Show menu
Close
FAQ FAQ Categories Categories Sign in Sign in
Close
ADVERTISEMENT

[Resolved]  Pentacle Services — Cheating on the name of providing services.

I am attaching the content of my conversation with them, where they have denied to refund back, even though they are not providing the services and now even no replies to my mail.


On Thu, Mar 12, 2009 at 7:25 PM, devesh maheshwari <
[protected]@yahoo.com> wrote:

Hello Sir/Madam,

I am Devesh Maheshwari, one of your customer who has enrolled with your services on certain promises by your executive named Aditi but they didn't turned out to be correct. On 17th feb, 09 your executive had registered me with your services and on the call itself I made it clear that what kind of services I was expecting and those were committed to me by your executive. Like I was looking for the service very next day and ur executive said that It is being considered as a special case and she will provide me the service as it is on urgent requirement and that was the reason I liked you guys and thought it would be great.

But the reality comes out the next day, since I had paid and I was promised that the executive will come to my place, I was expecting him and was sitting at home till 11:00 a.m and I was even late for
my office that day, I guess that was on 19th, (3rd from the date of handling over the cheque), but
to my wonder, even after promising no one turned up...

When I comeback to office and try calling the customer care, executive name Pallavi attends the call and says that it's her fault, and she was very very rude, not at all friendly... Customer service
executive should have some kind of humbleness and empathy, but it was totally missing from
"Pallavi", instead it was looking like she has some personal problem with "executive named Aditi", and even on asking she never gave a call to her and said action will be taken against her.

Leaving all that apart finally I goto know that only after my payment reach you guys, I am gonna get the service, I even thought of canceling the service but then my account was debited by that time(On 19th february, 2009). So I thought lets give a try, and then someone from customer care promised that I will have executive at my place on saturday before 11:00 a.m and as usual to be on the suffering end, I had to wait, I even tried calling customer care multiple no of times, but they were just saying that I will
have executive at my place and my whole day was spent in waiting and finally after shouting on executive I got executive at home around 5 p.m. Still accepted atleast he turned up... coming to
1st week of march, don't remember the exact date, but that day I had absolutely no power at home, I found out the reason which was that my electricity meter was burnt, and since It was promised to me that when it is urgent issue, the facility will be provided on priority basis, but the another rude executive named "sandeep" denied, we cant send... He says we need 24 hrs to process the request. Now here I dont understand that why should the end user sit in the dark without any power for the known reason just cos, I have paid u guys.
Then he just denied and said, he will come tommrow before 11, but I had to get the electrician to whome I had to pay seprately, so Pentacle services are of no use to me when I required. But the
next day also the electrician came to my house at 12:45 p.m., So as per Pentacle services, do the person who takes up your services, needs to leave his/her job and sit at home, then I would like to say, your services are too costlier that person can even loose the job in such tough times to get the meter
fixed.

Then I had raised another request on friday, 6th march for plumber and electrician and the executive named yogita, I am not sure did promise me that plumber will come on saturday and electrician on
sunday both days before 11 or 12. But guess what no one turned up till evening 5. Then I had totally lost it. I called up customer care and asked for senior executive, but no one passed my call to senior person in office, but it seems there was no one and then I had to ask for refund or I move to consumer forum cos, It was huge amount of pain to get the things working from you guys and still then it isn't working.

Worst part is the consumer cannot even reach the senior officials. I would have asked for the person concerned repeatedly and on saturday, I was promised that I will get teh call and refund will be promised. But I neither got any call nor any refund and on monday When I give a call back, I was told
> > that, our senior Mr. Shubdeep chatterjee has instructed us to ask you to write a mail and let us know the whole incidence, then only he can process the refund, Since I didn't had time to write the complete instance,

I am sending you this mail now.
Kindly process the refund ASAP and let me know, the expected time duration, if possible, provide the money back, within the time you specify.

My relationship no. with pentacle services is PR ****

Thanks and Regards,
Devesh Maheshwari
+91 [protected]


--- On Fri, 3/13/09, Pentacle Services <[protected]@pentacleservices.com> wrote:

From: Pentacle Services <[protected]@pentacleservices.com>
Subject: Re: Refund Needed : Poor/Delinquent Services !!
To: [protected]@yahoo.com
Date: Friday, March 13, 2009, 4:18 PM
Dear Sir,

We have gone through your complaint. We regret the inconvenience faced by you due to us and assure you that in future you will not face such kind of problem. As per the feedback we would like to inform you that as per your first complaint for an electrician the complaint was resolved the very next
day i.e. within 24 hours and as per your second complaint you had asked for the services immediately which was not possible for us during this recent time and that is why we have also mentioned a maximum time limit of 24 hours in our brochure as because we already have plenty of complaints in a day and we cannot pull out any technician attending complaints in some other customers residence.

But we are planning to launch our emergency services also very soon wherein we will provide emergency services also if required.

We would also like to inform you that as you have already availed one service from your membership card as per rule the fees is not refundable and this is already mentioned in our brochure. We assure you
that we will do the needful so that this kind of situation does not arise in future.Hope to serve you better in future.

Regards
Customer Care

__________________________________________________

Hi Again,

The first service was not at all delivered within 24 hrs, as my first request was not at all processed. that was my second request, and what would you like to tell about the request placed on last friday which was never fulfilled inspite of repeated reminder calls (for plumber and electrician).

Can you please also answer my following questions ??

1. What do you have to say about the non-transfer of the customer calls to the supervisor when asked ???

2. What do you have to say about the rude behavior of the executives over the calls.

3. What about the the promises your executives make over the call for processing the refunds ???

4. I agree the policies you have mentioned over the brochure, but do you yourself adhere with them ???

5. Who is responsible for the delay you guys make and according to your service or in order to get your service, person has to sit whole day at home as you guys commit 11:00 and come at 5 and in the mean time we have to make n no of calls(charges of that). All this I have experienced in your just 1 service, what you have mentioned in the mail above.

6. What about people cannot each the senior person over a call, and go through such long procedure.

7. What about the money we spend, for the other services taken in the meantime, where you don't provide us service ???


Kindly answer, and If possible call.

Thanks and Regards
Devesh Maheshwari
+91 [protected]
ADVERTISEMENT
Complaint marked as Resolved Aug 13, 2020
Complaint comments  73 CommentsShareTweet

Comments

Pentacle Services — Fraud on the name of providing services

Dear All
Myself Jasmeet Bhatia, New Delhi register with Pentacle Services on 8thapr2009, would like to bring to the notice all the consumers those who want the "Home Emergiency" services at their door step by just paying only Rs.499/- p.a that the Company running with the name of "Pentacle Services" Unit of "Rapid Road Rangers" is a fraud / cheater company.

I got a call from their customer care dept. to avail their services they promised me to give the best services at my Door step 24 hrs., and have issued a cheque of Rs.499/- p.a. to them dt 8thapril 2009 and have being followingup with them since 13.04.09 as i want my AC to be service as per the promise.Firstly they said (Here i want to mention the name of the person whom i am calling Is Ms.Aditi Sharma Mobile No : [protected]) we can only avail the services after the cheque got cleared from my account now when the chq cleared she (Aditi Sharma) is disconnecting my calls and if i call from any other no she make a note of that no and never pickup those no's.

After all this i thought to register the complaint on the site and while searching on net i came to know that they have cheated more peoples like this even have spoken to one of the customer who got cheated by them just few months back and came came to know the more about them.

Therefore i request / advise that if any one of you got a call from Pentacle Services or Rapid Road Rangers please do not entertain them or believe on them as they seems to be a cheater who are doing fraud by making fool of the consumers like us.

PLEASE BE AWARE OF THE FRAUD OF PENTACLE SERVICES UNIT OF RAPID ROAD RANGERS.

Jasmeet Bhatia
Lets go legal against them, here is the link
http://india.gov.in/outerwin.php?id=http://core.nic.in/
I have also paid through cheque Rs. 499/- in order to obtain the services of Pentacle Services" Unit of "Rapid Road Rangers. My User ID given by them is 2709

Whenever I try to book complain for the services, all the time, it is showing busy. Initially, they booked my call and send one person for providing services of Plumber who visited my house and noted all the problems and told us that next day he will come and solve all the problems. That next day never came. Now their customer care number shows busy all the time.

Yes, I agree that they are a BIG FRAUD! We should do something to nail them.

Narendra Kumar Pandey
[protected]@rediffmail.com
ADVERTISEMENT

Pentacle Services — deceive people in the name of services

Hi Team,

My complaint is about an organisation based in delhi 16/20, Room No. II, Second Floor,
WEA, Padam Singh Road,
Karol bagh, New Delhi - 110005

Helpline No: 45088112, 45088113

Customer Care No: 45097377

One fine day a person caller up saying that they provide carpenting, a/c servicing, computer services if i take their membership for Rs 500 for 1 year.I called thesse guys for A/c service, but there is no responce at all, iall no's going busy.Then i droped in a mail to there customer service where everytime i got the same response(i guess some fixed msg has been lying which is responding automatically everytime.) Please help in punishing them so that they cannot fool more people on the name of providing services.Or suggest me what i can do to teach them a lesson.

Looking forward for your response.

Regards
Indu
[protected]
Even i have faced similar situation with pentacle services. they agreed to refund my amount but now they arent replying to mails and their numbers are constantly busy. i am writing my experience with them below:

On 29 march i called up your customer care center and asked for complimentary services for my air condition. I was under impression that as promised the service man would come within 24 working hrs thus called on a sunday so that service person would come on monday. However customer care executive told it cannot be done on monday then i asked to get it done on wed to which i was promised that service person would come on wednesday in firs half which i believe is before 12:00pm. The service personnel came at 2:30 when i was having lunch and had to leave after that. So i asked him to come next day to which he denied and asked to call customer care again which i did on the same day. Again i was given committment that service personel would come on sunday in first half.To my shock when i caled on saturday i was told there is no inquiry registered by my name. i asked them to send the service man on sunday positively to which the customer care executive politely denied citing that since its quite hot nowadays so they receive lot of inquiries for AC service. Kindly tell me if one doesnt get AC service in summers when should one get. Obviously you will get lots of AC service request in summers and accordingly you should have increased the staff. Still i kept my cool and requested to send engineer on monday.I cancelled all my appointments and waited at home on monday still no one came. Story doesnt end here. I contacted your customer care and spoke to manager Mr Vijay. First he doesnt know how to speak to a customer and i fail to understand how did he cleared your interviews or you kept him just like that. His manner of speaking was totally unacceptable.That apart he again gave same excuse that they are full with AC service request and promised that service person will come on tuesday positively. Just see i called on previous sunday-29 march and till 7 april i wasnt provided service(and you people write that service will be given within 24 hours). I thought to wait another day and staid at home on tue but again no one turned up. Finally i lost my cool and asked for refund of my money as you were unable to keep your committment not once but three times if i dont consider the time when i send your service man back.I spoke to Mr Vijay again and he told that i will be couriered cheque by next monday tha is13 april. Today is 27 april and till date i havnt received the refund and also whenever i call at your customer center all three lines are always busy.I want my refund back within a week with compensation for my time and mental harrassment i faced with interest on the amount you have kept with you for a month. If i dont get a positive response i would be forced to go to consumer court. I know that wont bother you much. But i ptomise i will use all medium-- press, internet, blogs, legal-- to defame your company. I am highly dissatisfied with your services and want my refund ASAP.Ankit JainPR no 2336Contact no:[protected]

Pentacle Services — Cheating in the name of service

I subscribed to Pentacle Services annual membership after persistent calls from their tele-callers promising 24-hour service for any electrical, plumbing, carpenter or AC service problems to be attented by trained techincians.

However my biggest problem is reaching their helpline numbers. No matter when I try they are always busy and I am never able to get through.

So far I have managed to get just 1 service and that too after trying their phone helpline 30-40 times and finally sending them an email asking for refund and informing them that I would not hesitate to lodge an FIR against them.

Today is 02-May-09 (Sat) and since morning I have dialled both their helpline numbers at-least 40 times but they are either busy or hit the Airtel voicemail. I urgently need some service but I just cannot reach their helpline.

I would like to get a complete refund of my membership or else join some group of other frusturated customers and lodge a case of cheating and denial of promised services in the consumer court. How can any organization take money from customers in advance and then fool them like this. They must be taught a lesson.
I fully agree to the complaint from Mr. Devesh.

I too am an unfortunate consumer of Pentacle Services and so far have managed to receive only 1 service that too after trying their helpline numbers at least 30-40 times and sending flame mail.

It is clear that Pentacle is not at all geared or committed to provide the committed services and has cheated its customers. No business can survive without a goodwill, Pentacle must be made to realize that fact. We should team up and lodge a formal FIR against them at the local Karol Bagh Police Station.
I am also having the same complaint. I paid Rs. 500/- and now their numbers kept engaged. what is the benefit then of this service if I do not get it on time.

regards
tarun khurana

Pentacle Services — Took Rs.499 but did not provide any service

I paid Rs.499 to Pentacle Services and every time I tried ringing up their customer care/helpline number, the number is always showing as "busy."

Amazingly, the number is busy even on Sunday and holidays.

Either Pentacle Services is the busiest company in the world or else it is the biggest fraud company I have ever come across. Satyam's promoter is an angel compared to the those running Pentacle Services.

One word of advice to everyone: STAY CLEAR OF PENTACLE SERVICES (OR ROAD RANGERS). THEY ARE NOTHING BUT CROOKS. DO BUSINESS WITH THEM AT YOUR OWN RISK!!

I have lodged a police complaint against the company.

Surojit (P.R. No. 1761)
Pentacle is a fraud they keep their phones engaged.they think 500 is a small amount & nobody would turn around If they dont respond.After calling them several times they didn't send anybody for AC servicing.finally i got it done from somewhere else.I think they dont bother about legal actions.Their office is in Karol Bagh & they should be dragged down on the road.We should make police complaints against their frauds.

If Pentacle team is reading this.This is a warning for them either they give me my money back with in a week or I will call police & drag them on the road.

Sachin Gothwal
pnr 1409
[protected]@yahoo.com
Yes, I agree with you. Their telephone number is always engaged whether you try it from morning till evening. I have asked them to refund my Rs 500 but they haven't done so far.
I have tried to obtain services of Pentacles several times after paying 499/.After lot of follo up I got one service but after that I am trying for more than 20 days but not able to connect. All the no.-[protected], 45088112, 45088113 keep on engaged tone as if they have put the hand set off the cradle. I think it i a fraud and ve should take legal course to settle our grievances.

Mahesh sharma
[protected]
I agree completely and I have now decided to take these guys to court. They have been taking me fora ride despite my personal visit to their office and reprimanding them on which they profusely apologised and also sent one service. Post that I have never been able to get through these people in the said nos.
Thus my only resort will be to file a case with the relevant details in a consumer court forum.
I also took there service and in 20 days i am fed up. this is my first month. i have spent more money calling them on there number for the service. athey always say the person will be available next day.. and each next day i call agin to complaint and get a new date.
The are real crooks.
I also plan to go to consumer court.
You are cheating people in the name of service.
The company Pentacle Services is Fraud.
Give me the direct Telephone No's of Pentacle service Director/ Owner,
so that i can guide him how to function such type of services in proper way.

The big Cheat of the day PENTACLE SERVICES

PR NO. 0164
Pentacle Services are cheaters in the name of service

It is impossible to get through to their help line numbers for service but when their executive wanted to register me and take the MONEY she called 10 times and made me register.

When I wanted the service of a computer expert- I am unable to get the same- please let me relate the sequence of events

1) First day- I was registerd and I logged a call for computer repair after trying 50 times.

2) Second day - The person called me and I told him to visit me after 6.30 – I rushed home from work and was home at 6.30 and waited till late BUT NO ONE TURNED UP

3) Third Day - I tried the numbers but never got through but suddenly one executive calls up and says that are you ok with the computer service- WHICH SERVICE I ASK IF NONONE TURNS UP. So she closes the phone and says will check.

4) Third day- Suddenly I get a call from home that the computer guy has turned up at 2.30 p.m.- HOW CAN HE DO SO WITHOUT EVEN BOTHERING TO CALL OR CONFIRM TIME- AM I TO SIT AT HOME AND DO NO OTHER WORK BUT WAIT WHOLE DAY WAITING FOR YOUR SERVICE GUY TO TURN UP WHEN HE FEELS LIKE !!!

4) Fourth Day- I wrote 20 mails and made a call and shouted- they promised to send executive at 6.00 p.m. but no one TURNED UP again.

5) Fifth day- after no one turned up - I called and wrote 20 e-mails and said please give me A FULL REFUND OF MY MONEY AND CANCELLATION OF THIS SERVICE- I HAVE NO FAITH IN ANYTHING YOU WILL DO IF THIS IS THE RESULT WITHIN 3-4 DAYS- GOD KNOWS WHAT SERVICE YOU WILL GIVE IN THE YEAR OF 365 DAYS- IT WILL ONLY GET WORSE- I AM SURE- PLEASE CANCEL MY MEMBERSHIP AND REFUND ME THE MONEY NOW- THEY PROMISED TO REFUND.

6) I AM STILL WAITING FOR ANSWER AND REFUND!!!

Pentacle Services — FRAUD COMPANY

Hi,

You have several complaints against '[protected]@pentacleservices.com'. I have also sent one.

You should actually put up a blacklist so that other people are not deceived like us.

Regards
I agree - they are cheaters in the name of service

It is impossible to get through to your help line numbers for service but when your executive wanted to register me and take the MONEY he /she called 10 times and made me register.

When I wanted the service of a computer expert- I am unable to get the same- please let me relate the sequence of events

1) I logged a call for computer repair after trying 50 times- The person called me and I told him to visit me after 6.30 – I rushed home from work and was home at 6.30 and waited till late BUT NO ONE TURNED UP

2) Next day I tried the numbers but never got through but suddenly one executive calls up and says that are you ok with the computer service- WHICH SERVICE I ASK IF NONONE TURNS UP. So she closes the phone and says will check.

3) Suddenly I get a call from home that the computer guy has turned up at 2.30 p.m.- HOW CAN HE DO SO WITHOUT EVEN BOTHERING TO CALL OR CONFIRM TIME- AM I TO SIT AT HOME AND DO NO OTHER WORK BUT WAIT WHOLE DAY WAITING FOR YOUR SERVICE GUT TO TURN UP WHEN HE FEELS LIKE !!!

4) LAST BUT NOT THE LEAST – MY COMPUTER HAS STILL NOT BEEN LOOKED AT AND NON ONE HAS CALLED TO STATE WHEN HE/SHE WILL COME TO LOOK AT THE COMPUTER


5) Finally after no one turned up - I still get another call after 20 e-mails and say the person will come - but again no one turns up- so I called and said please give me A FULL REFUND OF MY MONEY AND CANCELLATION OF THIS SERVICE- I HAVE NO FAITH IN ANYTHING YOU WILL DO IF THIS IS THE RESULT WITHIN 3-4 DAYS- GOD KNOWS WHAT SERVICE YOU WILL GIVE IN THE YEAR OF 365 DAYS- IT WILL ONLY GET WORSE- I AM SURE- PLEASE CANCEL MY MEMBERSHIP AND REFUND ME THE MONEY NOW

6) I AM STILL WAITING FOR REFUND!!!
Yes, I agree with you. Their telephone number is always busy and they dont bother to reply to email. I have asked them to refund my Rs 699 (which they insisted they wanted in CASH) but they haven't done so far.
Yes, I agree with you they are cheaters and frauds. Their telephone number is always busy and they dont bother to reply to email. I have asked them to refund my Rs 699 (which they insisted they wanted in CASH) but they haven't done so far.

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code

    Contact Information

    India

    Add Company Information

    ADVERTISEMENT