Tata Croma — Harassment by Extended Warranty Desk

Address:Ghaziabad, Uttar Pradesh

I bought an Acer Laptop on 21st June, 2009 from Croma, Indirapuram. Along with the product, I also purchased extended warranty (invoice No.[protected]. In August 2010, Laptop crashed. I lodged a complaint no. 2809 with Croma Extended Warranty help desk. They told me to submit laptop with RT Servives in Nehru place. This was done on 4th Sept, 2010. Till now, I have not received my Laptop back. They are saying that Mother Board is not available. I am sure, some problem somewhere. I have lodged sevaral complaints with them and they are closing them. Details:
Tata Croma : 12th Oct, 2010. 177/121010/Notebooks/113735'
Tata Croma: 16th Oct, 2010. 177/161010/Notebooks/114905'

Tata Croma Desk gave me number of Mr. Vijay Gujju from RT Services. Everytime I call him, he puts me into conference with a lady and lady says "Vendor says that Mother board is out of stock".

Once another lady called me from RT, Nehru place and she also said the same that Motherboard is out of stock. Now its 3 Months, I fail to understand the inability of a TATA barnd to procure motherboard for a consumer who is under extended warranty.

I am suffering a lot please. I have taken a Laptop on rental for my father due to all this mess. Please help me.
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हेलो फ्रेंड्स,
सावधान. क्रोमा में पांच फीसदी कैश बैक आफर अकसर चलता रहता है. लेकिन स्टोर में इसका केवल बोर्ड लगा होता है. आपको ऐसे किसी आफर का सबूत नहीं दिया जायेगा. कहा जायेगा कि अभी पूरा पैसा जमा करिये, पांच प्रतिशत आपके एकाउंट में वापस आ जायेगा, जो आता नहीं है. मैं भी ऐसे ही आफर में जनवरी 2010 के पहले सप्ताह में फंस गया और गाजियाबाद के इंदिरापुरम स्थित स्टोर से एक नोकिया मोबाइल खरीद लिया. तब से स्टोर के दर्जनों बार चक्कर लगाने के साथ-साथ इसके हेड कैशियर को दो बार और कस्टमर केयर एक्जिक्यूटिव को एक बार अपने पासबुक और डेबिट कार्ड की फोटो कोपी जमा करा चुका हूं, लेकिन आज एक साल से ज्यादा बीत जाने के बाद भी - मुझे एक-दो सप्ताह का समय दीजिये, चेक करवा रहा हूं, पिछले दस दिन से मैं बीमार था - जैसे जवाब ही बार-बार सुनने को मिल रहे हैं.
यदि आप ऐसे किसी आफर के झांसे में फंसने जा रहे हों तो पहले उसके सबूत रख लें कि इस तरह का कोइ आफर भी चल रहा है, क्योंकि यह कैश बैक लेने के लिए आपको उपभोक्ता फोरम भी जाना पड़ सकता है, लेकिन वहां मौखिक वादे के भरोसे तो सुनवाई नहीं हो पायेगी. फिर या तो खुद को ठगा हुआ मानकर मन मसोस कर रह जाना पड़ेगा या फिर लगाते रहिये क्रोमा के चक्कर. शायद इस चक्कर में ही आप कुछ और खरीद ले. यह है क्रोमा की हिडेन पालिसी.
जिस परेशानी और मानसिक पीड़ा से मैं गुजर रहा हूं, ऐसी नौबत आपके साथ न आये, इसी कामना के साथ मैं आपको सावधान कर रहा हूं, बस.

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