| Address: Dhanbad, Jharkhand |
सर,
मैं आशीष कुमार बरनवाल tata recharge retailer हु तो मैंने अपने भाई (आशुतोष कुमार बरनवाल) को उनके नाम से एक Tata photon plus ([protected]) Model:- Huawei EC156, Amount -1500/- (Modem 1200/-+ recharge 300/-) तारीख 30/8/12 को ख़रीदा था । लेकिन Tata photon plus ख़राब निकल गया था तो मैंने Tata sanchar Services, simna complex,subhash Chowk , Dhanbad के प्रकाश जी (उर्फ रिक्की ) को दिए थे तो मुझको 25/9/12 को मिला था लेकिन बहुत परेशानी के बाद मिला था लेकिन ये पुराना Model का Huawei 1261 दिया गया था मैं लेना नहीं चाह रहा था लेकिन हमको प्रकाश जी ने कहा यही मिलेगा फिर घर में आकर चेक किया photon plus ([protected]) काम किया
फिर इसमें मैंने 11/11/12 को 350/- का recharge करवाया जो 20/11/12 को फिर से ख़राब हो गया मैंने टाटा कस्टमर केयर ([protected]) को कॉल किया photon का service center गुरुद्र्वारा bank more Dhanbad बताया लेकिन इसका कैप खो गया था तो मैंने इस तरह वहा जाकर (22/11/12) को जमा कर दिया तो इसका receipt नहीं दिया गया और कहा गया की कोशिश करुगा इसको रिप्लेसमेंट हो सके
लेकिन सर,
इन लोग कुछ नहीं किया और कॉल करने पर एक ही बात बोलता था की कैप के बिना काम नहीं होगा 12 दिन रखा रहा कोई काम नहीं हुआ तो इसका शिकायत टाटा कस्टमर केयर ([protected]) को किये तो इसमें जाने कहा “Tata sanchar Services, simna complex,subhash Chowk , Dhanbad” वहा गए तो मेरा photon plus ([protected]) जमा ले लिए और हमको receipt भी दिया गया लेकिन बहुत बार कॉल करने के बाद 25/12/12 को “Tata sanchar Services, simna complex,subhash Chowk , Dhanbad” से कॉल कहा गया की आपका photon physical खराबी है आपका replacement नहीं होगा तो फिर से टाटा कस्टमर केयर ([protected]) को कॉल लगाया तो बताया गया की आपको 750/- और वोटर कार्ड का ज़ेरॉक्स जमा करके मिल सकता है। तो मै फिर से गया और बताया की एसा नियम है लेकिन उन लोगो नहीं माना और ख़राब photon plus वापस कर दिया
तो इसकी शिकायत Tata का online शिकायत किये 10/01/13 को उनका कॉल आया और मेरा email ID पर एक mail भी किया गया वो मेल इस तरह है
“Dear Mr. Burnwal,
Thank you for writing to us.
This is with reference to your email dated[protected] regarding device replacement related issue for your TATA PHOTON number [protected].
We regret for the inconvenience caused to you.
As per our telephonic conversation on your alternate number [protected], we would like to inform you that we would like to inform you that you need to visit the nearest TATA DOCOMO outlet for device replacement with necessary documents.
The needed documents are mentioned below:
1. Proof of Identity.
2. Proof of Address.
3. One recent passport size color photograph.
4. Rs 750/- only will be charged for the new device and an old device will be remain with you only.
For further clarifications call us at[protected]toll free). You can also write to us at [protected]@tatadocomo.com
NOW check your Photon Data Balance, Validity & Last Recharge Details & more.
Just plug-in your Photon device & click http://tata.yahoo.com . Tata-DOCOMO Yahoo! home page will open in a blink. Click on My Acco
unt on the left side of the page & get a quick & easy access to your Photon Account details. Add it to your favorites & access this information whenever you connect through Photon.
Assuring you of our best services at all times.
Warm Regards,
Anand Agarwal.
Customer Care - TATA DOCOMO”
तो सर इस मेल का प्रिंट आउट लेकर “TVS COCO BANK MORE “ गया तो मुझको 11/01/2013 को एक नया photon मिला और वहा के विनोद जी ने कहा की 3 दिन में चालू हो जायेगा मैंने 15/01/13 को photon में 255/- recharge किये और computer में लगाया लेकिन photon चालू नहीं हुआ फिर मैं इसको लेकर “TVS COCO BANK MORE में गया तीन घटे तक waiting करवाया कोई काम नहीं हुआ और कहा गया की 24 घटे में चालू हो जायेगा और मैंने घर आकर इसकी शिकायत फिर से की तो म्रेरे पास एक मेल आया वो मेल इस तरह से है
Dear Mr.Burnal,
We refer to your email dated 17th Jan 2013 regarding activation issue for your Photon number [protected].
We regret for the inconvenience caused to you.
As per our telephonic conversation on your alternate number [protected], we would like to inform you that a complaint has been registered with reference number PTCD12030597 and the same will be resolved within 22nd JAN 2013.
Thank You for surfing with Photon.
Warm Regards,
Asha Lata Mistry.
Photon Care Team
लेकिन इनलोगों ने मेरा काम नहीं किया और कुछ दिन के बाद फिर से एक मेल भेज दिए है
वो मेल इस तरह है
Dear Mr. Burnwal,
We refer to your email dated 26th Jan 2013 regarding activation issue for your Photon number [protected].
We sincerely regret the inconvenience caused to you.
We would like to inform you that a complaint has already been registered with reference number PTCD12031773 and the same shall be resolved within 29th Jan 2013.
Thank You for surfing with Photon.
Warm Regards,
Indrakant Jha
सर
इनलोगों ने बहुत परेशान किये है एक तरह का मानसिक पीरा दे दिया है मेरा रुपये खर्च पर खर्च हो रहा है मेरा अब तक 5000/- रुपये खर्च हो चूका है
सर मुझे अब न्याय चाहिए
आशीष कुमार बरनवाल
मोबाइल :- [protected]
Aug 13, 2020
Complaint marked as Resolved
We apologize for the inconvenience caused to you. Kindly provide us your Tata Photon details and your contact number so that we can get in touch with you. Also you can Call us at[protected]Toll Free) to speak with our Customer Care executive.
Thanks and Regards
Customer Care
Tata DOCOMO.