Show menu
Ask a Question FAQ Sign in

[Resolved]  Vodafone — Harassment by Vadaphone

am postpaid customer of Vodafone having mobile number +91 [protected]. I have taken this connection by my residing address 11-Vishnulok Colony-Lucknow.
On 1st I have made a complain regarding opening of ISD Facility at my cell phone after that they instruct me to visit Vodafone Store and deposit the security amount and your ISD will be activated within 10 min to max 24 Hours.
I have deposited the amount at Vodaphone -East end Mall, Vibhuti Khand Gomti Nagar -Lucknow Store on 2nd Jan 2008 at 1:00 pm vide receipt number 1508926 and Service Request Number 1532417. They have promised that your ISD will be activated witnin next 1 hour and max it will take 24 hours. In spite of Several reminder at their customer care nothing has been done till now.
In spite of Several Calls done at [protected] every time they suggest that its under process and will be activated very soon. You switch off your mobile and switch on, okay sms act isd 111 etc etc

Yesterday when I call Nodal Officer of Vadaphone Lucknow at [protected] she also not responded. She said do the complain at [protected] we cant help you. I have called her two or three times regarding the same and each and evrytime she said okay sms me ur number will try to do something.
After 10 Min's i received a call from another lady from [protected] saying that please don't call at nodal office number again and visit vadaphone store for activation and she is also looking into the matter.

At 8:30 after i was free from Office reached at vadaphone store at Gomti Nagar no support has been given to me there also. Now they says it might take 78 hours or more. We cant help you while taking the security deposit everyone has assured that will be activated within very soon.
When I have told them do the needful otherwise i will complain to TRAI and Consumer Forum Vodaphone store representative says that "Jo Aaye Kar Lijiye-Kuch Nahi hota Hai aur Ab Aap Aapki ISD bhi jaroor khul Jayegi-Ab Aap TRAI se hi ISD Khulwa Lijiyega"
Go and do whatever you want to do and also request to open ISD with TRAI only).

I have call several times from 6 pm to 9 pm at [protected] and[protected] but no body pick up the phone. At 8:48 pm i have send an sms at both the numbers "If my ISD is not activated within next hour we wil complain to TRAI and will file a case in consumer forum also. No support received from ur waves store as well as you"
At 10:00 pm I received a call from Miss Rekha regarding the same that they will try to activate it before 10:00 am today but nothing has been done till now.

Kindly take strict action so that in future they should not these type of thing and behaviour to other persons.
Mobile Number +91 [protected]
Owner Name : Azeem uddin Khan


Waiting for your reply eagerly

Saud Anwar
C/o Azeem Khan
Complaint marked as Resolved 
Resolved
Complaint comments  6 Comments     Updated: Share0Tweet0

Comments

SUb: Non-Receipt of amount (353/-) in my ac/c while the railway e-ticket was cancelled since last 2 months from hdfc bank as gateway.

Sir,
I have cancelled a railway tickect on 23.11.07 whose details are as under:
Tansaction ID: [protected]
pnr no: [protected]
Date of journey: 24.11.2007

It was confirmed by IRCTC as follows:
From:

care <[protected]@irctc.co.in> | Add to Address Book | This is spam




To: "hemant sharan" <[protected]@rediffmail.com>


Subject: Re: Money Refund Confirmation from IRCTC


Date: Thu, 06 Dec 2007 16:47:18 IST


Note: To help protect your privacy, images from this message have been blocked.View images | What is this?







Dear Customer,
Kindly note that the amount has been refunded in your same account , please clarify with your bank with the following details:
PNR Number [protected] Transaction Id [protected]
Sr# REFUND DATE REFUND AMOUNT STATUS SETTLEMENTID RECEIPT NUMBER
1 23-Nov-2007 353.00 Refunded [protected] 008206

Regards,
Sanjay Mahana
[protected]@irctc.co.in
www.irctc.co.in
[protected]
----- Original Message -----
From: hemant sharan
To: [protected]@irctc.co.in
Sent: Tuesday, December 04, 2007 11:14 AM
Subject: Re: Money Refund Confirmation from IRCTC

From:

care <[protected]@irctc.co.in> | Add to Address Book | This is spam




To: "hemant sharan" <[protected]@rediffmail.com>


Subject: Re: Money Refund Confirmation from IRCTC


Date: Thu, 06 Dec 2007 16:47:18 IST


Note: To help protect your privacy, images from this message have been blocked.View images | What is this?







Dear Customer,
Kindly note that the amount has been refunded in your same account , please clarify with your bank with the following details:
PNR Number [protected] Transaction Id [protected]
Sr# REFUND DATE REFUND AMOUNT STATUS SETTLEMENTID RECEIPT NUMBER
1 23-Nov-2007 353.00 Refunded [protected] 008206

Regards,
Sanjay Mahana
[protected]@irctc.co.in
www.irctc.co.in
[protected]
----- Original Message -----
From: hemant sharan
To: [protected]@irctc.co.in
Sent: Tuesday, December 04, 2007 11:14 AM
Subject: Re: Money Refund Confirmation from IRCTC

But to till date, a lot of correspondence has been made from HDFC Bank but all in vain. M/s HDFC has replied that it has nothing to do now at this juncture.
Please look into the matter and the justice may please be initiated.
Thanking you and looking forward to receive your earliest response and necessary action please.
Hemant Sharan
Sub: Non-Receipt of balanced amount 353/- after cancellation of my railway e-ticket.
I have bboked a railway ticket through my iob visa card and payment was made to irctc by using your site. Again, on 23.11.07 , the ticket was cancelled and the balance amount amounting to Rs 353/- has not been credited in my account to till date. Though irctc has also confirmed about depositing the same in my account but to till date as per bank statement , the amount is still balancing . The PNR NO OF TICKET is [protected] AND the transaction id is same that was used earlier while booking the ticket.
It is requested that the amount of Rs 353/- may be credited in my account at the earliest and the same may be informed through my email please.
Submitted for your necessary consideration and early action in this regard.
Confirmation from IRCTC:
From:

care <[protected]@irctc.co.in> | Add to Address Book | This is spam




To: "hemant sharan" <[protected]@rediffmail.com>


Subject: Re: Money Refund Confirmation from IRCTC


Date: Thu, 06 Dec 2007 16:47:18 IST


Note: To help protect your privacy, images from this message have been blocked.View images | What is this?







Dear Customer,
Kindly note that the amount has been refunded in your same account , please clarify with your bank with the following details:
PNR Number [protected] Transaction Id [protected]
Sr# REFUND DATE REFUND AMOUNT STATUS SETTLEMENTID RECEIPT NUMBER
1 23-Nov-2007 353.00 Refunded [protected] 008206

Regards,
Sanjay Mahana
[protected]@irctc.co.in
www.irctc.co.in
[protected]
----- Original Message -----
From: hemant sharan
To: [protected]@irctc.co.in
Sent: Tuesday, December 04, 2007 11:14 AM
Subject: Re: Money Refund Confirmation from IRCTC

After lot of correspondence M/s HDFC has showing any interest in this regard.
Hemant Sharan
Thanking you,
Hemant Sharan

Vodafone — Loss of talktime of Rs.175.10

I am a vodafone prepaid customer. My prepaid Mobile No. is [protected]. My Name is Khempal. I talked Vodafone customer care i.e.111 (Mr. Gaurav Arora) on[protected] at around 21:30 hrs. Mr. Gaurav Arora told me that “A scheme of 100% talk-time on Rs.410/- Recharge is running on your number upto 28th February 2009”. Next day i.e. 19th February 2009 at around 7:15 hrs, I recharge my account Rs.410/- but I get only Rs.234.90 talk-time i.e. 57.29%. Which is not a proper amount for Rs.410/- in any way because I already have “Lifelong validity” so I have no need of more validity. When I again talk at 111 then they told that no scheme was running on my number and they could not provide proper talk-time they also told that “Mr. Gaurav Arora will be punished for it” but it could not cover my loss of Rs.175.10. I want coverage of loss. Tell me please where was my fault so that I loss Rs.175.10.

I request you to please provide me my 100% talktime and oblige. So that I can continue take on your service.
To,
The Manager,
The Telecom Regulatory Authority of India.

I am a vodafone prepaid customer. My prepaid Mobile No. is [protected]. My Name is Khempal.
I talked Vodafone customer care i.e.111 (Mr. Gaurav Arora) on[protected] at around 21:30 hrs. Mr. Gaurav Arora told me that “A scheme of 100% talk-time on Rs.410/- Recharge is running on your number up to 28th February 2009”. Next day i.e. 19th February 2009 at around 7:15 hrs, I recharge my account Rs.410/- but I get only Rs.234.90 talk-time i.e. 57.29%. Which is not a proper amount for Rs.410/- in any way because I already have “Lifelong validity” so I have no need of more validity (I have got nothing else Rs.234.90/- talk time).
When I again talk at 111 then they told that no scheme was running on my number and they could not provide proper talk-time they also told that “Mr. Gaurav Arora will be punished for it” but it could not cover my loss of Rs.175.10. I want coverage of loss. Tell me please where was my fault so that I loss Rs.175.10.
I request you to please provide me my 100% talk time and oblige. So that I can continue take on your service.

Khem Pal
E-mail ID- “[protected]@gmail.com”
i wan't change my hello tune, two time i tell my hello tune to your exicutive but they put me only dailogs i wand my favorit song please
My complaint is that vodafone has charged wrongly for missed call information and internet services from my mobile no...[protected] on 20.09.2010.
1. Missed call information...rs. 30.
2. mobile internet...rs 21.

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    Customer satisfaction rating
    21%
    Complaints
    21686
    Pending
    536
    Resolved
    4272
    phone
    +91 22 7171 5000 (HQ)
    location
    Peninsula Corporate Park, Ganpatrao Kadam Marg, Lower Parel, Mumbai, Maharashtra, India - 400013