Claimed

Amazon India Complaints & Reviews

1
Updated: Sep 23, 2026
Complaints 20371
Resolved
1488
Unresolved
18883
Contacts

File a complaint to Amazon India

Having problems with Amazon India?

File a complaint and get it resolved by Amazon India customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Amazon India reviews & complaints page 504

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
N
nish.rocks016
from Bithur, Uttar Pradesh
Dec 28, 2018
Report
Copy

Website: Amazon.in

I ordered the product on 4 the November cancelled it on 5 the November still waiting for refund. Customer care replied that they have to ask the seller to initiated the refund. Sometime they say we have initiated the refund Moreover they ask to go claim your bank and file charge dispute.
Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    D
    Dinesh Singh Bhandari
    from Delhi, Delhi
    Dec 28, 2018
    Report
    Copy

    Address: New Delhi, Delhi, 110092

    I ordered ( #[protected] Ace-Pad B101 Android Tablet ₹11999 from amazon on 21/12/2018 and payed full payment by debit card but order was cancelled on same date due to late service. Amazon had said that refund has been processed successfully and the amount should reflect in your account by 28/12/2018. They provided the Authorization code #172221.

    But I amount is not reflect in my account today. Then I have called amazon executive officer says plz call your bank customer care. So, I called Punjab National Bank customer customer care says me... their is no transaction from amazon to your a/c . When I said that i have refund reference code, she said that we don't check the transaction id. Then I have contact amazon customer care. Her super visor says me that we have credit in your a/c plz contact you bank customer care.

    Don't know what to do...
    Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      N
      Nagaraj H C
      from Mumbai, Maharashtra
      Dec 28, 2018
      Report
      Copy

      Address: 560068
      Website: www.amazon.in

      Date: 28th Dec 2018.
      Client number: [protected]

      I have ordered a package from Amazon. It is being rescheduled with the reason saying that delivery person could not contact the customer. But actually, delivery guy is not attempting deliver the package door step.

      Even after complaining, they are doing the same thing.

      It was a new year gift and I am missing that gift. They charge so much for delivery and they do pathetic service on delivery. Once in a while this happens from amazon delivery service.

      They should fix the issue and have to bare some complementary benefit. We have maid exes money for early delivery but they do normal delivery by giving these kind of excuse and keep rescheduling the package delivery.

      I am attaching the chat I had with customer care

      Chat
      Sound
      Me:I have a complaint with amazon delivery
      You are now connected to Vikas from Amazon.in
      Vikas:Hello, my name is Vikas. I'll certainly try to help regarding your concern.
      Me:This problem is happening again and again, Amazon is not taking any action
      If the action is not taken this time then I will have to file complaint in consumer court
      Vikas:I am sorry to know that your concern is regarding the delivery
      could you please elaborate your query so that I can check and help you out?
      Me:My order was not delivered. But I got message saying order could not be delivered as customer was not available.
      Vikas:First of all please accept my sincere apologies which you have experienced in this regards.
      Me:I received call from delivery guy, he asked me to come to where ever he is standing.
      I asked him to come to the exact address but he refused to come and cancelled the delivery.
      How can they lie so easily, there is no easy way in amazon to track such issues.
      When I am paying delivery charges why should I leave my work and go to him by walking for more than 15 mins.
      If that was the case I can pick it up from store.
      Delivery guys come at random time and call and force us to come to there place.
      I have been placing prepaid orders so that they can deliver the product at exact address even if I am not there.
      This happened so many times but no action has been taken yet
      So pathetic service.
      Vikas:I am so sorry for that . I do understand your concern
      Just to confirm ; are you referring this Order No:[protected]
      ?
      Me:yes
      Vikas:Your package will be delivered by 6 PM by our Amazon Delivery Agent (Phone: [protected] PIN 3215).
      have you received the call from this number today?
      could you please share the number once by which you have received the call?
      so that we can forward the details to the courier team
      Me:[protected]
      I got call from this number.
      Vikas:thanks for the number
      has he mentioned his name ?
      Me:No
      Vikas:okay
      thanks for the information
      Me:I tried calling back with the [protected] PIN 3215
      Vikas:Please allow me a minute or two to look into the issue and find the best possible solutions for you .
      Me:but he is just disconnecting the call
      Vikas:no issues. please let me do the needful.
      please be on liine with me
      Me:Its a new year gift, I am leaving to my home town tonight and I will not be available in the delivery location from tomorrow. I need the package today itself.
      How can we consider Amazon to be reliable if the delivery getting cancelled through lies.
      phone number is given to contact the customer in case if the he is not available at delivery location. But your delivery service is miss using it by calling them to where ever they are instead of visiting the deliver location.
      Vikas:thanks for waiting
      Me:I am wasting so much time to get these issues reported in the middle of work. It is so irritating.
      Vikas:I have shared the details to the courier team and they would put an insight on it and a strict action would be taken against the courier boy for updating the wrong tracking
      you would receive the package at your door step
      please allow us only a last chance to get it resolved in a positive ways
      rest be assured that you would not face this issue again
      Me:Please ensure this does not happen again. We do respect delivery person but they should also respect our time, we can not go to them in between the work to collect package. At least they can leave the package at reception.
      Thank you
      Vikas:and we would take care of your order in future and time as well
      Me:Hope it does not repeat.
      Thanks for addressing the concern
      Vikas:yes sure, and once again thank you for sharing the issue you faced. I have updated the remarks about the issue you faced. I can assure that it would not be repeated again.


      Vikas from Amazon.in is onlineSecure Connection.
      Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        D
        deepak0146
        from New Delhi, Delhi
        Dec 28, 2018
        Report
        Copy

        Address: Mohali, Punjab, 160062

        Dear amazon team,

        I purchased 2 mouse logitech m330 and logitech m557 on 12th oct 2018. I received both mouse at morning on 13th oct 2013 but product not match with quality and as mentioned in product description on amazon.com so i requested for replacement both mouse same day.

        At evening an amazon agent asked me for mouse and i return both mouse to that agent he confirmed me both mouse will be delivered soon.
        Again 15th oct 2018 another amazon agent ask me for same mouse.
        How can i return both mouse 2 times??
        Is amazon team had some thief agent??
        Still i did't get any mouse and not even any refund.
        Please resolve my problem asap.

        Order 1#[protected]Logitech m557) order total: 1299/

        Order 2#[protected]Logitech m330) order total: 999/

        My detail:
        Deepak rathore
        Contact number:[protected]
        Email id: [protected]@gmail.com
        Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          R
          ram ken
          from Bengaluru, Karnataka
          Dec 28, 2018
          Report
          Copy

          Address: Bangalore, Karnataka, 560064
          Website: amazon.in

          I had placed an order on amazon.in on 5th dec with order id order #[protected] for an amount of rs 5000.89, it has been 22 days still i have not received the shipment. I have been following up with them on a regular basis, but they say it is sellers issue. Yesterday after the conversation i was shocked to see that refund has been initiated without my consent, i have been waiting for the book, no response from them and no solution. Very disappointed and it has caused me a lot of stress. Very bad customer service
          Require a compensation from them in fair terms.
          Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            D
            Dodla kiran kumar
            from Delhi, Delhi
            Dec 28, 2018
            Report
            Copy

            Address: Hyderabad, Andhra Pradesh, 500013

            Hi team,

            I have ordered "johnston & murphy" shoes from amazon app on 21-dec-2018 using account with my mobile number [protected], however amazon send me wrong product.
            When i called the customer care they are requested to link my email address to my account on 21-dec-2018.
            After two days i got email to upload my id proof and now on 28-dec-2018 they are asking my banking details.
            I dont understand, i need to call the customer care every time and followup for the correct product and no updates are provided from the amazon. Every time i call amazon they say we are investigating and request some or more details for investigation. No really sure why they need all these details when payment is made correct and wrong product received.

            Request you to please help me with this case.
            Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              S
              sureshkumarboga
              from Hyderabad, Telangana
              Dec 28, 2018
              Resolved
              Report
              Copy
              Resolved

              Address: YSR, Andhra Pradesh, 516107
              Website: sbi

              Dear sir

              A refund of 510 rupees was successfully processed on 05 dec 18 to my account by amazon. This amount should have been debited to my sbi account by now, but i have not received the refund till now.

              I have called the state bank of india customer service and also emailed the state bank of india main branch all the details many times including the unique transaction reference number but nobody has replied or resolved the problem. No action is being taken

              I have confirmed with amazon and they have successfully processed the refund

              Kindly go through the charge dispute emails, locate the pending refund and follow the path back to amazon's payment processor to locate the refund.
              My refund referance number is[protected]
              State bank of india [sbi] customer support has been notified about the posted complaint.
              Dec 28, 2018
              Complaint marked as Resolved 
              gud mrng
              Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                M
                Milan Maheshwari
                from Mumbai, Maharashtra
                Dec 28, 2018
                Report
                Copy

                I had purchased this purifier from amazon india with 10 days return policy. After receiving the above product, very next day i requested for return and refund. Till today the product is not collected despite making several calls.

                Every time i call amazon india representatives will ask for 72 hours. There is no way i can file complaint with amazon india. I was also told that as there is no return tab on this product so they need to update the software!
                Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  M
                  manoj k jain
                  from Delhi, Delhi
                  Dec 28, 2018
                  Report
                  Copy

                  Sir/maam

                  I have ordered a product lenovo tab4 8plus from amazon and paid rupee 9999 for that from my debit card on 15th december 2018 but till now i is not delivered and they keep on extending dates for delivery and refusing to refund.

                  Product name : lenovo tab 4 8plus

                  Order date

                  15-dec-2018

                  Order #

                  [protected]

                  Order total

                  9, 999.00 (1 item)

                  Now i want my money refund and compensation for giving tension of 10 days.
                  Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    C
                    Carl Arnett, Jr.
                    Dec 28, 2018
                    Report
                    Copy

                    Address: 38118onio

                    My regular payment of $14.22 was charged on 12/10/2018 from one bank account of mine and an additional charge of $14.22 from my other account on 12/27/2018. My second account is not authorized to be used for amazon prime, i should have been notarized of any addition fees before now. I added a device to my amazon prime account. I wasn’t aware of any added charges to add a device.

                    Thanks in advance,
                    Carl arnett, jr.
                    Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      P
                      Partik Madaan
                      from Burla, Odisha
                      Dec 27, 2018
                      Report
                      Copy

                      Address: Faridabad, Haryana, 131001

                      Dont buy it from Amazon. They change their policy for every product and hide it behind terms and conditions. No transparency at all. I wanted to return this phone and they told me that this item is not returnable. I asked them why so as it is not mentioned anywhere and i did return another item a few days back then they told me that it is âclearly mentionedâ two pages away from the actual product page - somewhere in help pages. What a ### excuse. Have lost my trust and completely embarrassed by such policies.
                      Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        M
                        Muktesh Pandey
                        from Delhi, Delhi
                        Dec 27, 2018
                        Report
                        Copy

                        Address: New Delhi, Delhi, 110009
                        Website: Amazon

                        I have ordered one plus 6t but it was having having defective accessories and the Amazon engineer has approved this and submitted the report, I asked for replacement of the product at my different address because I won't be available at my Shipping address, now the Amazon executive are telling me that it is not possible, all 5 customer care are telling different different reasons, such a cheat I have ur recording also
                        Email [protected]@gmail.com
                        Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                        Dec 27, 2018
                        Updated by Muktesh Pandey
                        [protected] order id
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          B
                          bibin mathew roy
                          from Pathanamthitta, Kerala
                          Dec 27, 2018
                          Report
                          Copy

                          I have contacted amazon many times informing that my amazon account has been blocked(i don't know why), every time they collected same information from me and said that there executive will assist(call) me in resolving my problem but nobody had contacted me yet.After complaining for many times they had even blocked my number.whenever I login I entered my email id or phone and when it ask for the password I entered the password it says that your email address and password is incorrect and when I choose login using otp in my phone after this step it ask about the new password and when I entered the new password and when I login again it says your password is incorrect. This is the problem that I face many times. Please! Please! Fixed this bug in your app and website.
                          Thank you!
                          Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            C
                            chotu@6598
                            from Panipat, Haryana
                            Dec 27, 2018
                            Report
                            Copy

                            Address: Chandigarh, Punjab, 160019
                            Website: amazon.in

                            I ordered a SanDisk pendrive and got it on 12 January 2018. On 19/11/18, I went to SanDisk showroom in Elante Mall Chandigarh and staff of SanDisk informed that the pen drive delivered to me was not original product and in this regard they also sent me an email .

                            On 23/11/2018, I sent an email to amazon about my problem with original bill and email of SanDisk also attached. I got an email that my problem will be resolved in within 3 to 5 days but no one contacted me by any means of communication, that is showing how much Amazon customer service team is working.
                            On 7/12/2018, I again send an reminder email but still no one contacted and no action has been taken to resolve my problem.

                            On dated 15/12/2018, I sent any email again & I contacted amazon through phone regarding my querry. I requested many times that to customer care representative that I want to talk with senior official and the call attendant convey this message to his senior many times but his senior was so arrogant, he rejected all his requests.
                            This behavior of senior officials of amazon are showing that how much they are concerned about the customers. They are so egoistic, arrogant and they do not value their customers. I waited for 35 minutes to just want to talk with senior official regarding my problem but still he denied to talk.
                            I am highly disappointed by amazon and if I do not get my refund or original pen drive, I will file a case for delivering fake products. Further never shop on this site and will not recommend to anyone. Such pathetic services are not acceptable from such brand.
                            Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              D
                              from Keelakarai, Tamil Nadu
                              Dec 27, 2018
                              Report
                              Copy

                              Address: 626126
                              Website: [email protected]

                              Hi i got message form amazon career [protected]@amazoncareers.in this mail I'd... And then he send appointment and the details... After he call for ur toll free number[protected].. And pay the amount 5k its aha refundable process for ur salary account opening process.. And then I will deposit.. After deposit I will cal my hr executive number he did not pick up... ([protected]).And still now I did not get my amount 5k..AND then JOB DETAILS AND COURIER DETAILS... I didn't get.. . Still now I call he did not attend.. His name pragadeshwarn... Stil now I call he did not atten my call.. I vl attach my application letter and senior account details and packing details... Kindly help and reply to mail
                              Show quoted text
                              Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                R
                                Rishikesh Chandravanshi
                                from Darbhanga, Bihar
                                Dec 27, 2018
                                Report
                                Copy

                                Address: 122504

                                I purchased “Walls and Murals white Board” on[protected] from Amazon. I have done the payment by PNB debit (Master Card) but later on i have cancelled my order on the same date[protected]. My refund should get to me by[protected] but it is not initiated to my bank so far. Amazon customer care agent provide me a refrence no. and ask me to call up to my bank customer care and ask to done charge dispute but the bank customer care told me that they can provide me the details related to my bank account only but there is no charge dispute policy can be done towards them. Same answer i got from my bank branch’s manager. I’m stuck what to do?
                                Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  S
                                  Shubham Kumar 1
                                  Dec 27, 2018
                                  Report
                                  Copy

                                  Website: Amazon.in

                                  Order id #[protected]

                                  This is regarding mi band 3. I didnot receive the fitness tracker in the box. The pictures were sent to amazon via mail. Following this, i reported the incident to amazon. They replied to me asking to return all the items which i have received. I returned the box, charging cable and the band which i received. Then after 5 days, i received the mail saying the refund has been declined as the customer sent empty box to them.
                                  Amazon transportation is the one who delivered the product and they are the one who picked it up. This is total harrassment. Kindly provide me a resolution.
                                  Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    C
                                    curtsy
                                    Dec 27, 2018
                                    Report
                                    Copy

                                    Address: 89126

                                    The amount of $61.30 was charged to my credit card.
                                    This amount was not authorized by me. Please credit my credit card. How this unauthorized amount of $61.30 was charged, i have no idea. When i placed an order with amazon for christmas, this was not the card i used. I hope this will be resolved in a timely manner. I will be contacting the credit card company also. Mevu
                                    Thank you.
                                    Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                                    I ordered a wireless mouse on 14-10-18...On 2-11-18, Amazon sent me a SMS that they cancelled my order without any reason...Till now, they didn't sent the product to me...
                                    As I had placed order for a Bluetooth device and I made the payment also pre-paid but the Bluetooth device has not yet been delivered to me yet and the gas has also been deducted frm my debit card. What is this plz explain and take according action urgently.
                                    I ordered one plus 6 charging cable but two time they send me wrong cable n I requested for money refund but they don't.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    3 Comments
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      A
                                      Andy_2210
                                      from Muzaffarpur, Bihar
                                      Dec 26, 2018
                                      Report
                                      Copy

                                      Address: Patna, Bihar

                                      My order no is[protected]..I ordered it on 10/10/18 with sbi debit card..same day the order was cancelled but the refund has not been credited yet to my bank account.. I contacted bank customer service as well as amazon but it is getting delayed and delayed.. 27/112018 I made a complaint against amazon at National consumer helpline... Amazon India is not providing me with utr number for the refund transaction whereas the bank is asking for utr number to track the refund amount.. My mobile no is [protected]..name :Deepak Kumar from Patna bihar.. Registered mobile number with account is [protected]
                                      Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Jan 13, 2019
                                      Updated by Andy_2210
                                      Kindly resolve my y
                                      Jan 13, 2019
                                      Updated by Andy_2210
                                      Waiting for resolution
                                      My refund is not showing in my account but Amazon is already initiated the refunds
                                      reference no 456314
                                      kindly Take Care of that issue ...
                                      I am contact canara bank customer care they told me that there is no such transaction will happen ...
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      1 Comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        S
                                        santhwana
                                        from HYDERABAD, Andhra Pradesh
                                        Dec 26, 2018
                                        Report
                                        Copy

                                        Website: www.amazon.in

                                        Hi,
                                        I have ordered for a smartphone through amazon
                                        As the phone seems defective, I wanted to return the product and initiate a 'Refund'.
                                        However, the company website is not at all allowing for a refund. When I called their customer care, I was informed that, they have only an option of 'Replacement' but not a refund.
                                        I am unhappy with such policy which is forcing me to experiment with my 32, 000 rupees for a defective phone.
                                        Kindly, take care that the refund process is initiated.
                                        Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                                        Dec 27, 2018
                                        Updated by santhwana
                                        I do not see any update in this regard
                                        Dec 27, 2018
                                        Updated by santhwana
                                        Sending a snapshot of the amazon webpage, where there are no Return options at all

                                        Dec 29, 2018
                                        Updated by santhwana
                                        When I called to the customer care, they are saying that the company is not ready for Refund . Kindly help
                                        Bought in August with one year warranty, conked off now, how to claim replacement, tried all options online, on their website, but can't get thru
                                        Refund not resive
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        2 Comments
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit