PhonePe Customer Care
PhonePe
Customer satisfaction rating: 8%
Submit a Complaint
1046
COMPLAINTS

PhonePe Customer Care

PhonePe

TwitterFacebookLinkedInYoutube
Address
A 25, Mohan Cooperative Industrial Area, South Delhi
New Delhi
New Delhi District
Delhi
India - 110044

Customer Care Phone Numbers and Contacts

Phone:
Phone:
up
674
down
159

Additional info

Bangalore
Site No – 9 Industrial Layout, Koramangala 3rd Block, 80 ft Road, Bangalore - 560034


Customer satisfaction rating
8%
Complaints
1046
Pending
0
Resolved
83
Bad
Bad news - Even though we've managed to contact the company, they're quite slow at resolving complaints.

PhonePe Complaints & Reviews

Sort by:

Phonepe — request for refund

 Gunu27122019 on Apr 25, 2019
Dear Sir,
I had made one online transaction of an Amount 5000/- through Phone Pe on 08 Apr 2019 through MY SBI acct No [protected]. The amount was deducted from my account and was not credited to the sender(Receiving end). I have complain the same in bank also but they had given acct statement where it was showing that the same amount was deducted from my acct.

Request to credit the same amount to my acct mentioned above

Name-Ranjan Kumar Singh
Date of Transaction- 08 Apr 2019
Time of Transaction - 1755hr
My Acct No -[protected]
Transaction...
Complaint comments  Read comments Complaint category Banks

Phonepe — unable to complete kyc for withdrawing wallet balance

 Ashini Penta on Apr 25, 2019
I want to withdraw the wallet balance, but its asking to complete KYC.On clicking on Continue, I am receiving a message showing "Sorry, KYC services are temporariy unavailable. Please refer to the KYC FAQ page for more details. If you are unable to withdraw your wallet balance, please refer to the wallet FAQ page" but I am unable to withdraw the amount...
Complaint comments  Read comments Complaint category Banks

Phonepe — amount deducted from bank but phone pay says it was a failure

 Deepu Singh Dagar on Apr 24, 2019
I have done a transaction of 1000 rs on Phone pay. Amount was deducted from my bank a/c but phone pay rejects that it was not received to them. After continous ticket raised to them but there is no. Response from phone pay.
They themselves closes the issue without our concern.
Transaction ID phone pay
HDF2F31C9B300F0477CAD2162592D681572

Regards
Deepu singh dagar.
[email protected]
Complaint comments  Read comments Complaint category Banks

Phonepe — phonepe trx refund [Resolved]

 kb. shanmugapriya on Apr 24, 2019
Cash have debited from my account its not reached to you means its not my problem its u have to ask for phone pee y KFC collected the cash in hand i have paid two times IN HAND AND THROUGH PHONE PEE STILL UR ORGANIZATION REFUNDED MY MONEY

Phone pee
am facing lots of issue in phone pee, refund my amount by today or i will file the case in court against the phonepee & also this kind of private apps are cheating public debited the money but still u not refunded to me.....
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Food

Phonepe — your responsibility to provide a invoice copy regarding b.s.n.l bill payment to my registered email.

 prosenjit16.roy on Apr 24, 2019
Dear sir,
I am a subscriber of Phone-pay. My name is Prosenjit Roy and my Phone pay account no is [protected]. This Txn. ID no is: N1904231639413678146447 and quarry Reference No[protected]
Yesterday I have paid my bsnl broad-band bill. when I click my order and check my order status of bill payment. I am sorry to say that I can try many times for download invoice but I can't receive invoice. Even I can't get any BBPS Reference no. Why Sir?

Today I am calling customer care and I share about my problem Mss.Shikha who's designation is escalation. He replied me sorry...
Complaint comments  Read comments Complaint category Business & Finances

Phonepe — for wrong transfer

 rajanks1994 on Apr 23, 2019
Dear sir, i had a transaction on 15/04/2019.in which i had filled the ifsc code and name was correct but the account was filled incorrectly, my transaction was successful. But how can it be that the ifsc code belongs to branch maharajganj dist siwan state bihar and the money is deposited in bank i gujrat. Phonepe deposited money without any checks details in another bank account. And when i gave this information, i did not any support from phonepe, phonepe said we can not do anything. But the money should be deposited in the same account which is the ifsc code of the bank. Please sir help me. Transaction...
Complaint comments  Read comments [2]Complaint category Other

Phonepe — money not credit in receiver's account

 nrjchoudhary12 on Apr 23, 2019
Utr no. [protected]
Amount 20000 not credit in reciever's account
Pls help... If not credited in reciever's account pls return to my account...
On 21 apr 2019 at 02.23 pm i neeraj choudhary transfer the rs20000/- through phone pay app from sbi account no. Ending...8210..in phone pay status shows the transaction successful... But money not c
Redited in reciever's account...
Complaint comments  Read comments [4]Complaint category Banks

Phonepe — phonepe kyc issue

 Vanisha Singh on Apr 22, 2019
I have my money stuck in the phonepe wallet. I can't use or withdraw or send it to another person because it says kyc is not complete. Then why did they allow to top up the wallet in the first place? If it cannot be used without kyc, then it shouldn't be loaded too. Also, i can do a one-time withdrawal and then will never be able to use the wallet again....
Complaint comments  Read comments [6]Complaint category Other

Phonepe — amount not credited in my account apart of being showing successfully credited to my bank account

 mohan jagadeesh on Apr 22, 2019
Utr no:[protected]
Transcation id: p1904221746246633568584

Amount not credited in my account apart of being showing successfully credited in payment page, while seeing in balance check i did see that amount is not credited in my account number ending with 5514.
The payment is of rs 2953/-

Can you please refund my account, i havent faced anything like this before....
Complaint comments  Read comments [5]Complaint category Banks

Phonepe — refund amount not credit to my bank account

 rabiya bano on Apr 22, 2019
I booked ticket on 6th april 2019 but ticket wasn't booked and amount deducted. I complaint several times but they're extending the dates and giving fake commitment neither resolved nor gave proper guidance. I m really frusted by these customers care executives. I am sending the details of issue with booking of rs.885.49 and their reply-

Thank you for contacting phonepe!

Regarding your recent query, ticket no: 51201953, we acknowledge your concern and we would like to inform you that your transaction of inr 885.49 with transaction id: p1904061104173120855511 is success.
Complaint comments  Read comments [4]Complaint category Railways

Phonepe — amount not refunded into my account

 MUDITSR on Apr 21, 2019
Its been more than 15 days i have not received by refunded amount from irctc into my sbi account. My amount got deducted during ticket booking however ticket was not booked.
As per irctc mail, refund has already been initiated but its not credited into my account. Could you please check and take action asap.

Phone pe transaction id :p1904111603054616450538 rs 2300
P1904111743388937463310 rs 2300
P1904112138191103348449 rs 1250

Its still pending with phonepe. I have called multiple times but no action. Sbi also recommended to check with phonepe....
Complaint comments  Read comments Complaint category Banks

Phonepe — money transaction issue with phonepe

 Mohan Murali Gavva on Apr 21, 2019
I have send 1000rs on 02/01/2019 to a friend by phonepe and transaction got successful and recevier also shows transaction gets successful but recevier didn't get the money and also I don't get money back.i tried to contact phonepe customer care they says contact your bank and the bank says this is the third part app we can't help you about it.what should I do now. I don't know how will do it but I want that money was send to the receiver.this is my contact number is [protected].transaction details was Transaction Id was P1901021754361066556605.utr code was[protected]...
Complaint comments  Read comments Complaint category Other

Phonepe — cheating on mobile recharge of 251/-

 kripa shankar jha on Apr 21, 2019
Hi
I used phone pae app to recharge my jio number of 251/- pack, rs 22 /- already i got in phone pae walet, on recharge transaction failed, they deducted 229/- from my bob account having transaction i'd: t1904111100266684100264 on 11th april. On continuous contact with phone pae support they regularly use to say same crying # reason that it takes 7 days to refund your money get refunded by 20 april. But till now i didn't got money back want my money back why you were cheating.. If not i make ensure there will no more phone pae app....
Complaint comments  Read comments Complaint category Business & Finances

Phonepe — fraud transaction amount on mobile recharge of 251/-

 kripa shankar jha on Apr 21, 2019
Hi
I used phone pae app to recharge my hip number of 251/- pack, rs 22 /- already i got in phone pae waalet, on recharge transaction failed number recharged they deducted 229/- from my bob account having transaction i'd: t1904111100266684100264 on 11th april.
On continuous contact with phone pae support they regularly use to say same crying # reason that it takes 7 days to refund your money get refunded by 20 april. I want my money back why you were cheating.. If not i make ensure there will no more phone pae app....
Complaint comments  Read comments Complaint category Business & Finances

Phonepe — for payment of msedcl

 Prasad Sardeshmukh on Apr 20, 2019
I have made payyment of mseecdl electricty bill on 19-jan 2019. Amount of 580 rs debited from my bank account. However in bill of mar19.. This is came as pending. As its 60 day old trans unable to raise complaint in phone pay. Emectricty ppl teling reveral happened. But nothing in bank account or phone pay as reversal. Screenshot attched for quick refn...
Complaint comments  Read comments Complaint category Utility Services

Phonepe — booked train ticket from irctc but amount was deducted from my phonepe wallet but ticket not booked.

 venkateshm80207 on Apr 19, 2019
Hi team,

I was booked train ticket from irctc and payment section i have choosen phonepe wallet, but amount was deducted from my phonepe wallet but ticket not confirmed. Please refund my money as soon as possible. Phonepe account phone number is [protected].

Transaction details are as follows
Id :c1904191309510208492938
Amount : rs.510 /-
Utr :[protected]...
Complaint comments  Read comments Complaint category Banks

Phonepe — phonepe successful transaction but amount not received by account

 snehaldhawanpatil on Apr 19, 2019
I have send 123 rs to my friend from phonepe app and transaction is successful but after few minutes 123 rs are debited from my account and not credited to my friend account. And also does not seen in her transaction history. I have submit my complaint in phonepe app support team but they are not solve my problem.
Phonepe transaction id - p1904151024141528572033
And ticket number - #51888038...
Complaint comments  Read comments Complaint category Banks

Phonepe — amount 4500 debited but not credited to receiver's account.

 Kumarakj1795 on Apr 18, 2019
Dear Sir/Madam,

I, Aakash kumar made a transaction of Rs 4500 through phone pe UPI from my SBI account (A/c.:- [protected]) to my BOB account (A/c no. :- [protected]) on 11.04.2019. Amount debited from SBI account but not credited to BOB account. Transaction was showing pending on 11.04.2019 and showed successful on 13.04.2019 with UTR number[protected] . But still amount not credited to receiver's BOB account. I logged complaint on phone pe ticket no.[protected] and talked to phone pe support team didn't not get any positive response, 7 days have already passed but i didn't...
Complaint comments  Read comments Complaint category Banks

Phonepe — phonepe debited wallet money to not credited to another bank account please help me

 Vijaykumar Gadeela on Apr 18, 2019
Hi sir iam gadeela vijay kumar iam account bank of baroda kamareddy account number [protected] iam amount sent to phone pe amount 25000 rs sent account same bank of baroda kamareddy [protected] account but not credit amount plz amount credit receiver transaction id no
P1904101820524992534432.

Tq sir
Gadeela vijay kumar
[protected]...
Complaint comments  Read comments Complaint category Banks

Phonepe — amount not credited to the receiver's account.

 Deepu Duhan on Apr 18, 2019
This is refrancce to fund transaction id p1903241158077431846810 with utr no[[protected]] dt 24.03.2019 of rs 3000 still which is not credited in the receivers account nor refund to my account, isfc ; sbin0010605, state bank of india, manimajra, chandigarh for this matter i had made a corrspondance to phone pe [email protected] but till to date not refunded & i apporoched by banker they are saying that amount stands debited from my account, but not received in the receivers account.

Now the govt saying cashless transaction is help to the people but this type cashless transaction we...
Complaint comments  Read comments Complaint category Banks

Recently Discussed

(5 minutes ago)
Tata Motors
features missing in my new tata nexon
(10 minutes ago)
Icici Bank
loan insurance
(15 minutes ago)
Icici Bank
amount deduction dp chgs till mar-2019
(15 minutes ago)
Pune Traffic Police
I've been wrongly challaned for dangerous driving.
(17 minutes ago)
Icici Bank
icici bank demat account charges deducted from my account

Featured Complaints