Bhanzu
1
Submit a Complaint
99
COMPLAINTS

Bhanzu Complaints & Reviews

N
Natures
Sep 7, 2023
Report
Copy

No one is replying customer care don't care at all ...the applications are not working and my kid is not able to join a single class ...they are not even refunding .vice principal is another sardar of the cheaters ...fraud people
We sincerely regret any inconvenience you may have experienced. Rest assured, our dedicated team is actively engaged in addressing your request. To help us expedite the process, kindly share your registered contact information through this link: https://m.me/bhanzulearn. Your feedback holds great importance to us, and we are fully committed to resolving this matter promptly. We sincerely appreciate your patience and cooperation.
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
1 Comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    K
    ksl23
    Aug 16, 2023
    Report
    Copy

    I have joined my first standard kid in the month of February as he was much impressed with your free demo classes. While joining my kid bhanzu team did great work. Your team helped me alot and they have given loan from the fibe as I don't have credit card. Unfortunately my kid, as he is from telugu background he was unable to understand the classes and not able to interact with the tutor due to language barrier. Hence, I raised this request and they said there was no solution. Then I decided to stop the classes. They said after 20 classes only we should drop. I followed that and forcibly made my kid sit in front of the mobile and tutor also noticed my struggle. Finally 20 classes got over. I and my kid's tutor raised the request and stopped the classes from April 1st onwards. After that my real struggle start to contact your team to get my refund approval. After many calls they approved my refund amount rs45000/- in the month of May 10th. But, till now(3 moths completed) amount is not credited to my account. But fibe people making calls daily 3 to 5 times to pay the loan. And I got deducted penalty interest too. I am struggling alot sir. Your is not all responding well now. I made nearly 100 calls and mailed daily. No solution yet. As I am house wife I have to answerable to my family regarding this. I am mentally depressed, if anything happens to me then this bhanzu is responsible.
    Hello Customer,

    Sorry for the inconvenience caused. Please drop an email at [protected]@fibe.in along with your customer id and the problem you are facing. We will definitely look into it and get back to you at the earliest.

    Best,
    Team Fibe.
    ksl23's [Complaint's author] reply, Aug 21, 2023
    I sent many mails to [email protected] but no response. Daily I am getting 10s of calls from your fibe regarding EMI. Many times I explained the same to your customer care even I am getting messages and calls.
    My customer ID: 1429193580
    We deeply apologize for the inconvenience you've faced. We assure you that we're actively addressing this matter to expedite the refund process. We value your feedback, and we're actively working to improve our communication and support channels. If you need any further assistance or updates, please don't hesitate to reach out. Your well-being and satisfaction are o[censored]tmost importance to us, and we're dedicated to making this right.
    ksl23's [Complaint's author] reply, Aug 24, 2023
    This is also fake. I am not in a position to believe you. Please consumer forum help me in this regard as I am from a poor family. I am struggling a lot.
    Helpful
    1 other people found this review helpful
    1 found this helpful
    2 Comments
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      P
      priya sharma
      from Delhi, Delhi
      Jul 19, 2023
      Report
      Copy

      Address: Banglore
      Website: Bhanzu.com

      Even after approval of the refund, they are not giving the money back. literally throwing lies on your face. Very poor quality of services, they are simply looting the public openly.
      I dont really understand if Neelkanth Bhanu Prakash is a record holder, was it really difficult to lead a dignified life and he had to get into this scam.
      What a wonderful way to use your talent..!
      Mam, kindly connect to me i can help you
      We apologize for the delay in your refund, and rest assured our team is working on your case. To expedite, please provide your details through this link: https://m.me/bhanzulearn. Your feedback is vital, and we're dedicated to improving our services. Thank you for your patience.
      Helpful
      2 other people found this review helpful
      2 found this helpful
      2 Comments
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        R
        Rayap
        Jul 15, 2023
        Report
        Copy

        Hi I came to know this Bhanzu Math tution by Facebook. Then I approach customer agent, we spoke over the what up, paid full course fees with with the condition, if my child doesn't like in the future with in a month of time they would return me refund amount after prorated. But then when I approach the customer agent, she was not responsive, is giving me different excuses and divert me to another agent. The service is totally very very worst. I am worried so much whether will I get back my money. The owner is Mr Leelakantha Bhanu Prakash. Looks very cheating online platform.
        We apologize for the inconvenience you've had. Rest assured our team is addressing your concern. To assist further, kindly provide your details through this link: https://m.me/bhanzulearn. Your feedback is crucial, and we're dedicated to resolving this matter promptly. Thank you for your patience.
        Helpful
        3 other people found this review helpful
        3 found this helpful
        1 Comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          S
          shabshaz
          from Vadodara, Gujarat
          Jun 27, 2023
          Report
          Copy

          Address: Hyderabad

          First they convince my wife and make her mind to pay the registration fee by saying only few seats are left, so we paid 3000/- and after that we came to know that bhanzu is looting the public and do not refund the money.

          For new parents i warn you do not enroll in bhanzu they are fraud once they take your money they will not respond you, they are fraud and they have many such cunning mind with then who has acquired some skill to make you fool.

          please do not opt any course.
          We understand your issue regarding the registration fee. We apologize for the inconvenience and take your concerns seriously and are actively working to resolve this matter. To expedite the process, please provide your details through this link: https://m.me/bhanzulearn. Your feedback is essential, and we are committed to addressing it promptly.
          Helpful
          3 other people found this review helpful
          3 found this helpful
          1 Comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            M
            Ms.F Ansari
            Jun 18, 2023
            Report
            Copy

            Website: Bhanzu

            Falsely selling their online classes to innocent parents and alluring them into buying the classes
            Cancelation policy is not being followed by Bhanzu they are not returning any money and keep moving your calls from one person to another . I AM A CONSUMER LAW LAWYER AND I WILL NOT LET THIS GO . THEY HAVE TAKEN MY MONEY AND NOT RETURNING. I WILL FILE A CASE AGAINST THEM
            PLEASE PARENTS DO NOT ENROL I REPEAT DO NOT ENROL
            MY CASE IS NEARLY DONE AND WILL GO AHEAD SOON. WILL KEEP YOU ALL POSTED.
            Sir, I am also facing the same issue due to this, I am mentally depressed because of this fraud sir, and my CIBIL score is also affected. Kindly help me in this regard sir.
            We apologize for the inconvenience you've experienced. We have processed your refund, and the amount has been refunded to your account. We appreciate your understanding and cooperation in this matter. If you have any further questions or concerns, please feel free to reach out. Thank you for your patience.
            Helpful
            14 other people found this review helpful
            14 found this helpful
            2 Comments
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              T
              talienNnoel
              from Hapur, Uttar Pradesh
              Jun 12, 2023
              Report
              Copy

              Address: Telangana
              Website: bhanzu.com

              I have been trying to cancel my online course since 25th April and they are giving false commitment since then that they are working towards cancellation. They still charge in the month of May and now they are going to charge again in the month of June on 14th. I tried calling their customer care and it takes 20-25 minutes to reach to customer care and then they disconnect the line. Their RM has been calling us and giving false commitments.

              Regards,
              Gaurav Bansal
              [protected]
              Registered Phone no with Bhanju: [protected]
              We apologize for the inconvenience you faced during your course cancellation process. We have looked into your case, and we are pleased to inform you that your issue has been successfully resolved. If you have any more questions or require further assistance, please do not hesitate to reach out to us. We are here to help, and your satisfaction is our priority. Thank you for your patience, and we appreciate your understanding.
              Helpful
              4 other people found this review helpful
              4 found this helpful
              1 Comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                H
                Honeyt
                May 21, 2023
                Report
                Copy

                Website: bhanzu.com

                They took money for 150 classes and gave only 150 classes and now they are not responding.
                We appreciate your patience. We've resolved your issue. If you have any more questions or need further assistance, please don't hesitate to reach out to us. Your satisfaction is our priority, and we're here to help with any additional queries you may have. Thank you for choosing us for your learning needs.
                Helpful
                2 other people found this review helpful
                2 found this helpful
                1 Comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  W
                  Wafa Shaikh
                  Jan 9, 2023
                  Jan 23, 2024
                  This thread was updated on Jan 23, 2024
                  Report
                  Copy

                  Address: Telengana, Bengaluru
                  Website: bhanzu.com

                  They call you and register you. provide a demo. do an exam quiz. do an onboarding, welcome call, take the money in installments, do the session arrangement and then finally disappear. bhanzu has taken all the money and no replying on support or any other whatsapp number. the course will continue with 20 classes until all the installments are completed. after that they will disappear. its basic maths they provide to show they are authentic. but the website, email and contact number all is fake.
                  Dear Parent,
                  We would like to inform you that your refund has already been successfully processed, and the correct amount has been credited back to your account. If you have any further questions or require additional assistance, please do not hesitate to reach out. We appreciate your patience and understanding throughout this process.
                  Guys, I urge all of you who have been deceived off their money just like me to post on Linkedin and various other social media platforms. It is disheartening to observe the lack of responsiveness from Bhanzu, and I believe it is imperative to raise awareness about such incidents. By collectively raising awareness, we can ensure that others are not susceptible to the same unfortunate experiences. it is crucial to convey to Bhanzu that they cannot operate without accountability or consequences for their actions.
                  Helpful
                  1 other people found this review helpful
                  1 found this helpful
                  2 Comments
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit

                    Bhanzu Recent Comments