Show menu
Close
FAQ FAQ Sign in Sign in
Close
ADVERTISEMENT

[Resolved]  Asian Paints — refund of advance paid 20k, work pending since feb-20 (7 months over)

Dear sir,

Date of incident - 22nd feb-2020
Advance paid rs.20, 000/- through cheque
Status - all works are pending since feb-20 (7 months over)
Resolution of complain : request full refund of rs.20, 000/-

Asian paint representative no.[protected],
Asian paint representative no.[protected],
(Suman sr. Officer-team leader of asian paint)

Saikat sengupta no.[protected] / [protected]
[protected]@gmail.com
- classic paints and ply emporium

I require painting work and water proofing for my flat. Therefore i have visited to asian paints website, and contacted to customer care and shared my requirement for water proofing and painting work.

Therefore, asian paint representative mr. Suvendu purkait alongwith associate partner visited to my site and he has proposed with quotation of rs.43, 500/- as final amount.

Therefore, on request of asian paint representative (Mr. Suvendu purkait) i have paid advance money rs.20, 000/- on 22/02/2020 to m/s classic paints and ply emporium (Associate partner of asian paints).

I have made complain to asian paint customer care[protected] to lookinto it on 10th july-2020. They have given me customer id no.18642682 instead of complain number. There is no response so far from asian paint.

This has done in mar-2020
At the beginning, asian paint representative has worked for 2 days only.
Day 1 - wall dismantling of old plaster for water proofing area.
Day 2 - applied 1st coat of water proofing chemicals on dismantled wall
Area.
Rubbish is still lying on the floor as on date in my flat which was dismantled of wall's older plaster.

Therefore, no body has contacted me so far to complete the work.
I have made several call to local asian paint representative and their customer care. But there is no solution and progress i have noticed due to that i have contacted you.

Thanking you,

Regards
Kailash
ADVERTISEMENT
Complaint marked as Resolved Oct 10, 2020
Dear Sir, please help. Asian Pant has not taken any steps. My problem status remain as it is. My money has blocked with Asian paints. I have lost my trust with Asian Paints company. I have not received any email, phone calls etc about my complaints. I am very disappointed with Asian Paints. Regards Kailash Singh 9830014439(m)

Complaint Status


[Sep 06, 2020] Asian Paints customer support has been notified about the posted complaint.
Updated by kailash217 Sep 05, 2020
I am unable to view my images and PDF files. Please guide
Verified Support
Asian Paints Customer Care's response Sep 10, 2020
Dear Kailash, we are extremely sorry for the inconvenience caused. We have escalated your concerns to the relevant team who will work towards addressing the same.
Updated by kailash217 Sep 10, 2020
Dear Sir,

Your response is very poor. I have written mail on 5th Sep-20, you are updating me on 10th Sep-20.
You have worked for 5 days to escalate the matter only.

Extremely sorry for inconvenience caused - Last 7 months I used to listen same works from your customer care team.
As per your mail communication it is not clear what escalation action you have taken to resolve my matter.

Please update exact what action you have taken for me.

Regards
Kailash Singh
Updated by kailash217 Oct 01, 2020
Dear Sir,

Still there is no communication received from your concern team. I am requesting to refund my money at the earliest. 8 months already over, now enter in 9 months. Can I resend PDF file again as mentioned above. Your local team is not paying my money at all.
please share your contact no. for better/faster communication.
In future I will never recommend to anybody to go with Asian paint company.

Regards
Kailash Singh
[protected](m)
Updated by kailash217 Oct 10, 2020
How my complain has marked as "Resolved".
This is another kind of activity without complaint consent, It has been marked as "Resolved"

This is not acceptable

Regards
Kailash
Verified Support
Asian Paints Customer Care's response Oct 11, 2020
Hi Kailash, we are checking with our internal team and get back to you with assistance.
Complaint comments  Add a Comment     Updated: ShareTweet

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    Customer satisfaction rating
    80%
    Complaints
    470
    Pending
    75
    Resolved
    350
    Asian Paints Phone
    +91 22 3981 8000
    Asian Paints Address
    Asian Paints House 6A, Shantinagar, Santacruz (E), Mumbai, Maharashtra, India - 400 055
    ADVERTISEMENT