Airtel — Overcharging

 
10 Reviews
Maharashtra, India
 anurupa2
I have been charged 99 RS four times a total of Rs. 396 for java content I haven't downloaded. For the past one month my blackberry services aren't working as well, the customer service has been nothing but notoriously unhelpful.
Kindly look into the matter.
Complaint comments  9 Comments     Updated: Share0Tweet0

Related Complaints

[Resolved] Airtel - balance deduction [697]

[Resolved] Airtel - call details [346]

[Resolved] Airtel - SIM Activation [210]

[Resolved] Airtel - Sim Block [168]

[Resolved] Airtel - MNP [110]

Comments

I am connection holder of broadband internet connection with free telephone connection as per the scheme/plan . Now they had started charging callerline identification charges @Rs.25 per month .This service was promised free at the time of issuing connection Please get it corrected .TELEPHONE NO.91 0172 4642029.Address #2029 Sector 70 MOHALI State Punjab Country INDIA . PIN 160071 Mobile No.91 [protected]
Dear sir,
I am one of your dealers serving different kinds of business for BHARTI AIRTEL LTD .Two years ago there was an e-top of Rs. 8840 by my e-top no.[protected] happened instead of Rs 50, such amount has been deducted at once by customer's a/c but I did'nt get such amount yet now from your end .Your officers have made lot of assurance but in fact they are not able to credit such amount in my a/c.This is an example of poor service and late processing .
I am requesting you to credit such amount in my e-top no. [protected] at priority basis as soon as possible . I am waiting for your positive response .
they have actìvated 54321 service without me subcribing it.
and they are now unable to deactivate it.they r cutting 10 rupees every day.
I was having a connection no [protected] from airtel. and a data plan of 350rs which have download limit of 500MB free.

I requested airtel persons to disconnect it on 3-mar-09, but they people did not disconnected it for full month. rather they people changed my plan to no free download and charged me for download of 360MB download Rs 2190.

Now if I call 121 they hang up the phone. outlet people say its not in their hands and Gurgaon billing department does not give their contact no to any one.

what can be done in this regard...
plz someone suggest
Dear Sir,

I have bought an Airtel SIM (Corporate connection) which is entitled 300 minutes of A2M free local calls. The first billing cycle was from the 17th July (The day I purchased the SIM) to the 1st of August.

1. I got a SMS from Airtel in august asking me to pay 199 Rs as the charges for the above mentioned period. I did not receive the e-bill. After repeated calling of customer care and going to the airtel showroom, I receive the bill on the 19th August, with 21 Aug being the last date to pay the bill.
2. 50 Rs. as clip charges was included in the bill when it was said during the purchase time that CLIP is waived for my plan.
3. I have been charged for all the calls made from the 21st July even though it is within the limit of 300 mins free talktime. In the whole period, I have spoken for less than 100 mins A2M, and have been charged for the majority of that, which is again wrong.

Inspite of repeated calling of airtel customer service, I have not received an answer. After explaining the whole problem and they looking into it for around 10 mins, they reply that they are not able to view my bill. This is the standard reply that I get.

I am not sure how many customers are cheated in this way. Am sure that most of the customers just pay the amount without actually looking into the details.


Regards,
Tejas
Yesterday, (Jan.24) I recharged my Airtel mobile, and it had a balance of Rs.117 at 0912 hrs today. I sent two sms to [protected] at 092250 hrs. The balance thereafter should have been Rs.116, but your account showed it as Rs.115. I need a clarification on this points, since you have charged me double the agreed amount without my knowledge.
To check the authenticity of Airtel accounts, I sent another 17 sms between 092823 hrs and 093550hrs. As per the agreed rate of 50 paise per sms, the balance should have been 106.50, but your account showed only Rs.98.00 as balance. (The sms nos. are [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected]).
Since I have been noticing this discrepancy frequently, I request you to inform me how you calculated my sms today for my future guidance.
Dear Sir
My mobile : [protected].
Yesterday, (Jan.24) I recharged my mobile, and it had a balance of Rs.117 at 0912 hrs today (Jan.25). I sent two sms to [protected] at 092250 hrs. The balance thereafter should have been Rs.116, but your account showed it as Rs.115. I need a clarification on this anomaly, since you have charged me double the agreed amount without my knowledge. I agreed to pay only paise 50 per sms.
To check the authenticity of your accounts, I sent today another 17 sms between 092823 hrs and 093550hrs. As per the agreed rate of 50 paisa per sms, the balance should have been 106.50, but your account showed only Rs.98.00 as balance. (The sms nos. are [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected], [protected]).
Since I have been noticing this discrepancy frequently, I request you to inform me how you calculated my sms today for my future guidance.
With warm regards. K.M.Thomas.Jan.25, 2010
Dear Sir/Mam

My no. [protected] using this no. since more then two years .I stated going through my bill details only 3 months back & since then not even a single bill i found without discrepancy.I have activated pay per second plan in which i should get 10500 sec local free but i was charged for that in august month bill.On complaint to [protected]@airtel.com on mercy basis airtel provided me a discount of Rs 60 which is my money overcharged by airtel.

further more last month October i observed the same discrepancy on complaint i was given some Rs 66 as discount which was not sufficient as after going through my bill detail i observed more then Rs 150 against local calls has been charged to me,again On second time complain for october month bill airtel discounted me for further 100 Rupees.

This whole episode is a serious issue of overcharging a customer & raises serious questions for the authenticity of airtel billing.

Concern is also about that this is last three months only that i started observing my bill in more then 2 yrs, what about the bill money charges by airtel for balance period of two year which was never observed & checked thinking airtel as a brand name and believing in the airtel.

I seriously see this issue & doesn't see that airtel has not overcharged me for total duration of association with airtel.



Regards
Virendra Tiwari
I opted for a monthly rental plan of Rs.649 (+taxes) of Airtel Broadband services. On recipt of the bill I saw an extra charges of Rs. 60 (tax extra) against DSL usage charges. On enquiring I came to know that DSL usage charges are charged "on request" But I never requested for the same. I kept paying the monthly bills since I couldntafford discontuance of services on accountof non-payment and having faith in the Airtel Billing Section taht tehy would make an adjustment in next bill. But despite my simultaneous effort and complaints the charges never stopped.

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    Your Rating (1 star is bad, 5 stars is good)
    code
    Customer satisfaction rating
    24%
    Complaints
    40670
    Pending
    4307
    Resolved
    8697
    phone
    +91 96 6339 5551
    +91 11 4266 6500 [Head Office]
    +91 11 4666 6100 [Head Office]
    location
    20, Sarakki Main Road, JP Nagar 1st Phase, Bangalore, Karnataka, India - 560078
    Airtel - Overcharging