Zoom Car Customer Care
ZoomCar India Private Ltd.
Customer satisfaction rating: 72%
Submit a Complaint
385
COMPLAINTS

Zoom Car Customer Care

ZoomCar India Private Ltd.

TwitterFacebookLinkedInGoogle+
Address
#308, 1st to 3rd Floor, 100 Feet Main Road, Indiranagar, 1st Stage
Bangalore North
Bangalore District
Karnataka
India - 560038

Customer Care Phone Numbers and Contacts

Phone:
Phone:
up
233
down
108

Customer satisfaction rating
72%
Complaints
385
Pending
86
Resolved
255
Awesome
Awesome! This company provides an awesome customer support service, responds to our every notification, and resolves most of the user complaints.

Zoom Car related photos (86)

Zoom Car Complaints & Reviews

Sort by:

Zoomcar — fraudulent damage charges of rs 5000

 bshe on Sep 23, 2017
Booking ID JPS6TDPB5 at Trivandrum 17 Sept - 19 Sept

They have charged me a fraudulent damage fee of Rs 5000 without showing any proof that the damage occurred during my trip.

The attendant checked us out during drop off and certified that there was no damage to the car. He assured us that we would get the complete security deposit back. Due to this, we did not take any photos as the attendant had checked us out on the app and showed us the refund status of Rs 5000 on the app.

As soon as we left, the slimy attendant added a damage fee within 10min.
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — refunding

 Aishwarya Netha Myana on Sep 23, 2017
Sir, I am Aishwarya .I booked a car in your site and cancelled immediately after 30min.I noticed that half the amount I paid will be deduced and half will be refunded.
Sir, does immediate cancellation won't get full amount refunded, if not it's that right if u make it half amount??
Please consider this ...and I have done a new booking too..
Sir please consider this issue and hope u reply soon...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — extension of booking

 Adarsh Babu P on Sep 22, 2017
I have booked the zoom car for 10 hours duration from 8 AM to 6 PM. at around 3.45 PM i extended my booking for another 1 hour till 7 PM. That time I got extended time on zoom car app also and Rs. 204 also got deducted from my account instantly. Later while dropping off vehicle at 6.30 PM, got a call that my extended booking got reversed and i have to pay Rs. 470. but when i checked with the dropping representative they also showed the message that amount has been reversed due to technical problem not because of me. So i am ready to pay 204, for which i extended my booking for 1 hour not for zoom...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — jps6tvo8d > okkiyam thuraipakkam (tek towers) > ecosport

 NaniPrince1 on Sep 21, 2017
Billing and charges > billing

Hi attached is the invoice charged for my last booking. I have 2 queries

1. Booking was done using axis bank 20% offer. So a discount of 960 should be applicable and during payment the discount is reflected. But as soon as the payment is done there is an outstanding amount 960 reflected. I was told to pay it and will be refunded after the trip is completed. But refund of 960 is not initiated. Please explain.

2. There was a damage to the car since a pig ran under my car while i was on the way form tirupathi to chennai. And...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Car Dealers

Zoom Car — my driving license is rejected

 Raishul Alam on Sep 15, 2017
I uploaded my driving liscence in zoom car app. But later i saw it was rejected. The picture was clear and proper. Dl is havinng proper deatils. I already dropped 3 mail, but i am yet to get any reply from them regarding the rejection. I also asked them in email that how to get it approved.
But the 3 rd class, stupid, unprofessional customer service dint reply to my mail. They only call you when you dont make any payment.
Registered ph : 9474581891
Email : raishul12@gmail.com...
Complaint comments  Read comments Complaint category Cars, Parts & Vehicles

Zoomcar — illegal charges imposed and threatening to pay charges immediately

 sivaram_5005 on Sep 15, 2017
Horrible and terrible experience with ZOOM CARS!
Booking Id: JPS6TVGRE
Car: Ford Endeavour

We (team of 7 members) took a Ford Endeavour from Chandigarh Railway Station to Kasauli on 10th September 2017 at 8am.

Actually we booked for Mahindra XUV500 (7 Seater) from 8am to 8pm, 240 kms package. Amount was 4200 + 1500 (security deposit). We got a call at 6am from a representative informing that XUV500 is not available because of some mechanical issue. Hence they offered Mahindra Scorpio or Ford Endeavour. We chose Ford Endeavour.

Condition...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Car Rental

Zoom Car — wrong customer care number

 Chinmayee Iyenger on Sep 12, 2017
We tried contacting the customer care number but it only takes u to ivr recording. The stupid thing is they have a service only for complintimg the transaction. We tried contacting for 3 days. They reply to mail after a long wait. This is outrageous and silly. Im frustrated and want it to be seen immediately. It caused me to much mental stress. Writing them mail and calling them from 2/3 phone. For 3/4 days...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — additional payment charges

 techie321 on Sep 11, 2017
Please dont recommend anyone to zoomcar, they are the no 1 fraud website. This 8th sept, we booked a car and the cab had a breakdown due to clutch plate issue however later they came blaming us for the issue and have made us to pay additional 12k. We have been blocked from loggin in to website and phone no has been blocked barred into support portal. We never even got a replacement cab from them. They have taken their cab back but whatever the amount we paid for zoom is never returned to us....
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — deposit is not yet refunded

 nikhil_3197 on Sep 10, 2017
My booking id is jps6ta3la. It's already been more than 15 days. I got refund is paytm wallet. But once i clicked on return to bank it's neither in my wallet nor in the source account. You always reply the same like this". Hi nikhil malgundkar,  

For your booking jps6ta3la, we have processed a refund of inr 2000.0 to your source account on 24th august 2017 1:06 am. It should reflect in your account in upto 15 days. You may now check your refund details on the zoomcar app or website in the"my bookings"section. 

If you have any further queries related to refunds, you...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — falsely charged damage fine

 Nitin_T on Sep 9, 2017
Hi all,

I have had an awesome journey with zoomcar up until now, when i am charged a damage fine of inr 7, 000/- for no true reason.
I understand all kinds of fine and charges levied as (You can check my history that) i've been an avid user (Booking zoomcar in the past years, since it's onset in bangalore). I've even recommended and got my friends as customers to zoomcar through the app and also with word of mouth propaganda.

But, with this painful and unjust incident of being fined unreasonably and how i was spoken to by customer care with this booking i'm...
Complaint comments  Read comments [2]Complaint category Car Rental

Zoom Car — 500 zoom points for full tank returning

 Kishordav on Sep 9, 2017
Zoom booking number jps6tetq5.
I have alredy had an issue with this booking for overspeeding charge. Since the car doesnt go over 110km/h. Once the car went over 120km/h. Also they charged₹ 2500 without informing for overspeed. Also i got a offer message saying that if i return the car with full tank i can re imburse the fuel charge and 500z points.
I have returned the car with full tank. Bit i didnt get the 500 zoom points as zoom car promised. Please revert back asap.
Thanks...
Complaint comments  Read comments Complaint category Other

Zoom Car — damage charges

 Divakar Raju on Sep 8, 2017
I had booked a zoom car under booking id jps6teyy2. It is new ford ecosport. The tital kms driven was less than 2000 when i took the car and while travelling there was heavy rain in bangalore while using the vipers i noticed the windshield started to crack. Now i have been charged for this damage. Incase due to my driving if stone or any external damages due to drivers negligence is being charged makes sense.
Even after explaining the customer support about it they are adamant for me to pay.
Even a mechanic who saw says its not my fault and it will be replaced for free by ford. Even...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Car Rental

Zoom Car — unsettled final bill amount

 josh01in on Sep 8, 2017
This compliant with regards to my completed booking on 15th oct 2016 (Booking id # jps6v063v)

The final bill amount included damage charges, which i have contested and not accepted. The indicated damages are due to driven karnataka registration car during tn/karnataka cauvery dispute period ; resultant damages are caused by stone pelting done by locals en route to my destination.in fact i have shared my concern calling zoom car executive/ customer care, thou wild promises have been made but never resolved. Zoom car representatives choose to send some wild email threats from their...
Complaint comments  Read comments Complaint category Taxi

Zoom Car — zoom car charges for vehicle damage without any fault

 parag_svce@yahoo.com on Sep 6, 2017
I booked mahindra scoprio (Ka04ad7740) from 06:00 am 02/09/2017 to 10:00 pm 03/09/2017. My booking id is jps6tdyj8. I paid a total of 8200inr (400kms free). Which inspection i had inquired about the clutch being a bit hard but was told that normal for scorpios. After taking delivery of the car, we started to chikmagalur and 2nd. After travelling 280 kilometers the vechicle started showing signs of bad clutch. The clutch pedal will not raise off the floor. The hydraulics to the clutch stopped working. It looked like the master cylinder has gone out, which i comfirmed with local mechanic. This happenned...
Complaint comments  Read comments [2]Complaint category Car Rental

Zoom Car — refund issues

 er_sankalp on Sep 5, 2017
I have used their car rentals twice now in bangalore. 1st time it was okay. But both the time they handed over the car 1-2hrs late and they dont compensate you for the same. Though if you add 2 hours to your trip, they would charge you on it.

Also this time, they have not issued me refund on fuel. I have shared the credit card receipt and a (Travel day + 1) fuel receipt carrying their car number etc.
They have exchanged some 10 emails for the same, but have not issued my refund.

They gave me car with 30% fuel tank and i drove over 160km and gave back the car...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — disappointed with zoomcar services.

 Aayushbnsl on Sep 5, 2017
We have booked a swift from bangalore airport from 1st september 2:00am till 6th september 10:00am (Booking id: jps6te7tf). This is the first time we have made a car booking with zoom car and we have been facing trouble since the very first day.

At 2:00 am on 1st september, we were given a swift car with only one working speaker and the car offered to us was swift ldi model which we were not informed at the time of booking (There were no speaker at the rear seat). Firstly, the solution given to us from customer support was to get the speaker wiring repaired from local mechanic. We...
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — refund for payment made

 Ayush Mohanty on Sep 5, 2017
Hi,

Since i made a payment of rs. 5630 from my bank account and my booking was later cancelled by zoomcar, i wanted the amount to be refunded to my bank account to avoid unnecessary transaction fees for transferring the refunded money from paytm wallet to my bank account.

Paytm charged me rs.112.6 (I. E. 2% of 5630) as transaction charge. Why should i bear the charge for your convenience. Please do compensate me with rs.112.6 asap. This is unfair and inconvenient for the customer. Keep a note that from the next time you transfer the amount to the bank account.
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — refund not received and it's been long

 Soumojit Karar on Sep 3, 2017
I opted for a mercedes then i was declined as i was not 24 as per their policies, in their policy people have to be minimum 24 to drive luxury cars. Though i spoke to a person regarding my drivers license he did not inform me about that policy. Anyways i respected their decision and the person told me that the whole amount will be refunded to me. Its been about 20 days now and they are saying they have refunded the amount but i have not recieved anything. The amount which was supposed to be refunded was about ₹6950 which is not at all a small amount....
Complaint comments  Read comments Complaint category Car Rental

Zoom Car — refund amount not received

 Mufeez Valiulla on Sep 3, 2017
I booked a self drive car from zoom car on 12 august 2017. My booking was successfully completed. Car was returned in stipulated time and in the same condition as recieved. A caution money amouny of 5000 was taken during booking. Due to extra kms travelled by me an amount of inr468 was deducted from the same caution money and remaining inr4532 was to be refunded to my account. The company promises to refund the amount within 5-15 days of completion of booking. After completion of 15 days and waiting for the refund, i did not recieve the refund. I called up the customer care to know what is the issue...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Car Rental

Zoom Car — I have charged damage fee incorrectly

 Sibaditya Maiti on Sep 2, 2017
I have charged incorrectly by zoom car for damaged while the car was not damaged.

At the time of booking we shoot video and while shooting the video the person from zoom car drove. and the Picture clicked at the time of drop.

Please find the attached video shoot at the time of pickup and photos clicked at the time of submitting the car. Please help to get my incorrectly charged money back....
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Car Rental

Recently Discussed

19 hours 5 minutes ago
Zoom Car
refunding
1 days ago
Zoom Car
jps6tvo8d > okkiyam thuraipakkam (tek towers) > ecosport
1 days ago
Zoom Car
extension of booking
5 days ago
Zoomcar
illegal charges imposed and threatening to pay charges immediately
8 days ago
Zoom Car
my driving license is rejected

Featured Complaints

www.bdomains.com