picked up successfully. When i call customercare, you are saying wait for 10days everytime. Its been 10days. Package status hasn't moved a inch. When will you initiate my refund? This is such a pathetic system. Flipkart initiated refund the day they picked up product. You are saying it should reach your fullfillment centre and then only u will refund. There is no way to track package as ATS has no contact number. When i request your customer service to atleast send mail to Courieri guys, they are saying "We will escalate it after 10 days". So even after 10days, no guarentee of refund? What the heck? Are you fooling people? Refund my money immediately. Creation Date: 13 Nov 2013 Return Authorisation #: D71yj0qhRRMA Order #:[protected] Ship Carrier ATS Tracking Number: [protected] Status: Pickup Successful Regards, Sathish
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        L
                                        larrelle
                                        Nov 7, 2013
                                        Report
                                        Copy

                                        I was charged $1199 on 11/6/13 for a purchase I NEVER made using a cancelled credit card before cancellation. I have now had to cancel a second card due to this unauthorized activity. The charge was made on an Amazon website in Washington. Please contact me asap. Thank you, Larry Denerstein ...[protected]@hotmail.com
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        Write a comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit