Claimed

Ferns N Petals Complaints & Reviews

1
Updated: Oct 6, 2026
Complaints 1142
Resolved
122
Unresolved
1020
Contacts

File a complaint to Ferns N Petals

Having problems with Ferns N Petals?

File a complaint and get it resolved by Ferns N Petals customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Ferns N Petals reviews & complaints page 43

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
M
Mukku Sunil Chandra
from Bengaluru, Karnataka
Sep 6, 2017
Report
Copy

I booked a rakhi on 6 aug 17 with delivery date as 11 aug 17 through fnp. Numerous times i called to fnp but till date the rakhi was not delivered. Even my brother called from us and asked for solution and was also ready to pick up from any point, but fnp not agreed. Fnp is giving baseless answers for my queries. Customer care told me to approach support team for cancellation n refund. I'd sent mails n talked to them but nothing done. When they can't do the job, what for they r charging. I was a customer of fnp since 10 years but with this act and response of theirs i'd developed hatredness towards fnp. Please intervene and do the needful.
Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
For the second time, Ferns and Petals has cheated. Calling it a truffle cake, they deliver cheap cool cake. In order to save the chocolate, they substitute it with cheap white cream. Total disappointment. The company is soon going to loose their valuable customers if they keep doing this act of shame.
Helpful
Found this helpful?
1 Comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    A
    Ash921020
    Aug 30, 2017
    Report
    Copy

    I ordered a birthday cake for my friend's birthday to be delivered on 25th august. Since i am in usa right now, i could only send the cake via an online site. On 25th they just sent me a message saying that the order could not be delivered. I sent them a mail within 2 hours of the earlier mail requesting another attempt at delivery because i knew that the first attempt had also not been made and their claim was false. As expected they did not reply to the mail or deliver the cake. Nor are they refunding the cost of the cake.
    Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      S
      Saurabh Agarwal A
      from Noida, Uttar Pradesh
      Aug 29, 2017
      Report
      Copy

      Website: www.fnp.com

      Poor quality product delivered (Order #3331904)
      I had placed an order on 27th august, which was 'gift of prosperity' (Link:HTTPs://m.fnp.com/gift/gift-of-prosperity?pos=2).

      I was shocked to see, what the receiver has actually received (As a gift from me). I'm so much embarrassed, i can't even tell you. I mean what the hell is that!? Okay slight variations can be there, but this thing is totally not acceptable!

      The pot contaning the plant is not only totally different, but it looks so dam cheap and ugly, what the hell is that?! Totally different from the representation and some cheap wet brown paper, in place of jute wrapping!! I mean this is the height!! Ahh..! Seriouly, one thing is for sure, this was the first and last purchase from you, and i won't be commiting the same mistake again. And will make sure that no one of my peer or family remember chooses fnp. You need to understand that, it's not an ordinary purchase, that the buyer will be using. But, it will be gifted to someone, and doing such things is not only a huge disappointment, but it's actually an embarrassment, i had to face because of fnp.

      Yes, i can understand that availablity issue can be there, and you may arrange some alternatives, but there is a difference between "cheap and poor" & "different".

      Also, they don't give a #, to wha you are saying, or your feedback or complaint! They'll just give you dumb explanations.
      So think wise, before you order! :)
      Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        R
        Rahil Rasalkar
        from Mumbai, Maharashtra
        Aug 26, 2017
        Report
        Copy

        Address: Mumbai City, Maharashtra, 400009

        Hi team,

        Just spoke to sourabh rai claim himself the managing director of ferns n petals.

        However this administrator does not know the process simple as an email search with a customer name.

        Also wanted to highlight he does not know how to speak to customer as he is part of contact centre i believe this is a basic requirement to understand the customer and his requirement.

        Sourabh will provide me an update on the re-delivery from ferns n petals due to delivering a wrong order as per the initial requirement.

        It's very disappointing to get a service like this from a reputed organisation like ferns n petals.

        I would suggest admins like sourabh should be provided with a refresher training and pull them out of production for sometime to make them understand the meaning of customer centricity.

        I will appreciate a prompt response on the concerns and issues i have flag it or as sourabh suggested that i can reach out to consumer court to sue ferns n petals for the inconvenience caused by the order and the way he communicated with me over the call.
        Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          S
          from Bengaluru, Karnataka
          Aug 17, 2017
          Report
          Copy

          Hello all,
          Do not order with fern n petals — cheaters and fraud.
          I have shared my shopping experiences below.
          I have placed order with order number 3026854 in fern n petals website.
          I have chosen rakhi combo pack for delivery at us location.
          I placed order on 30th july 2017.
          In fern n petals website for the product i have selected delivery, it was showing that within 3days product will be delivered.
          Following that instruction i have placed order.
          Today date is 17th august 2017 and till now my product has not delivered.

          Many many times i called to their customer care, responses from their executives i am mentioning below are :
          1. All their executives are not well behaved no one is professional.
          2. No idea on the recent product status, if as a customer we ask them they will say we do not have information on the recent status of delivery.
          3. Executives will ask to wait for loooong time minimum is 25-30 minutes in phone for giving answer to our query which is worthless.
          4. They do not know what is their escalation matrix.
          5. They will not send any product status update messagesmails.
          6. Whenever you ask for the status they will say product status is not updated in our system.

          As rakhi festival already over and till now it is not delivered i asked to customer care to refund my money for that responses are below:
          1. Customer care executives will say we will raise a request madam for your complain but when i asked them the complain number they have generated on my behalf for my future follow up they will say we can not provide that number to customer.
          2. When i asked them to give any supervisors mail id to escalate they said we don’t have such process and you have to wait.
          3. Only one email id they will provide which is [protected]@fnp.com.
          4. If you mail continuously to this mail id they will not respond only one mail will come after some days that your ticket is closed which not actually true.
          I want my refund because of below points:
          1. Very unprofessional behavior of customer care executives
          2. Did many follow-ups for my on time delivery but they have provided always fake information.
          3. Till now product is not delivered though they promised to deliver within 3 days of time.
          4. No proper sales process and customer handling process.

          Kindly help if someone know the process of getting my refund.
          Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            R
            Ritu Budhouliya
            from Mumbai, Maharashtra
            Aug 17, 2017
            Report
            Copy

            Address: Pune, Maharashtra, 411057
            Website: www.fnp.com

            I have ordered a cake online using ferns and petals.
            My order number is 3249455 which was scheduled to get delivered on 16th of aug (9am - 9pm). For being doubly sure, i didn't make order online but called fnp executives and confirmed first about if they can deliver on time.

            I called them last night and they said their operating hours are 8am - 10:30pm ist (My order is for international delivery though).

            Calling them since 8am in the morning and now i am getting a response that since it in international delivery they won't be able to update me before 12pm ist

            What i am suppose to do? Which time zone should i follow to communicate to you?

            I want them to refund my money or get it delivered within 2 hours from now.

            I have never seen such pathetic services in my life. Your executives are telling me that they are not aware of status, it might have been delivered, they even said that they will share a tracking id with me so please tell me when do you share your order tracking id? Like 10 days post delivery or 1 month post delivery.

            I have spent 4000+ for a cake not worth 500 and for such kind of services
            Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
            Hey Ritu Budhouliya Mam'm,

            If you are not satisfied with service then you may try oyegifts.com, where we provide surety for best service.
            sadsadsad
            Helpful
            Found this helpful?
            2 Comments
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              M
              msshrivastava
              from Mundi, Madhya Pradesh
              Aug 10, 2017
              Report
              Copy

              Website: Fernsnpetals

              My order number 3155001was to be delivered on 7th august for birthday wishes. But it was delivered next day and i was informed by email that order has been delivered on 7th august. When i complained about it they quoted some disclaimer which was never mentioned earlier. They are cheats and fraudsters. Charging very highly but never fulfilling their commitments. These fellows should never never be trusted.
              Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                R
                Ruchika Taneja
                Aug 10, 2017
                Report
                Copy

                Address: 42075

                After rigorous follow up and complaint. No replacement of the sweet box which i have received from the order number 124084 in Abu Dhabi(UAE). Received my packet in the 26th July'2017 and sweets are getting expire almost in a month or so(9th Sep'2017). I asked for the replacement but FNP team has given me invalid reason.

                Attached the images of the soan papdi after opening the box.
                (a)Sweets are so hard and they get stuck into box due to ghee.Even you can see the imprints of the box which i have sent you in the Image no 5.
                (b) Even the taste gets different from the normal soan papdi we usually buy from Haldiram's

                This is the very awful and worst service given by FNP team. In future i won't recommend anyone to order something from FNP.
                Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  D
                  Dhriti Sanghi
                  from Mumbai, Maharashtra
                  Aug 7, 2017
                  Report
                  Copy

                  I had booked for an international order a month back for rakhi. But they did not deliver on time calling it a 'rakhi rush's season and not listening to my complaints. However they still not deliver one of the three gifts that i ordered but the status shows 'delivered'. They have constantly put my call on hold till it gets disconnected. They finally said they would try to redeliver on the rakhi day itself but i told them to cancel and refund it, to which they agreed but i still haven't got any mail till now. All their mails just say we will come back to you shortly but they never do! They already charge double the amount because of international order and still neither deliver on time nor the product itself! Their argument of rakhi rush was not valid as i had booked a month back and all the products were supposed to be delivered together. However, one was delivered in advance, one a day later and one did not even get delivered. What makes is worse is the customer service! They will just keep putting you on hold till you call again and again. Not only have i spent money on the product that h
                  Is undelivered but also so much on calling them again and again. Please do something as they also spoilt my relationship with my brother and family on rakhi
                  Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
                  Aug 08, 2017
                  Updated by Dhriti Sanghi
                  And now they have the audacity to close the complaint raised by me here, on their own!! I get no call no message no email except for the one saying that my complaint has been closed!! Do you guys have any spine or are you all heartless demons!?
                  Aug 08, 2017
                  Updated by Dhriti Sanghi
                  I guess I should have checked this before ordering! You guys are even worse than a snake because atleast you know it will harm you; unlike you unhelpful heartless insensitive living beings (because you don't deserve to be called humans)

                  Same concern as of mine ... pathetic services they should shut der company playing vd their customers feelings n sentiments. .. they are unable to send the wishes to our dear ones ... within time ... m calling dem since mrg ...
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  1 Comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    R
                    Raveeshchaudhary
                    from Noida, Uttar Pradesh
                    Aug 6, 2017
                    Report
                    Copy

                    Address: New Delhi, Delhi, 201301
                    Website: Www.fnp.com

                    Worst service ever received by an ecommerce site. I ordered a rakhi set of three rakhis with roli chawal and a 1kg tin of gulab jamun. I sent an added small rakhi as well to make the count four.

                    They delivered 1kg of gulab jamun in a plastic container from a local next street shop and the extra rakhi attached on the top of the gulab jamun box with the same cellotape they sealed the container. What a great way to pack a rakhi gift.

                    They send someone with one children rakhi who bought gulab jamun from a nearby shop and attched the rakhi on top of it. The main rakhi set was never delivered. Attched are all the images.
                    Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      M
                      Manpreet bishnoi
                      from Varanasi, Uttar Pradesh
                      Aug 6, 2017
                      Report
                      Copy

                      Address: New Delhi, Delhi

                      Same concern as others are complaining about delay in delivery have ordered on 31 july and asked to deliver d product on 4th aug today its 6th n tomorrow its rakhshabandhan and my brother won't be getting rakhi on time his wrist will be empty... He is in us... Just coz of des frauds... I wish i would have send this rakhi via courier... But trusted des emotion less people.. Don't know to value their customers emotions....

                      Yesterday called customer care on 5th jaspreet executive answered d call and took the details and said it had delivered yesterday as requested ven i told them its not delivered yet he started teaching protocols... 3 days shipping n all... Still i requested and asked to help me out he kept on checking with relevant international dept. Further i asķed him to transfer ma call to senior den saurabh supervisor finally admitted the fault and apologised and said raise a concern regarding d same as it was supposed to deliver on 4th... Still assured will get it done on same day 5th aug... M still hunting for help its been 36 mins m waiting for him to come on call as some executive didn't remember name told me he is on other call... These guyz are making me cry... Werein company claimed to smile their customers at any cost...
                      Still a request somebody help me out to deliver it today... Plz...
                      Show humanity...

                      Ferns and petals plz prove your sel[censored] had enough time still hv an entire day... Plz show ur services i don't need money back... Just deliver dis rakhi on time please
                      Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
                      Aug 06, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      See d below image m still on hold waiting for saurabh to come online ... as he was on another call... HELP!!!

                      Aug 06, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      Finally he came but the concern is same dat will be deliver tomorrow. .. i literally begged him ... n said in desi language bhai mujhe ni pata ap chote ho ya bade mujhse plz being a brother meri feelings samjho information mat do help karo .ye first year h uska US mai i don't want ki uski wrist khali ho usdin.. den he asked home address as i hv given academic address to deliver dis rakhi ... to vich i reverted dat i hv to ask from ma bro vich ll be again a long process. .. nw asked me to stay on line .. n m waiting again
                      Aug 06, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      In 1 hr 9 min 13sec at last they could figure out dat courier is been delivered yesterday at d gate of robotics dept to on duty gaurd and asked to call maa bro n asked to check vd at gate or dept where all the couriers get deliver. I hv informed ma bro n he is try to locate it ... as there courier guy didn't called maa bro at d time of delivery... still searching for "the rakhi"

                      Aug 07, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      Still trying to figure out where d hell they have delivered it... while delivering dey didn't bother to call even acc to company protocol dey didn't have taken the receivers detail name atleast... asking for contact details is far far away...

                      Aug 07, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      Tracking link says its delivered to agent ... vich agent its rakhi today ... still positive signs...

                      Aug 07, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      They are not answering d call nw... computerised voice vich says ur call is important please stay on line ... n this ####### song ruthe ko manane k liye apno ko milane k liye ... lolz

                      Aug 07, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      In half an hour call again no sol saurabh is on d way to office .. person next to him international query head people work 10.30 to 7 acc to indian timings wherein pittsburgh timings is 12.12 am of 7th aug..

                      Aug 07, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      Since mrg doing the follow ups as it could get deliver at least today now i think its been misplaced n dey guys are not able to give me contact details or at least d name of onduty gaurd ... acc to them it was delivered on 5th mrg 08.14 am ... which i can also see on traking link saying delivered to agent ... to vich they say agent refers to recipient. .. now dey can't get details coz of Saturday sunday off... my support team is still working on d same ... ######## why d hell dey could not get the details on 5th as dey said it was delivered on dat day n i m calling them since dat afternoon only ... on friday a working day ... no support team is calling ... 1st complaint they resolved at their on vdout any feedback i mrg raised a fresh complaint in 11.20 am's call now in last call at 2.22 pm raised another follow up complaint to support department as dey were supposed to call me within 2 hrs but noone turned up...

                      Aug 07, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      Hope dis time karan supervisor who stepped in after shivam may turns up as committed to arrange a call back asap may b in half an hour kind of follow up call... lolz on ma request ... i wish i could get d ryt details on 5th aug only things would hv gone smoothly. ..
                      Aug 07, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      These people have started disconnecting maa call after putting me on hold ... please see the below image of maa call log... instead of gv me a call back from support team within 2 hr after a follow up call... its been 4 hr nw ... not getting details of the person to whom they have delivered d product. .. wake up guys its 10 am in pittsburgh now ... and monday tooo... get d details you shamless people...

                      Aug 07, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      Noone .. is turning up. ... trying to contact them from past 4 hrs ... still on call...
                      I don't feel will be able to fix the issue of in appropriate information. .. non responsiveness behaviour. .. harassment. ... playing vd the feelings of their customers by asking time ... n telling protocols... n apologies. ..

                      Aug 07, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      Look at d duration of the call n they are not answering i hv the recordings of each n every call too ...
                      I NEED AN ANSWER spend money n time both like a crazy person

                      Aug 08, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      They hv closed ma raised complaint without calling me ... and didn't bother to gv the details to whom they have delivered d product .
                      If we do payment in advance dey feel free as if they got the money n nw cn through or gv the product to any random person. .

                      Aug 08, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      Plz see the below screenshot finally the mail come that product is delivered but not mentioned to whom ... guyz delivered mujhe apse pehle pata tha 5 th ko to agent hua ... but ap keh re the ki 7th ko hoga ... ab hua h to kisko ...? Vaise b ab toh time nikal gaya ... so mail of delivery came on 8 jo abhi actually mai nai mili

                      Aug 08, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      Dear customer care team of consumer fourm ... as per our telecommunication i have send a hand written complaint at their address also via overnite express ltd courier services n consignment note number is [protected]
                      Aug 08, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      For your ref. Below are the images

                      Aug 09, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      Plz see the below images nw they hv started playing vd concern raised ... n try to close it by saying other complaint no so an so is already vd other team member n dey are wrking on d same ... jst to tell the details of the person to whom dey hv delivered the product. ..

                      Aug 10, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      Finally you emotionless people product received today mrg ... happy rakhshabandhan u ######...
                      Aug 11, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      Lolz they cld inform me now dat product is been delivered in mail room ...

                      Mr. Sudheer plz see the trails i hv already informed that ma bro received it on 9th aug ... u hv asked me to search in so many dept. ... dat means you still don't hv any receiving. .. dis is wat you do vd paid products. ...

                      Aug 11, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      Plz see the below image ...
                      People acting really smart hv sent the closure mail to close the concern .. as if they are reverting on time ...
                      NO
                      This is nt the closure to the day you spoiled ... be anticipative ... think other way around ... an apology mail is not enough ... you guyz have done blunder ... n next time will never come ... atleast i am nt going to place another order ... i think no one should. ..

                      Aug 12, 2017
                      Updated by Manpreet bishnoi
                      Oh my God these guys are so promptly putting back to back closure mail to my raised concerns about 10 emails i have received till now vdout even a single telecommunication...
                      I wish they could show promptness towards der services
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        R
                        Rakesh kumar Dwivedi1
                        from Mirzapur, Uttar Pradesh
                        Aug 6, 2017
                        Report
                        Copy

                        Address: Thane, Maharashtra, 400605

                        I had placed the order with order no 3082993 on 5th aug-2017. Last year i had booked & they delivered as i had paid delivery charges. They had delivered last year even without calling. This time they are giving the excuse that you address is wrong because this time i did not opt for delivery charges.

                        All the costumer care people are bloody jokers, they are saying you pay extra for delivery as we couldn't trace you address.

                        Pl avoid the business with fern & petals.
                        I will write to company employee about this will ask not to do any business with ferns & petals. I circulate same on facebook whatsapp etc.

                        They are bloody cheaters

                        Regards
                        Rakesh
                        Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          T
                          tanu07angel
                          from Chennai, Tamil Nadu
                          Aug 3, 2017
                          Report
                          Copy

                          I placed an order from fnp, order id 3064224, it was a suprise for a birthday. The delivery boy was not able to find the address and he kept on calling my jiju for whom this surprise was, he litteraly got frustrated due to continuous call from the delievry boy and suddenly he cancelled the order. The delivery boy didnt called me on my number, i asked fnp to refund my money but they are not doing that. Such cheaters they are, i placed an order from peter england that too from shop not from any website or portal, they even dont have delivery boys but still they delivered the gift for him and made my day but it all got ruined due to non delivery of the cake which i ordered from fnp. I always prefered fnp and even asked my friends to plcae order from there but this time they just ruined everything, i dont think that i will be plaing my next order from there. Kinfly refund it, i already shared my bank account at [protected]@fnp.com now they are not reverting nor giving importance. I think now this is the only medium left for them to earn money as their business is in loss.
                          Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            I
                            ibadat
                            from Mumbai, Maharashtra
                            Jul 31, 2017
                            Report
                            Copy

                            Address: Chandigarh, Chandigarh, 160017

                            While placing order they confirmed that they will not share the sender details but the same were mentioned on the gift, i asked to deliver the product on 24.07.2017 but because of their mistake the courier was send to wrong place that affected the date of deliver so i had to colllect the gift from the courier company and bear double cost to make timely delivery of the gift.
                            Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              S
                              Sarik10
                              Jul 29, 2017
                              Report
                              Copy

                              Address: Mumbai City, Maharashtra, 400080
                              Website: Www.fnp.com

                              I placed an order 3001544 on thrusday date 27th july 2017 for delivery on 28th july 2017 as standard delivery between 08 to 12 noon.

                              But it was never delivered nor was there any call... Since this was by me and for me i could easily track it down.

                              No one called no one delivered.. Irrespective of fact that i sent them email again and again and such nonsensical replies that they called and no one picked the phone (I fail to understand was the delivery to be done by phone or by address)

                              They are fraud cheat and this is the second incident hence never ever order there again..
                              Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                S
                                So0512
                                from Bengaluru, Karnataka
                                Jul 27, 2017
                                Report
                                Copy

                                Address: Mumbai City, Maharashtra, 400064

                                Hi team
                                I had ordered 3 courire item via your company and the order number was 2866448 which had to be delivered before 21st however it dint hppn... And when contacted you people came back saying blue dart is unable to deliver it due to restricted premises entry however this is not the case if the delivery person calls the recepient person i can step out of the gate and can collect the product which is not happening. The delivery person is not giving a call instead he is just trying to handover the product to security which can not happen as it is a navy area. Hence i have filed a complaint with national consumer forum for the same and the complaint number is 365115. Please help in getting the product.
                                Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  P
                                  Pranay1234
                                  from Chennai, Tamil Nadu
                                  Jul 18, 2017
                                  Report
                                  Copy

                                  Address: 110030
                                  Website: Ferns and Petals

                                  I ordered a gift from fnp. The gift was supposed to be delivered by 15th july, 2017, unfortunately fnp couldn't stood up to its commitment.
                                  I followed up with fnp customer care patiently for 3 days, but to my astonishment the calls were handled very unprofessionally and the complaint was closed without my consent and non - delivery of the order.

                                  After so much efforts, the delivery is still not been done till date, and it's been 3 days. I called fern n petal like - 10-20 times, but never satisfactorily responded. Instead they mention its not the fault that the delivery man as no one was at the house. I had provide not only the recipients number but also my number. He should have contacted either o[censored]s.

                                  They don't even respond properly that till when it'll be delivered.
                                  Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    D
                                    Dr.Pundhir
                                    from Lucknow, Uttar Pradesh
                                    Jun 28, 2017
                                    Report
                                    Copy

                                    Address: New Delhi, Delhi
                                    Website: www.fnp.com

                                    Order no. 2701176

                                    I had ordered a cake to be delivered at houston, usa. It was supposed to reach on 24 june us time. But on cross-checking with my brother in law, i found that the cake was not received by them. On 26th june, i get an sms "delivered left at" now, what is this supposed to mean!!!. I called fern n petal but never satisfactorily responded. Instead they mention its not the fault that the delivery man as no one was at the house. I had provide not only the recipients number but also my number. He should have contacted either o[censored]s. Later to the surprise of my brother in law, 3 days later he finds cake in some corner of the house (Already rotten)!!! What type of service is this? I reverted to customer care service but they blatantly have refused to give refund and blaming me for providing a wrong address!!! What a liars!!!
                                    This is the mail which they give me
                                    Dear ashish,

                                    Thank you for contacting ferns n petals!

                                    This is in reference to your order number:

                                    We would like to express our deepest regret for the inconvenience caused.

                                    We would like to inform you that we have checked with the recipient and recipient stated that the gift was delivered to the communal mail box.

                                    We have checked with the delivery team, as per the information, the gift could not be delivered to the recipient directly due the the missing apartment number. We will not be issuing you a refund due to the fact that the address you provided was missing address information resulting in a package that was unable to be delivered directly to your recipient and was delivered to the communal mail box.

                                    Since the order had perishable product/s, we are really sorry that a redelivery in this case will not be possible. Hope you can understand our constraints.

                                    Please refer to our shipping disclaimer point below:

                                    Ferns n petals will be able to attempt delivery of your gifts only once.in the event the delivery is not executed during the attempt, the customer shall still be charged for the order and no redelivery will be possible. We will consider the order executed in the below cases:
                                    1. Wrong shipping/delivery address.
                                    2. Recipient not available.
                                    3. Premises locked
                                    4. Wrong landline/mobile number or extension number which may render us unable to reach the recipient for the delivery
                                    5. Recipient refusing to accept the delivery
                                    6. Delivered the product at the gate/ reception/ neighbour

                                    We value your relationship with us.

                                    Flowerly yours,

                                    Sudheer chintakani

                                    Team ferns n petals

                                    Note : they were supposed to give a call to the recipient and it was not supposed to be delivered to an apartment but a house
                                    Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      J
                                      jaykumar03
                                      Jun 24, 2017
                                      Report
                                      Copy

                                      Address: New Delhi, Delhi, 110030
                                      Website: www.fnp.com

                                      Dear sir,
                                      I am jay resident o[censored]ae had ordered a bouquet for my wife in india via www.fnp.com.

                                      Order date: 20.06.2017
                                      Delivery date to be: 23.06.2017
                                      Order number: 2731275
                                      Delivery time committed by company : 11 am to 9 pm ist

                                      I awaited whole day to know if they would deliver and at 7:30 pm i called them to check on the status and the customer agent promised by close of business hours it should be delivered but to my misfortune it didn't happen,
                                      I called them again at 10:30 pm ist to know if the order was delivered as learnt from my wife she hasn't received anything, upon calling the customer agent he replied and gave funny story that 'their partner is unavailable and will take my complaint as a priority". Though they sent me an auto email
                                      It is now 11:38 am ist and still company doesn't know about the whereabouts of the order except playing the blame game.

                                      I really feel disappointed that such fake websites claim big things on their website, it gives an impression that companies in e-commerce are fraudulent and untrustworthy except they charge ur credit card and play blame game on false promises, i request concerned authorities to crack down on such websites who do such trade to charge credit cards and don't commit to their business principles as they mention on their website.
                                      Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        K
                                        Kavya Narayanan
                                        from Bengaluru, Karnataka
                                        Jun 9, 2017
                                        Report
                                        Copy

                                        Address: Mumbai City, Maharashtra, 560040
                                        Website: www.fnp.com

                                        Order number: 2638286 was not delivered on time. It was to be delivered between 2pm and 3 pm but it was delivered at 3.43 pm.

                                        On asking what happened i was told that they could not get through to the receiver, the i was told that the building name was not provided (Dress should suffice as every building does not have a name)

                                        I would like a refund of the 200 that i gave because basis my conversation with my receiver he did not receive any call from anyone, the point of a call not going through did not exist as i called him from a different city could connect to him over a call and the delivery executive being in the same city could not get through him.

                                        This is extremely unprofessional. The product was not ready and did not get there on time because of it not being ready. It was not because of not knowing the name of the building or the call not going through to the receiver.

                                        After hearing from me at 3.32pm the receivers number was suddenly "reachable" and got delivered in 20 minute.

                                        Service providers and the people working for them should =never lie to their customer. I'd appreciate it if "ferns and petals: pay 200 for delivery on preferred time" should learn.

                                        Horrible experience!
                                        Ferns N Petals customer support has been notified about the posted complaint.
                                        Instead of writing HAPPY birthday it was written BAPPY birthday...very careless attitude...highly dissapointed...it was my first experience with ferns & petals...which is a very bad one...i guess it will be the last expeience with this site also.. i will never recommend ferns & petals to anyone ever
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        1 Comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit