Claimed

Amazon India Complaints & Reviews

1
Updated: Sep 23, 2026
Complaints 20371
Resolved
1488
Unresolved
18883
Contacts

File a complaint to Amazon India

Having problems with Amazon India?

File a complaint and get it resolved by Amazon India customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Amazon India reviews & complaints page 94

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
K
krishna.mohapatra
from Hyderabad, Telangana
Aug 15, 2022
Report
Copy

Website: Amazon.in

I bought a couple of gold earrings from Amazon. It was returnable items, but Amazon is cheating me since last 15 days. Their pickup person is not showing up and if I reach out to their customer care they raise a pickup request on a future date and when the pickup time comes, status is simply changed as “pickup failed’, ‘package not ready’ etc. This is happening over last 5 pickup requests and no help in sight.

Amazon is clearly cheating my money as it’s not coming for pickup and hence not refunding. Is there any option to deal with this cheater?
Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
Aug 15, 2022
Updated by krishna.mohapatra
[protected] Amazon is not returning this order despite being a returnable item. Five return pickup requests were raised but they are cancelling it every time. In a way they are forcing me to keep the item even though the gold earrings is a returnable item.
Helpful
Found this helpful?
Write a comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    L
    Leo john Personal ac
    Aug 15, 2022
    Resolved
    Report
    Copy
    Resolved

    Iam using amazon paylater, and i have due in there in july rs 8000, and paid by manually through my debit card. & 1779 rs paid in advaced. because of network issue.. and also i get a mail from idfc bank and amazon like thankyou for payment like that... when i called customer care.. they told me.. advanced amount of rs 1779 will adju t in august pay later dues, but this month did not adjust the amount.. amazon heated 1779 of mine, ,
    mail [protected]@gmail.com
    Aug 16, 2022
    Complaint marked as Resolved 
    account resolved thankyou
    Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
    Helpful
    1 other people found this review helpful
    1 found this helpful
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      T
      Tessy Varghese
      Aug 15, 2022
      Report
      Copy

      Address: Amazon India online shopping platform

      The above mentioned product (Acer EK220Q 54.61cm Full HD VA Panel Backlit LED Monitor) was purchased from Amazon India on August 6th, 2022 and delivered on August 9th, 2022.

      The item was defective and registered for return and replacement. The amazon agents attempted on August 12, 2022; read the serial number on the product wrong and cancelled the replacement due to failed verification.

      I tried contacting them after this incident there was no further update on this matter and scammed.

      The verification no. of the product is attached below: (1) Cover label
      (2) Monitor label (3) screenshot of cancellation of pickup.

      I'm submitting this complaint about Amazon India return and replacement failure to your kind consideration.
      Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        V
        Vinayak Alle
        from Mumbai, Maharashtra
        Aug 14, 2022
        Report
        Copy

        I Had Ordered MuscleTech Nitrotech Whey Protein Powder, Order No:[protected]. Ordered Date:30th July, 2022.
        Item Received Date:05th August, 2022.
        Item Return Intiated Date:06th August, 2022. 1st Item Pickup Date: 08th August, 2022. Without Calling Or Informing Me They Are Cancelled Pickup Request, So Me Called The Amazon CC They Again Intiated Pickup Request (2nd Time) 14th August, 2022 Again They Cancaled Item Pickup Request Without Calling Me. Again Me Called To Amzon India CC. Theis CC Team Not Have Any Knowledge and They Not Have Any Update About Pickup Agents Details. Only CC Person Says We Will Again Initiated Pickup Request. Ans Amazon India CC Person Giving Fake Update and Promises. Worst and Very Poor Support From Amzon CC Team.
        Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          P
          prabhatpatel23
          from Indore, Madhya Pradesh
          Aug 14, 2022
          Resolved
          Report
          Copy
          Resolved

          I have recharged of 899Rs for Jio number on 21.07.2022 through Myjio App using AmazonPay as Payment method. The recharge got failed in myjio app but the Amazonpay deducted the balance and not refunding me till date. I also tried to call the customer executive but they told me that it was not their fault. I also contacted Jiocare they said talk to wallet issuer for details. Previously the transaction history of Amazonpay showing other transaction number as failed then suddenly changed the transaction number and marked as success. Please help.
          Aug 16, 2022
          Complaint marked as Resolved 
          I got the refund thanks
          Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
          Helpful
          1 other people found this review helpful
          1 found this helpful
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            A
            Akshat Munganiya
            Aug 14, 2022
            Resolved
            Report
            Copy
            Resolved

            Dear Sir,
            I have ordered an item and its not delivered to me and returned to seller and i have been promised by your customer care executive that your full refund is issued and you will receive the amount in your bank in 3-5 days and in amazon pay balance within 2-4 hours and 48 hours passed but i still didn't recd the amazon pay balance refund i have tried so many times to reach u but no one is helping me kindly look into this matter.

            I have been issued a refund of total of 12502.98
            Your refund is being credited as follows:

            Visa Credit Card [ending with 3910]: Rs.11, 252.92
            POA: Rs.1, 250.06

            i have been promised that 1250.06 rs is being credited to my amazon pay balance within 24 hours

            as i know that this is bank discount but if i didn't recd it then how can i place new order with the refunded amount so your executive agreed to that and promised me to give 1250.06 rs in my amazon pay balance

            i have also attached recording of customer care executive with me
            +1 videos
            Aug 17, 2022
            Complaint marked as Resolved 
            problem solved i have recieved the remaining refund of 1250 rs
            Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
            my refund is 2194.23 rupay hai
            Helpful
            Found this helpful?
            1 Comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              P
              Pavan kumar Pallapothu
              Aug 14, 2022
              Report
              Copy

              I have placed an order for water purifier on 23rd july . But received different purifier than i ordered . Customer care execute asked three days time for the investigation and on August 1st said that was the fault from seller and assured a replacement in 3 days . Waited till August 8th ( 8 days ) and use to get out for delivery messages daily but never recived replacement product .Then the customer executive said go for a refund we will arrange pickup for the product and cancel the replacement one .Then from last 6 days I used get pickup scheduled message daily no pick up has done till August 14th .Now again pickup scheduled for August 15 th . Seems like they are playing with the customers . Sent 4 to 5 hours till now calling customer care itself . Worst experience with amazon .
              Order Id[protected]
              Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                S
                Shoeb Salil
                from Jalesar, Uttar Pradesh
                Aug 14, 2022
                Report
                Copy

                Hi

                I have placed an order on Cred which has been shipped through Amazon Transport Service.

                The order marked as delivered but it was not delivered to me nor any person at my home.

                When I contacted ATS they simply reply that it was delivered and check with neighbour. I have asked all neighbour but it was never delivered by ATS.

                When I asked for delivery of proof, ATS denied to provide any proof of delivery.

                This is a very fraud by ATS to mark the order delivered without delivering it to customer.

                Please have a look on my issue.

                ATS tracking number is[protected]
                Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  R
                  Rakhi 1
                  from New delhi, Delhi
                  Aug 14, 2022
                  Report
                  Copy

                  Address: Rakhi singla B 618 UPPER GROUND FLOOR sudershan park near moti nagar new delhi 15
                  Website: Amazon

                  I have ordered LD LUCIDO decore food grade set of 6 piece which is deliver on 28 July bt I open it 14 Aug due to physical illness bt when I open pack I notice that pack is different from orderd so I request Amazon plz replace it and send me right order
                  Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    A
                    Anil Mahajan
                    Aug 14, 2022
                    Report
                    Copy

                    My order of Airtel 4g hotspot battry, ( Order no.[protected], Delivery person not came at delivery address to deliver the package and returned my package stating OTP not avelable ( As per procedure delivery person should come at delivery location in person and deliver the package after confirming OTP ) How come delivery person returned my package without coming at delivery location stating OTP not avelable ...Pl do look in to the matter and strict action needed to be taken against such type of delivery person to maintain the amezon reputation and customer satisfaction.
                    Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                    Helpful
                    1 other people found this review helpful
                    1 found this helpful
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      R
                      rd_nikam
                      Aug 14, 2022
                      Report
                      Copy

                      I have purchased electronic product costing Rs 6000. The product name is Portronis DASH 40W Bluetooth karoake speaker.
                      I recd the product on 6-8-2022 and on 8-8-2022, I have booked the complaint to return and refund as it is not working.
                      Since then I have launched three complaints but neither my product is pickup nor I have received refund.
                      Everytime, the complaint is cancelled without visiting my home or calling me.
                      This harrassment has created negativity and affected my office work.
                      Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        R
                        rajivchauhan89
                        from Meerut, Uttar Pradesh
                        Aug 13, 2022
                        Report
                        Copy

                        Sir,
                        I have noticed an unauthorized debit @Rs, .818.93 from my PNB account on dated[protected] with a reference no-
                        ACH RTN-CTRAZORPAY, dated[protected]. Pl. refund the unauthorized debited amount in my PNB account .
                        RajivChauhan
                        [protected]
                        Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          P
                          Aug 13, 2022
                          Report
                          Copy

                          Bought a headset for my iPhone sold by Appario Retail Private Ltd. Didn't open it when I received it as I was busy. Opened after a week and was shocked to see that not even able to pair it to my iPhone and no options to return it.
                          I need it to be returned or replaced. else will abandon amazon for ever.
                          Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            P
                            pmd111
                            from THIRUVANANTHAPURAM, Kerala
                            Aug 13, 2022
                            Report
                            Copy

                            Address: Amazon

                            Sir
                            I have purchased a nokia Mobile phone. on 30/07/2022 (model 150 cyan ). After one week the returned date is over the charger is not working properly.
                            Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              D
                              devenderkumar001
                              from New Delhi, Delhi
                              Aug 13, 2022
                              Report
                              Copy

                              I purchased a mobile set details Redmi note 10 pro
                              from amazon for rs. 16000/-
                              with details:-

                              Order Number:[protected]
                              Invoice No. BOM7-296968
                              Order Date:- 28.07.2022

                              Amazon India Seller details:-
                              Darshita Aashiyana Pvt Ltd
                              *
                              Building No. 5, BGR Warehousing Complex,
                              Near Shiv Sagar Hotel, Village Vahuli, Bhiwandi,
                              Thane
                              BHIWANDI, MAHARASHTRA, 421302
                              IN

                              PAN No: AAFCD6883Q
                              GST Registration No: 27AAFCD6883Q1ZQ

                              Incident:- the product i recevied is of different brand & broken glass & not working. then i did complaint for returning this. but after somedays message showing return window closed so item will not be return.

                              plz resolve this .
                              Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                              Sep 15, 2022
                              Updated by devenderkumar001
                              My issue is still not resolved.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                R
                                roybadsha
                                from Kolkata, West Bengal
                                Aug 13, 2022
                                Report
                                Copy

                                Address: Southwinds, Kolkata-700148

                                Please refer to the above order which was scheduled to be delivered on 11.08.2022 by 9 PM

                                As we are pre-occupaied on the evening I called up Amazon customer Service and briefed Madam Jhyoti that after 6PM we will not be able to take the delivery and reschedule the same on 12.08.2022.
                                She assured that the delivery will be made within 6.00 pm on 11.08.2022 and will call me before 5.00 PM for deliver confirmation.
                                However, no one called from AMAZON
                                At about 7:47 PM I received a notification that the parcel will be delivered today (11.08.2022) by 9 PM and provided me a contatct no Amazon delivery.
                                I called 13 times but everytime the delivery man discnnected the line. (why Amazon share a telephone no, if the customer cannot use it)
                                After 20 minutes a call came from Amazon Delivery (the call initiated not from our campus but from some plase else as i checked our premise in-out data from MYGATE wihich issues a notification to me for my visitor)
                                He tried to convince us that we should take the delivery today or cancel the order which we vehemently oppose. He then abuse my wife and me and after a long conversation cancelled the order by himself. We just requested him to deliver the parcel next day.
                                I lost the chance to get the item at a discounted price.
                                The delivery person posted REFUSED parcel in his comment to Amazon when he was not present at my door not even in my campus.
                                Requesting Amazon to see this desperate and misleading delevery person harassing the customes.
                                Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                                Aug 13, 2022
                                Updated by roybadsha
                                I am yet received the reversal in my Amazon Pay Later Account
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  L
                                  Luser. Com
                                  Aug 13, 2022
                                  Report
                                  Copy

                                  Address: PLASSEY

                                  SIR
                                  Mera Nam Sudipto Baidya, Indian Bank ke Ac Se amazon ki madhyam College Admition fee dia tha Fee rs 1800, mera Ac se paisha Kat lia leking Admition fee Resive Nehi huaa fild ho gia, Mera Paisa Refund nahi aia he, TRANSACTION ID :- HDFE498B3ECD11149FC9F1AE38CC06E3199
                                  BANK REFERENCE ID[protected],
                                  Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    S
                                    Sumitds
                                    Aug 13, 2022
                                    Report
                                    Copy

                                    8 days ago, I received this order #[protected] with product Zotac Magnus ONE ECM53060C Mini PC which I found out both CPU & GPU missing and inside product box was unsealed. I was shocked as the product amount is high around 60k. Then I immediately contacted customer support, they replied that they will investigate and the investigation team will contact me. After 2 days they said that they have investigated and my product will be picked up next day and refund will be done in 2 days. But, it's been more than 5 days since the product has been picked up and there is no status updates. Everyday, customer support said that it should reaches to them today and all. I have whole product unboxing video & all communication recorded as proof. I found that this scam is going on in Amazon. I have gone through product reviews and other buyers also have complaints about the same. Now I have to pay the EMI for the product as they are not refunding for it. I am attaching the pics which can clearly show those missing parts. I will upload the unboxing video soon in youtube channels. Never going to buy bigger products anymore from Amazon and suggest others also not to.
                                    Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Helpful
                                    1 other people found this review helpful
                                    1 found this helpful
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      M
                                      Msingh0111
                                      from Jaipur, Rajasthan
                                      Aug 13, 2022
                                      Report
                                      Copy

                                      Address: Plot no 01 sharwan colony near hotel Palak paradise khirni fatak jhotwara Jaipur Rajasthan
                                      Website: Amazon

                                      I ordered JBL blue tooth speaker, I paid money rs 1399 on Amazon side, but I didn't not received product

                                      Kindly do the needful
                                      Mahendra Singh
                                      Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        P
                                        Priyasingh1407
                                        Aug 13, 2022
                                        Report
                                        Copy

                                        Damaged product (Zebronics smart watch)deliver, when asked for replacement they send new product but at door step they denied to replace due to rate change.
                                        Amazon India customer support has been notified about the posted complaint.
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        Write a comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit