Online Medical Store Omsi — Regarding online purchase and refund of the product

 
23 Reviews
 thakurmedicos86 on Nov 2, 2015
I ordered some medicines from the website OMSI (online medical store ) operative from delhi 12-15 days before..on the tym of order the show tha availability of product i have paid a amount of 5500 at the time of ordere.after two days when i call back their conatct number the block me and after 2-3 days i made a call from other number and now they said that they are refunding my amount in 24 hours..but now the switch off the number given on their website.. and after on week have no reply or talk from them.it is fraud website they are selling the narcotic drugs illegally they dont have any lagal permission
Complaint comments  22 Comments     Updated: Share0Tweet0Share0

Comments

Hii Cheaters, (Online Medical Store India)(OMSI.In)

I think this word ( Cheaters) fits for your website a lot. You fraud you have cheated me. I have order my medicine (order no 2035518) on 11th march 2017 on urgent basis a d paid for them but still today 19th march I have not got them. I am calling u regularly after short intervals, your no is either unreachable or busy???? what rubbish?I think its my biggest fault to trust you a corrupt website whose work is only to cheat people. Not a single customer is happy with you. All reviews are negative,

I warn you either send my medicine Sunwalk Spf40 and Clingel as soon as possible or refund my money or else i will go to consumer forum . Its my last request and warning both,
omsi's reply, May 26, 2017
we apologize. Due to overflow of queries and orders, Our focus is on shipping most of the orders which we can. I see that refund has already been processed back in April and i hope this complaint is closed.
A Refund of amount Rs. 682.00 has been initiated on Payment ID 141099259
Your Refund ID is 3502600
yes its a fraud website. I received 2 strips short and they says i am laying.
Also they provided the drugs without prescription. Prescription is compulsory but they never asked me.
omsi's reply, May 26, 2017
I see that you issue was resolved. Since we had received prescription for your initial order, your other orders were processed on behalf of your first order.
Hi, just send them a dhamki email for filing criminal case of fraud. They refunded to me immediately.
omsi's reply, May 26, 2017
we apologize. Due to overflow of queries and orders, Our focus is on shipping most of the orders which we can. I see that your issue is already resolved.
I paid Rs 5672.50 into their bank account. My bank confirmed that the money was transferred to their account.
They did not send me the goods. Instead say that they did not receive the money.
They keep asking the same questions over and over again, Now they do not pick up the phone when I call

Pl advice me as to how to go ahead with filing a criminal case of fraud
omsi's reply, Jan 11, 2017
Dear Customer,

Kindly share your payment details or order details. We will look into the matter or if your payment has been received in our account, in that case we will surely refund the amount.
omsi's reply, May 26, 2017
Since we did not receive any reply, i think you realize that either your payment did not go through or returned to you. We hope your issue is resolved. If you still have any issue, we would be happy to assist you.
I had placed an orderrd and made the payment via online for a Body lotion on April 21 2016, after 4 days they sent me an email and mentioned that " stock is not available refund the money after 5 days" .. But till now i didnt get the refund or didnt get the product . i emailed them many times and tried to call several timed no one pick the call . Please help me to get money back . Where to lodge more complaint
omsi's reply, Jan 11, 2017
Dear Customer,

Sorry for the inconvenience caused.

Can you let us know your order id so that we can check into the matter and resolve the issue.
This onlinemedicalstore Delhi is fraud, scammer and bogus people.I ordered through PayUMoney for a supplement paying Rs.4174.Then omsi mailed me saying they have no stock and said they will get from other vendors 4 times the price or import it and i have to pay extra duty difference and all.I came to know this is a scam and I informed PayUMoney who were gateway for this payment and PayUMoney has been very helpful for me.onmsi said they will deduct 5% as cancellation but this was not cancellation.omsi dint send the product as they dint have it.Finally through PayUMoney I got refund under buyer protection policy.Please use PayUMoney, paytm gateways to make payment so that you are safe under buyers protection policy.These gateways help you out to get refund if any foulplay from merchants.omsi should be banned.
This onlinemedicalstore Delhi is fraud, scammer and bogus people.I ordered through PayUMoney for a supplement paying Rs.4174.Then omsi mailed me saying they have no stock and said they will get from other vendors 4 times the price or import it and i have to pay extra duty difference and all.I came to know this is a scam and I informed PayUMoney who were gateway for this payment and PayUMoney has been very helpful for me.onmsi said they will deduct 5% as cancellation but this was not cancellation.omsi dint send the product as they dint have it.Finally through PayUMoney I got refund under buyer protection policy.Please use PayUMoney, paytm gateways to make payment so that you are safe under buyers protection policy.These gateways help you out to get refund if any foulplay from merchants.omsi should be banned.
omsi's reply, May 26, 2017
Product which ordered had to be imported from Outside India and like every other website(which imports products), we gave you a disclaimer that it would take time to procure the product and if custom(government) department impose a custom charge, you will have to bear that. It is not our rule. It is decided by government. Though we have put this information on our website and we could order without reiterating these guidelines to you, we always tell this information again to customer so there is no miscommunication between customers and us. Since you did not want to proceed with the order, we refunded. Since you received the refund, i hope it resolved your query.
My order number: 936982 was placed and paid for, two weeks ago and I still do not have a status of this order. They do not answer phone calls or respond to emails!
omsi's reply, May 26, 2017
Your product was out of 500 gram weight and required extra shipping. Since you raised your concern on 15th November and we had refunded on 17th of November, i hope it resolved your issue. We apologise for any inconvenience.
My order number: 1783420 was placed and paid for, 10 days ago and I still do not have a status of this order. They do not answer phone calls, SMS or respond to emails!
omsi's reply, May 26, 2017
We apologize. Due to overflow of queries and orders, Our focus is on shipping most of the orders which we can and few queries are left unnoticed. We are increasing our team day by day to handle overflow of the queries. I see that your refund was already processed and i hope that resolved your issue. Sorry for any inconvenience.
I'm amazed to see such reviews. I have been ordering products from this website for long and never faced any problem. Looks like people like me never write reviews. but being a regular customer i'm obliged to write this. Hope OMSI gives me some good discount for this...:-p.
omsi's reply, May 26, 2017
We appreciate your review. We process over 1000 orders a day(Approx 30000 orders per month), yet nobody writes a good review about us. Only few complaints. complaints are not removed even after we resolve them. We know even best companies have complaints/bad reviews but we endeavour to resolve all of them and give 100% satisfaction.

And as a token of appreciation, you can get 10% discount on orders. Kindly send the screenshot of chat to avail that.
karan mosalpuri's reply, Jun 19, 2017
that's true... completely agree with you...
Hi i am satvik tiwari
order ID No-102469-145304079
please give tracking number
omsi's reply, May 26, 2017
i see that your packet was sent through fedex and i think you have already received it.
Fedex tracking number 786258031005
I had given ordered on 7 march and paid the full amount on 8th march. But did not received the product till now. even they are not picking the phone. They are fraud by births it seem to be.
omsi's reply, May 26, 2017
We apologize for any inconvenience. We had sent you an email for replacement of product due to unavailability. I see that you confirmed after writing this complaint and product was shipped and delivered to you. if you had replied earlier, this complaint was not necessary. Due to overflow of queries, at times few queries are missed since our focus is on shipping most of the orders in time. I hope now your issue is resolved. We apologize if you felt that way and we are definitely imrproving day by day as per customer's feedback.
Order ID 102469-145922287 I ordered 100 Nos Codein Sulphate Tabs with prescription for SOS (IBS Dysentry) on April 20 promising immediate delivery 2 days from ND to CHN at Rs 500/ extra. After daily reminder by mail they said only syrup available, I said OK but till now no response. Repeated emails no reponse. Please help ! Revathi
omsi's reply, May 26, 2017
We have over 3000 vendors and since company stopped manufacturing the product ordered by you, we tried searching all over india. All the products were expired and new stock was not available. Sorry that entire process took time. I just checked that your amount has been refunded and i hope it resolved your issue.
I have ordered 4 days back still I have not received any shipment details even after giving reminder mail i have already maid the payment, even you are not attending my call also my payment id is (7032554403).
hi... i am from navi mumbai... i read all negative reviews, even though i gave them an order to check their services. i ordered a medicine on 17th june 2017 in mid afternoon, they delivered on 19th june morning... it was a wonderful to see such a fast delivery... i m a happy customer... thank you.
I had ordered Triomune 30 tablets from Medlife.At the time of the order I was told that the tablets are in stock.The executive came and took my prescription. after 2 days I recd a message from medlife that the tablets are not in stock.I have been calling them again and again to atleast return my prescription so that I can purchase the tablets from a roadside medical store and each time I call them up they say that they are raising a complain but they do not do anything about it.I request the higher authorities to look into the matter or please cancel the licences of such irresponsible companies who only play around with peoples lives.I just spoke to an executive named Ayesha but she told me that there is no manager available.Just dont know what to do.Please help
To onlinemedicalstore.com,

I had given a order with full payment of Rs 199/- around 14 days back and still no response on their provided number 9753142260 and no response from their mail i.d -office@onlinemedicalstore.com .

I don't understand if you can't receive call than why you providing the contact number or mail i.d-
and taking order from the people. If its not possible than shut the business and do something else.

I really disappointed from your site and the mindset of your people in onlinemedicalstore.com

Merchant Reference Number : 145006832
Amount : 199.00
This was very helpful to me, I was in touch with them and was about to do the payment for my medicine. Thanks for this helpful review which saved my money from this fraudster...
I touch this website (on 06-09-2017, at 15:30) regarding order of some medicine, as per number mentioned on website,
I call
By- cellular method and also by whatsapp call (as they written over the website on given date I mentioned)
and I also I have whatsapp them my messages(I have screen shot and messages trails in my mobile)
But neither they revert me nor msg me regarding my order inquiry.

Thanks I did not ordered to this website.

I also say all people that before going to any online shopping company, please take a look of there working (specially if company is located in delhi and NCR region)

I have saved myself, HOPE ALL WILL BE SAVED FROM ANY DISAPPOINTMENTS

Good Bye OMSI.inurdo
I had placed order for almost 15 days back & have not received any response from you. Please return my money or else i will have to take legal action & i also keep ability to bring this matter over the television media.
So Please send reply to my mail and initiate the refund.
My order ID is 2577522 & have pain Rs 382.20/- for this order.

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    Your Rating (1 star is bad, 5 stars is good)
    code
    Online Medical Store Omsi - Regarding online purchase and refund of the product

    Contact Information

    Complaint categoryCategory: Pharmacy
    Add Company Information

    www.bdomains.com