Claimed

Mahadiscom / MSEB / MSEDCL Complaints & Reviews

1
Updated: Sep 9, 2025
Complaints 4146
Resolved
506
Unresolved
3640
Contacts

File a complaint to Mahadiscom / MSEB / MSEDCL

Having problems with Mahadiscom / MSEB / MSEDCL?

File a complaint and get it resolved by Mahadiscom / MSEB / MSEDCL customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Mahadiscom / MSEB / MSEDCL reviews & complaints page 29

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
S
SantoshKar1506
Jul 7, 2021
Report
Copy

Address: Casa Regalia F801, Palava Lakeshoregreen, Phase 2 Domvivli East 421204

I have received false electricity bill of amount 4520 for june 2021 month for my 1 BHK apartment. I have only 2 Fans, 3 LED bulbs and 1 AC in this apartment. Since the climate was rainy & cold through out the month, A/C was very rarely used. LED bulbs are hardly being used at night time from 7 to 10.30 pm and fans too.

Then, At what basis I have been charged such a high bill. Even if you will compare with existing 3 months when the climate was more hot than june month, this bill is 4 to5 times higher than those bills.

Please immediately evaluate and send me correct bill ASAP.
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    M
    manali91@
    Jul 7, 2021
    Report
    Copy

    Transaction Successfull But Mahavitaran (MSEDCL) Electricity bill not pay...
    Please help me..
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      S
      Stripurwar
      Jul 7, 2021
      Report
      Copy

      Address: Shriram Ward, Chandrapur

      ..दिनांक 28.06.2021
      प्रति,
      अध्यक्ष,
      महावितरण,
      प्रकाशगड,
      मुंबई

      आदरणीय महोदय,
      विषय:- ग्राहक क्रमांक[protected]
      बेकायदेशररित्या विद्युत पुरवठा
      खंडित केल्याप्रकरणी
      [protected][protected][protected]
      मी खाली सही करणार सध्या राहणार श्रीराम वॉर्ड चंद्रपूर नम्रपणे आपले निदर्शनास खालील गोष्टी आणू इच्छितो -
      १. मी महावितरण चा ग्राहक असून ग्राहक क्रमांक[protected] हा आहे व माझे घर वडगाव, चंद्रपूर येथे आहे. डिविजन 2160 चंद्रपूर असा आहे.
      2. मी बँक ऑफ इंडिया मध्ये मुख्य प्रबंधक पदावर कार्यरत होतो. तेव्हा माझी मुंबई, अहमदाबाद अशा अनेक ठिकाणी बदली झाली त्यामुळे माझे घर बंद होते. तशी सूचना मी वेळोवेळी आपले चंद्रपूर येथील संबंधित कार्यालयास दिली होती. दिनांक 31.08.2017, 14.09.2018 चा अर्ज माहितीसाठी सोबत जोडत आहे.
      3. फेब्रुवारी 2018 पर्यंत महावितरण ने बंद घराचे नियमाप्रमाणे बिल दिले. मार्च 2018 पासून अचानक महिना रू. 1500 चे वर बिल देणे चालू केले. ते वाढत वाढत रू. 7680 पर्यंत पोहचले. मी अर्ज दिल्यानंतर ते मार्च 2019 पर्यंत अग्रिम रकम म्हणून रू. 1300 असे दुरुस्त करून दिले. त्याचा भरणा मी 18.09.2018 ला केला. (रसीद सोबत जोडत आहे).
      ४.जरी मला बिल रू.7680 चे 1300 करून दिले तरी ऑफिस रेकॉर्ड वर ते दुरुस्त केले नाही व बिल तसेच वाढत राहून रू. 13000/- वर पोचले. मी गुजरात येथे ऑडिट विभागात काम करीत होतो त्यामुळे मला वैयक्तिक चंद्रपूर ला येणे झाले नाही. तरी मी वेळोवळी फोन व email द्वारा आपले कार्यालयास कळविले परंतु काही कार्यवाही झाली नाही.
      ५. मी दिनांक ३०.०६.२०१९ ला बँकेतून सेवानिवृत्त झालो व जुलै मध्ये चंद्रपूर ला परतल्यानंतर मला असे समजले की माझे विद्युत कनेक्शन जानेवारी २०१९ मध्ये बेकायदेशररित्या खंडित केले आहे. मार्च २०१९ पर्यंत अग्रिम पैसे भरले असताना जानेवारी २०१९ मधे पुरवठा कसा खंडित केला हे विचारणा करण्याकरिता मी बंगाली कॅम्प परिसरातील अधीक्षक अभियंता कार्यालयात गेलो तेव्हा तेथील कर्मचारी श्री जिवतोडे अत्यंत उद्धटपणे बोलले व मला consumer forum मध्ये जा व वरून म्हणाले की शेकडो केस मध्ये अजून एक केस वाढली तर आम्हाला फरक पडत नाही. त्यावेळी माझे सोबत माझे बालमित्र गजानन नीलकंठ दारवेकर हे देखील होते (श्री दारवेकर महावितरण मधून लेखापाल म्हणून सेवानिवृत्त झाले होते).
      ६. त्यानंतर आम्ही बाबुपेठ कार्यालयातील मुख्य अभियंता श्री कुरेकार साहेबांना भेटलो. त्यांनी आम्हाला बंगाली कार्यालयातील अभियंता श्री मानकर साहेब ह्यांना भेटण्यास सांगितले. नंतर आम्हास असे सांगण्यात आले की विद्युत पुरवठा खंडित होऊन ६ महिन्यांचा वर कालावधी पूर्ण झाले मुळे तांत्रिक दृष्ट्या पुरवठा सुरू करता येत नाही व मला नवीन कनेक्शन साठी अर्ज देण्यात सांगितले.
      ७. जरी माझी काही चूक नव्हती, तरी उगाच संघर्ष टाळण्यासाठी, त्यांचे सुचणे नुसार मी नवीन कनेक्शन साठी दिनांक 17.05.2020 ला अर्ज केला. तो अर्ज करूनही १ वर्षाचे वर कालावधी उलटून गेला परंतु अजून पर्यंत काही हालचाल व निर्णय नाही. आता मला असे सांगत आहे की नवीन नियमानुसार एका नावावर २ मीटर देता येत नाही. संबधित मीटर माझे कडे मागील ३० वर्षापासून होते जे बेकायदेशररित्या काढून नेले. घर बंद होते असा रिपोर्ट स्वतः कापसे साहेब ह्यांनी दिला. त्यानंतर ऑफिसने बिल शून्य असे केले परंतु अजूनपर्यंत मीटर लाईन दिली नाही.
      मी रामनगर येथील अभियंता श्री कापसे साहेबांना वेळोवेळी भेटलो परंतु ते मीटर देण्यास टाळटाळ करत आहे. आता मला असे सांगितले की अर्ज करून ६ महिन्यांचा कालावधी उलटला असल्याने नवीन अर्ज करावा. त्यानुसार दिनांक १७.०६.२०२१ ला पुन्हा अर्ज केला त्याचा नंबर.३१८१०७०६ हा आहे परंतु अजूनही काही कार्यवाही नाही व मला विनाकारण शारीरिक व मानसिक त्रास देणे सुरू आहे. सध्याचे बिल पाहिले जून 2021 तरी ते उने रू.570 दाखवत आहे ह्याचा अर्थ माझे अजूनही वीज मंडळाकडे रू.570 जमा आहेत. तसेच माझे मीटर deposit चे जमा आहे..तरी वीज कनेक्शन खंडित केले हे सर्वस्वी बेकायदेशर आहे.
      ९. मी अनेक वर्ष बँकेत व त्यापूर्वी पोलीस विभागात काम केले होते. प्रत्येक विभागात मनुष्यबळ कमी असल्याने सर्व तणावात असतात ह्याची मला जाणीव आहे. तसेच माझे बालमित्र श्री दारवेकर जे महावितरणचे कर्मचारी होते त्यांचे मागील वर्षी कोरणा मुळे निधन झाले, त्यांचे सांगण्यावरून मी इतके दिवस शांत व संयमाने राहिलो. परंतु जवळपास २ वर्ष उलटूनही काही निर्णय होत नसल्याने मला माझी कैफियत आपलेपुढे मांडणे भाग पडत आहे.
      १०. माझे सारख्या शिक्षित ( B.COM, LL.B) माणसाला जर इतका त्रास सहन करावा लागत असेल तर सामान्य नागरिकाला काय भोगावे लागत असेल ही कल्पना करू शकतो. मी वरिष्ठ नागरिक असल्याने मागील वर्षीपासून चे लॉकडाऊन मुळे घराबाहेर जास्त निघू शकत नाही.
      ११.ह्या अर्जाद्वारे मी आपणास विनंती करतो की माझे बेकायदेशररित्या खंडित मीटर ३० दिवसाच्या आत लाऊन द्यावे व माझे सारख्या वरिष्ठ नागरिकाला विनाकारण जो त्रास सोसावा लागला त्याकरिता रामनगर चे अभियंता श्री कापसे साहेब व बंगाली कॅम्प परिसरातील अधीक्षक अभियंता कार्यालयात काम करणारे अधिकारी श्री जीवतोडे हयांचेवर उचित कार्यवाही करावी.
      १२. आपणाकडून योग्य सहकार्याची अपेक्षा असून आपण मला आंदोलन करण्यास भाग पडणार नाही ही अपेक्षा आहे. धन्यवाद.

      आपला विश्वासू,

      श्रीकांत रामचंद्र त्रिपुरवार
      फोन नंबर [protected]

      प्रतीलीपी -

      १.माननीय श्री उद्धवजी बाळासाहेब ठाकरे साहेब
      मुख्यमंत्री, महाराष्ट्र राज्य,
      मंत्रालय, मुंबई.
      २. माननीय श्री नितीनजी राऊत साहेब,
      ऊर्जा मंत्री, महाराष्ट्र राज्य,
      मंत्रालय मुंबई
      ३. माननीय श्री किशोरभाऊ जोरगेवार साहेब,
      आमदार, चंद्रपूर.
      ४. कार्यकारी अभियंता,
      महावितरण, बाबूपेठ, चंद्रपूर.
      ५. उप कार्यकारी अभियंता,
      महावितरण, बंगाली कॅम्प
      चंद्रपूर
      ६. कनिष्ठ अभियंता,
      महावितरण,
      रामनगर, चंद्रपूर.

      माहिती व उचित कार्यवाही करावी ही विनंती.

      पत्ता -
      श्रीकांत रामचंद्र त्रिपुरवार
      श्रीराम वॉर्ड, पाच देऊळ जवळ
      चंद्रपूर महाराष्ट्र
      पिन 442402
      फोन नंबर.[protected]
      Jul 07, 2021
      Updated by Stripurwar
      Complaint not yet resolved.
      Helpful
      1 other people found this review helpful
      1 found this helpful
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        G
        Gregorina
        Jul 7, 2021
        Report
        Copy

        Address: Pune

        I come under fire brigade 4607. My house at parijat apartments, 47 guru nanak ngr bhavani peth is locked as my inlaws have passed away and my husband too. I am alone in mumbai and due to covid unable to commute as sr citizen
        my monthl yh bill is around 360 380 at best. This time 960.

        Pl correct th eff same and send revised bill.
        Thank u
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          S
          shweta kodag
          Jul 5, 2021
          Report
          Copy

          Address: Pandurang industrial area,Nanded Gaothan 411041

          Hello,

          There has been power outage since morning with low voltage fluctuations. Please look into thus as we are unable to attend office and official work
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            S
            sparyani
            Jul 5, 2021
            Report
            Copy

            Address: Super Market, Ulhasnagar-3.

            I would like to draw your attention towards the cables hanging at a very low height which may lead to some fatality anytime location is Super Market, near Shivaji chowk, Ulhasnagar-3. Kindly look into the matter and do the needful at the earliest to avoid any untoward incident.

            Sunil Paryani
            [protected]
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              P
              PRAJJWAL GEDAM
              Jul 3, 2021
              Report
              Copy

              Address: 411/A-3 NAGPUR CO-OPERATIVE HOUSING SOCIETY SUGAT NAGAR ROAD , NAGPUR ,440014

              Operator refrence no: pt011184b8ce8332f24b
              ca no:[protected]
              date & time : 03/07/2021
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                S
                sultan rashadi
                Jul 2, 2021
                Report
                Copy

                Address: 1701 Majestica C Casa Bella Palava Nilje Dombivali East

                Dear Sir/Madam

                On 9/6/2021 i have made payment of Rs 1270 through Paytm to MSEB transaction id is UPI Ref ID.[protected] this amount was not received to MSEB Please Reverse This Amount or pay to MSEB .
                My UP ID is [protected]@paytm
                MSEB Client No.[protected]
                4861/Lodha Dwellers P LTD KALYAN
                Client Name . Mohammed Sultan Rashadie
                +1 photos
                Helpful
                1 other people found this review helpful
                1 found this helpful
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  S
                  sultan rashadi
                  Jul 2, 2021
                  Report
                  Copy

                  Dear Sir/Madam

                  On 9/6/2021 i have made payment of Rs 1270 through Paytm to MSEB transaction id is UPI Ref ID.[protected] this amount was not received to MSEB Please Reverse This Amount or pay to MSEB .
                  My UP ID is [protected]@paytm
                  +1 photos
                  Jul 02, 2021
                  Updated by sultan rashadi
                  Dear Sir/Madam

                  On 9/6/2021 i have made payment of Rs 1270 through Paytm to MSEB transaction id is UPI Ref ID.[protected] this amount was not received to MSEB Please Reverse This Amount or pay to MSEB .
                  My UP ID is [protected]@paytm

                  Helpful
                  1 other people found this review helpful
                  1 found this helpful
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    D
                    Dhiraj Mirajkar
                    Jul 2, 2021
                    Report
                    Copy

                    Address: Miraj - 416410

                    The Behaviour Of The Staff Is Very Unprofessional From They Have An Rude Kinda Attitude Which Needs To Be Changed. They Speak In A Very Rude Manner Like Goons To Senior Citizens.
                    Helpful
                    1 other people found this review helpful
                    1 found this helpful
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      G
                      greatprabhat1
                      from Pune, Maharashtra
                      Jul 1, 2021
                      Report
                      Copy

                      Hi
                      From last 4 months meter reading is not done and average bill was coming, now this months after reading a bill of total amount was sent ( which includes the last 3 paid bills as well) which is 6 times higher than the average normal bill. Complaint was logged at mahadiscom site with number[protected] which was closed with some sense less comment. Now again after reopening the complaint its closed tht complaint sent to some office with meter display issue. Now I can't pay this inflated bill ( due to meter reading issues)
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        V
                        VBSawant
                        Jul 1, 2021
                        Report
                        Copy

                        Address: pune

                        MSEB DP outside the house is tilting as moles have dug and made the soil loose under the DP. Also, rainwater running down the slope seeps into it causing danger.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          L
                          Let\'s Play Karaoke
                          Jul 1, 2021
                          Report
                          Copy

                          Respected Sir/Mam,
                          Myself Laxman Budho Sawkare from Jalgaon, Maharashtra. I am writing this mail regarding my bill payment, as I have paid my Electricity bill on dated 29-06-21 through MAHAVITARAN Mobile app using BILLDESK, but my app is not showing any of the updates regarding this payment. I also have discussed this issue with customer care on dated 30-06-21 and they told me to write an Email regarding the same to you. Below I have attached My UPI Payment Receipt as well as Bank Account statement, i hope you will understand my issue and will solve it soon, waiting for your reply.
                          Thank You
                          +1 photos
                          Helpful
                          1 other people found this review helpful
                          1 found this helpful
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            S
                            salave sonali
                            Jun 30, 2021
                            Report
                            Copy

                            Address: Kumar pebble park

                            We have been getting increased electricity bills for the last three months. We do not consume so much electricity. Please solve our problem as soon as possible.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              R
                              Rachana Patil P
                              Jun 30, 2021
                              Report
                              Copy

                              There is a power cut off since 25 June 2021
                              client number[protected]
                              since 25 th June to till date there is no power supply to my place.
                              kindly look into the matter
                              Regards
                              J Pimple
                              [protected]
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                P
                                PAWAN ASWAR
                                Jun 29, 2021
                                Report
                                Copy

                                Address: pincode 425002 ,Shirsoli gaon ,talulka and district Jalgaon , Maharashtra

                                In our area the power supply is off 5-6 hours daily (2 hours day, 4-5 hr night time ) though the raining is 1/2 hour or 15 minutes in a day, most problem is night time . We tried to contact to local authorities but they aren't responding us .It is difficult to sleep at night without fan .plz solve problem in our area.
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  R
                                  Ritesh Padhal
                                  Jun 29, 2021
                                  Report
                                  Copy

                                  Address: 4371 wardha

                                  Reading meter is not working like a volts, watt or any thing
                                  +1 photos
                                  Jun 29, 2021
                                  Updated by Ritesh Padhal
                                  Please solve my problem fast
                                  Helpful
                                  2 other people found this review helpful
                                  2 found this helpful
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    K
                                    KajalBadhe
                                    Jun 28, 2021
                                    Report
                                    Copy

                                    Address: Varangaon mseb office, district jalgaon 425305

                                    10% of the phone calls they recieve. Whenever they receive the call, scold at the consumer and tell not to call again, or they ask them that don't you have patience, or they ask are you the only one who have issue, come to office for complaint registration. They are real rude and just scold like we are their slaves and the phone number is not for the sake of calling. Please get rid of these people.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      S
                                      santosh25276
                                      from Bengaluru, Karnataka
                                      Jun 28, 2021
                                      Report
                                      Copy

                                      Address: Agarwal & Doshi Complex, opp. Navjeevan Hospital, Bhabola, Kaul Heritage City, Vasai West, Mumbai, Maharashtra, Agarwal & Doshi Complex

                                      3rd Class Service and Very Very Costly rate in VASAI VIRAR
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        K
                                        Kiran Tikone
                                        Jun 28, 2021
                                        Report
                                        Copy

                                        Address: Padali darya, Tel-parner District-Ahmednagar

                                        I need to inform you that there is no power in my place since 4 hrs and there is no action taken, I called substation center as per him they only have one staff so they can't do anything, this issue need fixed ASAP also this is happen in vadzire loaction.
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        Write a comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit