[Resolved] Bharat Matrimony — assisted member service - not upto the mark - want refund back

 
3 Reviews
Bangalore, Bangalore District, Karnataka, India
 Vivek_Sha on Sep 16, 2017
Dear Team,

I joined the assisted service by paying 25000 they informed me they will send 3 profiles per week and follow up with them - No response till date.

My id :M4644919
Email: [email protected]

They havent kept up to their promises I have been polite an sent emails and have even chatted with them however no response on the phone number or their manager.

I have lost my patience - you cant say your client is not good If my profile is not good why did you guys call me back to back to join the service. Why did you guys promise that we will do something and end of the day I'm sitting and performing the search.

All I need is my money back or will have to take this as a legal case.

PFB some emails which were sent and no response

Hi team,

It's really bad on your team after taking 25000 from me I have to search profiles on my own.

How can I get my refund back pls ensure to revert or call me at the earliest.

On 11-Aug-2017 10:16 PM, Vivek Shankar wrote:
Hi Mary,

Tried reaching you on your number but wasn't able to connect. This week profiles were not good.

Have you received any leads, I'm very serious on my marriage looking at current profiles I'm worried If I'm loosing my money of 25000 which I paid.

In case its difficult to find profile for my id pls let me know I would like to cancel my membership and save my money.

Pls call me when you are free tomorrow.
Complaint marked as Resolved Sep 17, 2017
This is wrong they havent called or replied and marked as resolved, pls have this reopened

Complaint Status


[Sep 16, 2017] Bharat Matrimony customer support has been notified about the posted complaint.
Updated by Vivek_Sha, Sep 17, 2017
Its been more than a day no response and team is marking this as resolved without even responding, revert to my complaint before solving it
Updated by Vivek_Sha, Sep 19, 2017
Hi team,

Now they have come to me saying they are not going to refund, this was never mentioned in any terms and conditions. At the time of joining I was promised to avail the service but the service has breached not once or twice multiple times and they way the communicate is really wrong. Need help from team in getting my money back
Updated by Vivek_Sha, Sep 20, 2017
hi Team, its been more than 3 days now can some body respond pls.
Verified Support
Bharat Matrimony Customer Care's response, Sep 20, 2017
Dear User,

We regret for the inconvenience caused to you.

Regarding the discrepancies that you had faced with our services, we apologize once again for the unpleasant experience you had.

Our relationship manager will contact you to understand the issue better as it will aid us in introspection and improvements in our processes ultimately leading to customer delight. Please feel free to write to [email protected]

We apologize, once again for the unpleasant experience you had.

Regards,
Team Customer Care
Bharatmatrimony.com
Updated by Vivek_Sha, Oct 05, 2017
Team spoke to me couple of weeks back and are telling me that they cannot refund. However its been 2 weeks they said they will call on a monday and still no response.

Pls refund my money. @ Consumer forum kindly help.

Their terms and conditions says clearly that the termination can be done by customer or the relationship manager.

http://www.assistedmatrimony.com/terms.php

23. Termination
A. The AM membership may be terminated by AM/you without assigning any reasons by serving 7 days written notice on the other, all amount paid till date by you shall be forfeited.
B. Upon termination / suspension of AM membership, your right to use or access the AM website / AM service will cease immediately. All provisions of this terms and conditions that by their nature should survive termination shall survive termination, including, without limitation, disclaimers, and limitations of liability. Termination of your access to and use of the AM Services shall not relieve you of any obligations arising or accruing prior to such termination.
Updated by Vivek_Sha, Oct 05, 2017
How can you forefeit customer's amount without legally signing any document. In my case I havent signed any document on this the relationship manager as not provided service as per the agreed terms and their manager acknowledged the same and have not yet responded.

While joining the service they call you n number of times saying sir best service we will provide and things and till today I'm under loss and have paid 25000 rupees and going through their miserable time everyday.
Complaint comments  2 Comments     Updated: Share0Tweet0

Comments

My mother received a call from Oriya Matrimony (subset of Bharat Matrimony) asking her to renew subscription and also when my mother said we do not need to renew, then the caller started behaving indecently and started using foul language. I think it was totally uncalled for and a user cannot be forced to renew subscription.
Today 3200 rs was debited from my account without my consent.I dont want to renew the subscription and i need refund.I dono how the hell they renew my account without my consent.
MY id isE3608350

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    Your Rating (1 star is bad, 5 stars is good)
    code
    Customer satisfaction rating
    51%
    Complaints
    467
    Pending
    84
    Resolved
    216
    phone
    +91 81 4499 8877 (India)
    +44 20 3608 0267 (UK)
    +1 818 688 3593 (USA/Canada)
    location
    No:94, TVH Beliciaa Towers, 10th Floor, Tower 2, MRC Nagar, Mandaveli, Chennai, Tamil Nadu, India - 600028
    Bharat Matrimony - assisted member service - not upto the mark - want refund back