[Resolved] Zoom Car — incorrect charges of rs.10000 and compromising customer safety

 
1 Review
Bengaluru, Karnataka, India
 Yezad Mistry on May 16, 2019
I had booked a creta on 1st may vide booking id jps6bmh0p. Got a call stating that the booked car has met with an accident and is unavailable, was offered an ecosport as a substitute which i willingly accepted. The car was driven for more than 85, 000 km. Drove the car barely for 5 to 8km and a stench of gas emanated in the cabin, within a few seconds there was smoke emanating from the bonnet. My entire family was travelling along and i was extremely terrified about everyones safety. I immediately parked the car aside and called the attendant at pick up point for help who did not respond appropriately. Rang up the call centre and spoke to 3 different people repeatedly explaining the issue. Finally got the car towed away after 3 hours of waiting on the street. Was told that after inspection of the car, refund will be processed in 5 days. However, am now being asked to pay around rs.10, 000 on the app. Not even once have you bothered to call and explain, have only followed up from my side for resolving the issue.

Am really surprised that an innovative young startup like you can treat customer safety so casually by deploying vehicles which are not roadworthy. Finally, after days of frustrated effort, i have put this out publicly. Hope this serves as an eye opener for people who rely on plug and play utility services like yours. Am not only feeling dejected at the treatment meted out as a customer but also concerned about the safety of other customers utilizing your services
Complaint marked as Resolved Jun 17, 2019

Complaint Status


[May 16, 2019] Zoom Car customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
Zoom Car Customer Care's response, May 17, 2019
Hello Yezad,

Greetings!

We are sorry for the trouble caused during your reservation. We did check the booking and see that the charges levied on booking were invalid, hence we have reversed the same.

Due to the inconvenience caused, we have processed a full refund and the same will be added to your booking within 24-48 hours with a 500 driving credit.

Regards,
Appachu
Zoomcar
Complaint comments  Add a Comment     Updated: Share0Tweet0

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    Your Rating (1 star is bad, 5 stars is good)
    code
    Customer satisfaction rating
    82%
    Complaints
    2419
    Pending
    141
    Resolved
    1944
    phone
    +91 80 6748 1200
    location
    #308, 1st to 3rd Floor, 100 Feet Main Road, Indiranagar, 1st Stage, Bangalore North, Karnataka, India - 560038
    Zoom Car - incorrect charges of rs.10000 and compromising customer safety