Hathway — Refund after cancellation of Hathway broadband

 
41 Reviews
Bangalore, Karnataka, India
 Nirupam N
Hi All, I have subscribed for hathway broadband connection on 29th April 2015 by paying Rs- 3030 for 3 month. Everyday I was getting update from customer care executive and the person who has taken money that connection will be established by EOD. I think they do not know the meaning of EOD. Finally on 2nd May they gave me Cable after after following up with them but till 3rd EOD They did not install modem. So, I have decided to cancel subscription and made Cancellation request through customer care executive. Today morning when I called up customer care executive then I got an information like by EOD I will get an update from them about cancellation request but I did not get any update. While cancelling I got an update from customer care executive that in their system it is not showing my amount which I paid. I thought of checking this thing with the person who has taken money but he has switched off his mobile. I have the receipt of payment which I maid. So, I really need your help in order to get my subscription amount back from them. Kindly call me back if you need any information. Hathway Account no:1329410 Cancellation ref number is 12673506 Name of the person who has taken Money- Gangadhar I have attached payment receipt and hathway account details Kindly Note: They have given only cable on 2nd May but no modem or router so no Internet connection was provided till date. Thanks, Nirupam [protected] Bangalore

Refund after cancellation of Hathway broadband
Refund after cancellation of Hathway broadband

Complaint Status


[May 04, 2015] Hathway customer support has been notified about the posted complaint.
Complaint comments  40 Comments     Updated: Share0Tweet0

Comments

Even I am facing similar issue. Their customer service is worst. My tickets (related) were closed without any resolution.

They have activated pre-paid plan without my knowledge. I was out of station and I did not wanted internet during that time. My outstanding balance is still showing 903 Rs. I called customer care many times to clear the amount. They are very cunning and close the ticket after 2-3 hours without any resolution.

Also, they have cheated me while taking the connection. They said 1 month will be free if I go for 3 months pack. So I paid 3 months in advance. It was fake offer and I did not get 1 month free.

ID : [protected] (Bangalore)
Dear Nirupam N,

We apologize for any inconvenience and thank you for sharing the details. We will get back to you and provide required assistance.

Regards,
Hathway Broadband
very bad network, worst customer care...
I had paid Rs. 3100 in cash, for 3months subsription, and got the connection installed (customer A/c 1416529), but few days later they deactivated my account and after continuous calling to customer care for the reasons no one is able to explain why my account is deactivated. two months later customer care people are explaining that it is due to cheque bounce. When i had paid in cash, how cheque bounces? whose cheque is updated to my account, and to whose account the cash paid by me is accounted?
My customer Account No iis: 1380119
I have paid connection trasfer fees 300Rs in cash at Sai Start Hathway Kandivali E Mumbai office.
They accepted trasnfer without checking feasibility of their service at new address, later said we can't provide service at that location. On 28 March I submitted all required devices (Ack for device collection attached). When i asked about 300 Rs they said, I will receive cheque for that in 45 Days.
For same i have contacted customer care many times. Todays its 48th Day still haven't receiived any cheque.

I made a online payment on 29th May 2016 but it was not successful and i got a call from hathway customer care that my payment was not received and i need to make another payment. I made a payment on 30th May 2016 which was successful. When I checked online it was showing double payment. both the payment where accepted.
I raised a complain for refund and they said the refund is initiated on 16th July 2016. Its almost a month but I didn't receive the amount.
My Hathway customer ID is [protected].
Dear Sir,

we apologize for the inconvenience. An executive will get in touch with you ASAP.
I have been facing similar issues - but all due to crappy systems that HAthway has and has not yet updated!!

I have had Hathway disconnect my connections atleast 5-6 times or more and lose internet for atleast 2 days every month - in spite of doing payment before the month ends.

They charge me for 30 days, but end up duping me of full connectivitiy almost always. But this time - thats JULY 2016 END I have lost all patience and have to tell about my frustration.

The 'new' systems DONT SHOW THE MONEY I PAID.

I HAVE SENT BANK (citibank confirmation) and also HATHWAY TRANSACTION ID - (R[protected] via complaint numbers 02082016W02658(2Aug), 02082016W42176(4Aug) and screenshot PROOFS via email (email ticket no. 27078, email ticket no. 26977 and email ticket no. 26664) but they CLOSE MY TICKETS WITHOUT RESOLVING.

I HAVE SENT AN EMAIL ASKING FOR A REFUND AND DEACTIVATION as I cannot bear speaking to those incompetent CUST-Service REPS, who don't know even how to talk - forget resolving issues!

PAST 5 DAYS I dont have internet (this time alone), but they charge me PREPAID for 30DAYS - This is PLAIN CHEATING!!

NOW Im checking how many days they will take to deactivate and REFUND my money.

P.S: I have spoken to Anna, Nethra on custcare who have done nothing until yet - and above all there was a service rep, Guruprasad (on 3rd Aug 2016) who spoke so bad that, that is when I felt I am dealing with incompetent people.

Yours truly -

Tarence (Consumer No. [protected]- old 1013603)
can i return my modem of hathway sir
hello sir, i would like to make deactivate my broadband connection. bearing no.[protected]. thank you
Hathway Customer Care's response, Dec 9, 2016
Verified Support

Dear Sir,

we apologize for the inconvenience. An executive will get in touch with you ASAP.
hi sir,
Refund my amount .account number [protected]
I have to stop using hathway internet connection due to poor service.
so i have returned by modem and adapter to your executive.

i have used only 1 month out of 3 months of service.

please refund my 2 months amount.
looking for good refund service
policy.
Refund my amount .account number [protected]

regards,
Rahil Shaikh
CEO at TechMainstay
i want to cancel my subscription on hathway, I've been looking through the site but theres no place i've seen where i can cancel my subscription. Ive raised ticket but they just get closed with no form of communication that its been resolved or my subscription cancelled.

needless to say I'm cancelling subscription and moving to ACT because the connection quality is hopeless and service is almost non- existant.
account number: [protected]
Hi Hathway Team,

This is SUBRAMANYAM RAJU. My Account number is [protected]. Your service is very poor. I already given complaint to your customer care persons for shifting on[protected] but there is not response from your executive. Your executives behavior is also not good with customer. Please provider the refund as soon as possible. your service is very Worst. I won't expert this type of service from you executives. My last bill payment amount is 2068. please provide my amount immediately. Your peoples doesn't know how to satisfy the customer. You want money from customer but not support to customer.
Broadband a/c # [protected]

My broadband connection is not working for three weeks now, and i have opened two tickets where both of them were closed as resolved even with out contacting me.

Ticket numbers:
24052017W232460
25052017W244923

Could some one contact me from your technical team and resolve the issue.

Escalated it to regional manager too Madhusudan, no response
Hathway Customer Care's response, Jun 14, 2017
Verified Support

Dear Sir,

we apologize for the inconvenience. An executive will get in touch with you ASAP.
Hi,

My Hathway account number is [protected]. I had raised a request for closure of my account (Ticket # 29092017W007551) on 29/9/2017. They closed the request without updating me.
Then I called the Customer Care and had a new request[protected]W014714) raised on 30/9/2017. And I went to the Hathway Office in Jeevan Bhima Nagar and handed over the modem and router (GRN # 30543).

Since then I have been calling the Customer Care to know about the status of my request, every time I call them they keep saying that my number is not reachable or I did not pickup the call and that they would raise the ticket priority, blah blah but so far no one from hathway has called me.

My connection remains active 9 days after I have returned my modem and router.

On top of it, the customer care guys have raised new request every time I called them.

Hathway customer service is pretty bad. When they need money, they are prompt in collecting but while returning they don't even respond.
Subscribed for the three month connection .. paid the money after confirming with the executive about the feasibility of connection in the new area that I was shifting to .. raised request for transfer on the 14th of Dec.. never got a response .. instead was told tat the new area they do not have access .. all I could do is terminate .. what about my refund .. are u an organisation where ppl have to donate their money .. very irresponsible executive .. no proper tracking system .. pathetic response towards customer complaints
Hathway Customer Care's response, Dec 28, 2017
Verified Support

Dear sir,

we apologize for the inconvenience. Please inbox us your Hathway account number and location. An executive will get in touch with you soon.
If you ### can't fix it then give me my money back. This is not the first time this is happening and there not a thing that has changed and from the beginning of this year it's been a hassle around this. I have got no time to call and complaint and you guys rutheless disconnect the calls on out face and you call that customer service. I don't need your bloody sorry on the phone you need to know what to do unlike just being sorry about it.

Just refund my money or else there are 6 cables passing from my house I'll start cutting them into tiny pieces no matter how mANY TIMEs you fix I'll do the same.

Account number : [protected].
Subscribed for the six month connection .. paid the money after confirming with the executive about the feasibility of connection in the new area that I was shifting to .. raised request for transfer never got a response .. instead was told tat the new area they do not have access .. all I could do is terminate .. what about my refund .. are u an organisation where ppl have to donate their money .. very irresponsible executive .. no proper tracking system .. pathetic response towards customer complaints
Hello All,

I just quickly went through all the experiences, something similar but worst came across with me.
I contacted Hathway executive for new connection on 18th Feb 2018, and post that he said that please transfer the money amount of 945 so we can proceed. To collect the amount he called me more than 20 times (though I updated them that needful will be done in a couple of hours since I am out.
Once the amount has been received by the executive he updated me that their technical team will visit me by EOD for connection, waiting for the day to end with many follow-ups it got 23feb later. Also executive has added our number to reject list.
On checking with customer care many a time as well later I got updated that Hathway connection isn't feasible in my area thus they have to cancel the plan and money will be refunded within 24/48 hours.
On waiting over 48 hours I again called them up, they said that next morning I will get my refund. It's now more than 20 days but instead of refunding over they just provide fake timings.
On checking 9th March morning, now they say it will take 30 working days.

TO ALL:- HATHWAY IS FRAUD, it's BETTER TO STAY IN ISOLATED WORLD AWAY FROM INTERNET BUT OPTING FOR HATHWAY WILL BE THE WORST DECISION.

Akshat Banga
+91-[protected]
To all:- hathway is fraud, it's better to stay in isolated world away from internet but opting for hathway will be the worst decision.
Hathway is really worst ever. They are really fraud. Never ever give them any money.
I live in Adarsh Palm retreat, , bellandur, bangalore.

I paid them in full for three months. Their technician later told me that they cant provide service in my apartment so i should ask for refund.

After 100s of calls to their customer service, someone said that they will pick up the router and refund the money.

Someone did come to take the router last month. But, no sign of returning money.

In my opinion, they don't respect customer, all they want is your money and later they will disappear, as if they don't know you.

NEVER EVER TAKE HATHWAY.

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    Your Rating (1 star is bad, 5 stars is good)
    code
    Customer satisfaction rating
    26%
    Complaints
    4670
    Pending
    375
    Resolved
    1079
    phone
    +91 25 3252 0310
    +91 11 6165 6655
    +91 22 2600 1306
    location
    "Rahejas", 4th Floor, Main Avenue, Santacruz (W), Mumbai, Maharashtra, India - 400054
    Hathway - Refund after cancellation of Hathway broadband