Claimed

Amazon India Complaints & Reviews

1
Last updated Jan 27, 2022
Complaints 17711
Resolved
1271
Unresolved
16440
Quick Links
Statistics
Share
Profile
ADVERTISEMENT

File a complaint to Amazon India

Having problems with Amazon India?

File a complaint and get it resolved by Amazon India customer care. It’s quick effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT
Amazon India
Customer Service Contacts

Amazon India Website

Amazon India Head Office Address

Q-city, 2nd Floor-Block A & Block B, Survey Number-109,110,111/2, Nanakramguda Village, Serlingamplayy Mandal, Ranga Reddy
Hyderabad
Hyderabad District
Andhra Pradesh
India
500032

Amazon India Phone Numbers

Phone
+91 40 3992 1111
1878
855

Amazon India reviews & complaints(17711)

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
I bought a mobile from amazon.in on 2nd june 2015, there was problem found in the mobile handset at usage of two days. I booked...
+1 photos
Helpful
Be the first one to find this review helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Hello Amazon, i order Strontium 32GB MicroSDHC Memory Card (Class 10) thru online on 2 June 2015 its Storage capacity only 9.95GB I loss my money also of Rs 639/- please help me this issue Ordered Dated: 2 JUNE 2015 Received Dated:5 JUNE 2015 ordered details order (#[protected] of "Strontium 32GB MicroSDHC..." cash delivery thanks & Regards SUPREETH B S [protected]
+1 photos
Helpful
Be the first one to find this review helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit

    Hi, I had ordered an item with COD option, and it was delivered to me on 5th of may 2015. And my order number is Order #[protected]. When the Amazon agent arrived, I used my credit card to do the transaction . Since he complained of network problem in debiting the money from my card, he tried to access multiple times. In this process the money has got debited twice on the card, card number ending with 9512. I have sent mails after mails to resolve this and revert my money, but it has been of no help to me. Recently they even promised to credit the amount directly into my some other bank account. I shared my bank account details to them .It has been 2 weeks since then, but I do not see it reflected in my account. I have attached a copy of my Credit card statement showing the duplicate transaction . Kindly look into this issue. Regards, Shobhitha
    +1 photos
    Helpful
    Be the first one to find this review helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      Please see the conversation between me and Amazon: You are now connected to Siva from Amazon.in Me: different item got hello...
      Helpful
      3 other people found this review helpful
      3 found this helpful
      Write a comment
      Report
      Copy

      ORDER PLACED 5 June 2015 TOTAL 180.00 Michael Murali P ORDER #[protected] ORDER PLACED 5 June 2015 TOTAL 6, 999.00 Michael Murali P ORDER #[protected] 5 June 2015 TOTAL 699.00 Michael Murali P ORDER #[protected]
      Helpful
      Be the first one to find this review helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit

        I have ordered the F&D home theater one month ago estimated deliver time given to me is 26 may 2015, 15 to 20 days they has taken, i was waiting for that. I and they given me track number too i have attached the image here with. the courier company not delivered till to me. and automatically updated as rejected by customer and returned to the amazon. i got this product through offer now its rate is very high. Amazon cheated me like this. now i have to place new order and wait for it. very expensive to same item.
        +1 photos
        I had placed an order no.[protected] for James Bond 50th Anniversary Postcards with amazon india on 26.06.2015. The item had to be supplied by its Seller A to Z Book World. On 12.07.2015 I received a wrong item. The discrepancy was brought to the notice of amazon india and the Seller. The seller started beating about the bush and stated that it was a case of "order mismatch" which term it was asked to explain but it failed. It is running away from its obligation to deliver the correct product. It has used my money since 26.06.2015. Amazon India is not doing anything worthwhile despite my no. of emails. I had spent considerable time in searching for the good not to hear that my money would be refunded. I have undergone a lot of hardship and both amazon india and AtoZ Book World are callous. Amazon India should immediately supply me with the correct item and take back the wrong item to show that it has a concern for the customers and that its slogan "SHOP WITH CONFIDENCE" is not just empty words.
        Helpful
        Be the first one to find this review helpful
        Found this helpful?
        1 Comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          I placed an order in Amazon.com on 8th May, 2015 and probable delivery date was 28th of May, 2015. But today 6th June, 2015...
          Helpful
          Be the first one to find this review helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          I had given an order for a laptop from amazon.es on April 9th. They took an amount of EUR 879, 54 (INR 62, 706.61) from my account. They delevered a courier to me on 17th April. But there was no laptop inside the courier box. There was just some catalog papers, hardboard and thermocol pieces. When I tried to contact amazon regarding the issue, they were locked my account without any information. I tried to contact them without signing in and They told me to sent some verification details by fax. Three times I sent those details. I sent so many mails also and they just told me to wait. Finally after two days they deleted my account and sent a mail like below, "Dear (a) Client: Unfortunately, after check your account information, we have taken the decision to close your account Amazon.es. Sorry for any inconvenience this will cause. This decision is final and no longer Amazon.es rule. For this reason any other correspondence relating to this account will not be accepted." I am in a big loss now. If they have any issue with my account why did they took my amount? This was my first amazon account. I didn't understood why they done like this. Please help me to get back my money. Please. Thankyou.
          Helpful
          Be the first one to find this review helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            amazon.in is not delivering the product named yuphoria in Lucknow Uttar Pradesh. Firstly that phone is only availble in amazon.in...
            Helpful
            Be the first one to find this review helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy
            amazon has not deliverd my product i have ordered it on 22 may .expected delivery date was 4 june. i called them they say...
            Helpful
            Be the first one to find this review helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy
            Dear Sir, Still we have not received any mail for returning the book, i am waiting from 20 days but no any person came...
            Helpful
            1 other people found this review helpful
            1 found this helpful
            Write a comment
            Report
            Copy

            I have purchased Laptop of 32000/-rs from Amazon on 26 Jan 2015 and it had cash back offer 2000/-rs. Amazon peoples promised me it will be credited to payee account on April 28th2015. But yet its not credited. Since then i was taking follow up regarding that, Whenever i called them they apologies for that and asked me for few more days. But now they are asking me to send bank statement for refund, Because they have confusion with this that they transferred or not. And these lazy peoples don't wants to work them self. If you transferred money already then you will also receive that transaction details right. Why you cant check that. Even the product which sent has proper warranty update. From the day i received it i am behind your team yet they dint resolved this. Was fed up with this. Look into the issue. Already have given lot of time for amazon cheaters. below is my order id:[protected]
            Helpful
            Be the first one to find this review helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              Report
              Copy

              my order number is[protected] i ordered few things in this order. One of those were crocs kids clogs. Amazon didnt deliver the item on the scheduled date. Then i did arrange someone to pick from the courrier office which was 40 miles away from my home. And when i opened the order it was 2 different sizes. I have been trying to contact amazon since then. They always tell me to fill the forms which i have already done few times. Could you please sort something out. Horrendous experience with Amazon and its customer service. Its like literally fooling out the online customers. Thanks Charu 0044 [protected]
              +4 photos
              Helpful
              Be the first one to find this review helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit

                I have ordered a Bata Women's Remedy Brown Fashion Sandals Order #: [protected] on 16th May2015.The expected date of delivery was on 29th May 2015. .I received a call on 23rd May from Kottayam stating that my courier reached there, and I asked to deliver it to my correct address which I already given. But I did not received the courier till today
                Helpful
                Be the first one to find this review helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  WE PURCHASED A BAJAJ REX 500 WATT MIXER-GRINDER JUST A WEEK AGO. TO OUR GREAT DISAPPOINTMENT WE'VE NOTICED THAT 1 JAR'S RIM...
                  Helpful
                  Be the first one to find this review helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  I was asked to return it for full refund. All I got was following message: "Dear Customer, Greetings from Amazon.in We are writing to confirm that your refund for Rs.100.00 has been processed for your Order #[protected]. This refund is for the following item(s): Item: Incorrect item Quantity: 1 ASIN: B00SGWZMEI Reason for refund: Customer return Here’s the breakdown of your refund: Return Shipping Refund: Rs.100.00 Your refund is being credited as follows: Cheque: Rs.100.00" WHAT ABOUT THE COST OF THE dvd THAT i PAID??????
                  Helpful
                  Be the first one to find this review helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    I had ordered "1 of Janasya Women's Faux Georgette Saree(Red) 1 of Janasya Blue Saree with Fancy Black Border" from the same...
                    Helpful
                    Be the first one to find this review helpful
                    Found this helpful?
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Dear sir i received your above laptop defective such laptop not charge properly please change our laptop and send me hp window laptop i send laptop as it is to such cloudtill mewat thanks because i am not satisfy this defective laptop thanks harbans lal mobile [protected] Date 03/06/2015 Time 21:20 PM
                    Helpful
                    Be the first one to find this review helpful
                    Found this helpful?
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      Order Details Ordered on 23 December 2014 Order#[protected] I purchased Blackberry Z10 mobile as per above...
                      Helpful
                      Be the first one to find this review helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Download Amazon.in App and Win | Your Account | Amazon.in Order Confirmation Order #[protected] Hello pankaj, Thank you for your order. This e-mail confirms that we've received your order. If you would like to view the status of your order or make any changes to it, please visit Your Orders on Amazon.in. Your estimated delivery date is: Monday, May 18, 2015 - Thursday, May 21, 2015 Your shipping speed: FREE Delivery on orders over Rs. 499 Your order will be sent to: Ojasvi Bhati 281/Phase -1B Shivalik Avenue Naya Nangal Nangal, PUNJAB 140126 India Order Details Order #[protected] Placed on Friday, May 8, 2015 Ninja Turtle 18" Trolley School Bag Sold by Mom&Me, Mahindra Retail Rs.640.00 Item Subtotal: Rs.640.00 Shipping & Handling: Rs.0.00 Total Before Tax: Rs.640.00 Estimated Tax: Rs.0.00 Order Total: Rs.640.00 Need to make changes to your order? Visit our Help Page for more information. Some products have a limited quantity available for purchase. Please see the product’s Detail Page for the available quantity. Any orders which exceed this quantity will be automatically canceled. We hope to see you again soon. Amazon.in This email was sent from a notification-only address that cannot accept incoming email. Please do not reply to this message. Your AccountAmazon.in Message From Customer Service Hello, Here's a copy of the chat transcript you requested: Initial Question: Where is my Order? Does it take 12 days to get it delivered 02:31 PM IST Vigneshwaran(Amazon): Hello, my name is Vigneshwaran . I'll be glad to assist you today. 02:31 PM IST pankaj: HI MA'm, my order # ORDER #[protected] is not delivered yet please confirm the fina status 02:32 PM IST Vigneshwaran: Thanks for the order number Pankaj. I can understand your concern. I will help you with this. Are you able to wait a few moments while I research this for you? 02:33 PM IST pankaj: yea sure 02:35 PM IST Vigneshwaran: Thanks for waiting Pankaj. 02:35 PM IST pankaj: welcome 02:36 PM IST Vigneshwaran: I have checked and see that your order is ready to be ship and it will be delivered to you by end of tomorrow to your address without fail. 02:37 PM IST pankaj: Vignesh if it hasn't been shipped then how it could reach my place by tommorow EOD from where the bag has to be shipped 02:39 PM IST Vigneshwaran: Due to internal issues in the fulfillment center, there was a delay. I am sorry for that . However we will deliver the package by the estimated delivery date which was given to you. 02:40 PM IST pankaj: thanks vignesh 02:41 PM IST Vigneshwaran: You are most welcome Pankaj. Is there anything else I can do for you today? 02:42 PM IST pankaj: you heped me alot 02:42 PM IST Vigneshwaran: Thanks for your valuable time. It's a pleasure assisting you. Thank you for contacting Amazon Customer Service. You have a great day! Please click the "END CHAT" button to close the chat. Take care :) Thank you. Amazon.in This email was sent from a notification-only address that cannot accept incoming email. Please do not reply to this message. pankaj bhati May 20 to Bharti Click here to Reply or Forward Anupam Chauhan amit kumar Apar Agarwal - New PICS Uploaded Bharti bhuvnesh. a charan sidhu Gurdarshan Singh Tiwana Kumar Parivesh Pankaj B SHIFTng 2 MUMBAI ... Monal Aggarwal Move to Inbox More 2 of 4 Your order on Amazon.in (#[protected]: delivery estimate update Inbox x Amazon.in May 21 (13 days ago) Greetings from Amazon.in, We're writing about the order(Order#[protected]... pankaj bhati May 21 (13 days ago) to Amazon.in Please call me back @ [protected] . The #1 international e commerce business team is asking for more time who claims for the delivery to happen in a single day. SHAME ON YOU.. Regards Mail Delivery Subsystem May 21 (13 days ago) to me The original message was received at Thu, 21 May 2015 08:34:13 GMT from iad1-ws-svc-lb91-vlan2.amazon.com [10.0.103.146] ----- The following addresses had permanent fatal errors ----- order-update-auto (reason: 550 5.1.1 User unknown) (expanded from: ) ----- Transcript of session follows ----- 550 5.1.1 order-update-auto... User unknown Final-Recipient: RFC822; [protected]@amazon.in X-Actual-Recipient: RFC822; [protected]@email-inbound-relay-6002.iad6.amazon.com Action: failed Status: 5.1.1 Diagnostic-Code: X-Unix; 550 5.1.1 User unknown Last-Attempt-Date: Thu, 21 May 2015 08:34:14 GMT [protected] Forwarded message[protected] From: pankaj bhati To: "Amazon.in" Cc: Date: Thu, 21 May 2015 14:04:04 +0530 Subject: Re: Your order on Amazon.in (#[protected]: delivery estimate update Please call me back @ [protected] . The #1 international e commerce business team is asking for more time who claims for the delivery to happen in a single day. SHAME ON YOU.. Regards On May 21, 2015 1:30 PM, "Amazon.in" wrote: Greetings from Amazon.in, We're writing about the order(Order#[protected] you placed on 08/05/2015. We regret to inform you that your order will take longer to fulfill than originally estimated. The following item(s) have been delayed: "Ninja Turtle 18" Trolley School Bag" Estimated delivery date: 30/05/2015 - 03/06/2015 One of Amazon's aims is to provide a convenient and efficient service; in this case, we have not met that goal. Please accept our sincere apologies. We will send you a confirmation e-mail on the date the item is sent. Thank you for choosing Amazon. ********************************************************************************... Got any questions? We’ve got answers. Visit our online Help department, available 24 hours a day: http://www.amazon.in/help ********************************************************************************... Amazon.in http://www.amazon.in Download Amazon App and shop anytime, anywhere: http://www.amazon.in/apps Please note: This e-mail was sent from a notification-only address that cannot accept incoming e-mail. Please do not reply to this message. ***** WHY WAS THE DELIVERY ESTIMATE CHANGED? While we do our best to adhere to these estimates, the merchant inventory is constantly changing based on information we receive from sellers on our website. Occasionally, unexpected fluctuations in supply or changes in release dates for new products will add time to our original availability estimate. ***** WHAT IF I WANT TO CHANGE OR CANCEL MY ORDER? You can always check on your order by clicking on "Your Account" at the top of any Amazon.in page. Once there, choose "View Open Orders." You can then cancel either the entire order or a few items from the order ***** WHAT IF AN ITEM IS DELAYED AND I NO LONGER WANT IT? If your package arrives too late, you may either refuse delivery or return it to us for a refund. For instructions on how to return it, please visit our Returns Support Centre at http://www.amazon.in/gp/css/returns/homepage.html. ***** HOW DO I CONTACT YOU ABOUT MY ORDER? If you have questions about your order you can contact our customer service team from Contact Us page on the website -www.amazon.in/contactus ***** Click here to Reply or Forward 7.97 GB (53%) of 15 GB used Manage Terms - Privacy Last account activity: 25 minutes ago Anupam Chauhan amit kumar Apar Agarwal - New PICS Uploaded Bharti bhuvnesh. a charan sidhu Gurdarshan Singh Tiwana Kumar Parivesh Pankaj B SHIFTng 2 MUMBAI ... Monal Aggarwal Move to Inbox More 1 of 4 Your order on Amazon.in (#[protected]: delivery estimate update Inbox x Amazon.in 1:30 PM (44 minutes ago) to me Greetings from Amazon.in, We're writing about the order(Order#[protected] you placed on 08/05/2015. We regret to inform you that your order will take longer to fulfill than originally estimated. The following item(s) have been delayed: "Ninja Turtle 18" Trolley School Bag" Estimated delivery date: 12/06/2015 - 16/06/2015 One of Amazon's aims is to provide a convenient and efficient service; in this case, we have not met that goal. Please accept our sincere apologies. We will send you a confirmation e-mail on the date the item is sent. Thank you for choosing Amazon. ********************************************************************************... Got any questions? We’ve got answers. Visit our online Help department, available 24 hours a day: http://www.amazon.in/help ********************************************************************************... Amazon.in http://www.amazon.in Download Amazon App and shop anytime, anywhere: http://www.amazon.in/apps Please note: This e-mail was sent from a notification-only address that cannot accept incoming e-mail. Please do not reply to this message. ***** WHY WAS THE DELIVERY ESTIMATE CHANGED? While we do our best to adhere to these estimates, the merchant inventory is constantly changing based on information we receive from sellers on our website. Occasionally, unexpected fluctuations in supply or changes in release dates for new products will add time to our original availability estimate. ***** WHAT IF I WANT TO CHANGE OR CANCEL MY ORDER? You can always check on your order by clicking on "Your Account" at the top of any Amazon.in page. Once there, choose "View Open Orders." You can then cancel either the entire order or a few items from the order ***** WHAT IF AN ITEM IS DELAYED AND I NO LONGER WANT IT? If your package arrives too late, you may either refuse delivery or return it to us for a refund. For instructions on how to return it, please visit our Returns Support Centre at http://www.amazon.in/gp/css/returns/homepage.html. ***** HOW DO I CONTACT YOU ABOUT MY ORDER? If you have questions about your order you can contact our customer service team from Contact Us page on the website -www.amazon.in/contactus ***** Click here to Reply or Forward 7.97 GB (53%) of 15 GB used Manage Terms - Privacy Last account activity: 25 minutes ago Details Related Google+ Page Amazon India Follow
                      Helpful
                      Be the first one to find this review helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit