[Resolved] Xrbia — mental harassment and no updates of any information about payment

 
5 Reviews
Hinjewadi, Pune District, Maharashtra, India
 ashpan28
Kindly go through my given mail which can give u a clear idea about what i face
Hi.,
This is Ashwini Pandit,One of the investor in Xrbia Construction hinjewadi.I hold Xrbia Flat No. 317 A-8.

I am very very veryyyyy disappointed with your services as after taking 100% Follow up with the procedure ,your customer care executives ,your RMs even your top management people have not conveyed right information to me.its there duty to proactively tell me the last date of payment of full amount to avail 15% discount offer .at least they should tell me that the information is available on your site .it was told to me when i proactively asked them ....
i was come to know that the date is very near which gave me shock as it was very difficult for me to pay whole amount certainly at a time.
if they would have given me an idea proactively before few days then i would have done something easily.in last movement i broke my all FDs to settle your payment amount.and i was ready with the final amount to be paid to you before the confirmed date given by your customer care (lady) officer ...
and issued a cheque worth Rs 562 138 /- before the said date ... now your management refuse to accept the cheque on the ground that i have made a late payment.which is totaly wrong as i was ready to pay whole amoutn any time u want but your xecutives not informed me on single call about the date..
first thing ....i was in contact with Mr.harsh and Mr. Atul Kunjur since August and i told both of them that i will be paying whole amount at a time so please let me know about the last date of the offer.they were not sure hence they were supposed to call me later which they failed to do...
then on 18th November i again call Mr.Atul Kunjur As well as Mr.Harsh to informed that i can take followup till the end of November so plz do the needful also let me know about the property is free hol or a lease hold ..int he same discussion i again remind them thati want to make full payment ....in that time why the didnt informed me about the last date of the offer?????????????????????
for my query of free hold property confirmation Atul asked me to mail to Mr.Himanshu ...i send a mail in the same week and i got a revert after 100 times followup to that also on 5th of december that the property is free hold...
On 6th Dec 2012 I got a call from Customer care Of Xrbia ...where i again proactively asked about the last date of the 15% discount offer..that time one lady executive told me that i should make payment exactly on the next day to avail the said offer ..i got shocked by her statement as if the said date was so near why didnt harsh or atul gave me any idea?????????? nobody can pay such a huge amount in 12 hours short period .hence i told to the executive that i have not accumulated the amount so she told me in next call thati can pay till 15th of Dec 2012 to avail the offer.
By believing on her words i started accumulating fund by withdrawing my all FDs where i have made a loss of rs 5500/ for premature withdrawal but i accumulated the said amount and i was ready with my cheque before the said date.I asked mr.atul and Mr.Himanshu to collect the cheque..they were supposed to collect it on the next date which they delay because of there personal issue..
Before the said date executive collected the cheque and i was in assumption that there is no problem as i gave 200% follow up and completed the procedure before the last dat of the offer...
but it was again shocking Mr.Abhilash rejected my cheque on the ground that i have made a late payment.
Now please let me knowHow i am wrong.if i took a followup time to timemade a payment before the date which i confirmed with your customer care executive on 6th of Dec 2012 ...it says there is no proper co ordination among customer care department and xrbia management
what elase You peopleexpect from customer to do???????????????????????
i am very much fed up with your services.if customer care is appointed for customer service and to convey right information to the customer then why they convey me the last dte is 15th of december.if that is a wrong date as per Mr.Abhilash then i will say please go through the call of 6th dec 2012 on which it was clearly told me that i can make payment till 15th dec 2012
I will finally say that either you give me 15% disount and accept my chequeor else i want to exit from this deal without any loss..i cant bear single rs loss for your mistakes.plus i want my whole money back @ 10% interest on amount which you blocked (181758 + 562138+5500) plus additional 1 lakh rs for embarrassing me to this extend..
I was supposed to tell my other friends to invest in your scheme but now i will not suggest anybody about xrbia...As a customer my humble request to you people that please impove lot lot lot on customer service area and don't convey any wrong massage which may leads customer to suffer financially and mentally..otherwise customer have no option but to exit from Xrbia...

Very disappointed with your services,
Ashwini Pandit
Complaint marked as Resolved Mar 23, 2018
Verified Support
Xrbia Customer Care's response, Sep 20, 2017
Dear Ashwini,

Greetings from Team XRBIA!

We regret the inconvenience caused to you we would like to inform you
that we now have a dedicated Customer Care Team to address and resolve all your queries or difficulties.

To register your complain you can call us on:[protected] or WhatsApp us on: +[protected] you can also write to us at [protected]@xrbia.com with information of your booking details.

Our team will get back to you soon.
Complaint comments  4 Comments     Updated: Share0Tweet0

Comments

Hi Ashwini,

I agree with whatever you have said in your claim. Even i have gone through this and was never given correct information.

I deposited 20% amount in august and at that time XRBIA sales person said that within 30 days remaining 80% needs to be paid.

In September, i approached the Sales office and asked that when should i make payment. All this time i had money ready to be paid. They said that i should receive a call from XRBIA about my dates to make payment and get registration done.

I received a call in October and it was not about payment but promotion of some home loan mela. I again called back to ask about when should i make payment, but i was redirected to sales office which i already contacted in September. Upon contacting sales office they told me the amount this time and said that 15% discount is still applicable. (Initially it was 30 days - So false information).

In Jan when i contacted call center, i displayed my dis sat on the whole process and they said that now discount is 10%. Which was shocking to me. Also they said that i must i have got a call about this and about payment dates but actually i never did. (What was my email address taken for).

Now i want all my money back and of course with interest rate of 7.5% p.a for 5 months.

I will more than happy to cancel my bookings.

Thanks
Mahim Sharma


In December again i approached and asked if
Ideal investment for the stupid people . . . You were trying to gain money by investment and real people didn't got real benefit. Now enjoy you Stupid investors.
Low quality construction
Don't go to xrbia hinjewari, there is no power backup. We make a big mistake to leve there. Thow they promise for the power backup of 24/7. It is not exist. The fecility person don't know when this problem will be solved.

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    Your Rating (1 star is bad, 5 stars is good)
    code
    Customer satisfaction rating
    31%
    Complaints
    62
    Pending
    0
    Resolved
    19
    phone
    +91 22 6132 0051 [Mumbai]
    +91 22 6132 0190 [Chembur Central]
    +91 20 4150 0900 [Customer Support]
    location
    "The Affairs", 26, Beverly Park, Plot no 20, Palm Beach Road, Sanpada, Navi Mumbai, Maharashtra, India - 400706
    Xrbia - mental harassment and no updates of any information about payment