Claimed

HDFC Bank Complaints & Reviews

2.9
Updated: Oct 4, 2026
Complaints 32964
Resolved
18423
Unresolved
14541
Contacts

File a complaint to HDFC Bank

Having problems with HDFC Bank?

File a complaint and get it resolved by HDFC Bank customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

HDFC Bank reviews & complaints page 1443

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
N
naveenbangalore
from Bengaluru, Karnataka
Oct 8, 2014
Resolved
Report
Copy
Resolved

Address: Hoshangabad, Madhya Pradesh

HDFC general insurance involving in cheap tricks to get customers. After paying the full price of policy they have reduced the validiyt from 12 month to 10 months to suit them. There was no confirmation given before doing this. Its shameful for company of such repute to involve in such cheap sales tricks. DO NOT BUY POLICY FROM THEM AND BE ANOTHER SUFFERING CUSTOMER.
Aug 14, 2020
Complaint marked as Resolved 
HDFC ERGO General Insurance customer support has been notified about the posted complaint.
Dear Mr. Naveen,

We need more details like your insurance policy number or your contact details to resolve your query/complaint.

For any queries please feel free to call our Toll-Free:

[protected]from any Landline & Mobile)
[protected]from MTNL or BSNL Phone )


Regards,

HDFC ERGO General Insurance
Dear Mr. Naveen,

We await your revert with your contact and policy details, kindly share the same within three days so that we can resolve your issue at the earliest.

Regards,
HDFC ERGO General Insurance
Dear Mr. Naveen,

We are unable to contact you due to inadequate details. Since we have not received any communication about the required details to resolve your query, we consider it to be resolved.
For any further queries please feel free to call our Toll-Free:
[protected]from any Landline & Mobile)
[protected]from MTNL or BSNL Phone )

Regards,
HDFC ERGO General Insurance
Helpful
Found this helpful?
3 Comments
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    J
    jd9747
    from Ahmedabad, Gujarat
    Oct 8, 2014
    Resolved
    Report
    Copy
    Resolved

    Address: Pune, Maharashtra

    I have done online shopping of 15000 on flipkart, and before doing it I have called at HDFC CC regarding the offer of 5% because somewhere I have read that they are giving cashback on snapeal only . So that I have called them and asked them regarding 5% cashback, and he said me yes that I wll be given 5%, so I have done online shopping on flipkart only . And now today I called them, they were just like " hum ne to ye bolo hi nhi tha ", "ye offer to sirf snapdeal pe tha " and all that crap . I have asked them to check my voice recording of call but the customer care executive, named POONAM, denied it saying " hum log voice record nhi karte, only points mention karte hai aur apne jo call kia tha usme aapne snapdeal ka pucha tha flipkart ka nhi " what is this man !!! They are just making us fool. I had make it clear with CC 2 times regarding cashback on flipkart, I have called them on 29th regarding it and in that call I have 2times asked their CC executive and he said me yes for cashback, now they are not ready to give me my cashback. help me with this. attaching the email with this, which I have sent to them regarding todays incident. thanks.
    Aug 14, 2020
    Complaint marked as Resolved 
    Dear Customer,

    I request you to write to [protected]@hdfcbank.com with your card and contact details, issue details an ref id TTU[protected]. Will get back to you.

    - Anay
    HDFC Bank customer assistance.
    I have already sent a mail to your another email id, again sending you mail to this ID.

    But I am telling you that really I am tired of sending emails and calling to your phone banking numbers.
    Helpful
    Found this helpful?
    2 Comments
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      V
      vijaysingh0123
      from Kolkata, West Bengal
      Oct 8, 2014
      Resolved
      Report
      Copy
      Resolved

      Address: Kolkata, West Bengal

      Dear Sir, I had taken loan from Centurian Bank and HDFC Bank back in 2006 & 2007 in Jamngar. Consuquent upon of long leave after that period and my transfer from Jamnagar to Kolkata in 2009, I was not able to pay the loan in total. Honestyly I tried to pay the loan in 2008 but by the time there was merger of both banks and I stayed for 4 days, but bank could not trace the files. I came to kolkata in 2009. In may this year 2014, I started getting calls from [protected], for loan repayment. First of all they pressed me for settlement of Centurion Bank loan. When I said to give some time, they started calling on my office numbers abusing each of my colleagues. Even they did not spare my head of office, Director. To save myself for the harassment I paid 90, 000/- on 20/6/2014. after one month they again called to repay the loan of HDFC Bank, settling the amount at 36, 200/-. Again they pressed me to deposit any amount till 25 Augst and I deposited 10, 000/- . In the month of September 2014 m they raised the rest amount by 5000/- and get me promised to pay the amount till 25 of the september. My mother was ill and I was away from the office and when they did not find my number as I had lost the cell phone on the way to my home town, they again started abusing office colleagues accusing them that they were lyeing, abused my higher officials . Sir I work in Central govt Deparment, when I was repaying the loan on time, this was just nonsense thing done to me, causing me mental harassment. with reagards vijay bahadur singh, [protected]
      Aug 14, 2020
      Complaint marked as Resolved 
      Dear Vijay,

      I request you to write to [protected]@hdfcbank.com with your account and contact details, issue details an ref id TTU[protected]. Will get back to you.

      - Anay
      HDFC Bank customer assistance.
      Helpful
      Found this helpful?
      1 Comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        S
        sri big deal mobile shopee
        from palakol, Andhra Pradesh
        Oct 7, 2014
        Resolved
        Report
        Copy
        Resolved

        Address: West Godavari, Andhra Pradesh

        My swipe machine has not working I have so many time complaint in palakol branch manger. But my complaint is not retefieted I am viswanadham form palakol pro;of SRI BIG DEAL MOBILE SHOPEE [protected]
        Aug 14, 2020
        Complaint marked as Resolved 
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          R
          ravi chaudhary kota
          from Mumbai, Maharashtra
          Oct 6, 2014
          Resolved
          Report
          Copy
          Resolved

          Address: Kota, Rajasthan

          Sir my name is Ravi Chaudhary in the year 2012 at HDFC Bank, Mundra Gujarat branch one of there officer issued me one HDFC LIFE INSUARNCE POLICY with a premium of Rs.25000/- per year for 5 years telling me that i will get Rs.320000 at the time of maturity, but when i came back to my native place Kota(Raj.) and visited there office to pay my next premium i came to know that i will only get Rs.125000/- at time of maturity then i stopped paying the premium.Latter last year i received a call from HDFC life Jaipur office they will addject my old policy premium amount into the new police if i will do 2 policies of Rs.25000 Each for 5 years and i will get Rs.520000/- for each policy at the time of maturity and finaly i paid Rs50000/- to HDFC LIFE last year, but again i found that it was a fraud and misselling.This time i visited there kota office and was very much sirprised that these policies are for 10years and maturity amount is only Rs.175000 for each. So You are deeply requested to take some action and help me in Getting my hard earned back. Thanks &regards, Ravi Chaudhary [protected]
          Aug 14, 2020
          Complaint marked as Resolved 
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            Y
            Yuvaraj Yuvi
            from Delhi, Delhi
            Oct 6, 2014
            Report
            Copy

            Address: Pondicherry, Puducherry

            dear sir/madam, Complaint Reference No.5284164 Net PI to HSLSEC A-C.2263953 [protected] Reference No.[protected] My money taken in my account Without my knowledge Rs.1629.22 for DEMAT. It will be delay to Response my queries.So, please return my money soon in my Account. Regards P.yuvaraj
            HDFC Securities customer support has been notified about the posted complaint.
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              M
              madhavi24
              from Gurgaon, Haryana
              Oct 6, 2014
              Resolved
              Report
              Copy
              Resolved

              Dear Sir, This is to bring in to your notice that on 4th October around 6 pm bill of my Vodafone no [protected] has been paid directly from my credit card even when my card is not linked and ecs service has not been activated and i have not initiated the payment still the payment has been received by Vodafone . I came to know about this when i received the below mentioned message"We have received pymt of Rs.1844.5 for your number [protected].Your outstanding amount now is Rs.0.Dial *111# (toll free) or 1111(toll free) for Payment, unbilled amnt & Credit limit info." When i received message i called hdfc credit card customer care center and informed then to decline this payment as this is not done by me and i have no prior information nor i have activated any services to pay directly. Customer care executive assured me that my money will be back and this payment will decline as it is under process . But to my dismay i received one more message on 5th october, 2014 that payment has been deducted by hdfc bank credit card to pay your smartpay bill for the amount Rs 1844.5 . I called them immediately and asked them to decline it . But they refused this time saying it has already been deducted and added to my monthly bill. When i check with them who gave them instruction for smartpay they informed me they have no details with them and they have to check with departments . . They also informed me that vodafone themselves has shared my bill with them that's why they have paid. Both the companies HDFC & VODAFONE starts blaming each other but nobody resolved my matter & problem .Till today i have received no information / No mail/ no message from HDFC to clear situation Kindly take action against HDFC Credit card . Complaint No for HDFC Credit card - [protected] Regards Madhavi Sharma [protected]
              Aug 14, 2020
              Complaint marked as Resolved 
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                S
                sonupunia
                Oct 6, 2014
                Resolved
                Report
                Copy
                Resolved

                Address: Jind, Haryana

                Hi I am Satbir Singh has taken the HDFC money back Policy for my son Amandeep, Policy no.[protected]. I am eligible for money back this year (11 Sept 2014 as due date) and have submitted all my documents on time . But I did not receive any cash back yet i.e. Around one month after due date. Please help me understand the delay and process my moneyback immediately along with Penalty. I have been calling to Mumbai office and other customer care numbers but did not receive any satisfactory resppnse. If the same continues in future and my money back is not received soonest, I will be compelled to take Legal Action. Hoping for a quick resolution. Thanks Satbir F/O Amandeep (Policy Holder) Poicy No[protected]
                Aug 14, 2020
                Complaint marked as Resolved 
                HDFC Life customer support has been notified about the posted complaint.
                Dear Mr. Poonia,

                We have noted your concerns and our team will contact you shortly.

                Regards
                HDFC Life
                Dear Mr. Poonia,

                Your concern has been investigated & the refund is under process. Assuring you of a timely refund.

                We regret the inconvenience caused also please feel free to contact us on [protected]@hdfclife.com for any queries in the future.

                Regards
                HDFC Life
                Hi
                We did not receive money back amount which is due even after the due date has passed.
                This is second time when HDFC is showing delay in responses which is losing our confidence with HDFC life.

                Please help me understand the gap

                Details:
                Policy number: 13300697

                Feel very disappointed with HDFC on seeing such repeated incidents.
                Hi
                We did not receive money back amount which is due even after the due date has passed.
                This is second time when HDFC is showing delay in responses which is losing our confidence with HDFC life.

                Please help me understand the gap

                Details:
                Policy number: 13300697

                Feel very disappointed with HDFC on seeing such repeated incidents.
                Helpful
                Found this helpful?
                4 Comments
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  P
                  puneetg100
                  from Delhi, Delhi
                  Oct 5, 2014
                  Resolved
                  Report
                  Copy
                  Resolved

                  Address: Hyderabad, Andhra Pradesh

                  It’s been approx. one month since I made online application for a new credit card. Following which your executive Chandu called from Ranigunj, Secunderabad branch to collect all the requisite documents and process the application. I’ve provided each and every document that was asked. I had even offered to provide address proof but Chandu informed that is not mandatory. Thereafter, I’ve waited for 2-3 weeks with no information and only after several follow-ups (with Chandu and Kiran Kumar who collected the documents) and inquiries with the call center I was told that the application is ‘On hold’ for no address proof. I again reached out to Chandu and he informed me that this is a new process and that address proof documents are now mandatory. On knowing this I immediately arranged address proof documents on the same day of 25-Sep and it was again collected by Kiran Kumar from me. It’s been ~2 weeks now and when I inquired with the call center today I was shocked to hear that the application is rejected without any information nor valid reason. I’m now worried that the documents collected from me are for reasons other than credit card processing. Hence, I’m not interested any more in getting my credit card processed but instruct your team to return all my original documents with a declaration that none of the information would be used for purposes other than credit card processing for which they were originally collected from me. Please reply immediately within next 24hours else I will take this matter up with HDFC Consumer Complaint cell. Puneet Gupta Cell# [protected] Application# CC 1987 4547
                  Aug 14, 2020
                  Complaint marked as Resolved 
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    R
                    rajni kant pandey
                    from Chennai, Tamil Nadu
                    Oct 1, 2014
                    Resolved
                    Report
                    Copy
                    Resolved

                    Address: Mumbai City, Maharashtra

                    I am a central govt employee in Indian Armed Forces. I was taken personal loan by centurion bank and paid continue to three years after that i transferred to Port Blair after few months i transferred to abroad for deputation in between my ATM card was broken and then I transferred my salary A/C in SBI. After came back I gone to HDFC bank to close my Loan A/C 91255784 and paid my outstanding amount to bank in cash. The HDFC bank send loan closure letter to me but my name did not removed by [protected]@info.com till date.
                    Aug 14, 2020
                    Complaint marked as Resolved 
                    Dear Sir,

                    For resolution of your queries, kindly write to us online by visiting the following url on our website:

                    http://www.cibil.com/contact-us

                    We would further like to advise you not to divulge personal / financial information on public forums.

                    Regards
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    1 Comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      M
                      Mehul Patadia
                      from rajkot, Gujarat
                      Oct 1, 2014
                      Resolved
                      Report
                      Copy
                      Resolved

                      Address: Rajkot, Gujarat

                      Dear Sir, I have worked for HDFC Bank till January 2013. As per my offer letter during my joining, it was mentioned that either i serve 90 days after resignation or pay short period served salary. I have resigned on 21st Dec 2012 with last working day as 5th Jan 2013 and also informed to HR that they can take remaining short period salary amount from my salary account. I have taken many follow ups but still not received my relieving letter. Still I am not receiving relieving letter. Request you to kindly look into matter. My details are as follow : Name : MEHUL PATADIA, Emp Code : M5936. Mobile no. : [protected]. Thanks & Regards, Mehul Patadia, (M) [protected].
                      May 5, 2018
                      Complaint marked as Resolved 
                      Verified Support
                      Mar 29, 2018
                      HDFC Bank Customer Care's response
                      Dear Customer,

                      Please share your employee code, supervisor's name, office location & contact on exit.[protected]@HDFCBank.com. We'll get back!

                      -Bejoy
                      HDFC Bank Customer Assistance
                      Mar 29, 2018
                      Updated by Mehul Patadia
                      Dear Sir,
                      Mr. Bejoy,

                      Thanks for prompt response.
                      My employee ID was M5936.

                      All other details are already with all the concern departments. They need to find only my employee ID in their mail box
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        V
                        vickydgm
                        from Gurgaon, Haryana
                        Oct 1, 2014
                        Resolved
                        Report
                        Copy
                        Resolved

                        Address: Gurgaon, Haryana

                        I have an account in HDFC BANK and I have transferred Rs 21, 220/- using IMPS on 30th Sep 2014 at 10.25PM to my brother at SBI Odisha. The IMPS Ref Number[protected]. Amount debited from a/c but not yet credited to recipient. I got message that it timed out and status shows in my Netbanking as Transaction Initiated. I have contacted you same day on 30th September . Please do need full URGENTLY . My Account Information Account number [protected] RTGS/NEFT IFSC : HDFC0000044 Benificiary Account Information Benificiary account no. [protected] IFSC code is SBIN0003313 IMPS Reference number[protected] It's urgent & holiday's are ahead, so no working day...Please Help .
                        Aug 14, 2020
                        Complaint marked as Resolved 
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          A
                          Ashuvevek
                          from Bengaluru, Karnataka
                          Oct 1, 2014
                          Resolved
                          Report
                          Copy
                          Resolved

                          Address: Bangalore, Karnataka

                          Hi, I can not login into netbanking, if i try to generate OTP to change password I'm not at all receiving the OTP message. I'm not even receiving the transaction messages from bank know. It is been almost a year since I'm facing this problem. Dont know how many times i called customer care to resolve this issue. they say that it is network service provider issue. I changed my service provider through number portability. But still it is the same issue. HDFC customer care is not at all responding properly on this issue. enough is enough please take action for the same.. Ashwini FS
                          Aug 14, 2020
                          Complaint marked as Resolved 
                          am not getting my otp for fund transfer it is finding problem for the fund transfer, resolve it ASAP and let me know kindly get back to me on tis
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          1 Comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            H
                            harshit_shah29
                            from Delhi, Delhi
                            Oct 1, 2014
                            Report
                            Copy

                            Address: Ahmedabad, Gujarat

                            I applied for the loan against property file no[protected] in the month of February 2014 My loan application has been rejected without giving any reason after 2 months I had Emailed them to provide the particular reason behind that but they didn't gave reason yet Bank charged me 1500 rupees as an administrative charges for that They can't do this to customer It is bank's responsibility to guide the customer but their employees didn't do that i lost many months just because of the bank's ignorance i request you to do needful Thanks and regards HARSHIT SHAH Mobile - [protected]/[protected]
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              K
                              Kiranrpatel
                              Sep 30, 2014
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              Address: Ahmedabad, Gujarat

                              I applied online IPO application and till date I have not received any thing shares/Refund and when I asked to HDFC Securities customer care they diverting one window to other window.FinalY they send me IPO register company address and suggested that you contact them and short out the matter. If this is case then they should stop Online application service, they are getting comission and every thing so they are responsible and they have to find money or shares My email ID : [protected]@hotmail.com
                              Aug 14, 2020
                              Complaint marked as Resolved 
                              HDFC Securities customer support has been notified about the posted complaint.
                              HDFC Security and IPO company jointly responsible, they block user to trade shares one IPO listing or near by date.Making people fool using power. For small mistake of customer they charge heavily and here they not ready to take any responsibilities.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              1 Comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                H
                                harish 01
                                from Pune, Maharashtra
                                Sep 30, 2014
                                Resolved
                                Report
                                Copy
                                Resolved

                                Address: Pune, Maharashtra

                                There are many gaps in insurance policy which was explained by executive. He has told a lie and false discussion with me about policy so I shall not take this policy please stop further processing of insurance policy. I have already cancelled My policy[protected] from your pune office at 12 .09.2014. As per your executive, the amount will be returned within 10 days in my account but I don’t get 25000/- amount in account till date. I request to you that please appropriate amount credit in my account as per your commitment. I have requested so many time but they are not giving any answer to me. Kindly look into the matter and help me. Thanks Harish Kumar Chourey Mobile number-[protected]
                                Aug 14, 2020
                                Complaint marked as Resolved 
                                Dear Sir,

                                We have processed your refund on 30.9.2014, same will be credited by today or next working day to your account.

                                Regards
                                HDFC Life
                                Dear Sir,

                                We have processed your refund on 30.9.2014, same will be credited by today or next working day to your account.

                                Regards
                                HDFC Life
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                2 Comments
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  H
                                  harish 01
                                  from Pune, Maharashtra
                                  Sep 30, 2014
                                  Resolved
                                  Report
                                  Copy
                                  Resolved

                                  Address: Pune, Maharashtra

                                  There are many gaps in insurance policy which was explained by executive. He has told a lie and false discussion with me about policy so I shall not take this policy please stop furtherprocessing of insurance policy. I have already cancelled My policy[protected] from your pune office at 12 .09.2014. As per your executive, the amount will be returned within 10 days in my account but I don’t get 25000/- amount in account till date. I request to you that please appropriate amount credit in my account as per your commitment. I have requested so many time but they are not giving any answer to me. Kindly look into the matter and help me. Thanks Harish Kumar Chourey Mobile number-[protected]
                                  Aug 14, 2020
                                  Complaint marked as Resolved 
                                  Dear Sir,

                                  We have processed your refund on 30.9.2014, same will be credited by today or next working day to your account.

                                  Regards
                                  HDFC Life
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  1 Comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    S
                                    s.malkeet
                                    from Delhi, Delhi
                                    Sep 30, 2014
                                    Resolved
                                    Report
                                    Copy
                                    Resolved

                                    Address: Gurgaon, Haryana

                                    Good afternoon, My self is Malkeet Singh & this is my requesting mail to you because of which policy money deducted from my credit card that policy I am not requested .one day I received a call from your side that one offer in my credit card after conversation I am asking that I am not interesting in your policy because of financial problem so please I am not able to take your policy but some day after that I got my credit card statement I saw 14569 Rs. Has deduct from my card then after so many times I call to your customer care & gone to HDFC LIFE office in sector 15 gurgaon & given return request to them but still my policy not cancelled. I am financially very tight to submit this amount so it is humble request to you please cancel my policy & credit money in my card. Even I don’t done any signature & nothing know about the policy please sir do the needful as required. I am financially very tight. HDFC LIFE Policy no is :[protected] Name Malkeet Singh DOB 16/06/1976 Mobile no. [protected]
                                    Aug 14, 2020
                                    Complaint marked as Resolved 
                                    HDFC Life customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Dear Mr.Singh,

                                    We have already send you a communication regarding the mis-sell acceptance on dated September 26, 2014 request you to refer the same. If not received then kindly confirm on [protected]@hdfclife.com so that we can send you the same again.

                                    Regards,
                                    HDFC Life
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    1 Comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      M
                                      manoj Dasmohapatra
                                      from Kolkata, West Bengal
                                      Sep 30, 2014
                                      Resolved
                                      Report
                                      Copy
                                      Resolved

                                      Address: Kolkata, West Bengal

                                      The Purpose of this mail to draw your kind attention towards a issue about duduction of INR 5000.00 for non maintainence of my salary account (Ac/No- [protected]). This is my salary account of Wipro Ltd. But In this particular month of September 2014 INR 5000.00 got deducted. I called up to phone banking for the same issue where I got to know that it's being deducted for non maintainence of minimal balance and guided to Home Branch (Rajarhat, Goplapur) for the same, where I need to inform the bank personnel about the same and the mentioned amount will be reversed. But still I have not received the same. Please look into this matter on an urgent basis. Moreover, one more concern is the bank officials who were there for the customer service are not well mannered. I am bound to pen these lines because when I visited to the branch for my issue they were rude to me and not even in a mood to listen my query/complain. They were going on repeating the same line every time that " Paisa aapko wapas nahin milega... jo karna hai kar lijiye., , hamare paas bahut customers hai, ek customer chala jayega to fark nahin parta". At that i felt like whether i Made a mistake to join Wipro Ltd. whose salary account is at HDFC bank or I made a mistake by visiting my home branch. When I felt that my issue is going to addressed here i visited to another branch at kestopore and they helped and guided to raise a query/complain in HDFC Bank portal and no need to worry, my amount will be reversed. I have filled up a form "convert my saving account to salary account" even then I am receiving sms stating that:- 1. Banace in A/c xxxxxxxxxx0229 has gone below your specified limit of INR 5000. Check A/c for currenbt balance. 2.Banace in A/c xxxxxxxxxx0229 as of 27 sep 14 is INR -342.69. check A/c for current balance. Sir, I belong to a poor family. My father is bedridden (Paralysis patient). I do have a plan for every month for my expenditure. when INR 5000.00 got deducted from my account I had to sell my mobile phone for the medecines of my father. Hence, I request you to be please kind enough for the above matter and get mu money reversed ASAP and please instruct the bank official to be kind and approachable to the customers.
                                      Aug 14, 2020
                                      Complaint marked as Resolved 
                                      Helpful
                                      1 other people found this review helpful
                                      1 found this helpful
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        H
                                        harry7979
                                        from Pune, Maharashtra
                                        Sep 29, 2014
                                        Resolved
                                        Report
                                        Copy
                                        Resolved

                                        Address: Pune, Maharashtra

                                        Despite being a Classic customer, I was persuaded to open another account with HDFC. They even promised me to gift an umbrella. HDFC opened the account instantly but for the umbrella, I had to follow up 4-5 times with the branch executive. Furthermore, every time I enquired about it the senior executive laughed about it and only said "we don't have it in stock, we will let you know as we get it". This was getting frustrating. So, I lodged a complaint on their call center. A week later, I tried to get the status of the complaint I had lodged. Much to my surprise, they said there was no complaint from my end. Finally, I had to take it up on their web portal and fortunately, the issue was resolved in a week's time. Although resolved, I didn't expect HDFC to behave in such a manner which truly depicted that they didn't stick to their commitments.
                                        Aug 14, 2020
                                        Complaint marked as Resolved 
                                        Dear Harry,

                                        In case you have approached any of our communication channels, kindly help us with the complaint/reference number you may have received for us to look into the matter on priority.

                                        - Anay
                                        HDFC Bank Customer Assistance
                                        Anay, as mentioned above the issue is now resolved when I took the case with HDFC on their portal. I had to wait for 2 months for the umbrella. Moreover, the complaint ID is such it cant be remembered. You should send an Sms of the complaint ID.
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        2 Comments
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit