Claimed

MakeMyTrip India Complaints & Reviews

2
Updated: Sep 6, 2026
Complaints 8221
Resolved
3077
Unresolved
5144
Contacts

File a complaint to MakeMyTrip India

Having problems with MakeMyTrip India?

File a complaint and get it resolved by MakeMyTrip India customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

MakeMyTrip India reviews & complaints page 140

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
P
Puneet Chopra
from Allahabad, Uttar Pradesh
Jul 18, 2021
Report
Copy

I booked tickets on Indigo thorough mmt but due to lockdown tickets has been cancelled.
Indigo refunded Rs 4600 around but MMT refund me only Rs 460.
MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    J
    joy2021
    Jul 17, 2021
    Report
    Copy

    Booking ID NF[protected]
    Kolkata to Vishakhapatnam, INDIGO AIRLINES on 23rd Oct'2020.
    Due to COVID-19 Lockdown problem flight has been refunded directly from INDIGO Site on 16th Sep'2020. The detailed status is --

    Refund Status - Total Refund Processed: ₹ 2035

    Booking for 3 passengers was cancelled. A refund of ₹ 2, 034 has been processed.
    Booking cancelled on 16 Sep 2020, 15:00
    Refund processed : ₹ 2, 034 on 18 Sep 2020, 19:55
    Refund credited in account Expected By 18 Sep - 22 Sep

    Rs.2, 034 will be processed in UPI, refund with RRN number
    pay_E20CeD02b0eLcm has been processed to your account.
    It takes 0-2 working days for refunds to reflect in UPI account.

    But unfortunately till today i.e. 17/07/2021 refund amount of Rs2034/- has not been refunded in my Bank Account via my Google Pay UPI through which I have booked my Flight Ticket.initially through MakemyTrip Official Website.

    Please do the needful so that I can get that Refund Amount. Due to COVID-19 Lockdown I lost my job. So please help me.
    MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      R
      rishivyas
      Jul 17, 2021
      Report
      Copy

      Website: www.makemytrip.com

      I recently booked a journey from pune to jaipur vide PNR no. LS35HR for dated 24/7/20121 by Indigo. after receiving message of diversion of the flight we cancelled the flight directly through Indigo airline website...
      For refund of the same they asked us to contact makemytrip. When we contacted the Makemy trip customer care toll free no. [protected] the agent redirected the call to payment section...While talking to the concerned person the phone got disconnected and someone called back saying he was from makemytrip payment section from a private no. [protected]...
      the person told us to download the app anydesk...after arguing with him why do we need it he said that our refund has gone to hold so we have to file for the refund from through this app...
      he then asked us to fill in date of booking ...the date of journey the amount to be transfered... so on ... Then when he asked us for the details of the card... we suspected this was a fraud call ...so we cut the call and blocked the phone number but before we could take action transactions amounting to Rs 68, 000 got debited in stages...
      We suspect the involvement of one of your employees...We ask you to take action for the same... we have already launched an investigation with the bank and the local police and they might contact you regarding the same. This is apart from the Rs. 21, 032 refund that we have requested through the app for the journey. Please look into the matter and contact us with a solution.
      MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
      Helpful
      1 other people found this review helpful
      1 found this helpful
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        R
        Rajurbro1
        Jul 17, 2021
        Report
        Copy

        Hi,

        I booked a round trip ticket in MakeMyTrip. They refunded due to COVID cancellation to the makemytrip wallet. I selected in the app to transfer it to my account but I did not get. After months of follow-up, I got half of the refund but they did not send other half of the money.
        Even after so many emails and calls and online requests. Kindly help.

        Booking ID NF[protected]
        MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          R
          ramya rachana
          Jul 17, 2021
          Report
          Copy

          Hi I received Watsapp message as “ ur credit limit is activated 10000 from Trip money since i didn’t raised Any request on this
          Kindly please deactivate my account
          MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            R
            ramya rachana
            Jul 17, 2021
            Report
            Copy

            Hi I received Watsapp message As “ your credit limit 10000 is activated” from the Trip money since I didn’t raised any request for activation
            Kindly please deactivate my account
            MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              R
              ramya rachana
              Jul 17, 2021
              Report
              Copy

              Hi sir, I booked a flight for July 10th from
              Coimbatore to chennai. I cancelled the ticket due to medical emergency and I requested for refund still now it’s not reflected in my original source method of payment
              PNR FPS8YK
              Since this is the first Iam booking kindly please refund my amount
              MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                A
                Aravindhan Spark
                Jul 16, 2021
                Report
                Copy

                Address: 20/25 jai street 2nd cross

                I booked tickets.. money deposited but...oops seems our services are tired...goto home page...
                MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  R
                  Jul 16, 2021
                  Report
                  Copy

                  Hi,
                  I had booked a flight ticket yesterday 15th July'21 from Mumbai to Manglore on Indigo for 11th Aug 2021 and done my payment through internet banking. Though I received an sms from my bank and the amount was debited I have still not received any tickets for the journey. I have also received an acknowledgement about ibibo for successful transactions I'd[protected].
                  Request you to please resolve this issue.
                  Rgds,
                  Rajesh
                  MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    R
                    Rupali Ray
                    from Hoskote, Karnataka
                    Jul 16, 2021
                    Report
                    Copy

                    I had 5555 in my MMT wallet. I triggered a transfer to my bank account on 7/Jul. Only 555 is deposited in my bank account. The left 5000 is not deplosited in bank account, nor it is available in wallet.

                    Please deposit the rest 5000 also in my bank account.
                    MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
                    How long will this refund require. Everytime the ticket is assigned to some one new who doesnt understand the problem.
                    Complainlkw's reply, Aug 3, 2021
                    Dear,
                    We got your complain. Please forward evidence by whatsApp on 9304632475. Never share any personal details.

                    Thanks
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    1 Comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      A
                      Anuragksharma
                      Jul 15, 2021
                      Report
                      Copy

                      Address: 5012 ODF ESTATE YEDDUMAILARAM HYDERABAD

                      Dear Sir,
                      Following bookings were cancelled by the respective Airlines due to nationwide lockdown imposed in the country:

                      A. Booking -1

                      PNR No.: HFUIKK
                      Booking ID: NF[protected]
                      Date of Journey: 14.04.2020
                      Airline: Spice Jet SG 422
                      From Hyderabad To Jabalpur
                      No of Passenger: 2

                      B. Booking-2

                      PNR No.: JV 319
                      Booking ID: NF[protected]
                      Date of journey: 11.05.2020
                      Airline: Air India AI-545
                      From Chennai to Hyderabad
                      No of Passenger: 2
                      I got the message from Makemytrip that the Money will be transferred to the account, the booking was made from!

                      No money has been credited till date!
                      Please look into and arrange the credit at the earliest!!

                      Regards,

                      Anurag Kumar Sharma
                      Mob: [protected]
                      MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        D
                        dcanita
                        Jul 15, 2021
                        Report
                        Copy

                        Address: Make my trip , Gurgram

                        It is mentioned that I had booked my flight tickets Delhi to Indore for 4 people on 20/03/2020 ( Go Airlines ) and return tickets vide Indigo airlines on 22/03/2020 through BooKing Id -NF [protected]. During covid periods and completely locked down in the whole country, all flights have been cancelled by the airlines and amount of tickets also return. But in my case, its shows in my Apps that the amount has been refunded and credited in the Make my trip wallet. But as of now I never received any amount from the make my trip website.

                        Thanks
                        Dinesh Chander
                        [protected]
                        My Email Id : dchander.[protected]@gmail.com
                        Booking refer : NF[protected]
                        MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          S
                          Sathish98
                          Jul 15, 2021
                          Report
                          Copy

                          I booked for Vetri travels (AC Bus) via MakeMyTrip app for 2 members.
                          I paid by NetBanking SBI but the amount has been deducted & ticket is not booked.

                          So what ever the number I call MakeMyTrip Online They don't find any bookings for my number.

                          I already mailed about it to [protected]@makemytrip.com

                          Kindly check it & refund my money
                          MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            C
                            coolbuddy2795
                            Jul 15, 2021
                            Report
                            Copy

                            Address: New Delhi
                            Website: make my trip

                            I have made a booking and had to cancel it, the refund amount is 2739 out of which 951 Rs is still pending as it the is amount used to modify the booking.
                            i have got a msg saying that I need to choose NEFT for this refund as IMPS and UPI is not available.
                            please help me and refund my amount.
                            Urgently.
                            MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
                            When can I hear from them regarding this??
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            1 Comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              C
                              cuck00
                              Jul 15, 2021
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              Hello, I made the flight Booking ID: NN[protected]. However, due to covid-19 issues, this trip did not happen and all monies (nearly Rs 50, 000) went into "wallet". Now, when I try to login, it MMT claims to send an OTP to my email, but I never get their OTP. So, I can't login and use my money stuck in the "wallet". There is no phone number either that I can call and talk to resolve this issue. All they have is automated telephone response which has no option to deal with my problem
                              Nov 1, 2021
                              Complaint marked as Resolved 
                              I called MakeMyTrip on their phone. They were responsive to my issue. MakeMyTrip tried to resolve my issue by several methods. They called me so many times trying various approach. Finally, they succeeded in refunding my money. My bank account was credited the amount. I am thankful to the entire MakeMyTrip Support team for their effort and earnestness. Appreciate the entire team, top to bottom. Thank you so much!
                              MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                R
                                Rrozi
                                Jul 15, 2021
                                Resolved
                                Report
                                Copy
                                Resolved

                                Website: MAKEMYTRIP

                                On 14th July 2021 I was booking darbhanga to delhi flight from MakeMyTrip app. I use netbanking gateway. It failed to booked tickets but deducted amount from bank. I tried to call customer care but there is no way option for failed booked payment refund. So I mailed to MakeMyTrip Id [protected]@makemytrip.com. It response
                                (Dear Customer,
                                Thank you for contacting us. We request you to visit the My Trips page via app or website for your booking related query.
                                Regards,
                                Team MakeMyTrip).
                                There is no way to directly any person for failed booked payment refund matter. I got sms deducted amount from bank.
                                (Dear Customer, Thx for INB txn of Rs 4299 from A/C X5294 to MyBiz Make.Ref IGALNJNUI4 pm 14Jul 21).

                                Pl refund asap .
                                Jul 15, 2021
                                Complaint marked as Resolved 
                                Got the refund after posting the complaint at facebook
                                MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  T
                                  tkkannandece
                                  Jul 15, 2021
                                  Report
                                  Copy

                                  I have booked my flight on[protected] and the same has been cancelled on 29 Apr 2021, 12:46 due to covid lock downs, But so far there is no info on refund status. I have tried to contact at several platforms but all are vein no use at all. Today i have checked the status and i got the below in MMT page.

                                  Your refund application for [protected] sent to Wy is still pending approval. We have been following up with the airline regarding the delay in processing refunds and they have assured us that they will expedite the process.Once they process the refund, it will be auto-credited to your account and a notification will be sent. No telephonic/ e-mail follow-up is required. We appreciate your patience. Last updated: 10 Jul

                                  MMT has got the refund from the airline on[protected] but failed to refund to me and using my money for their business it not fair at all. whatever happened is happened. Now at least i believe i could get a status in you page .Let us see!!!

                                  My booking ID - NN[protected]
                                  MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Jul 28, 2021
                                  Updated by tkkannandece
                                  So far no update on the complaint, will anyone there to attend the issue or i have to raise a consumer complaint again.
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    L
                                    Lalita Mukherjee
                                    Jul 14, 2021
                                    Report
                                    Copy

                                    I had two bookings with
                                    ID : NH[protected]
                                    and NH[protected] on 10th July, 21 in Rangamati Resorts in Shantiniketan.

                                    By mistake I uploaded a picture in review which I don't want to be displayed in gallery.

                                    But I didn't get any option or support to change my photo which is really making me frustrated. Such a reputed organization should be more customer friendly.

                                    I complained in this platform also but didn't get any reply in my mail.

                                    I request your support very urnestly.

                                    Thank you.
                                    MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      A
                                      Akhil Rajasekharan
                                      Jul 14, 2021
                                      Report
                                      Copy

                                      Address: [email protected] ph. 9895769073

                                      I have booked a flight ticket of Air Asia through Make My Trip(Flier- Akhil Rajasekharan, PNR No.W3PUNZ, Date 30 Jun 21, Cochin-Delhi, Flt No. 15-792, Booking id NF[protected]) and cancelled as Air Asia rescheduled it by which I would not have caught the connected flight to the US. Air Asia already transferred the full refund to you on 30 Jun 21and the same is not credited to my Credit Card a/c by you. This is viewd as an embarrassment. Kindly do credit the amount at the earliest. Pl give me an early feedback
                                      Mr. Akhil Rajasekharan
                                      MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        M
                                        metro4656
                                        Jul 14, 2021
                                        Report
                                        Copy

                                        With reference to our MMT Booking ID IN1B[protected] as per your records refund was processed on 18th November 2020.As per our bank statement the same is not credited in our account and its almost 1 year now we haven't got the refund.
                                        MakeMyTrip India customer support has been notified about the posted complaint.
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        Write a comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit