Claimed

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] Complaints & Reviews

1
Updated: Oct 19, 2026
Complaints 10888
Resolved
1838
Unresolved
9050
Contacts

File a complaint to Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC]

Having problems with Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC]?

File a complaint and get it resolved by Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Indian Railway Catering & Tourism Corporation [IRCTC] reviews & complaints page 494

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
A
aparna_016
from Bulandshahr, Uttar Pradesh
Aug 5, 2012
Resolved
Report
Copy
Resolved

Address: Uttar Pradesh

today i was booking a ticket from kanpur to new delhi in gomti express[protected]. during transaction after sometime msg came "REDIRECT=https://www.irctc.co.in/cgi-bin/bv60.dll/irctc/booking/bankrespon...⇄ and money was deducted from my account but no details of ticket is available... so please look into the matter and refund the amount again as i have already purchased ticket from counter. so kindly refund the amount.

aparna.[protected]@gmail.com
Aug 13, 2020
Complaint marked as Resolved 
Following ticket has not been booked from Solapur to Pune, despite payment made through ICICI bank
Transaction Details

Reference ID[protected]
Transaction TypeBill Payments/Shopping Mall
Debit Account[protected]
Transaction Date(dd/MM/yyyy)13/04/2015
Transaction AmountINR 489.94
Remarkstrain
Transaction StatusSuccess
Beneficiary/Biller IRCTC INDIAN RAILWAY
I booked two tickets online today (19.04.2015) in Kochuveli Express (16315) for travelling Krishnarajapuram (Bangaloor) to Cherthala on[protected] for my parents, both are senior citizen aged 66 and 62. As they cannot use upper berths (SU and UB) and almost 297 SL seats are available, we selected lower seats, while booking. However, after booking we got one upper berth and side upper (S9-62 & S9-64).

Train No.16315
PNR No.[protected]
DOJ:[protected]
Seat allotted : S9 62 (UB) & S9 64(SU)

FYR, attached here with Facilities Extended to Senior Citizens.

I request you to grand us any adjacent seats. Hope I can get the lower berth.
Thank you.

Regards,
Aneesh Menon
+91 [protected]
Helpful
Found this helpful?
2 Comments
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    H
    hariharan kk
    from Chennai, Tamil Nadu
    Aug 4, 2012
    Report
    Copy

    Address: Tamil Nadu

    i have recieved shubh yatra card from sbi and membership intimation number from irctc on 18 th june 2012
    till date my membership number has not been updated inspite of sending series of emails and telephonic talks.
    the purpose of gettinng the card is defeated.
    my membership no: [protected]
    kk hariharan :- [protected]
    Helpful
    Found this helpful?
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      A
      amiyarg
      from Raia, Goa
      Aug 3, 2012
      Report
      Copy

      Address: North Goa, Goa

      Sir,
      After long efforts i registered irctc personel ticket booking account ' amiyarg' and i received E-mail also. But i receiced 3 nos mobile verification codes.
      Kindly intimate wich code i should sent.
      Mob No. [protected]
      E mail: [protected]@gmail.com

      Thanking you
      Yours sincerly

      P.V.GANGADHARAN
      H.NO 48(B), SINDHU NAGAR
      CURTI- PONDA-GOA
      Helpful
      Found this helpful?
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        A
        arsitar
        from Avadi, Tamil Nadu
        Aug 3, 2012
        Report
        Copy

        Address: Tiruvallur, Tamil Nadu

        IRCTC is allowing Maestro debit card of SBI while doing train reservation. But while doing Flight reservation through IRCTC, Ms Laxmi is saying that

        "maestro card is not authorised from bank end right now.Kindly book your
        ticket through Net banking."


        i suppose the statement is not true. IRCTC being the same host for both air and flight ticketing, can not deny maestro debit card of SBI in Flight ticketing.
        Nov 07, 2013
        Updated by arsitar
        IRCTC did not change
        Helpful
        Found this helpful?
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          S
          swapn45
          from Hyderabad, Telangana
          Aug 2, 2012
          Report
          Copy

          Address: Hyderabad, Andhra Pradesh

          dear sir,
          i booked a ticket today. payment was delivered but i didnt recieved any ticket. i[censored] have any solution pls contact me through my e-mail i.d.

          Ticket History
          Pnr Number 0
          [protected] SBI IRCTC collect
          Train No 17229 Train Name SABARI EXP
          From Station (KPD) To Station (SC)
          Date Of Journey 20-SEP-2010 Class SL
          Boarding (KPD) Resv Upto (SC)
          Date Of Booking 02-AUG-2012 Total Fare Rs 586.00



          Can i get mu amount bak to my acount.

          Please contact me at:

          email: shailaja.[protected]@gmail.com

          phone: [protected]


          regards
          shailaja.
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            N
            nav21pahwa
            from New Delhi, Delhi
            Aug 2, 2012
            Resolved
            Report
            Copy
            Resolved

            Address: North West Delhi, Delhi

            Sir/Mam

            As i cancelled my e-ticket PNR no [protected] on 31 July at 11:15 PM .But as i tried to cancel this ticket on 31July at 6:30 PM But at that time Website (i.e. www.irctc.co.in) was not working for next 2hours. Because of this reason i was not able to cancel the ticket before 24hours of train running time. At the time of cancellation the website was displaying that you cant book or cancel your ticket due to connectivity problem.Therefore now IRCTC refunding me the amount after deducting 25% instead of deducting Rs 70/-. of delay in cancellation because of delay in cancellation which happened due to fault in IRCTC website not by me.
            Aug 13, 2020
            Complaint marked as Resolved 
            Helpful
            Found this helpful?
            Write a comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              A
              avsn das
              from Chennai, Tamil Nadu
              Aug 1, 2012
              Report
              Copy

              Address: Chennai, Tamil Nadu

              Today I have booked to tickets to visakhapatnam from chennai for the date[protected] my andhra bank debitcard is charged with .Rs 645 for two tickets and after debit is made ticket is not issued and debit made to the card. The message shown :----
              REDIRECT=https://www.irctc.co.in/cgi-bin/bv60.dll/irctc/bookingbankresponse.do?c...⇄ The tickets are for avsn das and a santhi 55 48 years respectively.

              avsn das
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                A
                abcdisnotabcd
                from Kharagpur, West Bengal
                Jul 27, 2012
                Report
                Copy

                Address: West Bengal

                IRCTC has deducted Rs 20 from my account regarding two railway tickets.But , earlier the commission was paid along with the ticket price.
                Please look into the matter. The reference are being given bellow.

                Date (Value Date) Narration Ref. No. Debit Credit
                27-Jul[protected]Jul-2012) TO TRANSFER
                INB Commission of IGB8892878- IGB8892878ICA8262290 TRANSFER TO [protected] SBI IRCTC COMMISION A/ 10.00
                27-Jul[protected]Jul-2012) TO TRANSFER
                INB Commission of IGB8893648- IGB8893648ICA8254140 TRANSFER TO [protected] SBI IRCTC COMMISION A/ 10.00
                26-Jul[protected]Jul-2012) TO TRANSFER
                INB IRCTC Railway tkt booking [protected]IGB8893648 TRANSFER TO [protected] SBI I.R.C.T.C. COLLECT 162.00
                26-Jul[protected]Jul-2012) TO TRANSFER
                INB IRCTC Railway tkt booking [protected]IGB8892878 TRANSFER TO [protected] SBI I.R.C.T.C. COLLECT 162.00
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  N
                  Nrusinha Dharmadhikari
                  from Bhubaneshwar, Odisha
                  Jul 27, 2012
                  Report
                  Copy

                  Address: Nashik, Maharashtra

                  i have booked e tickets on 26/04/2012 of train no.12172 from haridwar to nasik dt. 24/08/2012 as per pnr no.[protected].i have cancelled 3 tickets of them online on 25/07/2012 .no any refund amt.(rs.3444/-)is credited to my account.pl.credit the same as early as possible.


                  nrusinha dharmadhikari
                  I am a frequent user of e-ticketing system of indian railways and never faced any problem in getting the credit back into my account whenever I cancel my tickets. This is the first time I am facing the problem. Given below are the details of tickets cancelled and the amount pertaining to the same are yet to be credited to my bank account.
                  PNR No. Date of Journey Transaction ID Fare paid Date of Cancellation

                  1. [protected][protected] [protected] Rs.1502/[protected]
                  2. [protected][protected] [protected] Rs.4770/[protected]

                  Both the amounts should be credited to my bank account on or before[protected] and IRCTC should ensure interest for the delayed period, i.e., from[protected] to till date.

                  Subha Shankar
                  I am a frequent user of e-ticketing system of indian railways and never faced any problem in getting the credit back into my account whenever I cancel my tickets. This is the first time I am facing the problem. Given below are the details of tickets cancelled and the amount pertaining to the same are yet to be credited to my bank account.
                  PNR No. Date of Journey Transaction ID Fare paid Date of Cancellation

                  1. [protected][protected] [protected] Rs.1502/[protected]
                  2. [protected][protected] [protected] Rs.4770/[protected]

                  Both the amounts should be credited to my bank account on or before[protected] and IRCTC should ensure interest for the delayed period, i.e., from[protected] to till date.

                  Subha Shankar
                  Helpful
                  Found this helpful?
                  2 Comments
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    M
                    manisathish
                    from Pandharpur, Maharashtra
                    Jul 25, 2012
                    Report
                    Copy

                    Address: Andhra Pradesh

                    Hai
                    This is Mani sathish,
                    I want to change my mobile number in your irctc.co.in site, but actually I don’t the actual procedure but I was tried because of some mistake my id was not logging in. The actual problem is if I entered my id and password correctly, then also the error message was coming as invalid id or password
                    So, please consider my problem and rectify it because lot of my journey tickets are inside only
                    Thanking you
                    Dear sir

                    I have an user name and password @ irctc

                    but yesterday when i open irctc site, I click password verification icon

                    today I can't enter the site using my old user name and password

                    then i gone through i forget password option then i type my user ID

                    next security question appair What is your pet name?

                    actually I forget that one. PLEASE HELP ME its urgent because i
                    already booked two tickets using my userr name and password

                    User ID : jijsarasam
                    password : jijsarasam


                    Regards
                    jij
                    Helpful
                    Found this helpful?
                    1 Comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      S
                      SUDHA PANDEY
                      Jul 25, 2012
                      Resolved
                      Report
                      Copy
                      Resolved

                      Address: Ernakulam, Kerala

                      I have filed TDR on internet against PNR No.[protected] Transaction I.D- [protected] on 15 Jan 2012. TDR status is shown as "forwarded to CCM/CR Railway" against reference no. IRCTC [#689839]. despite a lapse of over 6 months the refund has not been credited into my bank account. such delays must be checked personally by the CCM/Refund, Northern Railways, New Delhi and take remedial measures to avoid such delay in future. the refund amt please be credited into my bank account without further delay.

                      Regards

                      Sudha Pandey
                      Aug 13, 2020
                      Complaint marked as Resolved 

                      IRCTC — tdr amount not credited

                      tdr file amount not recievd
                      LIST OF TICKETS
                      S# Select Transaction Id. PNR Number. TDR Entry Date Status
                      1 [protected] [protected] 29-Sep-2010 Forwarded To Railway
                      3 [protected] [protected] 24-Sep-2010 Forwarded To Railway

                      its now 5 months over and irctc not refund my amount back which i booked in the month of sept 2010
                      through irctc web site by using my credit card i filed TDR details are given aboe tell me what to do
                      smybadluck's reply, Apr 14, 2017
                      https://youtu.be/CAgmJfCZOm4

                      Must watch please subscribe like share and comments

                      IRCTC — tdr amount after 6 month not credited

                      ----- Message from [protected]@yahoo.com[protected]
                      Date: Mon, 21 Feb 2011 12:36:25 +0530 (IST)
                      From: kumar amit <[protected]@yahoo.com>
                      Subject: TDR not credited
                      To: IRCTC IR <[protected]@irctc.co.in>
                      Cc: amt m <[protected]@yahoo.com>


                      > its now passes 190 days when will i receive my amount back.plzzzzz
                      > take complaint or tell me where i can exalate this matter to upper
                      > level is there is any email id to raise this issue at higher level if
                      > u r not able to resolve it every time i geting same reply plz i dont
                      > want same reply agin if tat croosed this is ur resoponsibility to
                      > take take complaint otherwise who can highkith this issue who can pay
                      > my interest part of this ticketet.
                      > LIST OF TICKETS
                      >>
                      >> S#
                      >> Select
                      >> Transaction Id.
                      >> PNR Number.
                      >> TDR Entry Date
                      >> Status

                      >>
                      >> 3
                      >>
                      >> [protected]
                      >> [protected]
                      >> 24-Sep-2010
                      >> Forwarded To Railway
                      >
                      >
                      >
                      >


                      ----- End message from [protected]@yahoo.com -----
                      smybadluck's reply, Apr 14, 2017
                      https://youtu.be/CAgmJfCZOm4

                      Must watch please subscribe like share and comments

                      IRCTC TDR — Refund not process even after 3.5 months

                      Hi,

                      I had filed a TDR on 28-Jun-2011 for a ticket pnr no. [protected]. But till today 13th october the status is CCM Registered. And the same status is from more than 3 months.

                      I have attached the TDR Detail page.

                      Please guide me when i will be refunded.

                      Regards,
                      Amit
                      smybadluck's reply, Apr 14, 2017
                      https://youtu.be/CAgmJfCZOm4

                      Must watch ur prob. 100% solve, please subscribe like share and comments
                      I[censored] faced tdr refund issued ? Ur prob. Solv
                      https://youtu.be/CAgmJfCZOm4

                      Must watch please subscribe like share and comments
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      4 Comments
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        M
                        mishra kirti
                        Jul 25, 2012
                        Report
                        Copy

                        Address: Ranchi, Jharkhand

                        dear sir ,
                        i have changed my phone no at irctc a/c . n have not received my verification code yet.
                        my irctc a/c id is kmsz
                        my date of birth is 15/04/1991
                        my changed no [protected]
                        my email id - [protected]@gmail.com
                        please send me my verification code
                        yours faithfully ,
                        kirti mishra
                        sir ,
                        i have changed my phone number on irctc a/c n hav'nt reseved my verification code. and now i am not able login into my account. as i have done my ticket n nw i am not able access my a/c my irctc id is kmsz n my no is [protected].plz kindly see to it
                        your faithfully
                        kirti mishra
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        1 Comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          A
                          aditi sinha
                          Jul 25, 2012
                          Report
                          Copy

                          Address: Ranchi, Jharkhand

                          dear sir ,
                          i changed my number on my irctc a/c . n they have not sent me the verification code. n i am not able to login into my irctc a/c as i have already done my ticket . please sent me my verification code so i can access into my a/c . my changed number is [protected] and my irctc a/c is kmsz.
                          yours faithfully
                          kirti mishra
                          email id : [protected]@gmail.com

                          IRCTC — not send code on my number

                          i have a create a ID on IRCTC by ID prem1122 , when i have to change my phone no and my address on my id . after changing my no & address i can not got my code on my phone number ,

                          from - prem kumar ,
                          [protected]
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          1 Comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            T
                            T Madhusudhana Rao
                            from Ichalkaranji, Maharashtra
                            Jul 25, 2012
                            Resolved
                            Report
                            Copy
                            Resolved

                            Address: Hyderabad, Andhra Pradesh

                            Hai
                            This is Mani
                            I want to change my mobile number in your irctc.co.in site, but actually I don’t the actual procedure but I was tried because of some mistake my id was not logging in. The actual problem is if I entered my id and password correctly, then also the error message was coming as invalid id or password
                            So, please consider my problem and rectify it because lot of my journey tickets are inside only
                            Thanking you
                            Aug 13, 2020
                            Complaint marked as Resolved 
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              S
                              smita.mishra
                              from Karad, Maharashtra
                              Jul 24, 2012
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              Address: Pune, Maharashtra

                              Dear Sir/Madam,

                              We have booked a ticket from IRCTC site, for a train (Train No: 12129) in 3A compartment on[protected] from PUNE to HOWRAH but as the train was running late by 8-9 hours my husband raised TDR on March 18,2011 for the PNR : [protected] to get the money back.

                              The train was running late for more than 3 hours ideally 100% amount should be refunded but we got only 50% of the total fare and its more than a year now, they have not refunded our money.

                              So please look into this matter and help me in getting my money refunded. I am providing you my ticket detail.

                              Transaction Details
                              PNR Number: [protected] Ticket Type: eticket Transaction ID: [protected]
                              Booked On:[protected] Class: 3A Internet Service Charge: Rs 20.00 Date Of Journey: 18/3/2011
                              Railway Zone: SER Bank: ICICIBANK Total: Rs 5580.00 Train No: 12129 Ticket Charge: Rs 5560.00
                              From Station: PUNE JN(PUNE) Quota: General To Station: HOWRAH JN(HWH)
                              IRCTC Zone: CCM/Refund/SER 14, Strand Road,kolkatta-700001

                              TDR Details
                              Reference No: ekt[protected]
                              Reason For TDR: Train Late More Than Three Hours and Passenger Not Travelled
                              TDR Status: Forwarded To Railway
                              Refund Amount: Rs.2780.00

                              Please find below the mail we have received from the TDRPROCESS Team from Railway but nothing is working out. Please look into the issue as you can see we are following up with the irctc team since long but the full amount has not been credited yet.

                              Many Thanks

                              Rgds,
                              Smita

                              On Fri, Apr 8, 2011 at 9:54 AM, <[protected]@irctc.co.in> wrote:
                              Dear Customer,
                              Sorry for the inconvenience.Kindly note that the refund amount of Rs. 2780/- against PNR No [protected] has been refunded to your account on 24-Mar-2011 . For another refund we have sent letter to SER Railway on 8-April-2011 stating that 'Train Late More Than Three Hours and Passenger Not Travelled.', so please reopen the case and grant the refund as per rule. As soon as refund, if any, received it will be credited to your card account. With regards, TDR PROCESS TEAM
                              ________________________________________________________________________
                              This is a system generated mail. Please do not reply to this email ID. If
                              you have a query or need any clarification you may:
                              (1) Email Us at [protected]@irctc.co.in
                              ________________________________________________________________________
                              Aug 13, 2020
                              Complaint marked as Resolved 
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                R
                                ranjitcrazy
                                from Bengaluru, Karnataka
                                Jul 24, 2012
                                Report
                                Copy

                                Address: Ranchi, Jharkhand

                                Hi I booked a ticket from IRCTC site, for a train on 14 February 2012.But as the train was cancelled i raised TDR to get my money refunded but its more than 6 months, they have not refunded my money. So please look into this matter and help me in getting my money refunded. I am providing you my ticket detail.

                                Transaction Details
                                PNR Number: [protected] Ticket Type: eticket Transaction ID: [protected]
                                Booked On: 9-2-2012 Class: CC
                                Date Of Journey: 14/2/2012 Railway Zone: SER Bank: SBI Debit
                                Total: Rs 796.00 Train No: 18625 Ticket Charge: Rs 776.00
                                From Station: PATNA JN(PNBE) Quota: General To Station: RANCHI(RNC)

                                Please Look into this matter and help me in gettng my money back in same account from which money was deducted for ticket. As its more then 6 months and when I m calling on their helpline number they are saying that its railways responsibility not there responsiblity,they are just a mediator. So I find myself helpless where to go were to ask for refund. Please help.
                                this issue is still pending please help.to get it resolved.And IRCTC customer care cumber is always busy n even though by chance phone get connected then its goes unattended.Please help
                                Helpful
                                Found this helpful?
                                1 Comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  M
                                  Malkani Dharmendra
                                  Jul 23, 2012
                                  Report
                                  Copy

                                  Address: Gujarat

                                  Dear Sir / Madam

                                  1 I have booked my train ticket through my IRCTC account, i.e. from Jamnagar to Dadar, Dadar to Sainagar (Shirdi) and return journey from Sainagar (Shirdi) to Dadar and Dadar to Jamnagar.

                                  2 While in return journey the train from Sainagar (Shirdi) to Dadar was late by more then 7 Hours, therefore, we missed our next train from Dadar to Jamnagar.

                                  3 I have filled TDR for the same on 22 Jun 2012. After few days I came to know that only half of ticket amount passed for TDR filled. As per rule, if the connected train is late more than 3 hours, the TDR amount is to be passed in full. Whereas my train was late by 7 hours.

                                  4 Immediately, I sent E-mail to IRCTC about the fact of the matter. Since Last 1 month i am receiving email from IRCTC asking PNR Nos and train details, which i have already provided them. It is seen that IRCTC is not taking proper care about customers problems / TDR process for refund of amount.

                                  5 It is requested to guide me what to do now to get my full TDR amount.

                                  6 I will be very thankful to you and waiting for your prompt and positive reply.

                                  Yours faithfully,

                                  (Malkani Dharmendra)
                                  Helpful
                                  Found this helpful?
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    A
                                    aashish90
                                    from Kollegal, Karnataka
                                    Jul 22, 2012
                                    Resolved
                                    Report
                                    Copy
                                    Resolved

                                    Address: Coimbatore, Tamil Nadu

                                    I booked 6 tickets in irctc.co.in from my irctc id aashish90

                                    Date of Booking 23.03.2012

                                    Date of cancellation 24.04.2012

                                    Date of journey 01.o6.2012

                                    From Coimbatore Train No 12674

                                    To ChennaI Name of the train : CHERAN EXPRESS

                                    Amount paid Rs 3330

                                    Amount Refunded Rs 1068

                                    Date of Refund 27.04.2012

                                    PNR NO : [protected]

                                    TRANSACTION ID :[protected]

                                    irctc while deducting cancellation charges deducted Rs 2262 instead of Rs 360 + Rs 20 towards transaction charges

                                    They have wrongly deducted more charges for cancellation even though we have cancelled well in advance (37 days in advance)

                                    we request you to take it up with irctc for the payment of the excee amount deducted and remit to our credit card account

                                    D.RADHAKRISHNAN
                                    [protected]
                                    e mail ID:[protected]@hotmail.com
                                    Aug 13, 2020
                                    Complaint marked as Resolved 
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      S
                                      sharmacp55
                                      from Mumbai, Maharashtra
                                      Jul 21, 2012
                                      Resolved
                                      Report
                                      Copy
                                      Resolved

                                      Address: East Delhi, Delhi

                                      IRCTC food

                                      We, my self and my son, started journey by Dooranto exp. In coach no.S-1, birth no.13-14(Adjusted) on 26th june 2012 fron NZM to Chennai (PNR no. [protected]). Just we had started the dinner we found a 3-4 inches long hair in vegetable served to my son. On request vegetable was replaced by pantry staff.
                                      Next morning coffee was provided, I requested the boy to provide a tea, as I am habitual to take tea at morning, the boy told me that tea will be given with breakfast. After some time I went to pantry to take tea on payment but refused by pantry staff to provide tea on payment.
                                      Also, we did not provided paper napkins during our breakfast,lunch and dinner time.
                                      One more thing is, in such fast trains, if the windows are open some passengers may feel inconvenience in inhaling due to speed of train/air speed. So, all such fast train should be air condition similarly as Garib Rath trains.

                                      With regards,
                                      C P SHARMA
                                      [protected]
                                      Aug 13, 2020
                                      Complaint marked as Resolved 
                                      Helpful
                                      Found this helpful?
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        D
                                        dipendeychowdhury
                                        from Kolkata, West Bengal
                                        Jul 21, 2012
                                        Report
                                        Copy

                                        Address: West Bengal

                                        The following transactions ID amount have not settled till date:

                                        Transaction ID Amount

                                        [protected] Rs. 2039;-
                                        [protected] Rs. 1020/-
                                        [protected] Rs. 528/-
                                        [protected] Rs. 693/-
                                        [protected] Rs. 693/-
                                        [protected] Rs. 2020/-
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        Write a comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit