Claimed

Zerodha Complaints & Reviews

2.3
Last updated Jul 3, 2023
Complaints 535
Resolved
237
Unresolved
298
Quick Links
Statistics
Share
Contacts

File a complaint to Zerodha

Having problems with Zerodha?

File a complaint and get it resolved by Zerodha customer care. It’s quick effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT
Zerodha
Customer Service Contacts

Zerodha Phone Numbers

Phone
+91 80 4040 2020
263
184
+91 80 3310 2020
128
124
Mobile
+91 76 9580 4020
237
127

Zerodha Website

Zerodha Head Office Address

#153/154, 4th Cross, Dollars Colony, J.P Nagar 4th Phase
Bangalore South
India
560078

Zerodha reviews & complaints page 7

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
My client ID NG8684

On 2nd day of trading i open trade with 963.52rupees on 1Jan 2021 in MIS and booked profit of 19.9 rupees but even after deduction of your brokerage charges of 13.6 rupees I was in profit of about 6 rupees with total net funds of about 969.60 rupees but now my funds are 949.90 rupees...which is about 20 rupee less Can you guys explain is there any hidden charges and why did you deducted it
are...
+3 photos
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
Write a comment
Report
Copy
S
Shashank Khedaskar
from Delhi, Delhi
Report
Copy

Auto Exit from nifty trade 13600 PE

Address:Zerodha, #153/154, 4th Cross, J.P Nagar 4th Phase, Opp. Clarence Public School, Bengaluru - 560078

Hello Team,
I bought 13600PE at 49.59 and Sl was 35, But Zerodha exited my trade before Sl hit.
I have attached the trade screenshot. Plz find the attachment.

Plz revert my loss amount of 1, 121.25....
+5 photos
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
Write a comment
Report
Copy
S
Siddhartha Kommadamaina
from Powai, Maharashtra
Report
Copy

Account Opening money related

I have paid 200 rupees for account opening now I am not interested to open account please please give my money back.my number is [protected],...
+1 photos
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
Write a comment
Report
Copy
D
Dhanashree Bane
from Powai, Maharashtra
Report
Copy

NR 3461 - Available cash is reflecting less by 939

Address:Sarvoday Ashish Co-Op Hsg Society,, B3, Room no.204, MIDC Road,Thakurli East

Dear Team,

My opening balance as on 3.12.2020 is 25, 435.39
I did below transactions

SELL
1 MUTHOOTFIN (1173 * 4 = 4692)

BUY
1 HDFC BANK 1382
2 HDFC BANK 1384.50
3 HDFC BANK (1390 .40 *2 = 2780.8)
4 KRITIIND (35 * 70 = 2450)

OPENONG BALANCE + SELL - BUY
25, 435.39 +[protected].3 = 22, 130.09

MY BALANCE SHOULD BE...
+2 photos
Helpful
Be the first one to find this review helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy
A
achucoul
from Shirhatti, Karnataka
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
Report
Copy
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

POA Revocation

I wanted to revoke my POA and I created a ticket in Zerodha Console. I was told by the executive that I need to submit the POA Revocation form and it would take up to 5 working days to get the POA Revoked.

The POA Revocation form was delivered to Zerodha Bangalore on 11th November. My POA is not revoked yet and there has been no response to my queries....
+1 photos
Helpful
Be the first one to find this review helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy
S
Shiva indian
from Hyderabad, Telangana
Report
Copy

Options - GTT - Misleading

Client ID: KN7156 I bought an options contract BANKNIFTY20N1927700PE on 13/Nov/2020 and placed GTT sell with a specified target price. The GTT sell has been triggered and it shows in the GTT orders section as Triggered. The position was still open in my holdings and it felt like it will settle EOD, but it did not.
Due to the confusion caused by Zerodha, I ended up losing 80, 000/- Rupees despite having the time during that intraday...
+2 photos
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
Write a comment
Report
Copy
R
rutujapatil
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
Report
Copy
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

Regarding rejection of document

My application is on hold because I the cancelled I provided is not a personalised one. So now I am trying to upload the bank statement but there is some issue because after uploading also it is showing an erroe.please help....
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
1 Comment
Report
Copy
S
SarveshBajaj
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
Report
Copy
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

Account closure and contract notes for my transaction

I have requested an account closure from zerodha on 23 August.
Till date I haven't got confirmation that my account is closed nor the contract notes for all my transactions with my account.
My account ID is VC4483...
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
Write a comment
Report
Copy
U
Umedh Meshram
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
Report
Copy
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

Getting updated request for payment even though I am not user of zerodha

I am continuously getting payment request on bhim upi for zerodha account.
I am not user of zerodha so why I get the reuqest.
Why the phone number is not verified before adding into zerodha. This is common validation any company would do for financial transaction.
I believe this is internal scam by zerodha company for looting people.
Govt should block this company and fine criminal case against it....
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
1 Comment
Report
Copy
M
MayuraJain
Sep 21, 2022
This thread was updated on Sep 21, 2022
Report
Copy

Server Not Ready

Hi,
Today I was on a short trade for Axis bank. I Sold 250 stocks at 470rs and wanted to exit the order at maximum lowest. The LTP was around 465 which would have got me a profit of 1.1k. But I was unable to exit the order as I received a message saying the server not ready.

Now LTP is around 470 back.

Below are the Screenshots. Please credit back my earning on my Account.

My UserId:LT9637...
+3 photos
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
1 Comment
Report
Copy
M
mayank_151317
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
Report
Copy
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

Zerodha not hearing my complaints Regarding wrong lot size of a contract

Zerodha is not hearing my complaints since 1 month. I have registered so many complaints and also reached their customer care but they did not respond at all. All my registered complaints are pending till date.

They have provided me the wrong lot size of a contract in mcx traidng for which i have registered below complaints :
#[protected]
#[protected]
#[protected]

So i decided to...
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
Write a comment
Report
Copy
M
Meer Alyy
Sep 18, 2021
This thread was updated on Sep 18, 2021
Report
Copy

Fund not credit in bank.

I have made withdrawal before a week and amount deducted from zerodha account and not yet credited in bank....
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
1 Comment
Report
Copy
M
Manoj Kalamkar
Report
Copy

8805203046, account is still not opened

Sir iam full documents sabmit mobile phone pay 300 but no account opening why are you please provide by information...
+1 photos
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
Write a comment
Report
Copy
R
ram1946
from Mumbai, Maharashtra
Report
Copy

gender error after photo capture

New account id od8103. This broker provides online account opening facility with photograph capture and aadhar link for various purposes and finally the account is opened quickly. However in my case in spite of my photograph and i am being a male, my profile show i am female. It looks funny how this has happened and can the company justify this....
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
Write a comment
Report
Copy
P
Pantula Swarup
Report
Copy

Zero dha is having worst customer care

Zero dha is having worst customer care. The phone no given are are dumb and it lays music only and no one receives even if we hold the phone for 30 min.
Please look into it mr kamath. Only money making is not the solution....
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
Write a comment
Report
Copy
Y
Yakub Veg
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
Report
Copy
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

cancel order fund not released

Yesterday 9th sep. My two orders were cancelled at 3:30 pm.. One for nifty 50 for 75 quantity and other for bank nifty for 25 q. First order was @ rs.1.60 and other was @ rs 3.90. After cancellation only 150 rupees were released to my account while total sum was 207.50 rupees. Why this happened? Please correct the mistake and release my remaining fund....
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
Write a comment
Report
Copy
I have submitted the poa 3 days back. But still i am not able to sell my holdings. Ticket no. [protected]...
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
Write a comment
Report
Copy
D
Dheerajmr
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
Report
Copy
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

Refund for account not opening

I tried to open a dmat account with zerodha and submitted all the documents and paid the fee of 300rs and zerodha executive told your pan card name does not match with bank name and we cannot proceed with the opening of account. I have requested for refund but no response.

Please refund my money....
+1 photos
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
1 Comment
Report
Copy
T
Tiju84
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.
Report
Copy
Resolved
The complaint is marked as resolved when a company has responded to the complainant, addressed his or her dissatisfaction, and came to an agreement where both parties agreed that the complaint is indeed resolved. However, a complaint can be automatically marked as resolved if a complainant isn't responding or updating a complaint for 30 days after the company has tried to reach the complainant.

delay in account opening more than 2 weeks

I forwarded documents to zerodha kochi office for account opening on 24 july 2020, after receiving they told they will be dispatching the documents to bangalore office and i tried contacting the office but i didn't got any proper replay. The kochi office told that they already sent the documents to bangalore. Now getting more than 2 weeks. Till now i didnt received any mail /sms or call.
I am requesting you to kindly look into the...
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
1 Comment
Report
Copy
All of sudden my TPIN stopped working, after multiple queries they asked for documents. i sent all documents by courier/ e-mail but still they did processed it from last 2 weeks.
It has been 25 days and i am not able to talk to their customer care, there is always one automated message that we will get back to you.
I am not able to sell my own stocks from last 3 weeks. It is causing significant loss everyday. attached is the...
+1 photos
Helpful
1 other people found this review helpful
1 found this helpful
Write a comment
Report
Copy