ADVERTISEMENT

[Resolved]  Oyo Rooms — escalations and refund

I had booked a room with oyo at 3:00 pm on 8th nov 2018. And at 3:02 pm decided to cancel the room because of alterations in my plan. My refund payment is pending even after escalation mangers promise of refunding full amount. They cut the phone after promising to call back with a solution but they never do this had happened 5 times. The escalation manager promised full refund into my payment method. But did not receive anything
Was this information helpful?
No (20)
Yes (33)
Dec 19, 2018
Complaint marked as Resolved 
OYO Rooms customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
Nov 17, 2018
OYO Rooms Customer Care's response
Dear Guest,

We are extremely sorry to know about the trouble and sincerely apologise for the inconvenience caused. Rest assured, we'll investigate and solve the issue leading to this. Please share your booking ID and we'll look into the matter for you. Appreciate your patience and understanding in this regard.

Regards
Team OYO
Dec 26, 2018
Updated by sv95
My issue was resolved thank you consumer complaint forum for making this happen.
Verified Support
Dec 20, 2021
OYO Rooms Customer Care's response
Hello,

We believe our team has already connected with you with a resolution and has done the needful. Do let us know for further assistance.

Thanks & Regards
TEAM OYO
Complaint comments 
Share
Tweet

Comments

Dear Team,

As per our telecon. We had with your concern executive and manager.

Actually we had a booking with OYO Hotel Bevvan Resort other than the hotel we are staying now i.e. Silver Plam.. Please check the details at your end regarding why we had changed our priority location because of OYO we wasted our time from 1500Hrs to 1800Hrs and had moved around along with our luggage and baggage.

As there was a rate issue with that resort and OYO Your representative had arranged an alternative hotel as per your wish.

Here the rate was confirmed by your representative along with complementary breakfast.. Attached the voice clip for your reference.

Now at during the our stay. The OYO hotel management is saying that complementary breakfast is not included by the OYO executive while booking. So we need to pay for the same.

Today during the telecon. Your management is saying that you need to check the email regarding details and donot believe in voice call. But during the travel on a leisure trip we should check the email for your faulty and false voice confirmations.

We shall pay the charges for breakfast surely. If you confirm that any commitment over phone by OYO is not ACCEPTABLE AND COMMITTED.

Booking details attached for your reference.

Previously bookings details: UGSY0685

Present booking details: EATO5406

First n last complaint

My booking confirmation at hotel Taj residency Mangalore was dinied coz hotel had left d Oyo from past 5 month..after calling to the customer care, he made me to hold on for 15 minutes nearly n was trying to shift to some other property, after taking long time he told me that he will confirm with the other hotel before giving me a confirmation ..n dropped the Call .I was waiting for another 25 min outside the same hotel with that heavy rain outside but not even a single response from the care ...
I was a not a new customer but this is what I got from Oyo care . And than I had to check in in the same hotel by paying separate bill .later I cancelled oyo n aproched for refund ... if this things happens in such emmergency situation customer will feel bad n will not re think of going back ... So this has been resolved...
First n last complaint

My booking confirmation at hotel Taj residency Mangalore was dinied coz hotel had left d Oyo from past 5 month..after calling to the customer care, he made me to hold on for 15 minutes nearly n was trying to shift to some other property, after taking long time he told me that he will confirm with the other hotel before giving me a confirmation ..n dropped the Call .I was waiting for another 25 min outside the same hotel with that heavy rain outside but not even a single response from the care ...
I was a not a new customer but this is what I got from Oyo care . And than I had to check in in the same hotel by paying separate bill .later I cancelled oyo n aproched for refund ... if this things happens in such emmergency situation customer will feel bad n will not re think of going back ... So this has been resolved...
ADVERTISEMENT
had booked a room with oyo at between 5: 00 pm to 6 p.m on 28 sept 2020. And may be after 20 min i decided to cancel the room because of alterations in my plan. My refund payment is pending even after escalation mangers promise of refunding full amount. They cut the phone after promising to call back with a solution but they never do this had happened 5 times. The escalation manager promised full refund into my payment method. But did not receive anything. Please sir help me to refund my money.

OYO Rooms Customer Care's response, Sep 30, 2020
Verified Support
Hi, thank you for sharing the needful details.We will resolve the issue at the earliest. ~Joy
OYO Rooms Customer Care's response, Sep 30, 2020
Verified Support
We believe our concern team contacted and communicated the needful. We assure you such instances will not be repeated in the near future. If, you need any further assistance please let us know.~Joy
I had booked a room with oyo at between 5 pm To 6pm on 28 september 2020. And after 20 minutes 1 decided to cancel the room because of alterations in my plan. My refund payment is pending even after escalation mangers promise of refunding full amount. They cut the phone after promising to call back with a solution but they never do this had happened 5 times. The escalation manager promised full refund into my payment method. But did not receive anything please help me sir

Oyo Rooms - money deducted but booking not provided, neither was a full refund provided

Id:-NKQK4256
Jatin Singh Tikarya's reply, Oct 14, 2020
Id:-NKQF4256
OYO Rooms Customer Care's response, Oct 14, 2020
Verified Support
Dear Guest,

Thanks for letting us know your concern regarding the refund. Rest assured, we'll get this checked and connect with you soon.

Regards,
Team OYO
OYO Rooms Customer Care's response, Oct 14, 2020
Verified Support
Dear Guest,

Our concerned team tried calling, but couldn't connect with you. Please share a feasible time or an alternate number for the same.

Regards,
Team OYO
OYO Rooms Customer Care's response, Oct 14, 2020
Verified Support
Dear Guest,

Our concerned team tried calling, but couldn't connect with you. So we have share the resolution on email, hope you acknowledge the same. We assure you a hassle free stay experience in the future. Please let us know if you need any further assistance.

Regards,
Team OYO
Oyo Rooms - money deducted some technical issue but booking not provided, neither was a full refund provided

Id:-NKQF4256
I have booked a hotel and made online payment but hotel denied for online acceptance and we have to cancel the booking but my refund not credited.
Booking id- MKMY1381
Did not get my money back

I need refund, because I didn't get room booked confirmation from OYO hotel or OYO rooms side.
Hotel which I was booking: Halcony Hillside Apollo
Booking ID: JSEH3534
Amount Deducted from my bank to OYO rooms: Rs. 3, 257
I didn't get room at above mentioned hotel when I was spoken that hotel person.
Please refund that amount which I have paid for that hotel to your account

I booked oyo on 12 august.I have done online payment and it is successful in phonePe, but in oyo app is failed the transaction, my money is deducted from my account, the phonePe customer support also saying that the transaction is successful to merchant, they are saying that please contact to merchant.So please refund my money to my bank account.Oyo Booking I’d:FKAJ9928

Dear OYO TEAM

This is with regard to my booking made at OYO Townhouse 013 New Friends Colony on 2nd of sepetember 2021... i was told over phone by miss naina, that she is confirming a room on the 3rd floor which is a spacious room with a good balcony space and a LIFT ..so in good faith in your name, i made an online payment from my paytm upi account..

However when i went to the hotel, a room on the 3rd floor was not available. only a closed room on ground floor was available, which was not to my liking, as i had specifically mentioned i wanted a room on height with open balcony space, which WAS PROMISED to me while BOOKING... Though after waiting for 2 hours and contacting your oyo team on customer care numbers with all efforts in vain, the hotel staff told me one room got vacated on the 3rd floor but there is no balcony and the lift is NOT working currently... As i have knee issues, i could not climb stairs... hence i did not check in the hotel... and asked them for a refund..

The hospital staff told me they cannot refund the money, i will have to contact customer care, or cancel my booking in the oyo app.. so i did as they suggested... when i cancelled my booking over phone and in app, they said, the amount would be refunded in 7 to 14 days...

Now its almost 20 days, but i have not received my refund till now

I even contacted your customer care number again and they made me wait for 40 minute over the phone saying that they are processsing my refund.. but at the end of 40 minutes, they disconnected the call and nothing happened.. the next time i called, someone else picked up the phone ... and kept tranferring the call with all efforts in vain...

i am feeling extremely harrassed...so many hours of my precious productive time is wasted, so is my mental peace, wasted expenditure n travel to and forth as well... i had chosen you over so many hotels in delhi... however i am extremely dissappointed with your hospitality... should i never choose oyo again??? i had cancelled my booking due to deficiencies in your promises and non availability of services in your hotel, which were promised...

I had specifically mentioned that I do not want a ground floor, and only the highest floor while booking and if only ground floor is there then I do not want to make the booking.. but I was assured that 3rd floor with balcony and lift is there... but that was not the case when I reached ...

i wrote a letter to the hotel staff as well, they also wrote and requested for refund, and i have and am attaching copy of the same for your reference...

Requesting you to please consider the matter at the earliest, and process my refund.. my booking ID was AX6Z2239...

Looking forward to hearing from you soon..

Please do the needful at the earliest..

Thanking you
Yours sincerely
Ridhi Arya

Ridhi Arya's reply, Sep 21, 2021
The amount was rs 1492
From: Gurpreet Singh
Date: Sun, 5 Dec, 2021, 7:13 pm
Subject: Complaint for inconvenience and bad experience
To:, ,

Hi Ritesh,

Yesterday I booked 2 rooms for 4 people and at time of check in we requested the receptionist to allow my 5th guest for 2 hours as his train was late and we asked him to provide 2 hours he will not stay after 10PM so he simply denies, also told us to ask your guest to wait outside as they will not allow my guest to enter my room which I booked.

We also suggest him to add one person in app and modify our booking but he told me that you already paid the amount via online hence we can't do anything. Futher after 30 mins of arguments, he told me to give 500 bucks to provide the entry of my guest in the room.

I want to know if I booked 2 rooms and unfortunately my guest told me that his train is late so i think nobody in India told their guest to do their own booking.

2nd complaint

At early in the morning 4.30 AM when I go to washroom so I can't find any soap in washroom and also there is no water in the tap so at that time i was searching for the water because without water I can't came outside the washroom. Then I found small amount of water there in a bucket and i used that water. Then at early in the morning without washing my hand I go to reception for the soap.

I paid 1900 bucks for this type of services???

This is horrible experience

Then at 9.30AM, hotel management knocked our rooms and ask for check out . I want to know I paid the amount till 11 AM then why the management distrub our sleep at 9.30AM.

I need a solution for this as for me this booking is totally worthless and waste of money, also the embarrassment which I faced infront of my guests.

Regards,
Gurpreet Singh

OYO Rooms Customer Care's response, Dec 17, 2021
Verified Support
Hello Gurpreet, we are really concerned about your experience. OYO Hotels & Homes aims to provide the best hotel experience to all its users. We have raised your concern to our team and they will connect with you at the earliest to assist you further. ~SP
Prashant
Booking ID K8585027
Google pay amount pay
149/-
Please Refund my Bank account REFUND
OYO Rooms Customer Care's response, Dec 18, 2021
Verified Support
Hi, we would want the absolute best experience for our guests. We will quickly check the details and help you with an update. Request you to allow us some time while our team gets back to you.

Team OYO
OYO Rooms Customer Care's response, Dec 20, 2021
Verified Support
Hi Prashant, as checked we have initiated your refund for booking id ESB60200. The same will be reflected in your account within 7-14 working days. We appreciate your patience.

Team OYO
I booked a hotel with the help of Oyo booking I'd is DB3N1059. When I reached at hotel they said your booking is not here, and I checked at Oyo app it's showing checkout. I want to now it's possible anyone can come and check-in on others booking and checkout who will be responsible for any criminal incident. It's not a matter of room or stay it's serious issue that i am facing. I request to OYO kindly contact me AS SOON AS POSSIBLE.
Confirmation Number is QF6Y1195

Hi I have booked a Hotel from OYO yesterday i.e. 4th Aug.
I have done the part payment of Rs. 813 and got the message from OYO that your booking is confirmed.

Upon my arrival, hotel denied my booking stating that i they have not got any confirmation from OYO and they don't have any tie up with OYO. This is an harassment.
Please issue a refund otherwise i need to lodge an official complaint to the consumer court.

Regards
Confirmation Number is QF6Y1195
Property Name - Capital O 80951 Radisson Suite
Date - 4th Aug, 2022

I have booked a hotel through OYO Rooms yesterday in Mumbai and made a part payment of Rs. 813, i have also got the confirmation that Hotel booking is done.

Upon arrival at the hotel they denied my booking stating that they don't have any tie up OYO Rooms.
Please issue a refund of my money otherwise i will have to book an official complaint at the consumer court for cheating the customer.
Hi OYO Team,
One week i had stayed in Oyo Townhouse 242 Sarjapur Road, I had some compliant for this Hotel as Below :-
1. TEA and Coffee and Milk powder, Kettle Not Provided in Room .
2. Room not cleaned Properly. And They are not changing the cloth.
3. In Morning, Complimentary food not Good and They are providing Two Varieties alternate days, only provided Allu Parota ( 1 piece ) 1 St day and Puri ( 3 Piece ) 2 nd day Like that . They are continuing upto one Week. And South Indian food Not Available.
4. Cost of Food is Too High...

I want ask some questions:-
1.What is the meaning of Complimentary food.
2. What is the meaning of Room cleaning.
3.Next Time, Surely i not come this Hotel.

Note :: This is First and Last compliant from My side

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    OYO Rooms
    customer care contact
    Customer satisfaction rating Customer satisfaction rating is a complex algorithm that helps our users determine how good a company is at responding and resolving complaints by granting from 1 to 5 stars for each complaint and then ultimately combining them all for an overall score.
    Read more
    76%
    Complaints
    5580
    Pending
    712
    Resolved
    4056
    OYO Rooms Phone
    +91 93 1393 1393
    OYO Rooms Address
    325, Spaze I Park, Tower B, Sohna Road, Gurgaon, NA, India - 122002
    View all OYO Rooms contact information
    ADVERTISEMENT