Indian Overseas Bank Customer Care
Indian Overseas Bank
Customer satisfaction rating: 7%
Submit a Complaint
1412
COMPLAINTS

Indian Overseas Bank Customer Care

Indian Overseas Bank

Website:
Facebook
Address
763 Anna Salai
Chennai
Chennai District
Tamil Nadu
India - 600002

Customer Care Phone Numbers and Contacts

Toll-free:
Toll-free:
up
663
down
361
up
282
down
225

Customer satisfaction rating
7%
Complaints
1412
Pending
0
Resolved
95
Bad
Bad news - Even though we've managed to contact the company, they're quite slow at resolving complaints.

Indian Overseas Bank Complaints & Reviews

Sort by:

Indian Overseas Bank — atm amount deducted but amount not received.

 rk.mareedu on Jul 19, 2018
Hi IOB manager,

My self with draw the amount 600 rs from IOB revendrapadu ATM. Amount deducted but not received the amount. Below are the transaction details.

13 Jul 2018 NWD-416021XXXXXX7611-IOBD6243-GUNTUR[protected] Jul 2018 600.00

ATM ID:NWD-416021XXXXXX7611-IOBD6243-GUNTUR
location: Revendrapadu
Reference iD:[protected]
amount :600...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Banks

Indian Overseas Bank — refund amount not credited to my account

 nithu bru on Jul 19, 2018
Dear sir,
I am Nithya from kattupakkam.On 4th july 2018 have ordered the philips hair straightener kit in Amazon by using my mother's debit card( A/c no.[protected]).The amount of Rs.1148 have debited from the account.Within 10mins I have cancelled the order.i got an email from Amazon that your order have cancelled and the amount will be refunded within 4-5 business days.i have waited for more than one week.till now I didn't get my money back..so please kindly help me to get back the refund amount of Rs.1148.The Authorization Code (Refund Reference Number) for the transaction is 062496.
Complaint comments  Read comments Complaint category Electronics & Appliances

Indian Overseas Bank — bank unable to recognize my registered number.

 ........... on Jul 15, 2018
Recently i changed my mobile number to the new one, which is registered with bank account. I can able to get credited amount message but unable to get withdraw amount message detalis. Moreover, i dont get OTP's for online payments ( for train tickets). Recently I installed tez app and I tried to link my bank account.. it shows u r bank unable to recognize your number of the Respective account.....
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Banks

Indian Overseas Bank — west bengal state electricity distribution company [wbsedcl] paytm payment gateway problem, payment getting stuck, amount debited from bank

 Sohel Rahaman on Jul 14, 2018
Dear Sir,
This is to inform you that I, Sohel Rahaman, residing at Malda, I have paid the electricity bill of July 2018 of Rs. 6494.12 only through "http://www.wbsedcl.in" by using PayTM payment gateway, and the Transaction Id is S30407711/1 on 06.07.2018 at about 12.15 pm, and the money was debited from my account but still the payment remains in pending or in failure state, hence the bill is showing in the above-mentioned site as unpaid till date and it is not showing the payment receipt of the bill for the month of July 2018 of Rs. 6494.12 only.
Please assist me in this regard....
Complaint comments  Read comments [3]Complaint category Banks

Indian Overseas Bank — bank official rude talk

 lazmi meera on Jul 11, 2018
Sir... As my mobile number has been changed I have asked the official to change it and then my number was updated... But when I logged in to internet banking I am receiving the message to my old number... When asked to just give them the information, they asked me to give log in details. I was not willing to give the details and told them to I called them to just tell them to tell the issue... But he was very rude and he cut the cal as he was angry as I was not sharing the details with him. And he was not ready to listen to what I was telling.

Banking officials are very rude and not...
Complaint comments  Read comments [4]Complaint category Banks

Indian Overseas Bank — amount debited from account but declined at vendor

 Aakash999 on Jul 11, 2018
Made two transactions at Mc Donalds Bangalore(Ashwini complex, Indiranagar) worth Rs 312(twice) both transactions were declined at the outlet but the amount was debited from the account.
The manager at Mc Donalds assured that the amount will be refunded within 7 working days but I the amount has not been credited to my account yet.

Date of Incident - 7th July, 2018
Client Number - sandeep([protected])
Resolution - Refund of amount back to the back account....
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Food

Indian Overseas Bank — repayment

 prakashdevaraj on Jul 6, 2018
Dear sir/Madam,
03.07.2018(7.00pm) in this day i was gone to withdraw the amount in axis bank ATM at nanjai uthukuli, erode(dt). after all processings completed, when the amount come out at the time suddenly powercut. So i didn't get the money..only received 4000 debited message. still (06.07.2018) now the amount not refund in my saving account.i'm in lot of struggling.. so please kindly check it and do repayment as soon as possible. thank you.....
Complaint comments  Read comments [5]Complaint category Banks

Indian Overseas Bank — bank

 Parth d patel on Jul 5, 2018
My self parthkumar dasharathbhai patel when i was working on claris otsuka pharmaceutical pvt ltd. I was able to open up the salary account with company through. Bank name is indian overseas bank my account number is [protected] and my ifsc:ioba0002062 and branch name c. G. Road is location ahmedabad. I contact call through branch manager. The account of indian overseas bank have been closed without parmition. I talked to my account without parmit closed. I have requested branch offices please re-activation my account but branch office does not re-activation your account. That means your account...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Banks

Indian Overseas Bank — refund related issue

 anklov on Jul 5, 2018
Dear sir,
I have book my rail Ticket through Indian rail Connect app by using Paytm wallet related to iob bank on dated 21st June 2018.but my credit drop at server so amount deducted from my account [protected] two times $ I haven't receive amount that was debited to my account so please resolve issue as soon as possible.
Regard
Ankit Kumar
Account no-[protected]
Address -punjabi Bagh Spm College...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Banks

Indian Overseas Bank — cash not getting from indian bank atm

 vipinbabu on Jul 4, 2018
I have an account in iob branch poozhanadu, my account no is 10489

In the evening (07.04.2018 at 6.10 pm) i put atm in indian bank kattakada atm for 10000 rs withdrawal. Some error occurred in machine "transaction proceeding request to wait" then after 4 sec "transaction time out"

I have no cash, cash not getting but, deducted 10000 rs from my account

Plz hel me to return back my cash

Mob no [protected]
Email - vipinbabuktda@gmail.com...
Complaint comments  Read comments Complaint category Banks

Indian Overseas Bank — reflection of my declined transaction in my account

 Jayanthi Ram on Jul 3, 2018
On 25.6.2018 at 13.13hrs, i recharged my mobile for rs.399 via iob debit card. My account no. Is [protected]. Order id fcvw[protected]. The transaction got declined. The amount got debited in my accout. Till date i have not received neither the confirmation message nor recredit in my account. Whenwill theamount be reflected in my account. Do the needful and help me get recredit at the earliest....
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Banks

Indian Overseas Bank — unnecessary after every 10 to 15 days.

 Aishwarya chow on Jul 3, 2018
Hi,

I am having a account in your bank and my money is being deducted unnecessarily after every 10 to 15 days and i am not even aware of that what it is for.
And my account no is 21055 and my account is in chakrata road, tagore villa branch of dehradun
Recently my money is being deducted two times.
Kindly check why is my money being deducted after every 10 to 15 days....
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Unauthorized charges

Indian Overseas Bank — flipkart

 Jayaraman Venkateswaran on Jul 2, 2018
Hi Venkateswaran,

We’re writing to you about your Lancer Running Shoes For Men order OD[protected].

We'd like to let you know that the seller has refunded ₹ 522 on 28th Jun 18 to your debit card. As per standard banking procedures, it will be credited within 8 working days.

You may contact your bank’s customer care using the number mentioned on the back of your card with the reference number: Bank Txn Id NUR[protected] in case you need further assistance. If they are unable to help, you may raise a dispute with the bank's grievance cel....
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Online Shopping

Indian Overseas Bank — educational loan - not giving emi schedule - improper feedback for your queries

 gsriramkiran on Jul 2, 2018
Sir,

We obtained Education loan from IOB during the year 2010 for 7.5 Lakhs for MBBS course. The course duration is 51/2 years and 1 year holiday period. But the banki official started EMI by taking 4 years is course period and 1 year holiday period started asking EMI after 5 years like BE course. Then we demanded and obtained and they some how returned extra charge and started EMI from May2018. That is in mobile EMI demands 22340/-.As per their reply as 10.6% ROI and Tenure 9 Years 3 months EMI for the approx outstanding amount works out only EMI of 17000.

we mailed...
Complaint comments  Read comments Complaint category Loans

Indian Overseas Bank — not receiving otp when asked for changing old password

 SN Sahay on Jun 30, 2018
Dear Sir,
I am operating internet since last 5 years . My A/C [protected] with a consumer ID No.13583534, IFSC Code IOBA0000672, Branch Code: 0672 and registered Mobile No. [protected]. Occassionaly I was being asked to change Password. Many times successfully changed my password. But this time when I was asked to change the password OTP is not coming in my above registered phone. Kindly do the needful.
Thanki8ng you
Sachida Nand Sahay...
Complaint comments  Read comments Complaint category Banks

Indian Overseas Bank — failed internet transaction

 mgsekhar on Jun 30, 2018
Sir/madam

Sub: complaint id[protected] account number 31365

In the internet transaction i did on 5th june, the transaction did not go thru
But the amount was debited in my account.

I have submitted all the details of the transaction to the branch, please help me to resolve my complaint and credit back to my account.

Thanks

Kalaiselvi...
Complaint comments  Read comments Complaint category Internet Services

Indian Overseas Bank — closure of my account

 silambarasan selvaraj on Jun 30, 2018
I went to bank for to close my iob savings bank account with the request letter, but not getting a proper response. They not even ready to see my letter and simply said come by monday or tuesday, so i need to apply vacation for job,
(Red fields branch, ramanathapuram, coimbatore), even bank people may busy but the same time customer is also important,...
Complaint comments  Read comments [1]Complaint category Banks

Indian Overseas Bank — balance reduction without announcement

 Pradeep BE on Jun 28, 2018
I have to be charged On 18/6/2018 around 690 rupees for minimum balance reduction for 2016 &2017 Without any announcement
But i have the balance on 8/8/17
Then why you not pick the balance on that date?
I am nit receive the minimum balance sms
..
So kindly refund my amount
And reduction made be proper time in future...
Complaint comments  Read comments Complaint category Banks

Indian Overseas Bank — long existing problem with my iob personal savings account.

 Husainmanasa on Jun 27, 2018
It has been more than 4 months since i have registered request for mobile number update for netbanking to the branch manager of iob bank kalbadevi branch. Also i have registered formal complaint regarding issue with my debit card not working in atms.
No action has been taking or even a confirmation given by the bank even after repeated inquiry and mail request.
The branch manager is incapable of performing basic duties and i wish to register legal case against him for denial of responsibility and customer harassment....
Complaint comments  Read comments [2]Complaint category Banks

Indian Overseas Bank — net & mobile banking deactivated

 Deepthi lab on Jun 27, 2018
A/c name : deepthi clinical laboratory ([protected]) in feb i have received some msg meaning of submit kyc documents. With in 3 days my account deactivated. I submubmeted after 2 days. But not activated my account.
Last 3 months so many times complained my nearest branch (000122).

But n't activated my account.

Ifsc code : ioba000122
Micr code :[protected]
Branch code : 000122...
Complaint comments  Read comments Complaint category Banks

Recently Discussed

4 hours 32 minutes ago
Indian Overseas Bank
atm amount deducted but amount not received.
4 hours 32 minutes ago
Indian Overseas Bank
bank official rude talk
5 hours 1 minutes ago
Indian Overseas Bank
west bengal state electricity distribution company [wbsedcl] paytm payment gateway problem, payment getting stuck, amount debited from bank
8 hours 19 minutes ago
Indian Overseas Bank
bank unable to recognize my registered number.
18 hours 31 minutes ago
Indian Overseas Bank
repayment

Featured Complaints