Show menu
Close
FAQ FAQ Categories Categories Sign in Sign in
Close
ADVERTISEMENT

[Resolved]  Tikona — mental torturing by advocates of tikona digital networks

Used Tikona services for 6 months in Bangalore

BAN –[protected] & Service ID – [protected]

During the 6 months services, many days the internet services were not working or working in the speed as per my plan. Hence decided to terminate the connection and told them to cancel the connection on September 04 and also mailed to customer care regarding the termination.

But customer care guys insisted me to hold the connection for UNKNOWN REASONS!

Post the 6 months period, I have used the connection for a month and I have duely paid for it. Post that period I haven't used my connection for a single day as I have opted for ACT services.

Now Tikona team is torturing me to pay Rs.1479 which includes Rs.700 as late payment charges.

Now Tikona employed advocate Neha sharma[protected] from Delhi Civil Court has called me and giving me mental torture to pay Rs.1479 or face the case in Delhi court . I have tried to explain her that I have proofs regarding my request to cancellation and requested her to verify whether I have used the internet in the foresaid one month period for which I have been charged for.

But she was arrogantly refused to listen to my concerns, and asked me to come to Delhi Civil court along with advocate to face the case.

As I am living in Bangalore, she is threatening me with legal consequences to be faced at Delhi. Being a consumer she is thinking I cannot raise my voice. All I am trying to say, consumer concerns and not being analysed here. How will I go to Delhi to explain Rs.800 has been charged for an unused period? How to explain Rs.700 has been charged as late payment inappropriately??

Can they say I have used the connection for a single day and haven't paid for it????? IF SO I AM READY TO PAY. For being honest and disconnecting the connection in time, these people are threatening me!!
Was this information helpful?
Yes (0)
Apr 26, 2018
Complaint marked as Resolved 
Mar 21, 2018

Complaint Status

Tikona Digital Networks customer support has been notified about the posted complaint.
Mar 20, 2018
Updated by hrajesh4u
Tikona lawyers causing mental torture to me. They should not portray an honest income taxpayer as a wilful defaulter. You can check my CIBIL report to learn I have closed my education loans and home loans in time and paid credit card dues in time. The only reason I don't want to pay Rs.800 bill + Rs.700 late payment charges is that I have already cancelled the connection and haven't used the connection beyond for a single day of subscription. And only your call center executives insisted me not to cancel the connection and kept it open for 5 more months. And now you are blaming me? and threatening me to come to Delhi with an advocate to face the case for Rs. 800? Is this your tactics to make all the customers pay beyond what they have accounted for? I had some faith on using Tikona after shifting my current house. Now they have lost all the respect. I Request all the customers to learn from my experience.
Verified Support
Mar 22, 2018
Tikona Digital Networks Customer Care's response
Dear Subscriber,

Greetings from Tikona,

We have checked and found your account is terminated as per your request.

As full and final is concluded, we request you to make payment of Rs 1, 361.77/- at the earliest.

For any further issues/queries, you can contact us on[protected] or you can reach us at forum.tikona.in

Regards,
Tikona Care.
Mar 22, 2018
Updated by hrajesh4u
Dear Provider,

1.Please check the records whether I have used the connection even for a single day post my request for termination.
2.Call center executives only haven't honoured my cancellation request and they asked me to hold the connection for some more time. Also they gave some offers to continue the connection. But since I have already paid for ACT I was not ready to use the connection.
3.Even though I have subscribed for 6 months, more than 20 days over the 6 months period the internet was not working and submitted the complaints regarding the same. In fact you need to pay back that amount to me.
4.Without analysing the fact, you should nt imposed charge + late payment on my account. Please verify the truth before replying.
5. I am living in a society where still many people are using Tikona. Please dont spoil your image by using this cheap tantrums to collect the money. Also i have seen some neighbours who used the connection and terminated the connection. But being honest, I never did such cheap tactics. Check whether I have used even for a single day after raising the termination request with call center agent.

Waiting for your confirmation on my proofs.

Thanks and Regards
Rajesh Hariharan
Verified Support
Mar 23, 2018
Tikona Digital Networks Customer Care's response
Dear Subscriber,

Greetings from Tikona.

We have checked and found that your account has been terminated as per your request

Mentioned below are the Full and Final Settlement details for your Account.

Amount Payable : Rs.1, 379.77/-

Monthly bill charges will be applicable only till the next bill cycle date based on your last usage date or disconnection request date whichever is later.

As checked your disconnection request found on 13-Sep-17 and you have used the services till 4-Sep-17 hence last bills (15-Aug-17 to 14-Sep-17) of Rs.1, 379.77/- is payable for your account.

For any further issues/queries, please contact us on our Customercare number[protected].

Regards,
Tikona Care.
Complaint comments  Add a CommentShareTweet

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    Tikona Digital Networks
    Customer Care Service
    Customer satisfaction rating
    62%
    Complaints
    5431
    Pending
    1602
    Resolved
    2865
    Tikona Digital Networks Phone
    +91 22 6119 1700 [Non Technical Queries]
    +91 22 4062 9629 [Tech Support]
    Tikona Digital Networks Address
    'Corpora', Office 3A, 3rd Floor, LBS Marg, Bhandup (West), Mumbai, Maharashtra, India - 400078
    View Full Information
    ADVERTISEMENT