Claimed

Flipkart Complaints & Reviews

2.8
Updated: Oct 12, 2026
Complaints 47382
Resolved
25504
Unresolved
21878
Contacts

File a complaint to Flipkart

Having problems with Flipkart?

File a complaint and get it resolved by Flipkart customer care. It’s quick, effective and absolutely free!

SUBMIT A COMPLAINT

Flipkart reviews & complaints page 758

Newest
  • Newest
  • Most Helpful
  • Most Popular
  • Resolved
  • Contains Photos or Videos
  • Oldest
S
sandeep5182
Jun 13, 2021
Resolved
Report
Copy
Resolved

Address: [email protected]

I have purchased Samsung F62 mobile phone on 27th May 2021 and from the same day i am facing overheating problem .It was ordered through flipkart on 19th may 2021 .I raised the issue on the very next day and requested for the refund for the same since it had no replacement option available. Flipkart considered the issue and after the tech visit I got a message that your return request is rejected. it can't be used without headphone as it is heating so much.I am a Fipkart plus member .I am purchasing around Rs 1 lakh on flipkart per year so I expect you will consider my grievance as soon as possible.

Date of incident:- 10th june 2021.(tech visit)
Model number:- SM -E62SF/DS
S/N :RZ8R32DK4TK
IMEI :350641/03/447156/2
IMEI:351945/21/447156/8

I request you to either replace the phone or avail me refund for the purchase. As this is my hard earned money and I purchased this phone for Rs. 17, 249.

Your prompt support will be highly appreciated.
Aug 12, 2021
Complaint marked as Resolved 
Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
Verified Support
Jun 19, 2021
Flipkart Customer Care's response
We will revert on it.
I had purchase Sumsung mobile F 62 online through Flipkart received on 25.07.2021, this mobile over heatig and touch problem and I have replacement complaint to Flipkart on 27.07.2021. I have waiting for 5days not check the techcian and I had call customer care I asked to flipkart person what about replacement? He said that they will be reached a few days. But I have asked to flipkart person my product will be refund not replacement. he said that first of you cancelled replacement and next 1 or 2 hours will show refund option. I had replacement cancelled, next I have wait 1 and 2 many more hours 24 hours but not shown the refund option. Again I have call to Fliptkart customenr care, another person tell that once you cancelled replacement, no chance to refunded. I said that to customer care person your person tell that I did the cancelled. (My voice and flipkart person voices recording at flipkart customer care.) and I have fight to flipkart when they have my product returned option given one week back still not replacement. Daily Icall to customer care they said will concerened tomorrow. I have provide me and flipkart answers.
Kinldy correct justice from you and my mobile reiplacement .
Helpful
Found this helpful?
1 Comment
Report
Copy

Post your Comment

    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
    code
    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
    Submit
    T
    thatthdenny
    Jun 13, 2021
    Report
    Copy

    Website: Flipkart

    I have ordered a mobile phone on flipkart on 8th june. The item reached cochin hub, ie the place of delivery location on 9th june. Even after 4 days the item is not delivered. I contacted flipkart, but their reply is that the product will be delivered before the promised date of june 16th. But i dont understand as to why they are waiting for the promised date when item already arrived at the destination hub.
    Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
    Helpful
    1 other people found this review helpful
    1 found this helpful
    Write a comment
    Report
    Copy

    Post your Comment

      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
      code
      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
      Submit
      A
      Arshads6282
      Jun 13, 2021
      Resolved
      Report
      Copy
      Resolved

      Address: Flipkart Internet Private Limited, Buildings Alyssa, Begonia and Clove Embassy Tech Village, Outer Ring Road, Devarabeesanahalli Village, Bengaluru 56
      Website: www.flipkart.com

      I had purchased around rupees 9800 worth flipkart e gift vouchers and added to my flipkart account. But now all the gift vouchers are deactivated automatically before the expiry date of the gift cards.
      Please solve my problem
      Jun 19, 2021
      Complaint marked as Resolved 
      Flipkart re activated my gift cards
      Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
      Verified Support
      Jun 19, 2021
      Flipkart Customer Care's response
      Hi, Thanks for getting in touch. We are sorry to inform you that we are unable to find your order details from the shared information. Request you to share the order ID in order to assist you further. Hope to hear from you soon.
      Helpful
      1 other people found this review helpful
      1 found this helpful
      Write a comment
      Report
      Copy

      Post your Comment

        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
        code
        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
        Submit
        B
        BIKASH CHETIA
        Jun 13, 2021
        Report
        Copy

        I have ordered one HP Pavilion Gaming Ryzen 5 quad core 3550h laptop from Flipkart & Seller was Petilante Online.
        After 2days of the order its showing waiting for pick up only, and while I was ordering the Product the promised delivery date was within 4 days.

        2 days already gone lets see how they delivers the product within rest 2 days.
        Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
        Helpful
        1 other people found this review helpful
        1 found this helpful
        Write a comment
        Report
        Copy

        Post your Comment

          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
          code
          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
          Submit
          S
          Souravdas.1711
          Jun 13, 2021
          Resolved
          Report
          Copy
          Resolved

          Address: Bengaluru

          Dear Flipkart grievance team,

          I had purchased a Nokia 43" UHD TV from Flipkart, on 17th March 2021. The tv had started showing significant connectivity and sound issues within the first few months.

          The service support technicians came and changed the entire motherboard. After changing the motherboard, premium apps like Amazon prime Netflix and zee 5 are not working at all.

          I raised the issue with the Flipkart support, the social media team of Flipkart, however there is no resolution for the same since past 1 week.

          Every time I contact the tech support, they tell me that they have assigned technician, please be patient, they will contact. However I have not recieved any updates. Upon contacting the technician from my end, they say that we have asked to the Bangalore office but they haven't responded to the mail.

          Sir in 3 months of purchase I have reset rebooted formatted the device more than 10-15 times, sometimes the Google speak button stops working, sometimes the apps malfunction, sometimes there are sound issues, I am completely fed up with the product. Upon being extremely patient, I have not recieved any resolutions from any of the support team, hence I wrote a very stringent but honest review, which was censored by Flipkart review team.

          I have been harassed by the service team for a week, I am unable to view the content that I have paid for. I am sending you the link to the tweets.

          https://twitter.com/major_saheb/status/[protected]?s=19

          https://twitter.com/major_saheb/status/[protected]?s=19

          https://twitter.com/major_saheb/status/[protected]?s=19

          https://twitter.com/major_saheb/status/[protected]?s=19

          https://twitter.com/major_saheb/status/[protected]?s=19

          I am writing to you with the hope of a fair and quick resolution to the entire matter.

          Regards
          Aggrieved customer.
          Sourav Das.
          Aug 14, 2021
          Complaint marked as Resolved 
          Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
          Verified Support
          Jun 21, 2021
          Flipkart Customer Care's response
          We will revert on it.
          Helpful
          Found this helpful?
          Write a comment
          Report
          Copy

          Post your Comment

            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
            code
            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
            Submit
            N
            Nikhil13$
            Jun 12, 2021
            Resolved
            Report
            Copy
            Resolved

            I have tried booking a flight from Ahmedabad to Kolkata on 12th June, 2021.

            Money got deducted but Tickets not booked.

            Please refund the money asap.
            Aug 8, 2021
            Complaint marked as Resolved 
            Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
            Jun 12, 2021
            Updated by Nikhil13$
            INR 7776.00 debited from A/c no. 300068 on[protected]:01:27 IST at PUR/89050526/[protected]. Avl Bal- INR 8786.91. Call [protected], if not done by you.
            Verified Support
            Jun 19, 2021
            Flipkart Customer Care's response
            Hi, Thanks for getting in touch. We are sorry to inform you that we are unable to find your order details from the shared information. Request you to share the order ID in order to assist you further. Hope to hear from you soon.
            Money deducted but flight not booked from bangalore to Jaipur on 15 Oct

            UPDATE: INR 7, 394.00 debited from HDFC Bank XX1696 on 15-OCT-21. Info: UPI-flipkart-flipkart.[protected]@hdfcbank-HDFC[protected]-UPI Transaction fo. Avl bal:INR 1, 214.62
            Helpful
            Found this helpful?
            1 Comment
            Report
            Copy

            Post your Comment

              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
              code
              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
              Submit
              A
              Abin Elamana
              Jun 12, 2021
              Resolved
              Report
              Copy
              Resolved

              I had ordered a Bosch Mixer from Flipkart on 17th May, and i got my delivery finally on 11ty June. Infact i had already started paying my first Emi for the product the month before itself, but the product was delivered very late. I know the product could have been stuck somewhere due to lockdown. But atleast the company has the responsibility to inform the same to the customer rather than keeping mum. I tried calling Flipkart customer multiple times, buy the call will be disconnected in between.. so what ever happens please inform the customer on time what is happening...
              My order id is OD[protected]
              Aug 6, 2021
              Complaint marked as Resolved 
              Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
              Verified Support
              Jun 21, 2021
              Flipkart Customer Care's response
              We will revert on it.
              Helpful
              Found this helpful?
              Write a comment
              Report
              Copy

              Post your Comment

                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                code
                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                Submit
                M
                monudhott
                Jun 12, 2021
                Resolved
                Report
                Copy
                Resolved

                Address: ellenabad haryana ward no.17

                Hlo i am monu kamboj
                I ordered a product with order no(OD[protected].
                and i received diffrent item it is a very big fraud by flipkart.
                i complaint about this to flipkart support many times but no solution provided to me till now.
                i want my order with the same value i paid to the flipkart
                please help me to find an solution
                team flipkart and seller fraud with me and its very shameful to flipkart for doing this with costumers.
                i also attach some proof of the product i received and the invoice bill of the product.
                Aug 14, 2021
                Complaint marked as Resolved 
                Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                Jun 12, 2021
                Updated by monudhott
                please investigate on my problem
                Verified Support
                Jun 21, 2021
                Flipkart Customer Care's response
                We will revert on it.
                Helpful
                Found this helpful?
                Write a comment
                Report
                Copy

                Post your Comment

                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                  code
                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                  Submit
                  G
                  Guntuku raju
                  Jun 12, 2021
                  Resolved
                  Report
                  Copy
                  Resolved

                  Hi,
                  I ordered a sofa from flipkart of order ID OD[protected] on May 2nd 2021.it almost passed 40days and we didn't receive the product and the first EMI is also paid.We are calling customer care and there response is very bad since one month.They are delaying the issue everyday.The customer care is holding the call and disconnecting the call.one day they told us finally to cancel the order and will compensate a coupon of rs500.we just rejected it.we contacted them again but they didn't give any update regarding the order and the days passed .but they didn't give any update .on June 10th we got a call from flipkart they asked us to cancel the order.we said ok as we don't have any hopes .we are not able to cancel the order because it is from" Non returns " category.we called them again told the issue.the issue is very much delayed.
                  Please look in forward and solve the issue and the product is being delivered as soon as possible.
                  Aug 29, 2021
                  Complaint marked as Resolved 
                  Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                  Verified Support
                  Jun 21, 2021
                  Flipkart Customer Care's response
                  We will revert on it.
                  Helpful
                  1 other people found this review helpful
                  1 found this helpful
                  Write a comment
                  Report
                  Copy

                  Post your Comment

                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                    code
                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                    Submit
                    A
                    anshunigm
                    Jun 12, 2021
                    Report
                    Copy

                    Website: Flipkart

                    I lost my phone realme C11, and who got the phone may gave exchanged it in flipkart. How do i know whether flipkart has baught that phone and who exchanged it.
                    Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                    Helpful
                    1 other people found this review helpful
                    1 found this helpful
                    Write a comment
                    Report
                    Copy

                    Post your Comment

                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                      code
                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                      Submit
                      U
                      Ullas M Gowda
                      Jun 12, 2021
                      Resolved
                      Report
                      Copy
                      Resolved

                      I have order a book which have a delivery date 9/06/2021 on that day I didn't get my product.The product delivery was rescheduled for 11/06/2021 on that day also I didn't get my product.
                      When I contact the customer service they just assured I will get that product before 7pm and I have called 7 times to customer service didn't resoved my issue yet

                      On that day I this product most important and very high priority but I didn't get the ontime service assured by flipkart.

                      But I didn't get the product on time and I have rise a call back issue but didn't get the problem solved yet

                      I'm so much disappointed by this kind of service by flipkart.

                      Waiting for your response

                      Yours truly
                      Ullas M Gowda
                      Aug 14, 2021
                      Complaint marked as Resolved 
                      Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                      Verified Support
                      Jun 21, 2021
                      Flipkart Customer Care's response
                      We will revert on it.
                      Helpful
                      Found this helpful?
                      Write a comment
                      Report
                      Copy

                      Post your Comment

                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                        code
                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                        Submit
                        M
                        mkarthie88
                        from Hyderabad, Telangana
                        Jun 12, 2021
                        Resolved
                        Report
                        Copy
                        Resolved

                        I am flipkart Affiliate program partner . i have earned more than Rs.36000 . but still they are not settle the my earned amount . i have send many more mails regarding this issue. they are not reply my query.
                        Aug 22, 2021
                        Complaint marked as Resolved 
                        Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                        Verified Support
                        Jun 19, 2021
                        Flipkart Customer Care's response
                        Hi, We are sorry for the trouble you had to go through. However, please send an email to [protected]@flipkart.com and the team will be in touch with you for further assistance.
                        Helpful
                        Found this helpful?
                        Write a comment
                        Report
                        Copy

                        Post your Comment

                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                          code
                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                          Submit
                          I
                          Inzimam Ahmad
                          Jun 12, 2021
                          Report
                          Copy

                          I have lost access to my of old flipkart registered mobile number because of which i am unable to recieve OTP on my previous number and hence i cant update my account to new number. Please help me
                          Registered phone number [protected]
                          New phone number [protected]
                          Email [protected]@gmail.com
                          Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                          Helpful
                          Found this helpful?
                          Write a comment
                          Report
                          Copy

                          Post your Comment

                            I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                            code
                            By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                            Submit
                            R
                            raju deviii
                            Jun 12, 2021
                            Resolved
                            Report
                            Copy
                            Resolved

                            Address: kuchaman city

                            Dear Sir, I got a parcel delivered on 25th May whose value was 7999 and I got its return, whose return was canceled on 27th May and then that return request was canceled from your place and till now I have no relation I have contacted you many times I have talked to you people many times today the date has become 12, in so many days I have neither got any reservation nor have I got any result, I am being told this every time I call To wait 24 hours, I am waiting for so many days, in today's date I want reservation otherwise I am going to file a case in consumer court during AAP
                            Order ID - OD[protected]
                            Aug 13, 2021
                            Complaint marked as Resolved 
                            Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                            Verified Support
                            Jun 21, 2021
                            Flipkart Customer Care's response
                            We will revert on it.
                            Helpful
                            Found this helpful?
                            Write a comment
                            Report
                            Copy

                            Post your Comment

                              I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                              code
                              By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                              Submit
                              K
                              karthik wel
                              Jun 12, 2021
                              Resolved
                              Report
                              Copy
                              Resolved

                              Address: Bangalore

                              I'm very Disappointed with your Customer service and Product Delivery.
                              I have ordered Moto G10 Power, June 3rd, 2021. Actual Delivery Date is 8th June 2021.
                              On 8th June Morning stating that your order will be delayed and will be delivered before 14th June.
                              which is not at all acceptable, we planned this for a Birthday gift and plan to present on 9th June 2021.
                              As soon as I got a message stating that Order would be delayed, I tried to call customer care and one of your agents heard all my story and placed the call Hold for a while and said that due to some technical issue we were unable to check. She requested me to give a Request again.
                              The 2nd time I called again after some time with no proper response, when I checked the FM ID order placed in the Kolkata Retail store, I'm based out of Coimbatore. when customers place the order this should reach a nearby retail store[Coimbatore or Bangalore], that does not at all happen in FlipKart.
                              Hence again i have reached your customer care to explain all my story and then they agree to transfer to the Escalation Team.
                              One your colleague from Escalation Team pick the call and told again all my story, He said that complaint already registered and we will deliver as much possible. I have said that I am very disappointed with your service and agent on the call.
                              However there is no use if the phone is delivered, hence i have requested him to compensate either by discount. He said that we noted all these points and will get an update by 11th June 2021.
                              Till now no update, also my order in the same stage today, when i was placed the order on June 3rd 2021.
                              Please note that They will keep me updated on 11 June 2021, but that also did not happen, they sent an email to give you an update on 12 June 2021.
                              Aug 13, 2021
                              Complaint marked as Resolved 
                              Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                              Verified Support
                              Jun 21, 2021
                              Flipkart Customer Care's response
                              We will revert on it.
                              Helpful
                              Found this helpful?
                              Write a comment
                              Report
                              Copy

                              Post your Comment

                                I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                code
                                By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                Submit
                                C
                                Chennai.Antony
                                Jun 12, 2021
                                Report
                                Copy

                                I have created flipkart account few years back with a mobile number to which I do not have access now.

                                The main problem is when I tried to update my new mobile number, the otps are being sent to both the new number and the old number. I got the new number otp and account password, but the otp of the old number cannot be entered as I do not have acces to it. This is making me unable to change the mobile number.
                                Please do suggest me to update my new mobile number to my flipkart account.
                                Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                Helpful
                                1 other people found this review helpful
                                1 found this helpful
                                Write a comment
                                Report
                                Copy

                                Post your Comment

                                  I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                  code
                                  By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                  Submit
                                  W
                                  Wolfpack
                                  Jun 12, 2021
                                  Report
                                  Copy

                                  Hello Team, I have been running behind you guys for providing the installation service for the TV which I purchased from your online platform www.flipkart.com. I didn't buy it to keep it inside the box. Its been 3 days already and the promised time frame has been exceeded.

                                  Your call support team is also clueless regarding when it will happen and Jeeves, your installation service provider is also claiming that they have no update.

                                  If you guys really care about your users, then fix this ASAP!!
                                  Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                  Helpful
                                  1 other people found this review helpful
                                  1 found this helpful
                                  Write a comment
                                  Report
                                  Copy

                                  Post your Comment

                                    I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                    code
                                    By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                    Submit
                                    D
                                    dtard
                                    Jun 12, 2021
                                    Report
                                    Copy

                                    Website: www.flipkart.com

                                    I have created flipkart account few years back with a mobile number. few months ago i lost my mobile phone and the number.

                                    The main problem is when i tried to update my new mobile number, the otps are being sent to both the new number and the old number. I got the new number otp and account password, but the otp of the old number cannot be entered as i lost the number and i dont have it. This is making me unable to change the mobile number.
                                    Please do suggest me to update my new mobile number to my flipkart account.

                                    Old number- [protected]
                                    New number- [protected]
                                    [protected]@gmail.com
                                    Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                    Helpful
                                    Found this helpful?
                                    Write a comment
                                    Report
                                    Copy

                                    Post your Comment

                                      I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                      code
                                      By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                      Submit
                                      V
                                      vijay Kumar 400
                                      Jun 12, 2021
                                      Resolved
                                      Report
                                      Copy
                                      Resolved

                                      Address: Mumbai bandra

                                      The final resolving date
                                      Jul 30, 2021
                                      Complaint marked as Resolved 
                                      Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                      Helpful
                                      1 other people found this review helpful
                                      1 found this helpful
                                      Write a comment
                                      Report
                                      Copy

                                      Post your Comment

                                        I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                        code
                                        By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                        Submit
                                        A
                                        Arjun PV
                                        Jun 11, 2021
                                        Report
                                        Copy

                                        Address: Kaloor, Cochin

                                        The final resolving date for a refund issue reported for the above order is getting postponed multiple times. After reporting the complaint a ticket is raised & a estimated resolving date is given. The day before resolving date the query is closed with a comment based on your discussion w/o a single call made.

                                        It is interesting that instead of the original complaint the resolving technique is annoying more.

                                        Multiple mails & calls were made on the matter but the result is nill . Hope this will find the concerned in charge.

                                        ORDER ID:[protected]
                                        Flipkart customer support has been notified about the posted complaint.
                                        Helpful
                                        Found this helpful?
                                        Write a comment
                                        Report
                                        Copy

                                        Post your Comment

                                          I want to submit Complaint Positive Review Neutral Comment
                                          code
                                          By clicking Submit you agree to our Terms of Use
                                          Submit