Show menu
Ask a Question FAQ Sign in
Amazon India
Amazon India
Customer satisfaction rating: 7%
Submit a Complaint
14668
COMPLAINTS

Amazon India Customer Care

Amazon India

TwitterFacebookLinkedInYoutube
Address
Q-city, 2nd Floor-Block A & Block B, Survey Number-109,110,111/2, Nanakramguda Village, Serlingamplayy Mandal, Ranga Reddy
Hyderabad
Hyderabad District
Andhra Pradesh
India - 500032

Customer Care Phone Numbers and Contacts

Phone:
Phone:
up
1764
down
780
+91 80 4197 0000  [Bangalore]
up
720
down
376
up
488
down
298

Additional info

Bangalore

2nd Floor, Safina Towers, Opposite J.P. Techno Park, No.3, Ali Asker Road, Bangalore, Karnataka 560052

Tel: +91 80 4197 0000



Chennai

Address: #40,3rd Floor, SP Infocity, MGR Salai, Perungudi, Kandanchavady, Chennai, Tamil Nadu 600096

View More Information...

Customer satisfaction rating
7%
Complaints
14668
Pending
0
Resolved
1028
Bad
Bad news - Even though we've managed to contact the company, they're quite slow at resolving complaints.

Amazon India related photos (9819)

Amazon India Complaints & Reviews

Sort by:

 villi
Order-Item-ID:[protected]: Product Name: Monopod Extendable Selfie Handheld Stick with Adjustable Phone Holder and Bluetooth Wireless Remote Shutter for iPhone, Samsung and Other System (Colo SKU: $elfe stick Quantity: 1 Gift Wrapped: No Item Price: Rs.305.00 My Additional comments are as follows : "the product which i brought was defective and cant make it work properly. its a mono pod selfie stick and when i was attach with my android smart phone its not connect with my device after that i attached with other smart phone but again i face same problem that's why i return this product . so here i request you to please refund me as soon as possible now after 20 days i still not get my refund so please help me


payment(refund) not received
Complaint comments  Add a comment

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code

     deepk2742
    my order id is this Your Amazon.in Order #[protected] i ordered gigabyte gaming motherboard on 11 may that arrived on 14 may but that was not working well i bought this from third party seller (ONLINE KING)due to non proper work i requested a refund and pickup date was on 15 may so i think its ok and on 15 may the pickup boy came and checked the accesories and motherboard completely after successful verification he pickup my motherboard and given me a return slip or acknowledgement but days go on the seller got the item but not initiating refund after 10 days he told me item that i returned was not same as they given to me so i filed an ATOZ guarantee claim on 23rd of may but on 26 may it was got denied i dont know why from then i m trying to get my money but they are not giving me my money...thats all plz help me in this issue hope you will help me soon. thanks in advance every time i claim a new atoz gyarantee it get denieed within 24 hrs


    third party seller is not giving refund
    Complaint comments  Add a comment

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code

       Abdulkarim Khan
      I am really very much disappointed with Amazon delivery service. It's really really pathetic. I had order one plus mobile phone on 22 May 2015 and it shows that, you will receive product on or before 26 May. It all started from 24 May, everyday in the morning I am getting text message your package out for delivery but at the end of the day neither got my product nor any call from Amazon courier agency. Finally I chased customer service everyday to confirm the status every and every time they are keep on saying we will try to deliver it today. It has been almost a week i am waiting for my order. When i called courier guy Daven and Poojary from Kandivali agency they told me that it is not possible us to deliver the product to your area because we have to cross toll naka and we can do that if you want you have to come to till toll naka. Anyhow I arranged someone and when i called surprisingly he toll me now you have to come to Borivali to collect a package it almost 4 km away from my house. Today on 30 May again i got the same response from Santosh which is from Thane amazon courier agency. Even after chasing to amazon customer center till now i am waiting for the delivery. It is the way they are treating to customer?
      I am really very much disappointed with Amazon delivery service. It's really really pathetic. I had order one plus mobile phone on 22 May 2015 and it shows that, you will receive product on or before 26 May. It all started from 24 May, everyday in the morning I am getting text message your package out for delivery but at the end of the day neither got my product nor any call from Amazon courier agency. Finally I chased customer service everyday to confirm the status every and every time they are keep on saying we will try to deliver it today. It has been almost a week i am waiting for my order. When i called courier guy Daven and Poojary from Kandivali agency they told me that it is not possible us to deliver the product to your area because we have to cross toll naka and we can do that if you want you have to come to till toll naka. Anyhow I arranged someone and when i called surprisingly he toll me now you have to come to Borivali to collect a package it almost 4 km away from my house. Today on 30 May again i got the same response from Santosh which is from Thane amazon courier agency. Even after chasing to amazon customer center till now i am waiting for the delivery. It is the way they are treating to customer?
      Complaint comments  Add a comment

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code

        Amazon India — Non-delivery of products

         amitdudi
        day by day amazon services become bad.earlier they was delivering most of the products to shillong, meghalaya pincode:-793001.But...

        Amazon India — Amazon cheating, closed my account with 1800 INR in my Gift Card Balance

         Sarthakpulse
        Hello, I mainly did online shopping from Amazon.in as I have the faith in it. Recently I live in a small place were packages...
        Complaint comments  Comments  (1)

        Amazon India — Very disappointed with Amazon delivery service - India post [Resolved]

         nitin.businessman
        I am really very much disappointed with Amazon delivery service. It's really pathetic. I had order Reebok bagpack on 23 May...

         Pinkukachari
        I have a buy REDMI 2 Mobile of Amazon.In Order Number #[protected] not recived till now, India Post TRACKING number : AW[protected]IN I will check India Post Official site Tracking but now Paused Same location 24/05/2015 02:23:20 NSH GUWAHATI ... please akosha help why Paused my item... today date is 27.05.2015 .
        Dear Pinkukachari

        Thanks a lot for bringing up the concern. However, for us to be able to help you out, we would need a few details regarding your complaint. We have specifically designed a form which will ask you for all the necessary information, which can be accessed by going to our website http://www.akosha.com/homeform.html. We request you to file your complaint with us there. You can also file a complaint by calling[protected]. We look forward to helping you out.

        Regards
        Akosha Team
        Complaint comments  Add a comment

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code

           uttam.kavaiya
          Dear sir, Very very bad experience ever I paced my first order redmi 2(mobile)on 19.may.2015 but due to lack of stock amazon cancelled my order without inform me.. Order #[protected]on.20.may.2015) So i placed second order on 20.may.2015 but after 6 days(i.e.26.may.2015) of this order placed not even received any delivery date or estimates date from amazon and also product not despached by amazon from its warehouse. And also i said above matter to amzon about more than 12 times through call & email but no action taken by amazon So, today(26.may.2015) i m tiered for this amazon service and cancelled my order ...


          my order
          Complaint comments  Add a comment

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code

            Amazon India — refund issue by third party seller (onlineking)

             deepk2742
            my order id is this Order #[protected] i ordered gigabyte gaming motherboard on 11 may that arrived on 14 may but...
            Complaint comments  Comments  (5)

             shubh011
            i was looking for yu yureka for many days bt it was out of stock Today 26 may i ordered it n it is sucessfully placed .bt after n hour i got an sms from amazon that ur order has been cancelled. i checked my mail then, a mail from amazon was present . "Hello, We closed this account because our records show that we closed another account of yours for not meeting the terms of our Conditions o[censored]se agreement. When we close your account for violating the terms of an agreement, you cannot open a new account or use another account to place orders with our site. If you had open orders on this account, those orders were cancelled and refunded when we closed the account. Any digital content that you purchased with this account is still available to you. To access the content, click the “Manage Your Kindle” link on the Your Account menu on Amazon.in (https://www.amazon.in/youraccount). If you would like to appeal this decision, please reply to this email to reach an account specialist. Our Customer Service team can only confirm that we sent this message and help you with technical issues. They cannot reverse this decision or share more details on this matter. Sincerely, Account Specialist" Why they dont tell abt the true reason . why my order has been cancelled i am frustrated from amazon it happens many times when i try to order yu yureka May be they dnt want to sell it due to yu yuphoria or someone who works there need yureka so the amazon cancelled my order n give it to him Please help me. I need my yu yureka
            Complaint comments  Add a comment

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code

               irfanhmd92
              50days ho gaye mjhe mobile return kiye hue jo ki amazon ko 7 april ko recieved hua hai..tracking detail niche diye hue attachment se check kar sakte hai... kam se ka 25 time ap logo ko phone karke bol chuka hu ki mjhe ye phone delivered hua...jo mistake hai wo ap ke hand se ya delivery boy ne paise ka her pher kiya hai...kitni bor bol chuka hu ki maine phone ap ko return kiya hai to uski detail mere order se match karo aur fir apne transpotation service se bolo ki ap bol rahe delivered nhi hua to customer ne wahi phone kaise mobile wapis bheja...niche diye gaye photo me imei no hai wo jo mobile bheja maine uski imei se check karo ...aur mera paisa refund karo


              refund
              Complaint comments  Add a comment

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code

                 Mohammad salim goundi
                Hello sir please help mi about my refund this is 5 or 6 months before I have returned arya mobile OK hi issue my refund but I have a mistake my name is salim OK but my bank name is Mohammad saleem so I m sorry I told your customer canter and hi told mi no pourablem I issue other refund OK than hi told mi update your bank account I do before 3 months a go I asked him many many time but his asking only on thik (you jast wait 24 to 48 hours ) what his a pourablem you jast asked mi
                Complaint comments  Add a comment

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code

                   neelimakrishna2000
                  Order #[protected] dear sir/madam we received item of remote control car today with order no.Order #[protected] and we found the remote handle was broken. we never expect such kind of worst package from Amazon people and we are not here to bother about it for many days about the product and returning it to you and again waiting for it .still we don't have any hope to receive the item safely by purchasing it through amazon.i have the video while unpacking it but still the children are very much disappointed as they are very anxious about the remote remote control car.if we can wait for some more days but you amazon people hurted the feelings of children a lot.please dont bluff the people with this careless package though we paid for package seperately (around Rs 200/-) and the total cost of the product is RS 1399/- and we have not paid this amount for this kind of articles.hope you people will respond immediately.


                  damaged article received
                  Complaint comments  Add a comment

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code

                     alokjoshi88
                    I bought a Micromax YU Yureka mobile phone on January, 21, 2015 from Amazon.in, and it was delivered to me on January, 27, 2015. From the very first day of my use i was facing issues in the hardware of the said mobile handset. i.e. the Proximity Sensor wasn't working as well as the phone was constantly over heating causing it to restart. For the said issue i raised a complaint with the respective Customer Care. in the first week of February and for which the technicians came on February, 11, 2015. and changed the Transceiver of my phone, but even after the change, the issues were still endured. adding to which the side buttons stopped working. I registered yet another compliant with the said Customer Care Center and i was told to Hard Reset my Device, which i did successfully., but apparently it made no change to the problems i was facing, further on perusal they changed the Transceiver yet again, and the side Buttons started to work again. but this time the one SIM Slot out the Dual SIM Slot, wasn't functioning anymore. I tried a couple of different SIM's on the slot and as per the instructions i again did the Hard Reset, Which made no change to the Situation. I registered a complaint with the Customer Care (Token No. : yu124264)., for which i was told i will receive a Call Back from the Technical Team within 48 hours but now it has been more than 15 days, I haven't heard from them. Today i again registered the complaint regarding the issue ( Token ID: 28093), but again the irrelevant waiting period of 48 hours is expected it seems they have turned deaf ears to my plight and constant harassment. Mobile is my channel of connectivity as I stay away from my family and friends. I had mentioned it over phone many times yet the insensitivity and letharge shown by the customer over and over has caused me loosing all hope sof resolution. I am hoping Amazon will live upto its brand name and trust, and will get it resolved at the quickest possible time.
                    Complaint comments  Add a comment

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code

                       srv1989
                      Product damaged in packing .but already compliant forward but not responsible After having a Search on Google, I Got to know about CLICK2COMPLAIN.COM They Helped Me a lot & Recovered My Amount From _____ Company. Best Wishes to CLICK2COMPLAIN.COM Good Luck For Company.
                      Complaint comments  Add a comment

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code

                        [Resolved]

                         mithunkarkar
                        Dear Sir, This is to inform you that, I had purchase from Amazon, Order no[protected]. And this is my first experience with amazon. But unfortunately, due to fitting issue, it was resend to the seller being asked with the amazon. And I believe, I had spoiled my time and effort as well as money, where as i was happy with the flipcart, only as per my friend suggestion, i was ordered with amazon. the issue is that, i was initiated with the product amount only which was returned to seller, but when i asked to amazon, who will pay my shipping charges, the customer care executive said, if order pick up facility is not avilable, then I should send the product, and the charges for shipping, will be refunded from our end or seller end to you, now the problem occurs, the seller is not agreed to pay shipping amount, and amazon said, it’s not possible to refund you the shipping amount. Please do needful, and refund my money asap. And believe me, i will not go with Amazon, and will ask my every concern to do not purchase from amazon.better to go for flipcart... Revert me the update on mail asap. Seller add- Clickedia Ventures A34, Orchid Whitefield, Opp. Vodafone house makarba ahmedabad, gujrat- 380051 Phone: [protected]
                        Complaint marked as Resolved 2017-12-15 01:11:18
                        Problem solved
                        Complaint comments  Add a comment

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code

                           riyaz menasinakai
                          I Riyazammad, had book a watch on 19th May 2015, and goods were delivery to the store(i.e., Star Zoom, HRBR Layout, Banaswadi 560043), as status i received in my mail on 20-May-2015, but still the goods were not available in your store when i visited Twice to your store on 21-May-2015. And when i called to your customer care executive, they gave me the falls reasons stating that the product will be delivered to your door address, OR my courier executive will call you back and they also promised me 100% your goods is available in the store BUT ITS NOT THERE. Very good services provided by you. Thanks & Regards Riyaz [protected] [protected]@gmail.com
                          regarding delivery of product.
                          Complaint comments  Add a comment

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code

                             satish Nigurwal
                            Dear Sir, I have purchased a V Guard voltage stablizer VG 500 from your online shopping under order ID: [protected] dated 07/05/2015 and item was received on 19/05/2015 in damaged condition. Below are my observation forwarded to you . 1. The outer packing of item was sealed and ok. After opening of package, the body of stabilizer found damaged and cracked from 02 sides. It seems that the item was packed in damaged condition and it was not ensured by the dispatcher to inspect the product before dispatch. . 2.The hallmark seal on main body of stabilizer is tempered. it seems that inner components of product might have been changed before dispatch. This incident has shocked me and I am worried about the genuineness of the products purchased through your online shopping. This has given a very bad image for a reputed firm like Amazon. I have already made return request to you on 19/05/2015 itself. Your coments on my return request received through mail that return action will be taken after approval form seller. I could not understand how a seller can approve for his own mistake ? it is you, Amazon, who has to take all action because the seller is doing business through you and you are responsible for their act. h However i have made return request on 19/05/2015 and file the case on 22/05/2015. Now reply from Amazon, that decision will be taken on retrun/refund by 05/06/2015. What is this? i had purchase item for air conditioner for this peak of summer season and has spent money for that on 07/05/2015, should i wait for your decision for the month ? the summer season will be off till the time. Such type of ridiculous reply are not accepted from amazon. you have more faith on seller. I t proves that your donot have trust on your customer, who is telling you the fact. you want to harrassh the customer only. i want to know why so? will amazon survive without customers? There are so many more questions, which need reply from you. in my case, i have alredy forwarded photographs of damaged item on your mail id. i request you to resolve my case immediately, and refund my money so that i can purchase item form market and utlize it with my ac during this summer season. Waiting for your prompt response. Regards, Satish Sharma H.No. 568 Sector-3 Part-1 Rewari Contact-[protected], [protected]
                            Complaint comments  Add a comment

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code

                               guptaPrathu
                              I order High sierra backpack from amazon india, order date is 15/05/2015. tge delivery done on 17/05/2015 in the afternoon time. i pay the amount of rupees 995 only via debit card. on 1st attempt payment was unsuccessful shown in their debit machine. .after few second the delivery man again try and this time payment was successfully done of Ruppes 995. but when i looked into my Hdfc bank account statement their shown that amazon india debit two time amount for the same item. .and i got charge extra 995 rupees from bank and Amazon india. i launch the complaint regarding this in amazon but they didn't give me return my extra amount. Please help me for getting back my amount 995 Ruppes as soon as possible


                              Refund of Money..
                              Complaint comments  Add a comment

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code

                                 Hirender Goyal
                                I had ordered one no. BIC Velocity Ball Pen on Amazon India as per following detailes. Order No.[protected] Delivery : 12th May - 16th May. The matl has not been delivered to me till date. After making 3 calls to their customer care no.[protected] in last 4 days ( on 18th / 20th / 21st ), I am being told that I have to collect the shipment from Bhatinda, which is 65 KMs from my place & is practically not possible. Also they have accepted the order for delivery to my place only ( Barnala - Punjab ) Now Amazon is not delivering the matl. to my place nor refunding the money, which is causing mental harrassment to me.
                                Complaint comments  Add a comment

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code

                                  Featured Complaints